تاریخچه سانگ یانگ | خودروسازی با روح امپراطورهای کره

سانگ یانگ ، به معنای دو اژدها

شرکت سانگ یانگ با ۶۱ سال سابقه و رقابت در زمینه تولید و صنعت در خودرو سازی کره جنوبی، توانسته رتبه ی چهارم را در این کشور به خود اختصاص دهد. جوانه های تاسیس این شرکت به سال ۱۹۶۳ باز می گردد که شرکت دانگ هون و شرکت دانگ بنگ با یکدیگر ادغام شدند.

در ۱۹۷۷، نام شرکت به دانگ-ای موتور تغییر یافت و در سال ۱۹۸۶ این شرکت توسط گروه تجاری سانگ‌یانگ خریداری شد، و سپس به سانگ‌یانگ تغییر نام پیدا کرد.
این کمپانی با نام سانگ یانگ که به معنای دو اژدها است، توانسته با مدد گرفتن از استراتژی های منحصر به فرد مدیریتی و طراحی های خاص و پیشرفته محصولات خود، در بیش از 100 کشور، و با حدود ۱۲۵۰ نمایندگی، مخاطبان با تعصبی را پیدا کند. این تلاش ها ذهنیتی مثبت و متعهد در مصرف کنندگان ساخته است.
این شرکت با سابقه بیش از نیم قرنی خود، فعالیت خود را در سال 1954با تولید خودروهای تجاری مانند اتوبوس، کامیون و خودروهای خاص (مانند میکسر، کامیون و ماشین آتش نشانی) آغاز نمود.

سانگ یانگ
در این موضوع که خطی مشی سانگ یانگ همواره تولید یک ماشین خاص بوده است شکی نیست. در راستای این خط مشی این شرکت برای اولین بار ماشین های شاسی چهار چرخ محرک را در کره ی جنوبی و در دهه 80 میلادی تولید کرد.
در اوایل دهه 90 مرسدس بنز برای اتحاد استراتژیک و همکاری های مدیریتی سرمایه گذاری عظیمی در این برند انجام داد. نتیجه ی این سرمایه گذاری در سال ۱۹۹۱ تولید خودرو های تجاری سبک، در سال ۱۹۹۳ تولید موتور های دیزل و در سال ۱۹۹۳ تولید خودرو سواری لوکس و بنزینی بود.

جالب است بدانید در سال 1995 پس از 3 سال کار مشترک با مرسدس بنز، خودروی محبوب آن زمان، با نام ایستانا Istana (معروف به  MB100) بعنوان یک خودروی تجاری سبک، پا به عرصه رقابت گذاشت. کوراندوی جدید محصولی فن آورانه و زیبایی بود که در همان سال متولد شد.

سانگ یانگ 2

در سال ۱۹۹۷، شرکت سانگ یانگ با تولید خودرو لوکس چیرمن، عملا حضور خود را در سه بخش عمده بازار اتومبیل، یعنی خودروهای سواری، SUV و کاروان پر رنگ تر از قبل کرد. در سال 1997 به علت بحران بزرگ اقتصادی که بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا و همچنین کره جنوبی را به خود دچار خود کرده بود، شرکت سانگ یانگ با گروه Daewoo ادغام گردید. اما بلافاصله پس از رفع شرایط بحران در سال 2000، شرکت سانگ یانگ از این گروه جدا شد و مجددا به عنوان یک خودروساز مستقل فعالیت خود را ادامه داد.

از آن تاریخ شرکت سانگ یانگ موتور اعمال دستور العمل های مدیریتی جدید، بخش توسعه امکانات (R&D) و طراحی، ایجاد یک شبکه فروش پویا و ارتقای خدمات پس از فروش، فصلی جدید در روند رو به رشد خود ایجاد کرد.

تمامی این تلاش ها در سال 2001 با تولد خودرویی مدرن و پیشرفته به نام رکستون (Rexton) به بار نشست. بعد از آن خودروی نیو رکستون (New Rexton)شگفتی دیگری بود که با موتور دیزل 7/2 لیتری در اواخر سال 2003 به بازار آمد. در طی سال 2004 خودروی رودیوس (استاویک) (Stavic) Rodius به عنوان یک اتومبیل چند منظوره MPV  مبتکرانه پا به عرصه وجود گذاشت.

تقاضای بالای مشتریان که در راستای طراحی عالی و امکانات ممتاز محصولات این کمپانی حاصل شد، دستاورد بزرگی برای آن ها به شمار می رود.

سانگ یانگ

شرکت سانگ یانگ به منظور تامین نیازهای بازار رو به رشد خود، و پاسخ به تقاضای مصرف کنندگان با تلاش و کوشش مضاعف خود، تولید خودروهای اکتیون Actyon و کایرون Kyron را در سال 2005 و اکتیون اسپرت (Actyon sport) را در سال 2006 به انجام رساند.

در حال حاضر این شرکت با انجام سرمایه گذاری های بزرگ برای ارتقای محصولات فعلی و توسعه محصولات جدید خود را به دنبال دارد.

هدف شرکت سانگ یانگ موتور این است که خواسته های مشتریان خود را برای داشتن خودرویی همه کاره در محیط زندگی روزمره، تفریح و کار فراهم نماید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو