معرفی زوتی T300

کمپانی زوتی یک شرکت خودروسازی چینی و متعلق به Zotye Holding Group می باشد که این شرکت در سال 2005 تاسیس شده است و یکی از معروف ترین تولیدکنندگان خودروهای ارزان قیمت در چین، محسوب می شود. این کمپانی از سال 2016 تولید خودرو زوتی T300 را شروع کرده و تولید آن تا سال 2021 ادامه داشت. البته لازم به ذکر است با توجه به مشکلاتی که برای کمپانی زوتی بوجود آمده بود، مدتی تولید Zotye T300 به حالت تعلیق درآمد اما طبق اعلام کمپانی زوتی در سال 2022 این خودرو مجدداً روی خط تولید قرار گرفته که هیچ تفاوت خاصی با نسخه 2016 ندارد.

حال با توجه به خبر ورود این خودرو به کشورمان، افراد زیادی نظرشان به این خودروی شاسی بلند جلب شده است. همانطور که می دانید در سال 1401 واردات خودرو به کشور ما مجدداً آغاز شده که بر همین اساس شرکت خودروسازی سایپا تصمیم گرفته است زوتی T300 را به بازار ایران عرضه کند و بعداً ممکن است در خط تولید شرکت پارس خودرو به مونتاژ برسد. البته خبر ورود زوتی T300 به سال 1398 بر می گردد که در حال حاظر این موضوع رنگ واقعیت به خود گرفته و به زودی قرار است این خودرو وارد بورس کالا شود. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی زوتی T300 بپردازیم تا آشنایی کاملی با این خودروی چینی پیدا کنید.

خودروی Zotye T300 یک کراس اوور ساب کامپکت می باشد که بیشتر برای مسافت های شهری ساخته شده است. زوتی T300 مدل 2022 کاملاً با نسخه اول این ماشین یکسان است و ظرافت را با قدرت ترکیب می کند. T300 تنها در یک تریم موجود است که توسط یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تامین می شود. می توان گفت این مدل با خودرو های مانند رنو کپچر، نیسان قشقایی و هیوندای کرتا رقابت خواهد کرد.

نمی جلو زوتی T300

قیمت و شرایط خرید زوتی T300 از بورس کالا

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد زوتی T300 قرار است در سبد بورس کالا قرار بگیرد که هنوز قیمت پایه و قطعی برای این خودرو اعلام نشده. اما بد نیست بدانید که قیمت جهانی خودروی Zotye T300 مدل 2022 حدوداً 12.225 دلار می باشد و در کشور چین و روسیه با قیمت حدوداً 9 تا 10 هزار دلار عرضه می شود. به دلیل اینکه زوتی T300 در مدل با پیشرانه تنفس طبیعی در بازار چین و روسیه عرضه می شود قیمت پایین تری را دارد. اما شرکت سایپا قصد وارد کردن نسخه توربو شارژ با جعبه دنده CVT را دارد که طبیعتاً قیمت بالاتری را خواهند داشت.

نمای پشت زوتی T300

مشخصات فنی زوتی T300

خودروی Zotye T300 مجهز به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر با قدرت 144 اسب بخار و گشتاور 215 نیوتن بر متر است که به گیربکس اتوماتیک CVT و پیشرانه FWD متصل است. پس از بررسی ها و تست های انجام شده مشخص شده که زوتی T300 شتاب 0 تا 100 را در مدت زمان 8.5 طی می کند. ویژگی های ایمنی و کمک راننده در T300 شامل سیستم ترمز ضد قفل یا ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز یا EBD، ایربگ، سیستم هشدار ضد سرقت، ایموبلایزر، سنسورهای پارک در جلو و عقب و سیستم کنترل خودرو می باشد.

موتور زوتی T300

طراحی ظاهری زوتی T300

اما ابتدا از نمای بیرونی زوتی T300 شروع می کنیم که در این خودرو جلو پنجره زیبا، چراغ های جلو LED، دیلایت و چراغ های مه شکن به چشم می خورد. در نمای کناری، رینگ های 17 اینچی، دستگیره های درها به رنگ بدنه، ریل های سقف و آینه های جانبی همرنگ بدنه با چراغ راهنما دیده می شوند. همچنین تعداد کمی خطوط ساده از درب های عقب تا انتها کشیده شده که حسی از سبک مدرن را به خودرو اضافه می کنند، در حالی که حس کلاسیک را هم حفظ می کنند. علاوه بر این طراحی زیبای چراغ های جلو و عقب و ترکیب جذاب بین آن ها، به خودرو حسی پر جنب و جوش و انعطاف پذیری را می دهد. در کل می توان گفت طراحی ظاهری این مدل شبیه هیچ کراس اوور اروپایی دیگری نیست. در مورد ابعاد زوتی T300 لازم به توضیح است که این خودرو 440.5 سانتی متر طول، 183 سانتی متر عرض، 166.5 سانتی متر ارتفاع و 261 سانتی متر فاصله بین دو محور را داراست.

طراحی داخلی زوتی T300

طراحی داخلی زوتی با توجه به سال تولید و قیمتی که دارد مناسب است. یکی از عناصر قابل توجه در کابین این خودرو صفحه کیلومتر دیجیتالی می باشد که ظاهری اسپرت را ایجاد کرده است. علاوه بر این، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی (دارای بلوتوث، سیستم نظارت هوشمند، نویگیشن، کنترل صوتی و سیستم صوتی)، صندلی های چرمی، فرمان چرمی چند منظوره، روشنایی داخلی، کنسول وسط همراه با جا لیوانی، سانروف و سقف پانوراما، شیشه های برقی‌ و… به چشم می خورند. از دیگر آپشن های زوتی T300 می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • – استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید (Keyless)
  • – فرمان برقی یا EPS
  • – آینه های جانبی برقی تاشو و دارای گرمکن
  • – کنترل از راه دور شیشه ها
  • – صندلی راننده 6 جهته
  • – شارژر وایرلس موبایل
  • – سانروف پانورامیک
  • – رادار جلو و عقب و سیستم تشخیص نقاط کور
  • – سنسور برف و باران
  • – برف پاک های ژله‌ای جهت مشاهده اخبار به روز این مدل در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.

داخل زوتی T300

 

مشاوره خرید خودروی زوتی T300 مدل 2022

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی زوتی T300 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.

×
منو