جدیدترین و برترین تکنولوژی‌های ماشین ها

در چند سال اخیر تکنولوژی در زمینه خودرو پیشرفت‌های بالایی داشته و آپشن های زیادی به اتومبیل‌ها اضافه شده است. در گذشته این فناوری‌ها و امکانات رفاهی فقط در ماشین های اسپرت و لوکس قرار می‌گرفتند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این آپشن‌ها در حال دسترسی عمومی هستند. در ادامه این مطلب به 10 فناوری برتر که امروزه در ماشین‌های دنیا گنجانده شده است اشاره خواهیم کرد.

تکنولوژی خودروهای خودران

با زندگی شلوغ و پرمشغله امروزی همه افراد مایلند که حین رانندگی آرامش داشته باشند و با خیال راحت به مقصد برسند. تکنولوژی خودروهای خودران در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و قابلیت‌های مختلف به آن اضافه شده است و شما می‌توانید نوع رانندگی را تنظیم کنید. این تکنولوژی اتومبیل در رانندگی‌های طولانی مدت و یکنواخت در بزرگراه‌ها اهمیت زیادی دارد و حین گیر کردن در ترافیک از رانندگی خسته کننده شما را نجات می‌دهد. 

کمپانی های زیادی اقدام به تولید خودروهای لوکس با توانایی کنترک خودکار نموده اند. سطح عملکرد این راننده های خودکار با هم متفاوت است. به این معنی که در برخی خودروها در حد نگاه داشتن خودرو بین دو خط جاده و ترمز گرفتن کار می کنند و حواس راننده باید به جاده باشد. در این خودرو ها سیستم راننده خودکار فقط برای آسودگی راننده است. اما در برخی خودروها این سیستم کاملا مجزا از راننده عمل می کند و راننده حتی می تواند بخوابد.

بهترین تکنولوژی های خودرویی

سیستم تعلیق تطبیقی

این نوع سیستم حرکت عمودی هر چرخ‌ را نسبت به شاسی و بدنه اتومبیل کنترل می‌کند و رانندگی را بخصوص در جاده‌های ناهموار برایتان راحت‌تر و ایمن‌تر خواهد کرد البته برای استفاده از این آپشن اتومبیل شما به کمک فنرهای قدرتمند نیاز دارد. شما فقط با فشار یک دکمه میتوانید ماشین را در حالت دلخواه خود تنظیم کرده و بعد از آن با خیال راحت به تماشای فیلم و موسیقی مورد علاقه خود بپردازید. پیشرفته ترین سیستم تطبیق تعلیق در بنز و رولز رویس و بی ام و است که از دوربین های اسکن جاده در هر لحظه و کنترل سیستم تعلیق متناسب با جاده بهره می برند تا آب در دل شما تکان نخورد.

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”بی ام و ام نکست (M-NEXT)” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/bmw-m-next-next-generation-i8-or-a-new-super-sport%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column][/vc_row]

بهترین تکنولوژی های خودرویی

ایمنی خودکار اتومبیل یا سیستم ضد تصادف

مهم‌ترین مساله حین رانندگی امنیت و ایمنی است. با این آپشن دیگر نیازی نیست که نگران ایمنی خود و همراهانتان باشید چرا که ماشین شما امنیتتان را به طور کامل تامین می‌کند. سیستم اخطار خودکار و ترمز اتوماتیک به نحوه رانندگی خودروی جلویی شما واکنش نشان می‌دهد و تصادف و برخورد احتمالی را پیش بینی کرده و با تنظیم سرعت و توقف ماشین از بروز آن جلوگیری می‌کند. همچنین این سیستم با خروج از خط اتومبیل هشدار می‌دهد و در قسمت عقب اتومبیل نیز مجهز به دوربین می‌باشد. با اینکه هزینه این سیستم بالاست اما فراموش نکنید که این سیستم رانندگی ایمن را برای شما و همراهانتان تضمین می‌کند. این سیستم نیز همچون راننده خودکار در سطح ها و کیفیت های مختلف ساخته و عرضه می شود.

بهترین تکنولوژی های خودرویی

اپلیکیشن‌های قابل نصب بر روی خودرو

اگر در بیاد آوردن تاریخ تعویض روغن، تاریخ سرویس اتومبیل، تعیین میزان آلودگی هوا و … با مشکل روبه‌رو هستید خبر خوب اینکه با نصب برنامه‌های جدید بر روی اتومبیل پیگیری و یادآوری این مطالب بسیار آسان خواهد بود و شما می‌توانید بر روی سایر مسائل تمرکز کنید. همچنین شما با سیستم کنترل حرکات بدن دیگر نیازی به فشار دکمه و یا لمس صفحه‌ای نخواهید بود و با یک حرکت دست به راحتی می‌تواند شیشه های خود را تمیز کنید.

سیستم انتقال تلفن همراه بر روی نمایشگر اتومبیل

با این فناوری شما میتوانید به راحتی تلفن همراه‌تان را بر روی نمایشگر اتومبیلتان ببینید و تمامی تنظیمات آن را کنترل و به مخاطبین و سایر قسمت‌ها دسترسی داشته باشید. این فناوری برا تلفن ها اندروید و اآیفون موجود است که تحت عناوین اندروید اتو و اپل کار پلی در دسترس است.

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”خودروی هیبریدی چیست؟” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/hybrid-car%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column][/vc_row]

بهترین تکنولوژی های خودرویی

دستگاه مدیریت تلفن همراه

با استفاده از تکنولوژی مدیریت تلفن همراه شما میتوانید از طریق گوشی ماشینتان را مکان‌یابی کنید، آن را روشن کرده، در آن را قفل و یا قفل آن را باز کنید، نور چراغ‌ را تنظیم کنید و هزاران کار دیگر انجام دهید. جای هیچ تعجبی نیست که در آینده به وسیله تلفن‌ همراه خود بتوانید رانندگی کنید.

سیستم پارک خوکار و دوربین‌های پشتیبانی پیشرفته

پارک کردن اتومبیل یک کار زمانبر است مخصوصا اگر قصد داشته باشید که پارک دوبل انجام دهید و فضا کم باشد. این فناوری از سنسورها و دوربین‌های پیشرفته در زوایای مختلف برای پارک اتومبیل شما به طور خودکار کمک می‌گیرد. تنها کاری که شما باید انجام دهید اینست که یک فضا را انتخاب کرده و دکمه را فشار دهید در عرض چند ثانیه ماشین شما پارک می‌شود.

بهترین تکنولوژی های خودرویی

کتابچه راهنمای حقیقی

این سیستم اطلاعات کلیه‌های قسمت‌های خودرو را با جزئیات به شما ارائه می‌دهد با این تفاوت که دیگر لازم نیست برای یافتن اطلاعات مربوط به یک وسیله خاص در کتابچه راهنما بگردید بلکه فقط کافی است دوربین تلفن همراهتان را به سمت قسمتی مورد نظر بگیرید تا اطلاعات مورد نظر در قالب فیلم برایتان ظاهر شود.

فناوری چراغ جلو

این فناوری به طور خودکار میزان روشنایی چراغهای جلو ماشین را به توجه به شرایط موجود به بهترین حالت تنظیم می‌کند. همچنین نور بالای اتومبیل بطور خودکار روشن و خاموش می‌شود. با استفاده از این فناوری شما می‌توانید در طول شب به راحتی و بدون نیاز به تنظیم چراغ‌ها رانندگی کنید. همچنین برخی مدل های پیشرفته تر امکاناتی نظیر چرخش چراغ ها در سر پیچ ها و یا کم کردن نور هنگام تابش در چشم راننده روبرویی و یا روشن کردن و جلب توجه تابلوهای جاده را دارند.

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”خودروی پلاگین هیبرید چیست؟” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/خودروی-پلاگین-هیبرید-چیست؟%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column][/vc_row]

بهترین تکنولوژی های خودرویی

سیستم کنترل عملکرد راننده

این سیستم که بسیار گران قیمت ذست و فقط روی خودروهای گران به کار گرفته شده در هر لحظه تمام پارامتر های راننده که بر روی رانندگی او مؤثر هستند را کنترل می کنند. بلافاصله تا متوجه عدم توجه راننده و یا عدم سلامت راننده شود کنترل خودرو را دست گرفته و در اولین مکان ممکن خودرو را پارک کی کند. در صورت نیاز به کمک در مواقعی همچون مشکلات سلامتی برای راننده با پلیس و اورژانس نیز تماس گرفته و وضعیت را اطلاع می دهد.

فناوری همیشه زندگی را راحت و آسانتر کرده و ایمنی را بالاتر میبرد. در چند سال آینده و استفاده از این فناوری‌ها مطمئنا هیچگونه تصادفی رخ نخواهد داد و همگی می‌توانیم از رانندگی لذت ببریم.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو