اسپارک اُل ، ابر خودرویی ژاپنی با شتاب 0 تا 100 زیر 2 ثانیه

در این روز ها هر چند وقت یکبار خبر جدیدی از ساخته شدن یک هایپر کار های برقی جدید میشنویم ، این بار نوبت معرفی اسپارک اُل ژاپنی بود ، خودرویی که شتاب 0 تا 100 آن کمتر از 2 ثانیه است.

حدود 2 سال قبل بود که کمپانی ژاپنی اسپارک تاسیس شد ، به طور کلی این کمپانی سعی در تولید هایپر کار های تمام برقی دارد و در همان سال نمونه ی پیش تولید اولین خودروی خود یعنی اُل را معرفی کردند .

نیم سال پس از معرفی نسخه ی پیش تولید بود که سران خودرو سازی اسپارک اطلاعاتی از این ابر خودرو منتشر کردند و گفتند که این ابر خودرو از 1150 اسب بخار قدرت برخودار خواهد بود و 884 نیوتون متر گشتاور تولید خواهد کرد همچنین حدود یک و نیم تن وزن خواهد داشت.

سوپر اسپرت ژاپنیبا این حال هنوز نه مشخصات فنی نهایی بودند نه قیمتی برای این خودرو در نظر گرفته شده بود اما سران اسپارک از متقاضیان پیش خرید این خودرو درخواست یک میلیون یورو پیش پرداخت کردند.

اکنون ، پس از 2 سال ، اطلاعات دقیقی از این هایپر کار ژاپنی توسط خود کمپانی اعلام شده است .

مشخصات فنی اسپارک اُل

مشخصات اعلام شده توسط کمپانی تفاوت بسیاری با آن خبر های اولیه داشت و باعث شد تا این خودرو بیش از پیش علاقه مندان را شگفت زده کند ، اُل قادر به تولید قدرتی معادل 1985 اسب بخار است و گشتاوری معادل 2000 نیوتن متر تولید خواهد کرد و وزنی معادل 1900 کیلوگرم خواهد داشت .

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”بی ام و ام نکست (M-NEXT)” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/bmw-m-next-next-generation-i8-or-a-new-super-sport%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column]

 

نکته ی شگفت آور دیگر این خودرو شتاب 0 تا 100 آن است که 1.65 ثانیه است همچنین سرعت اُل در نهایت به 400 کیلومتر بر ساعت میرسد. در تست های دیگر این خودرو موفق به ثبت رکورد های 1.87 و 1.92 ثانیه برای شتاب 0 تا 100 شده بود که در نهایت در بهترین تست خود به این رکورد 1.65 ثانیه ای دست پیدا کرد.

اسپارک ال

بر اساس گفته های سران اسپارک این خودرو میتواند از تایر ها میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2S و پیرلی پی زیرو برای شتاب گرفتن استفاده کند ، لازم به ذکر است این تایر ها ، تایر های استاندارد جاده هستند.

اگر گمان کردید این خودرو صرفا برای کلکسیون ها مناسب است ، در اشتباه هستید زیرا این خودرو بی نظیر از باطری های 64 کیلوواتی بهره میبرد که میتوانند در بهترین حالت تنها در 80 دقیقه شارژ شوند و پس از آن تا 450 کیلومتر مسافت طی کنند .

طراحی اسپارک اُل

علاوه بر مشخصات فنی ، در طراحی نهایی اُل هم شاهد تفاوت هایی نسبت به نسخه ی اولیه ی این خودرو شاهد هستیم .

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”گران قیمت ترین خودروهای جهان متعلق به چه کسانی است؟” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/owners-of-the-most-expensive-cars-in-the-world%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column]

 

در نسخه ی نهایی به جای آینه های کناری از دوربین استفاده شده است و در های این خودرو به صورت پروانه ای باز خواهند شد . همچنین شاهد تغییراتی در اسپویلر این خودرو هستیم که حالا میتواند به صورت هوشمند نسبت به سرعت خودرو وضعیت خود را تغییر دهد.

سوپر اسپرت ژاپنی

شاسی و بدنه این خودرو از فیبر کربن ساخته شده است تا موجب سبک تر شدن این خودرو شود .

سقف اُل در حال پیشفرض 99 سانت از سطح زمین ارتفاع دارد که این ارتفاع تا 8 سانت قابل افزایش است. جالب است بدانید شیشه های این خودرو بالابر برقی ندارد و به صورت دستی تنظیم میشود .

طراحی داخلی اسپارک اُل

مطابق با طراحی خارجی اُل ، طراحی داخلی آن هم کاملا مدرن است و از صفحه نمایشی پیوسته بهره میبرد که در اصل شامل 3 صفحه نمایش است ، یکی پنل پشت فرمان که در وسط قرار گرفته است و دو صفحه نمایش کناری هم مربوط به آینه های کناری است . صفحه نمایش دیگری که مربوط به پنل سرگرمی خودرو است هم در کنسول وسط قرار گرفته است.

سوپر اسپرت

نکته ی قابل توجه دیگر در طراحی داخلی این خودرو صندلی ها هستند که بسیار عجیب و فضایی بوده . از نقاط ضعیف این خودرو میتوان به فضای صندوق بسیار کم اشاره کرد.

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”بررسی کیا اپتیما 2021 ” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/kia-optima-2021%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column]

 

این خودرو در ایتالیا و توسط کمپانی MAT مونتاژ خواهد شد که قبلا هم شاهد تولید ابرخودرو هایی از این کمپانی بوده ایم ، در نهایت میرسیم به بحث قیمتی این خودرو که در نسخه ی پایه برچسب قیمتی 3.3 میلیون دلاری خورده است نکته ی قابل توجه این است که تنها 50 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و اولین آنها در بهار 2020 تحویل داده خواهد شد .

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو