قیمت بایک BJ40

بایک BJ40 یک کپی حرفه ای چینی از جیپ میباشد که چند سالی هست توسط شرکت دیار خودرو در حال مونتاژ و تلاش برای ورود به بازار ایران است. شرکت دیار خودرو که پیشتر همکاری خوبی با کمپانی بایک داشته این بار هم گزینه ای قوی برای آفرود باز ها راهی بازار ایران کرده است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق و فنی بایک BJ40 بپردازیم و نقاط ضعف و قوت آن را بصورت موشکافانه بیابیم.

بررسی مشخصات خودروی چینی بایک BJ40 دیار خودرو

معرفی بایک بی جی 40

خودرو بایک BJ40 دارای دو نسخه کوپه دو درب و نسخه چهار درب میباشد که جلوی خودرو برند مونتاژ کننده یعنی دیار به انگلیسی نوشته شده است در حالی که این خودرو همان بایک BJ40 است. شرکت دیار خودرو خیلی وقت بود که در تلاش برای وارد کردن این خودرو چینی بایک به ایران بود اما اخیرا موضوع جدیت بیشتری گرفته و به تازگی مراسم رونمایی آن در اصفهان نیز برگزار شد.

بررسی مشخصات خودروی چینی بایک BJ40 دیار خودرو

این خودرو دقیقا کپی برداری چینی از خودرو مشهور جیپ میباشد که تمام سقف، درب ها و قسمت پستی نسخه چهار درب از هم جدا میشوند که با این کار توانسته از محبوبیت خودرو های آمریکایی خصوصا جیپ هم در ایران استفاده کند.

این خودرو در خود کشور چین نزدیک به 200 هزار یوآن قیمت گذاری شده است که قیمت جهانی بالایی هم دارد و اصلا خودرو ارزانی خصوصا برای ایران نخواهد بود. البته از این خودرو در چین 4 نسخه تولید شده که تنها دو نسخه از آن قرار است وارد بازار ایران شود که یکی از این نسخه ها با پسوند L که چهار درب میباشد در سال 2016 توسط بایک رونمایی شد.

مشخصات فنی Bj40

مشخصات فنی بایک BJ40 موردی است که خیلی از آشنایان با اتوموبیل های چینی را متحیر و شگفت زده کرده است. چرا که همه تصور میکردند تنها از نظر ظاهری شباهت با جیپ را رعایت کرده اما با کمی دقت و بررسی در این زمینه، هم میتوان به نزدیک بودن مشخصات فنی مثل موتور و گیربکس به جیپ و دیگر خودرو های آمریکایی پی برد.

وجود موتور دو لیتری توربو شارژ که بیش از 220 اسب بخار قدرت تولید میکند یکی از مزایا و برجستگی های این خودرو چینی است. بعلاوه بر این موتور میتواند 380 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این عدد برای خودرو چینی قدرت خیلی خوبی است.

بررسی مشخصات خودروی چینی بایک BJ40 دیار خودرو

گیربکسی که روی این ماشین نصب شده گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است که وظیفه انتقال نیرو را بر عهده گرفته است و ساخته ZF آلمان میباشد که از معتبر ترین های این زمینه است.

مصرف سوخت بایک BJ40 که از بنزین تغذیه میکند نیز بیش از 10 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که هزینه های استفاده از خودرو را خصوصا در جاده های آفرود و مسیر های ناهموار بالا خواهد برد. به همین دلیل مصرف سوخت بالا، ظرفیت باک 75 لیتر در نظر گرفته شده است که به سرعت باک خالی و راننده در سفر دچار مشکل نشود.

ترمز های هر چهار چرخ از نوع دیسکی انتخاب شده و از قفل دیفرانسیل نیز استفاده شده است.

تلگرام اتوخسروانی

طراحی بدنه بایک بی جی 40

طراحی بدنه بایک BJ40 همانطور که در مقدمه مطلب هم اشاره شد شباهت به شدت زیادی با جیپ آمریکایی دارد و البته یک سری امکانات و قابلیت های خاص نیز به آن اضافه شده است. این قابلیت ها مثل مجهز بودن آینه های کناری برقی به سیستم گرمکن هوشمند هستند که در سرمای کوهستان آینه ها به مشکل برنخورند.

نسخه 4 نفره این خودرو آفرود به طول 4654 میلی متر میباشد که حدود 30 سانت از نسخه کوپه بزرگتر میباشد.

