تویوتا راو4 2020 خشن تر از همیشه

کمپانی تویوتا جزء برترین کمپانی های تولید کننده اتومبیل در دنیا است و عناوین با ارزش بیشترین تعداد فروش محصول در یک سال و کم استهلاک ترین برند دنیا در چند سال مختلف و پرکارترین موتور جهان را در اختیار دارد.

پس از ۲۲ سال از تولد تویوتا راوفور حال این کمپانی ژاپنی تصمیم گرفته تا نسل پنجمین نسل از راو4 را روانه بازار نماید و تمام سعی خود را می کنند که نسل پنجم این خودرو نیز همچون نسل های پیشین آن فوق العاده عمل کند.

نسل چهارم تویوتا راوفور توانست عنوان ارزشمند پرفروش‌ترین شاسی بلند آمریکا را از آن خود نماید که افتخار بزرگی برای این کمپانی است.

راو4 2020 ، بزرگ و جذاب

تویوتا راو4 از ابتدای تولید تا به الان، هر نسل به نسبت به نسل قبلی دارای ابعاد بزرگتر و ظاهر جذاب تری بوده است و نسل پنجم نیز از این قاعده جدا نبوده و ابعادی بزرگتر از نسل چهارم تویوتا راو4 دارد. همچنین ظاهر بسیار جذاب این نسل کاملاً نمایانگر یک خودروی به روز، زیبا و تهاجمی است. نسل جدید راو4 کاملا ظاهری آفرود گونه به خود گرفته است و به برادران بزرگترش یعنی پرادو و لندکروز نیم نگاهی دارد.

طراحی بسیار خشن و زیبا در کنار ابعاد بزرگ و بدنه ی حجیم و عضلانی موجب شده تا راو4 بیش از هر زمان دیگری یک شاسی بلند تمام عیار جلوه کند. در مدل جدید امکان سفارش سقف غیر همرنگ با بدنه نیز وجود دارد که تاثیری دو چندان بر ظاهر زیبای این شاسی بلند بی نظیر دارد.


برای مطالعه سایر مقالات از لینک های زیر کمک بگیرید:

معرفی تویوتا کمری 2018

تویوتا کرولا GR

معرفی تویوتا سوپرا

مقایسه جنسیس کوپه و تویوتا جی تی 86

معرفی تویوتا آریون

تویوتا لندکروز 2021


مشخصات Rav4 2020

این شاسی بلند سایز متوسط با چند موتور متفاوت از جمله موتور هیبریدی و دیزلی وارد بازارهای جهانی می شود و به سادگی می تواند نظر افراد مختلف از افراد از جمله دوستداران محیط زیست و یا دوستداران سفر به طبیعت و آفرود را به خود جلب نماید.

مدل بنزینی این خودرو با یک موتور ۲۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی می تواند ۱۷۶ اسب بخار نیرو تولید نماید. در مدل بنزینی از گیربکس هشت سرعته جدید تویوتا استفاده شده تا ضعف موتوری مدل بنزینی به نسبت مدل هیبرید پوشیده شود. به لطف تمام این اعداد و ارقام راو4 جدید می تواند در 8.4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که برای یک شاسی بلند با این ابعاد بسیار قابل توجه است. مدل هیبریدی حتی از این هم سریع تر است و در تنها 8 ثانیه به این شتاب دست می یابد.

راو4 هیبرید

اما مدل هیبرید با بهره گیری از موتور الکتریکی در کنار موتور بنزینی می تواند ۱۹۴ اسب بخار نیرو تولید کند که به نسبت مدل بنزینی از توان بیشتری بهره می برد.

در مدل هیبرید از یک گیربکس CVT استفاده شده است که با نمونه های استفاده شده در نسل های پیشین یکسان است  در مدل هیبریدی شاهد یک باطری 4.8 کیلووات ساعت هستیم که با استفاده از سیستم های توربینی متصل به خودرو شارژ می شود و بر عکس میتسوبیشی اوتلندر امکان حرکت خودرو فقط با موتور الکتریکی وجود ندارد.

