کراس آور های ایرانخودرو

دانگ فنگ ax4

اخیرا اخبار و عکس هایی مبنی بر حضور دو شاسی بلند جدید چینی در پارکینگهای ایران خودرو منتشر شده است. این عکس ها شک و شبهه های زیادی را در مورد خودروهایی که در آینده ایران خودرو عرضه خواهد نمود به وجود آورده اند.

این دو خودرو که هر دو مربوط به کمپانی دانگ فنگ می باشند عبارتند از دانگ فنگ Ax3 و دانگ فنگ Ax4.

البته باید گفت که هیچ کدام از دو خودرو را نمی‌توان یک شاسی‌بلند قلمداد نمود و هر دو خودرو کراس آور های کوچک و بزرگ هستند. Ax3 یک کراس آور کوچک و Ax4 یک کراس آور متوسط تا بزرگ.

دانگ فنگ ax3دانگ فنگ ax4

خودروهای چینی جدید ایران

خودروی Ax3 در واقع یک فیس لیفت از دانگ فنگ اچ سی کراس محسوب می شود و ابعاد آن مشابه H30 کراس است که کاملا این ابعاد شناخته شده هستند. حتی به زور می توان این خودرو را کراس آور در نظر گرفت و بیشتر به یک هاچ بک زمخت شبیه است. اما خودروی AX3 کمی ابعاد بزرگتر و ظاهر جسورانه تری دارد و بدون شک قیمت بالاتری نیز دارد.

اطلاعاتی دقیق مبنی بر اینکه آیا واقعا این دو خودرو عرضه خواهند شد و یا اگر عرضه شوند با چه قیمتی عرضه خواهد شد در دسترس نیست. اما انتظار می رود با توجه به مشاهده این دو خودرو در پارکینگ ها به زودی اخباری دقیق‌تر از این دو کراس آور به گوش برسد.

هر دو خودرو از ظاهر جذاب و به روزی بهره می برند و ابعاد تقریبا یکسانی دارند البته همانطور که گفتیم Ax3 یک کراس آور بسیار کوچک است و حتی می توان آن را هاچ بک دانست اما Ax4 کمی بزرگتر است و ابعادی حدود ام وی ام X22 یا  جک S3 دارد.

دانگ فنگ Ax3

Ax3 به روز شده خودروی H30 Cross است و این شباهت در عقب خودرو چندان قابل مشاهده نیست اما در نمای جلو بلافاصله با نگاه به این خودرو به یاد H30 Cross خواهید افتاد. در داخل خودرو نیز شاهد تغییرات ظاهری هستیم اما طراحی داخل همچنان چنگی به دل نمی زند و نمی توان آن را زیبا قلمداد نمود اما در حد بازار قیمتی خودش، جذاب است.دانگ فنگ ax3

ارتفاع کف این خودرو و ابعاد آن کمی به نسبت H30 Cross افزایش داشته است اما نه آنقدر که بتوان این خودرو را کراس آور و یا شاسی بلند قلمداد نمود.

عقب خودرو به نسبت اچ سی کراس بسیار زیبا تر و جذاب تر طراحی شده و ایراد طراحی چراغ های H30 که بسیار مورد انتقاد بود در این خودرو کاملاً بهبود یافته اند.

دانگ فنگ ax3

از لحاظ فضای پا برای صندلی های عقب نمی توان گفت خودروی  بسیار راحت و جاداری پیش رویمان است اما فضا مقبول می باشد.

در بخش صندوق نیز با جمع شدن صندلی‌های عقب فضای بزرگ و قابل قبول در اختیار راننده قرار می‌گیرد تا بتواند از این فضا استفاده بهینه را ببرد.

دانگ فنگ ax3

نسل جدید این خودرو دارای یک موتور ۱5۰۰ سی‌سی با ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور است که با یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال می یابد. این خودرو با موتور ۱۴۰۰ سی سی توربو نیز ارائه می شود که می تواند ۱40 اسب بخار قدرت تولید نماید.

با توجه به قیمت پایین این خودرو نباید انتظار امکانات چندان زیادی از این خودرو داشت اما امکانات اولیه از جمله ۴ عدد کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، مانیتور با دوربین عقب است و میتوانید برای این خودرو امکاناتی مانند نمایشگر بزرگتر، آینه های تاشو برقی، طراحی با چرم مصنوعی و … نیز سفارش دهید.

قیمت انواع مختلف این خودرو از 9 هزار تا 12 هزار دلار قیمت می باشد.

دانگ فنگ ax3

دانگ فنگ Ax4

‏AX4 خودروی بعدی این کمپانی چینی است که با وجود ابعاد بزرگتر به نسبت Ax3 دیگر میتوان این خودرو را کاملاً یک کراس آور واقعی در نظر گرفت.

طراحی خودرو به خصوص در قسمت عقب بسیار متفاوت و خاص است و از یک طراحی دو رنگ در خودرو بهره گرفته شده است. طراحی‌های تا این حد خاص جسارت زیادی برای کمپانی ها می طلبد زیرا طراحی های نوآورانه خیلی وقت ها چندان مورد پسند و سلیقه قرار نمی گیرد. البته نمونه ی مشاهده شده در ایران از نوع تک رنگ است که ظاهر معمول تری دارد.

دانگ فنگ ax4

در ظاهر جلوی خودرو شاهد طراحی زیبا و دلچسب هستیم که کمی آدم را به یاد طراحی خودروی شاسی بلند کمپانی ام جی یعنی MG Gs می اندازد.

ابعاد خودرو چندان بزرگ نیست اما به نسبت برادر کوچکتر خود از ابعاد بزرگتری برخوردار است و همچنین طراحی جسورانه تر و خشن تری دارد. ابعاد این خودرو در حدود کراس آور هایی نظیر MVM X22 و JAC S3 است.

دانگ فنگ ax4

طراحی داخلی خودرو جذاب وساده است و به نسبت AX3 از طراحی بروز تر و دلنشین تری بهره می برد. فضای صندلی های عقب نیز جادارتر و باز تر هستند و راحتی در این خودرو تا حد قابل قبولی وجود دارد.

این خودرو با موتورهای ۱۶۰۰ سی سی ۱۲۴ اسب بخاری و یا ۱۴۰۰ سی سی توربو ی ۱۴۰ اسب بخاری اراائه می‌شود و سیستم انتقال قدرت آن از یک گیربکس 6 سرعته ی 2  کلاچه اتومات بهره می‌برد.

از امکانات این خودرو می توان به سیستم هایی نظیر نمایشگر لمسی 8 اینچی، استفاده از چرم مصنوعی در طراحی داخلی، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و برخی امکانات دیگر اشاره نمود.

قیمت این خودرو در بازه ی ۱۰ الی ۱۵ هزار دلار تغییر می‌کند و نمونه فول آپشن آن با موتور توربو ۱۴۰ اسب بخاری ۱۵ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

البته ممکن است حضور این دو کراس آور در ایران خودرو هر دلیل دیگری داشته باشد.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو