لیست قیمت هیوندای 2023

شرکت کرمان موتور قصد واردات ۵ مدل از خودروهای هیوندای را به کشور دارد. به احتمال زیاد مدل‌های هیوندای آی۱۰، هیوندای‌ آی ۲۰، هیوندای اکسنت، هیوندای النترا و هیوندای کونا به زودی وارد بازار ایران می شود.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند بعد از سال‌ها تحریم، خودروهای هیوندای به زودی راه خود را به ایران باز خواهند کرد. به احتمال زیاد این ۵ خودرو از طریق بازار بورس عرضه خواهد شد. همچنین وزارت صمت اعلام کرده است با اضافه شدن ۵ شرکت دیگر به فهرست وارد کنندگان خودرو، تعداد شرکت‌های وارد کننده به ۱۲ شرکت رسید.

سخنگوی وزارت صمت، قالیباف اعلام کرد: “باید بگویم که خودروهایی مانند هیوندا اکسنت، هیوندا i10، میتسوبیشی میراژ، چانگان سی اس ۳۵، ام جی ۳، ام جی ۶، سیتروئن سی3 و محصولی از شرکت فولکس واگن (سئات) در زمره مدل خودروهایی است که قرار است به کشور وارد شود که این خودروها در محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.”

طبق گفته‌های وزارت صمت قیمت این خودروها تا محدوده ۱۰ هزار یورو خواهد بود. البته خودروهای جدیدتر این کمپانی‌ها تا محدوده ۲۰ هزار یورو نیز رفته‌اند ولی در ایران به دلیل کنترل بازار قرار است فعلا خودروهایی با محدوده ۱۰ هزار یورو مشمول واردات شوند.

بعد از ابلاغ آیین نامه واردات خودرو شرکت های منتخب اقدامات لازم را شروع کردند. وزارت صمت گفته است سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند برای واردات اقدام کنند و این امر فقط در انحصار برخی شرکت‌ها نیست. آن‌ها می‌توانند با احراز شرایط خود به لیست وارد کنندگان خودرو اضافه شوند.

واردات پنج مدل از برترین های هیوندای در سال جاری، خبری است که به محض انتشار توجه خیلی از افراد را به خود جلب کرده است. تا حدی که خیلی از افراد که قصد خرید خودرو داشتند دست نگه داشته و منتظر ورود و عرضه داخلی این خودرو ها شدند.

واردات 5 خودرو هیوندای به بازار ایران قطعی شد

مدل‌های وارداتی هیوندای و مشخصات آن‌ها

هیوندای کونا 2022

هیوندای کونا بهترین و خاص ترین این مدل هاست که به چشم میخورد این مدل را میتوان تحولی عظیم در دسته بندی خودرو های کراس اور دانست. این تحول چه ار نظر مشخصات فنی و چه از نظر ظاهر بدنه و کابین با تمامی مدل های قبلی ساخته شده توسط هیوندای متفاوت است.

جلوی هیوندای کونا 2022

معرفی هیوندای کونا

هیوندای کونا بعنوان کوچکترین کراس اور شاسی بلند کمپانی خودرو سازی هیوندای معرفی شده است. نام گذاری این خودرو از منطقه غربی از جزایر هاوایی آمریکا گرفته شده که مانند اکثر مدل های دیگر سبک نام گذاری از مناطق جغرافیایی ایده برداری شده است.

شرکت کرمان موتور که از سال های پیش همکاری خود را با این شرکت کره ای اعلام کرده بود و موفقیت های زیادی هم در کنار هم در بازار خودرو سازی ایران کسب کرده اند، این مدل از هیوندای را نیز قرار است وارد بازار کشور کنند. این خودرو را میتوان در سگمنت خودرو های کراس اور های ساب کامپکت قرار داد که در مقیاس کوچک طراحی شده است.

قیمت گذاری بازار جهانی این خودرو چیزی بین ۲۵ الی ۳۵ هزار دلار تخمین زده شده است که در کشور های مختلف جهانی در این بازه قیمت خرید و فروش میشود. اما در ایران با توجه به نوسانات قیمت ارز نمیتوان از حالا عدد دقیق و مشخصی برای قیمت این خودرو کراس اور اعلام نمود تا قیمت رسمی کرمان موتور اعلام شود.

پشت هیوندای کونا 2022

مشخصات فنی هیوندای کونا

مشخصات فنی هیوندای کونا به دو دسته بندی تقسیم میشود یعنی اصلی ترین بخش یعنی موتور دارای دو مدل مختلف است که با نام های SE و SEL شناخته میشوند. یکی از این پیشرانه ها ۱.۶ لیتری توروشارژ بوده و مدل دیگر ۲ لیتر ظرفیت دارد. البته برخی مدل هایی که برای صادرات به اروپا طراحی شده اند حجم ۱ لیتر با ۳ سیلندر دارند.

موتور ۲ لیتری با قابلیت تنفس طبیعی توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت را دارد که یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک آن را ساپورت خواهد کرد. مدل دیگر که بالاتر است ۱.۶ لیتر ظرفیت دارد و ۱۷۵ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد و قوی تر از مدل قبلی است. این مدل یک گیربکس ۷ دنده دو کلاچه دارد که در شرایط خاص تا ۱۹۵ اسب بخار قابلیت تولید قدرت را خواهد داشت.

مدل ۲ لیتری صفر تا صد را در عرض ۹.۲ ثانیه طی کرده و مدل بالاتر ۱.۶ لیتری این میزان را در ۶.۶ ثانیه طی خواهد کرد که در شتاب نیز برتری خود را مانند قدرت نشان داده است. در خصوص مصرف سوخت هم میتوان از روی تست های انجام شده به عدد ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر در پیشرانه توربو شارژ رسید. قیمت این خودرو ۳۵ هزار و ۴۲۵ دلار بیان شده است.

داشبورد هیوندای کونا 2022

امکانات هیوندای کونا 2022

طراحی داخلی کابین هیوندای کونا از ویژگی سه بعدی بودن به خوبی پیروی کرده است و خصوصا صندلی ها تا حدی شبیه به سوناتا لاین کمی متفاوت تر از حالت عادی ساخته شده اند. در طراحی این صندلی ها اصل بر طبیعی بودن و راحتی ستون فقرات و گردن در مسافت های طولانی پایه گذاری شده که بطور کامل بدن شخص را در بر خواهد گرفت.

تنها دو دریچه هوا برای کولر یا بخاری در روی داشبورد قرار داده شده که قدرت بالاتری از 4 دریچه ها دارند. تمامی بخش های دیگر کابین مانند سایر مدل های هیوندای اسپرت میباشد اما ترمز دستی حالت سنتی خود را حفظ کرده و دسته تعویض دنده پشت فرمان هم از قابلیت های قدیمی این شرکت کره ای است.

یک صفحه نمایش 10 اینچی دیجیتال آمپر را تشکیل داده و اطلاعات مهم پشت آمپر را به راننده نشان میدهد. صفحه نمایش میانی در وسط داشبورد نیز با همان اندازه سیستم اطلاعات، سرگرمی و کنترل صوتی را در اختیار سرنشینان جلو قرار داده است.

هیوندای النترا 2023

هیوندای با طراحی و ساخت خودروی النترا یکی از خشن ترین های کشور کره از نظر ظاهری را وارد بازار جهانی کرد. این مدل سواری شهری، دارای چند تیپ مختلف با تفاوت های کوچک میباشد که قرار است تعداد محدودی از این تیپ ها وارد ایران شوند که هنوز آمار دقیقی از آن منتشر نشده است.

رقبای هیوندای النترا شامل: هوندا آکورد، مزدا ۳، شورلت کروز و فولکس جتا هستند. النترای کره ای در صورتی که به خوبی نگهداری ‌شود احتمالاً بیش از ۱۵۰ هزار مایل بدون مشکل اساسی و خاصی دوام خواهد آورد و انتظار می‌رود که بدون نیاز داشتن به تعمیر جدی به ۲۰۰ یا حتی ۲۵۰ هزار مایل هم برسد که برای یک راننده معمولی حدود ۱۵ سال زمان خواهد برد.

جلوی هیوندای النترا ۲۰۲۲

مشخصات فنی هیوندای النترا 2022

مشخصات فنی هیوندای النترا با توجه به نسل هفتم بودن این سدان کره ای تغییرات چشم گیر و زیادی داشته است. موتور ۲ لیتری که تنفس طبیعی نیز دارد ۱۴۹ اسب بخار قدرت و حدود ۱۹۰ نیوتن متر نیرو تولید میکند. این قدرت از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال پیدا خواهد کرد. شتاب صفر تا صد را هم در ۱۰ ثانیه طی خواهد کرد که حد اکثر سرعت ثبت شده برای این خودرو ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

میزان سوخت هیوندای النترا ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر حرکت است که این میزان مصرف با توجه به قدرت و وزن خودرو منطقی و عادی طلقی میشود. سیستم های پایداری خوبی برای این نسل از النترا در نظر گرفته شده که نسبت به نسل ها و مدل های قبلی پیشرفت بسیار خوب و عالی داشته است. قیمت این خودرو ۱۹ هزار و ۶۵۰ دلار بیان شده است.

پشت هیوندای النترا ۲۰۲۲

طراحی داخلی و آپشن های هیوندای النترا

طراحی داخلی النترا 2022 نه تنها با فضای باز برای سرنشینان جلو و عقب طراحی شده است کابینی مدرن و زیبا را به خوبی به نمایشپ گذاشته است. وجود دکمه هایی برای آپشن ها و آیتم های متنوع و همچنین طراحی کنسول مرکزی در ترکیب با خطوط زیبا و مدرن روی داشبورد و پشت نمایشگر آمپر اسپرت، حس زندگی در دنیای مدرن را به سرنشینان خواهد داد.

از نسل ششم النترا، طراحان کمپانی هیوندای بر اساس شلوغی بیش از حد محیط داخلی کابین، تصمیم گرفتند سادگی را برای ایجاد یک ارگونومی بهتر به خودرو بدهند که تا حد زیادی هم موفق شدند. مواد اولیه و متریالی هم که برای ساخت قطعات داخلی مثل داشبورد، فرمان و صندلی ها استفاده شده است کیفیت بالایی داشته و از حالت ایده آل تا حد زیادی هم فراتر رفته است.

داخل هیوندای النترا ۲۰۲۲

هیوندای اکسنت 2022

هیوندای اکسنت قبل از تشدید تحریم های سال ۹۷ بیشتر وارد کشور میشد و در قسمت مونتاژ شرکت کرمان موتور قرار داشت. در سال ۱۴۰۱ که واردات خودرو های هیوندای در ایران آزاد و دوباره از سر گرفته شد، هیوندای اکسنت با ظاهر و ساختار جدید قرار است به بازار اتومبیل ایران برگردد که کرمان موتور قرار است مونتاژ و انجام خدمات پس از فروش را مثل قبل بر عهده بگیرد.

سواری که این خودرو کره ای به کاربران خواهد داد از سایر مدل های این برند معتبر بهتر و راحت تر خواهد بود. قیمتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است، حدود ۲۰ هزار دلار است.

جلوی هیوندای اکسنت 2022

مشخصات فنی هیوندای اکسنت

مشخصات فنی هیوندای اکسنت محدود به موترو و این دست اطلاعات محدود و کم نمیشود و جزئیات زیادی باید بررسی شوند. وجود یک پیشرانه کوچک با ظرفیت ۱.۶ لیتر ۴ سیلندر که از سیستم تنفس طبیعی پیروی میکند برای حرکت خودرو کافی به نظر میرسد اما قدرت خوبی برای شتاب و حرکت های سریع نمیباشد.

هر سه تیپ این مدل خودرو، ۱۲۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. خود کمپانی هیوندای صفر تا صد را اعلام نکرده است اما تست هایی که انجام شده نشان میدهد صفر تا صد شتاب خودرو بیشتر از ۱۱.۴ ثانیه طول خواهد کشید که تا حدی ضعف محسوب میشود.

مصرف سوخت این خودرو پایین بوده و در هر صد کیلومتر حرکت چیزی بالغ بر ۶.۵ لیتر بنزین خواهد سوزاند. این میزان مصرف سوخت با توجه به میزان شتاب و قدرت موتور عدد منطقی و معقولی به شمار میرود. با این وجود بیشترین سرعت ثبت شده از این اکسنت کره ای ۱۸۴ کیلومتر بر ساعت میباشد.

ظرفیت باک بنزین هیوندای اکسنت ۴۳ لیتر اعلام شده که وقتی باک پر باید حدود ۵۷۳ کیلومتر حرکت خواهد کرد. البته این میزان برای سفر های بیرون شهری و مسافت های طولانی خیلی جالب نیست و بیشتر برای مسیر های شهری طراحی و برنامه ریزی شده است. قیمت این خودرو حدود ۱۴ هزار و ۹۷۰ دلار است.

پشت هیوندای اکسنت 2022

طراحی داخلی هیوندای اکسنت

طراحی داخلی هیوندای اکسنت 2022 نسبت به مدل قبلی دارای 7 اینچ فضای پای اضافه تر برای سرنشینان عقب است. ایده ای که برای طراحی داخلی این مدل در نظر گرفته شده سادگی و صادقانه بودن و بدون زاویه می‌باشد. ظاهر داخلی از رنگ بندی مشکی استفاده شده و به شدت نمای داخلی تجاری و اداری به خود گرفته که احساس میشود برای تاجران و کارمندان ارشد ادارات طراحی شده است. البته از رنگ بندی بژ و برنزی هم در این ترکیب استفاده شده.

یک صفحه نمایش پنج اینچی لمسی با پورت USB در این خودرو تعبیه شده. در مدل جدید از قابلیت های Apple Car-Play و Android Auto و یک پورت USB اضافه استفاده شده است. دور اهرم دنده و روی داشبورد و دریجه های هوا، قطعات کرومی دیده میشود. اما در کل از پلاستیک ها با کیفیت و بعضا خشک در طراحی داخلی این خودرو استفاده شده است.

داخل هیوندای اکسنت 2022

هیوندای i20

هیوندای i20 مدل سال ۲۰۲۲ ساخته زیر برند N کمپانی خودرو سازی هیوندای میباشد که یک هاچبک جاده ای طراحی شده است. بر خلاف i10 که یک هاچبک شهری بود و خیلی برای جاده و مسافت های طولانی ساخته نشده بود، این مدل میتواند مسافت های طولانی را هم بدون هیچ مشکل و نگرانی طی کند.

علاوه بر این تفاوت مشهودی که این مدل با i10 دارد کابین نیز بزرگتر است که بر اساس جاده ای بودن کابین و فضای سرنشینان نیز بزرگتر در نظر گرفته شده است که در مسیر های طولانی سرنشینان راحت باشند. برای طراحی و ساخت این مدل از فورد فیستا الگو برداری شده است که  حتی میتوان رقیب سرسخت این اتوموبیل دانست.

قیمت گذاری این مدل از i20 در بازار جهانی چیزی حدود ۳۳ هزار دلار تخمین زده شده است که خریداران حتی در انگلیس برای داشتن این خودرو مجبور به پرداخت این مبلغ هستند. البته با مقایسه مدل دیگری از زیر برند N یعنی ولوستر ارزش خرید این خودرو قطعا بالاتر خواهد بود.

جلوی هیوندای i20 ۲۰۲۲

مشخصات فنی هیوندای i20

هیوندای 2022 i20 به یک موتور ۴ سیلندر با ظرفیت ۱.۴ لیتر مجهز است که میتواند تا ۹۸ اسب بخار قدرت را در ۶ هزار دور در دقیقه تولید و همچنین ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور را در ۴ هزار دور در دقیقه تولید نماید. این میزان قدرت از مدل قبلی کمی بالاتر است ولی در نهایت این یک وسیله نقلیه شهری و تا حد کمی جاده ای طراحی شده و این میزان قدرت برایش کافی خواهد بود.

حداکثر سرعتی که این اتوموبیل کره ای میتواند داشته باشد ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده که شتاب صفر تا صد را در ۱۳.۲ ثانیه طی خواهد کرد. به صورت میانگین هم در هر صد کیومتر حرکت معادل ۷ لیتر مصرف سوخت بنزین خواهد داشت که این میزان معمول است و البته میتوانست کمی پایین تر هم باشد.

گیربکسی که برای این خودرو تعبیه شده ۶ سرعته دستی میباشد که در برخی مدل ها از دنده اتومات نیز استفاده شده است. البته که یکی از ایراداتی که میتوان بر این خودرو وارد کرد همین دستی بودن دنده است.

پشت هیوندای i20 ۲۰۲۲

امکانات رفاهی و طراحی داخلی هیوندای i20

در طراحی داخلی هیوندای i20 به همان اندازه طراحی خارجی هوشمندی و خلاقیت به خرج رفته است. طراحی داخلی کابین از دو رنگ استفاده شده که همین مورد باعث خاص شدن داشبورد و داخل خودرو شده است. فرمانی که برای این ماشین طراحی شده سادگی را حفظ کرده و خیلی حالت به روز به خود نگرفته و در اصل یک دایره ساده است که تعدادی دکمه های کنترلی روی آن نصب شده است.

وجود یک صفحه نمایش کوچکتر از مدل i10 بر مینیمال بودن خودرو تاکید میکند که البته قابلیت تنظیم تا حدی از روی فرمان نیز وجود دارد. صفحه کیلومتر نیز اطلاعاتی همچون سرعت، دستگاه پخش و مقدار باقی مانده بنزین و از این دست اطلاعات نمایش داده خواهد شد.

فضای داخلی کابین اما با وجود هاچبک بودن مناسب طراحی شده و برای 5 سرنشین به خوبی فضا در نظر گرفته شده است که حتی در مسافت های زیاد هم راحتی خود را داشته باشند.

داخل هیوندای i20 ۲۰۲۲

هیوندای i10

هیوندای i10 مدل جدید ساخته ۲۰۲۲ کره جنوبی قرار است به زودی توسط شرکت کرمان موتور وارد بازار ایران شود. سطح امنیت بالای خودرو های کره ای همیشه زبان زد جهانیان بوده و هست، به همین دلیل از رقیب همتای خود در ایران یعنی ام جی ۳ مخاطبان و منتظران بیشتری دارد.

کمپانی خودرو سازی هیوندای از جمله شرکت های موفقی در صنعت خودرو سازی توانسته خودرو های خود را به کشور های برتری مثل آمریکا و اروپا نیز صادر کند. خوشبختانه واردات اتوموبیل های این شرکت توسط کرمان موتور انجام میشود که خدمات پس از فرش و شبکه فروش خوبی را در اختیار دارد که از همین جهت مصرف کنندگان و خریداران زیادی تمایل خود را به این اتوموبیل هاچبک شهری نشان داده اند. مدلی از هیوندای i10 که قبل از این در ایران وجود داشته نسخه نسل دوم سال ۲۰۱۷ است که در زمستان سال ۹۵ وارد کشور شد که میتوان i10 را اولین خودروی مونتاژ ایران از کمپانی هیوندای در نظر گرفت.

مشخصات فنی هیوندای i10

قطعا یک خودرو مینیمال شهری جمع و جور باید موتوری کوچک و درخور ابعاد و جسه خود داشته باشد و نمیتوان خیلی موتوری بزرگ و پر ظرفیت را از آن انتظار داشت. در بخش مشخصات فنی هیوندای i10 یک موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی را داریم که امکان تولید بیش از ۸۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن متر گشتاور میباشد. انتقال نیرو به چرخ ها از طریق یک گیربکس یا جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک انجام خواهد شد. همانطور که اشاره شد این خودرو با هدف درون شهری بودن طراحی و تولید شده پس نباید با توجه به ۴ سرعته بودن و ۴ سیلندر بودن مشخصات فنی خیلی از آن نا امید شد چون قرار نیست شتاب و چالاکی بیش از حدی را برای راننده به همراه داشته باشد.

حداکثر سرعتی که هیوندای i10 میتواند داشته باشد ۱۶۶ کیلومتر در ساعت بوده و صفر تا صد را در ۱۴ ثانیه طی میکند که این شتاب کم یکی از نقاط نسبتا ضعف خودرو محسوب میشود. موتوری که از آن صحبت کردیم با سوخت بنزین تغذیه میشود و در هر صد کیلومتر حرکت حدود ۶ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. پیشرانه این خودرو مجهز به فناوری ISG میباشد که وظیفه کاهش مصرف سوخت هنگام توقف خودرو را بر عهده دارد تا انتشار گاز های آلاینده به حداقل ممکن برسد. قیمت این خودرو در حال حاضر حدود ۱۶ هزار و ۴۸۹ دلار است.

عقب هیوندای i10 ۲۰۲۲

طراحی داخلی و آپشن های هیوندای i10 2022

طراحی داخلی هیوندای i10 برگرفته از الگوی لانه زنبوری چراغ جلو است که که سه بعدی و بسیار شیک انجام شده است. پنل هایی که روی درب نصب شده اند دارای لبه های اسپرت جذابی میباشند که همراه با داشبورد دو رنگ، استایل خاصی به کابین خودرو داده اند. دریچه های تهویه و کولر بصورت دایره ای شکل طراحی شده و قدرت فشار بالایی دارند اما تنها دو عدد در دو طرف داشبورد قرار گرفته شده است که فضای داشبورد را بزرگتر نشان خواهد داد. یک صفحه نمایش سایز متوسط نیز در قسمت کنسول داشبور قرار داده شده که میتوان به وسیله آن از امکانات رفاهی و ایمنی همچون هدایت و کنترل بهتر خودرو استفاده کرد.

برای راننده یک فرمان سه پره طراحی شده که دکمه های کنترلی مولتی مدیا نیز روی آن جای گذاری شده اند. برای خریداران این امکان وجود دارد که تریم کابین هیوندای i10 را از بین 4 رنگ و ترکیب با امکان شاخصی سازی سفارش دهد.

صفحه نمایش کاملا دیجیتال برای صفحه کیلومتر در نظر گرفته شده است که در بین دو بخش آنالوگ صفحه کیلومتر، یک عدد LED خیلی کوچک در حد 3.5 اینچ قرار دارد که در آن اطلاعات مهم ایمنی به نمایش گذاشته میشوند.

این خودرو سدان شهری کوچک میباشد پس نمیتوان انتظار فضای داخلی کابین بزرگی را داشت و روکش صندلی ها هم در حالت معمول پارچه ای میباشند که امکان سفارش چرم مصنوعی نیز وجود دارد.

داخل هیوندای i10 ۲۰۲۲

مشاوره خرید خودروهای هیوندای

جهت اطلاع از قیمت و اخبار واردات خودروهای هیوندای مدل 2022 در سال 1401 با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.

×
منو