قابلیت خاصی که در بدنه خودرو در نظر گرفته شده است امکان تبدیل شدن به یک سافاری تمام عیار در کوتاه ترین زمان ممکن است. تمام قطعات بیرونی این خودرو قابل جداسازی و باز شدن میباشند. سقف ها و درب ها به سادگی از هم جدا میشوند و شیشه جلو را نیز میتوان روی درب کاپوت به حالت خوابیده قرار داد که تجربه هیجان انگیز تری از آفرود را می توانید تجربه کنید.

بررسی مشخصات خودروی چینی بایک BJ40 دیار خودرو

زاویه ورود و خروج خودرو به ترتیب 37 و 31 درجه طراحی شده است و حداکثر تا 60 درجه، شیب میتواند صعود داشته باشد. ظرفیت صندوق عقب نسخه 4 درب حدود 532 لیتر میباشد که با خواباندن پشتی صندلی های عقب این ظرفیت تا 965 لیتر قابلیت افزایش دارد.

جلو پنجره خودرو به وسیله قطعات کرومی به 5 قسمت تقسیم شده است که بالاتر از آن نام لاتین تولید کننده یعنی بایک قرار خواهد گرفت. البته نسخه ای که در نمایشگاه اصفهان رونمایی شد نام دیار را حک کرده بود که احتمالا اصلاح خواهد شد. در همین قسمت جلوی خودرو وجود دو قلاب قرمز رنگ نیز توجه ها را به خود جلب میکند.

طراحی داخلی BJ40 دیار خودرو

وقتی سوار خودرو شوید میبینید که تمامی سقف ها قابلیت باز شوندگی و جدا شدن را دارند که در حالت های مختلفی میتوان از این قابلیت ویژه استفاده خوبی کرد.

هارمونی طراحی گرد در کابین داخلی کاملا مشهود و واضح است و روی قسمت های دریچه کولر آرم بایک طراحی شده که کاملا برند تولید کننده را به رخ خواهد کشید.

پشت آمپرها کاملا دیجیتالی بوده و یک صفحه نمایش 12.3 اینچی دیجیتالی نسبتا بزرگ در وسط کابین قرار گرفته شده است. قسمت های بالای داشبورد کاملا از چرم پوشیده شده است اما مقابل داشبورد از پلاستیک میباشد ولی نوعی پلاستیک که تکسچر نام دارد و مقاومت و کیفیت بالایی را ارائه می دهد.

بررسی مشخصات خودروی چینی بایک BJ40 دیار خودرو

آپشن و امکانات رفاهی بی جی 40 دیار خودرو

در بخش امکانات رفاهی بایک BJ40 باید توجه ویژه ای به بخش ایمنی داشت. جایی که به تکنولوژی های مختلفی مجهز شده که برخی از رایج ترین آنها شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، ترمز های ارک برقی و همچنین سیستم تقویتی برای جلوگیری از واژگونی و چپ شدن خودرو میباشند.

اهرمی که برای تعویض دنده اتوماتیک در داخل کابین تعبیه شده است از نوع دیجیتالی میباشد که برای خودرو های آفرود یک گزینه خاص و لوکس محسوب میشود. برای همین سفر های آفرودی تعداد 8 عدد بلندگو در نظر گرفته شده و صندلی های جلو مجهز به سیستم گرمکن و تنضیم برقی صندلی میباشند.

مزایا و معایب BJ40

یکی از معایب بایک BJ40 مصرف بالای سوخت این خودروست که با توجه به قدرت بالایی که دارد و وزن نسبتا سنگین امری طبیعی محسوب میشود. همانطور که در بخش بررسی مشخصات فنی این خودرو اعلام شد در هر 100 کیلومتر بیشتر از 10 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد و یکی از پر مصرف ترین های جهان به شمار میرود.

از مزایای برتر این خودرو هم میتوان به امکان صعود تا 60 درجه شیب اشاره کرد که خیلی از خودرو های چینی همچین قابلیتی را ندارند. همچنین جدا شدن بخش هایی مثل سقف و درب ها و امکان تبدیل خودرو به یک سافاری هم قابلیت خاص و مزیت بزرگی میباشد.

بررسی مشخصات خودروی چینی بایک BJ40 دیار خودرو

نتیجه گیری

خودروی بایک BJ40 که یکی از خودرو سازان به نام چینی آن را طراحی کرده و قرار است به زودی در ایران توسط شرکت دیار وارد بازار ایران شود با توجه به همه بررسی های انجام شده و تست هایی که در شرایط مختلف روی آن انجام شده گزینه خوبی برای جایگزینی با جیپ آمریکایی در ایران میباشد و با وجود قیمت بالایی که دارد ظاهرا ارزش خرید بالایی را میتواند داشته باشد.

مشاوره خرید بایک BJ40

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی بایک BJ40 در سال 1401 با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.

×
منو