معرفی کامل فورد پوما

 فورد پوما جدیدترین محصول این کمپانی آمریکایی است که یک خودروی کراس آور سایز متوسط با ظاهری بسیار جذاب و متفاوت است. این خودرو بر پایه پلتفرم فورد فیستا (fiesta) ساخته شده است اما کمی ابعاد آن بزرگتر است و ظاهری شاسی بلند تر و به روزتر به خود گرفته است. این خودرو ابعادی مانند تویوتا c-hr خواهد داشت.  این دومین خودروی کمپانی فورد است که با نام پوما عرضه می شود. اولین نسل از پوما ظاهری کوپه شکل داشت و چند سالی از عمر آن می گذرد. حال فورد با ظاهری جذاب تصمیم به احیای آن گرفته است.

 فورد گفته است که این خودرو بسیار به نسبت فورد فیستا تند و تیز تر است و هندلینگ بهتری دارند. فورد پوما از یک موتور هیبریدی کاملا جدید و به روز بهره می برد.

طراحی فورد پوما

 چه در جلو و چه در عقب ظاهر و خودرو بسیار غیر معمول طراحی شده است. عقب خودرو بیشتر شبیه به خودروهای هاچ‌بک است تا یک خودروی کراس آور و جلوی خودرو با جلو پنجره بسیار بزرگ و چراغ های برآمده ظاهری متفاوت به خود گرفته است. می توان گفت فورد خودرویی ساخته که شبیه آن را در خیابان ها کمتر دیده باشید.

در داخل خودرو شاهد طراحی زیبا و به روز با یک نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی که صورت برآمده از داشبورد بیرون زده است روبرو هستیم. این طراحی در نگاه اول شما را یاد خودروهای جدید مزدا و کیا می اندازد که از این سیستم نمایشگر برای خودروهای هاچبک و متوسط خود استفاده می نمایند. البته روز به روز به تعداد خودروهایی که از این طراحی برای نمایشگر خود استفاده می کنند رو به افزایش است. همچنین وجود نمایشگر بزرگ کامپیوتر سفری احساس یک خودرو به روز و جذاب را انتقال میدهد.

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”فروش اقساطی و نقدی تویوتا CHR” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/toyota-model/فروش-اقساطی-و-قیمت-تویوتا-سی-اچ-آر%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column][/vc_row]

مشخصات فنی فورد پوما

 این خودرو با موتور های مختلفی عرضه می شود. موتورهای مختلف فورد پوما شامل بنزینی ، هیبریدی و دیزل هستند.

مدل هیبریدی با موتورهای 123 اسب‌بخاری و ۱۵۳ اسب‌بخاری عرضه خواهد شد که مدل ضعیف تر از یک موتور  ۱ لیتری ۳ سیلندر بنزینی و یک موتور 11.5 کیلو وات برقی بهره می برد. سیستم توربین خودرو  می تواند انرژی ترمز ها و زمان خلاصی را به باتری ۴۸ ولتی لیتیومی این خودرو بازگرداند.

موتور الکتریکی بدین منظور در خودرو قرار گرفته که گشتاور اضافی به چرخها وارد کند. همچنین موتور الکتریکی در مصرف بهینه بنزین توسط خودرو کمک شایانی می کند.

 این ماشین همچنین از سیستم استارت و استاپ هوشمند برای کم کردن هر چه بیشتر مصرف بنزین و برق بهره می برد. همچنین در سرعتهای کمتر از ۱۶ کیلومتر بر ساعت پوما از موتور الکتریکی به تنهایی استفاده می کند تا مصرف بنزین را کم کند.

مدل های بنزینی که قرار است توسط فورد عرضه شوند شامل موتورهای ۹۵ اسب بخاری 3 سیلندر و ۱۲۵ اسب بخاری 4 سیلندر هستند. این خودرو همچنین با یک موتور 1.5 لیتری ۱۲۰ اسب بخاری دیزل نیز ارائه می شود.

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”فروش اقساطی و نقدی سانگ یانگ تیوولی” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/ssang-yong-model/فروش-اقساطی-و-قیمت-سانگ-یانگ-تیوولی%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column][/vc_row]

 فورد پوما از یک جعبه دنده دو کلاچه ۷ سرعته اتومات بهره می برد که نیروی خود را به چرخ های جلو انتقال می دهد و از اطلاعات شتاب و سرعت و همچنین مصرف بنزین این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است اما انتظار می رود با یک خودروی تند و تیز و سریع با مصرف بهینه روبرو باشیم.

امکانات رفاهی و قیمت فورد پوما

از جمله امکانات موجود در این خودرو می‌توان به کروز کنترل فعال و سیستم حرکت در ترافیک بدون دخالت راننده اشاره نمود که عموما در خودروهای با قیمت بالا مشاده می شود و حالا در این خودرو شاهد آن هستیم. از جمله امکانات عمومی تر خودرو میتوان به رادارهای خطوط و نقطه کور اشاره نمود که در حال حاضر روی خودروهای اقتصادی نیز تعبیه می شوند. همچنین در داخل خودرو با وجود یک صندوق ۴۵۶ لیتری و امکان جمع کردن صندلی های عقب، کاملا فضای مناسب و خوبی در اختیار راننده قرار می گیرد تا بتواند استفاده های مختلفی از فضای خودرو نماید. فورد پوما از فضای مناسبی برای سرنشینان برخوردار است و سرنشینان عقب به راحتی می‌توانند در خودرو جای گیرند.

 قیمت فورد پوما هنوز مشخص نشده و قرار است تا ماه آینده میلادی قیمت آن مشخص گردد اما با توجه به این که بر روی پلتفرم فورد فیستا بنا شده است انتظار می رود از قیمت اقتصادی و به صرفه ای برخوردار باشد. پوما از ابتدای سال آتی میلادی در بازار آمریکا عرضه می گردد.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو