قیمت خودرو پیکاپ L7 پلاس

پیکاپ L7 پلاس، طبق خبر های رسیده، در همین روزها به بازار داخلی عرضه میشود. این خودرو توسط شرکت دیار خودرو که قرار است از طریق شرکت زیرمجموعه‌اش یعنی ایساتیس ‌موتور به بازار عرضه شود.

قیمت حدودی L7

طبق گزارشات شرکت دیار خودرو، این خودرو در جایگاه قیمتی پایین تری نسبت به دیگر پیکاپ های توربو شارژ قرار میگیرد. به همین دلیل این مدل زیر یک میلیارد فروخته خواهد شد. مطابق خبرهای اعلام شده، این پیکاپ، تا اواخر امسال و یا اوایل سال جدید به فروش میرسد.

معرفی L7 دیار خودرو

در حال حاظر بازار معرفی خودرو های پیکاپ حسابی داغ شده است و خودرو سازان داخلی به تولید پیکاپ های دو دیفرانسیل چینی روی آورده اند از ایران خودرو تا دیار خودرو که از سال 1390 به تولید انبوه رسید. همان طور که می دانید پیش از این، کمپانی دیار خودرو محصولات و مدل های گوناگونی را روانه بازار کرده است؛ مانند گریت وال، دییر، وینگل 3، وینگل۵ و کلاس های مختلفی همچون پیکاپ تک کابین و دو کابین و می توان گفت در زمینه تولید و عرضه پیکاپ‌های مختلف موفق عمل کرده است.

پیکاپ L7 پلاس نمای جلو

طبق گفته کارشناسان خودرو، پیکاپ L7 پلاس قرار است در جایگاه مخصوص پیکاپ های دو دیفرانسیلی در بازار ایران قرار بگیرد زیرا برای اولین بار دیار خودرو برای مونتاژ خودروهای خود به سراغ کمپانی موفقی چون ZX AUTO رفته است.

نام چینی L7 پلاس، ترالورد است که از ترکیب دو کلمه Territory+Lord به معنای “ارباب قلمرو” گرفته شده است؛ این مدل ابتدا در سال 2016 میلادی در نمایشگاه گوانگژو چین رونمای و معرفی شد، البته این مدل با نام های دیگر همچون ویشی G7 و ویشی ۱۹۸۶ نیز شناخته می شود. این پیکاپ چینی در 2 تیپ مختلف در چین عرضه می شود که یکی فیس لیفت شده مدل قدیمی تر می باشد اما در ایران فقط مدل قدیمی تر تولید و مونتاژ میشود.


سایر خودروهای مونتاژی جدید الورود به ایران

 

 


طراحی ظاهری و داخلی پیکاپ L7 پلاس

طراحی این مدل نیز همانند پیکاپ های دیگر بزرگ و تهاجمی به نظر میرسد. پیکاپ L7 پلاس در بخش جلوی دارای یک جلو پنجره ای عظیم است که نواری کرومی آن را فراگرفته است در کنار این جلو پنجره چراغ های مستطیلی شکل تعبیه شده اند که به چراغ های روز نیز مجهز است. نمای کناری L7 پلاس با خطوط منحنی شکل و برآمدگی بالای گلگیرها به یک پیکاپ با ابهت تبدیل شده است. طراحی عقب خودرو نیز با یک سپر 2 رنگ و برجستگی روی درب صندوق توانسته است این مدل را از یک وانت پیکاپ ساده دور کند و جلوه ی مناسب و در عین حال سنگین را به عقب خودرو ببخشد. در کل طراحان چینی با الهام گرفتن از 2 مدل خودروی فورد رنجر و تویوتا تاندرا توانسته اند این پیکاپ را طراحی و تولید کنند. طراحی داخلی این مدل چنگی به دل نمی زند و همانند پیکاپ های قدیمی عرضه میشود. تنها نکته مثبت 2 رنگ بودن و تریم نقره ای این مدل است که داخل کابین را از یکنواختی نجات داده است. البته مدیران پروژه در رابطه با خودرو پیکاپ L7 پلاس گفته اند که: “طراحی داخلی این پیکاپ هم بسیار جذاب و منحصر به فرد است و فرم کلی داشبورد آن هم به صورت قابل قبولی طراحی شده است.”

پیکاپ L7 پلاس داشبورد

مشخصات فنی و تجهیزات پیکاپ L7 پلاس

این خودرو در شرایطی که جدیدترین خودرو های تازه وارد به بازار از پیشرانه های توربوشارژ برخوردار هستند، پیکاپ L7 از پیشرانه تنفس طبیعی که دارای میل لنگ کوتاه است، استفاده میکند. پیشرانه این خودرو در واقع جز نسخه های جدید می باشد، که از موتور 69G4 گریت وال وینگل 5 است و با کد مخصوص خود شناخته می شود.

در رابطه با قدرت و گشتاور این موتور می توان گفت که، قدرت موتور آن معادل 150 اسب بخار و گشتاور آن 230 نیوتن بر متر است. نیروی موتور خودرو از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی که به هر چهار چرخ میرسد، تعبیه شده است.

پیکاپ L7 پلاس هم همچون دیگر وانت پیکاپ ها دارای دو دیفرانسیل است و به تقسیم قدرت الکتریکی مجهز می باشد. علاوه بر آن می تواند انتقال قدرت را در حالت های تک دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل سبک و سنگین قرار داد.

طول پیکاپ L7 پلاس در واقع معادل 5431 میلی متر می باشد؛ و می تواند روی رینگ های 17 اینچی که برگرفته از لاستیک های 256 هستند، قرار بگیرند.

مدیران پروژه در رابطه با تجهیزات این پیکاپ گفته اند که، در شرایطی که قرار است پیکاپ هایی زیر قیمت یک میلیارد تمان عرضه شوند، انتظار آپشن های بسیار زیاد و مدرن را هم نباید داشت. به همین دلیل امکانات خودرو پیکاپ L7 پلاس از تجهیزات آن چنانی برخوردار نیست و فقط مواردی نظیر:

  • ترمز کمکی
  • پایش باد تایر ها
  • سیستم کمک به شروع حرکت های سر بالایی
  • عقب ساخت ایتون
  • دارای نمایشگر صفحه ای 805 اینچی همراه با بلوتوث
  • دارای فرمان برقی
  • برخورداری از ترمز ای بی اس و ای بی دی
  • دارای سیستم کنترل پایداری

پیکاپ L7 پلاس نمای پشت

مشاوره خرید پیکاپ L7 پلاس

جهت اطلاع از قیمت خودروی پیکاپ L7 پلاس در سال 1401 با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.

×
منو