امکانات رفاهی راو4 2020

اگر به امکانات و آپشن های خودروهای جدید نگاه دقیق تری داشته باشید متوجه می‌شوید که تمامی کمپانی ها به سمت ایمنی شدن هرچه بیشتر خودروها در پیش اند و امکاناتی نظیر رادار های تشخیص عابر پیاده، رادار نقطه کور، ترمزهای اضطراری، رادارهای تابلو خوان، رادارهای حرکت بین خطوط و غیره بیشتر در خودرو اها مورد استفاده و توجه قرار می گیرند و آپشن هایی نظیر نمایشگرهای پشت صندلی های جلو ، یخچال و این چنین آپشن های تجمل گرایانه رفته‌رفته از خودروها در حال حذف شدن است و جز بعضی خودرو های فوق لوکس کمتر شاهد این آپشن ها هستیم. در Rav4 جدید نیز از همین سیاست استفاده شده و آپشن های تجمل‌گرایانه در آن چندان دیده نمی شود اما در عوض آپشنهای ایمنی تمام و کمال و بدون هیچ گونه نقص در خودرو قرار گرفته اند.

تویوتا راو4 آفرود

همچنین نسخه آفرود مخصوص تویوتا یا همان TRD Edition از این خودرو نیز به زودی در بازار عرضه خواهد شد که شامل امکانات آفرودی بهبود یافته از جمله بهینه سازی موتور و شاسی و سیستم تعلیق خودرو هستندتا هرچه بیشتر به سمت توانایی های بالای آفرودی پیش رود و بیش ازیش آفرود سواران را شگفت زده کند. همانطور که گفتیم تویوتا تصمیم گرفته تا با عرضه مدل های مختلفی از این خودرو طیف گسترده‌ای از مردم را راضی کند. از نمونه های کم آپشن و قیمت پایین گرفته تا نمونه‌های فول با قیمت بالاتر برای افرادی که توجه بیشتری به امکانات و آپشن های خودرو ها دارند.

قیمت راو4

قیمت تویوتا راوفور جدید از 25,800 دلار برای مدل پایه شروع می شود. اما در مدل های پرمیوم با امکانات بیشتر این قیمت تا ۳۰ هزار دلار و برای مدل آفرودی این قیمت تا ۳۵ هزار دلار بالا میرود. شروع قیمت های نمونه هیبریدی ۲۹ هزار دلار و بالاترین قیمت با فول ترین آپشن ها ۴۰ هزار دلار است. برای ماشینی با این سطح از امکانات و کیفیت رقم بسیار کمی است و همین رقم کم رقبا را شدیده به چالش می کشد.

نظر نهایی

بدون شک فروش بالای سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه تویوتا Rav4 فقط در بازار امریکا نشانگر این است که با یک خودروی همه فن حریف و فوق العاده دوست داشتنی و جذاب روبرو هستیم. باید گفت که پس از بهبود ظاهر و طراحی جدید  خودروهای رقیب از جمله هیوندای سانتافه و رنو کولئوس و کیا سورنتو و میتسوبیشی اوتلندر مسیر سختی را برای رقابت با این شاسی بلند ژاپنی خواهند داشت.

 طراحی ظاهری ضعیف خودروهای کمپانی تویوتا را می توان یکی از دلایل محبوبیت دیگر رقبا در برابر  تولیدات این کمپانی دانست اما باید اظهار نمود که پیشرفت شگرفی در طراحی های کمپانی تویوتا اتفاق افتاده و این می تواند یک زنگ خطر برای رقبا باشد چرا که خودروی همه چیز تمام و کامل و دوست داشتنی با ظاهری جذاب و دلربا روبروی آنها برای جدال ایستاده است و باید با یک حریف قدرتمند دست و پنجه نرم کند.

مقالات مرتبط

  • فرشیدپرهیزکار 25 . 07 . 2020

    با سلام. قیمت چنده

    پاسخ دهید !
    • محمد احمدیان 25 . 07 . 2020

      سلام
      متاسفانه این نسخه از RAV4 در کشور ما موجود نیست
      اما برای دیدن مشخصات فنی RAV4 های موجود در کشور میتوانید به صفحه ی لینک شده مراجعه کنید و یا برای خرید ممنون میشیم با ما از طریق شماره ی 02148421 تماس بگیرید

      پاسخ دهید !
      • شهاب 12 . 11 . 2020

        هر چه ازش تعریف کنم کم گفتم. ماشین فوقالعاده‌ای هست و شتابش در نوع خودش بی نظیره. تعادلش که فوقالعاده ست.

        پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو