بهترین آپشن های خودرو های امروزی

آپشن های خودرو

هر روز استفاده از تکنولوژی های روز و خاص در خودروها افزوده می شود تا جایی که خودروهای مفهومی چیزی شبیه به رباتها شده اند. امروزه آپشن های زیادی به خودرو های جدید اضافه شده که برخی از این آپشن ها ضروری و برخی دیگر غیر ضروری هستند. حتی برخی از این امکانات ممکن است هیچگاه مورد استفاده قرار نگیرد.

در ابتدا آپشن های لوکس برای ماشین های لوکس و قیمت بالا بوده. ولی امروزه این آپشن ها به برخی خودروهای در رده پایین تر هم اضافه شده که می تواند جذابیت هایی برای مشتریان داشته باشد و موجب فروش بالاتر خودرو شوند. در ابتدا کمپانی های کره ای اقدام به این کار کردند که با قیمت های پایین آپشن های بالا ارائه دهند. تا جایی که عموم افراد برای توصیف ماشین های کره ای میگفتند ” با بیل توش آپشن ریختن ” .

اما در حال حاضر عموم برند های خودروسازی جهان اقدام به افزودن آپشن ها به خودرو نموده اند. یکی از موارد در خرید خودرو قطعا بررسی آپشن های آن است و همین آپشن هاست که قیمت خودرو را تغییر می دهد. بنابراین خودرو سازان برای اینکه فروش خود را بالا ببرند در صدد اضافه کردن این آپشن ها هستند. همان طور که گفته شد یک سری از آپشن ها ضروری هستند و برای راحتی و ایمنی هرچه بیشتر راننده و سرنشینان است. می خواهیم به معرفی این آپشن ها بپردازیم.

آپشن های ایمنی

کیسه هوا یا ایربگ

این مورد از آپشن های ضروری و اجباری است که هر خودرو باید حداقل دو کیسه هوا داشته باشد. برخی از خودرو سازان تعداد این کیسه هواها را افزایش می دهند تا سرنشینان از هر صدمه ای در امان باشند.

آپشن های خودرو

ترمز اضطراری

از آپشن های جدیدی است که می تواند بسیار کاربردی باشد و می توان گفت از ضروری ترین امکانات ایمنی است زیرا برای هرکسی ممکن است پیش آمده باشد که به هر دلیلی مانعی که سر راه است را نبیند و این آپشن از تصادف جلوگیری می کند.

سیستم ضد تصادف

انواع مختلفی از سیستم های ضد تصادف وجود دارد که از آن جمله می توان به انواع رادارها و ترمز اضطراری اشاره نمود. در برخی خودروهای سطح بالا خودرو این امکان را دارد که در صورت احساس خطر کنترل را در دست گرفته و از حادثه جلوگیری کند.

کنترل توجه و خواب راننده

به این صورت عمل می کند که یک دوربین میزان توجه راننده به جاده را در نظر می گیرد و در صورت کاهش توجه هشدار می دهد. اگر مفید واقع نشد کنترل را از راننده میگیرد و خودرو را به جایی امن هدایت می کند.

رادار تابلو

دوربین هایی وظیفه ی بررسی تابلوهای جا ه را دارند و روی یک نمایشگر آنها را برای راننده نمایش می دهند.

رادار خطوط

یک سری دوربین و سنسور خطوط جاده را بررسی میکنند و به راننده کمک می کنند در بین این خطوط رانندگی کند.

رادار نقطه کور

اگر خودرویی در کنار شما و در نقاط کور خودروی شما باشد بر روی آینه ی خودرو این مورد به شما با یک علامت نشان داده می شود.

آپشن های کاربردی

ترمز دستی اتوماتیک

این آپشن به این صورت عمل می کند که زمانی که شما ترمز می گیرید ترمز دستی به صورت خودکار فعال می شود و با فشردن گاز از حالت ترمز دستی خارج می شود که این مورد در خیلی موارد مانند گیر کردن در ترافیک سنگین در سربالایی یا سرپایینی کاربرد دارد.

سنسور نور و باران

سنسور نور در جاده هایی با تونل های طولانی کاربرد دارد تا لازم نباشد راننده چراغ ها را روشن و خاموش کند. سنسور باران هم برای راحتی راننده است و دیگر لازم نیست که دائم برف پاکن را روشن و خاموش کند.

کروز کنترل

این مورد در جاده ها می تواند کمک زیادی به راننده کند و یکی از آپشن ها برای راحتی بیشتر راننده است. در کروز کنترل با فشردن دکمه ای ماشین بدون دخالت راننده حرکت میکند و علاوه بر راحتی راننده مصرف سوخت را هم کاهش می دهد. برخی خودروها کروز کنترل فعال یا کروز کنترل هوشمند دارند که این امکان را دارند که در مواقع نزدیک شدن به خودروی جلویی، خودرو ترمز کرده و از تصادف جلوگیری می کند.

آپشن های خودرو

دوربین دید عقب

امروزه در اکثر ماشین ها دیده می شود و قطعا در موارد پارک کردن یا دنده عقب می تواند کاربرد داشته باشد. به خصوص برای ماشین هایی با ابعاد بزرگ مانند شاسی بلند ها بسیار ضروری است زیرا دید عقب خودرو کم است.

نقشه

این قابلیت به شب ا این امکان را میدهد که با انتخاب مقصد مورد نظر، بهترین مسیر را برای دستیابی به مقصد خود در هر لحظه مشاهده نمایید. برخی از مدل ها دارای امکان نمایش ترافیک و دیگر امکانات نیز هستند.

کامپیوتر سفری

یک صفحه نمایش که عموما کوچک است و اطلاعات مفیدی همچون مصرف بنزین و وضعیت کلی خودرو را به راننده اطلاع می دهد. امکانات و توانایی های کامپیوتر سفری خودروها با یکدیگر متفاوت است.

آپشن های رفاهی

سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای

این آپشن هم بسیار کاربردی و پر طرفدار است به این صورت که کافی است شما ریموت را همراه خود داشته باشید تا درب ماشین بدون نیاز به کلید و یا دکمه ای باز شود و بدون کلید با فشار دادن دکمه ای ماشین روشن شود.

آپشن های خودرو

سقف های متحرک

می توان یکی از پرطرفدارترین آپشن ها دانست و ۳ نوع سقف متحرک داریم : سانروف ، مونروف ، پاناروما سانروف و مونروف در قسمت جلویی اتومبیل است ولی پاناروما کل سقف ماشین را می گیرد. این آپشن در هوای گرم یا عروسی ها یا جاده های زیبا می تواند کاربرد خوبی داشته باشد البته فضای داخلی ماشین را بسیار جذاب می‌کند.

کنترل فشار تایر

برخی از رانندگان عادت به چک کردن فشار تایر ها را ندارند. این آپشن می تواند به چنین افرادی کمک کند. این کنترل در دو نوع مستقیم و غیر مستقیم است.

حافظه تنظیم صندلی

این آپشن در خانواده های چند نفره بسیار کاربردی است. به این صورت که هر شخص پس از تنظیم صندلی و آینه های متناسب با راحتی خودش این تنظیمات را ذخیره نموده و  این پس دی نیازی نیست تنظیمات را انجام دهد و با فشردن یک دکمه همه چیز تنظیم می شوند.


مطالب زیر را از دست ندهید:

خودروهای خودران در آینده جهان

ازرا 2021 و آپشن هایش

جدیدترین تکنولوژی ها در ماشین ها

انواع جعبه دنده


درایو مد یا نوع رانندگی : این امکان را بهراننده می دهدکه نوع رانندگی خود را مثل اسپرت یا اقتصادی یا نرم و راحت انتخاب کند و تنظیمات خودرو متناسب با این انتخاب تغییر کنند.

آپشن های خودرو

آپشن های لوکس

گرم کن صندلی و فرمان : از آپشن های است که امروزه بسیاری از خودرو های جدید به آن مجهز هستند. گرم کن صندلی در خودروهای بیشتری دیده می شود اما سردکن کمی لوکس تر محسوب می شود.

پارک کردن اتوماتیک : این مورد می تواند در خیابان های شلوغ و در فضاهایی که جای پارک کم است کمک زیادی کند. به این صورت که با بررسی وضعیت جای پارک خودرو این امکان را دارد که به صورت خودکار در محل مشخص شده پارک کند.

هد آپ دیسپلی یا نمایشگر سر بالا : در این آپشن یک نمایشگر شیشه ای اطلاعات را جلوی شیشه ی خودرو به نمایش می گذارد و در برخی خودروها اطلاعات ردی شیشه جلو نشان داده می شوند و راننده نیازی ندارد به صفحه کیلومتر نگاه کند.

آپشن های خودرو

ماساژور صندلی : این آپشن که لولس است و در خودروهای سطح بالا دیده می شود باعث می شود دلی ها با ماساژ تا حد زیادی از خستگی شما بکاهند.

یخچال : انواع مختلفی از خنک کننده ها برای خودروها موجود است. مانند خنک کننده جالیوانی، خنک کننده یخچالی و خنک کننده با باد کولر که کار همگی آنها خنک نگاه داشتن مواد برای سرنشینان است.

سوییچ هوشمند : این نوع سوییچ ها بسیار جدید هستند و در خودروهای خیلی جدید کاربرد دارند و به این صورت هستند که با نصب برخی برنامه ها بر روی تلفن همراهتان می توانید از تلفن همراه به عنوان سوییچ خودرو استفاده نمایید.

آپشن های خودرو

تهویه دو کاناله : این آپشن این امکان را به راننده و کمک راننده می دهد که هر کدام متناسب با سلیقه ی خودش خروجی های هوای سمت خودش را تنظیم کند و حتی این امکان وجود دارد که راننده کولر روشن کند و کمک راننده بخاری.


همچنین اگر قصد خرید خودرو دارید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

صفحه اصلی سایت

خودروی اقساطی

قیمت خودرو صفر و کارکرده


 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو