نسخه ی آتشین هیوندا توسان 2019 معرفی شد

هیوندای توسان نسخه N-Line را معرفی نمود. این خودرو دومین خودروی کمپانی هیوندای خواهد بود که به صورت قطعی تولید نسخه داغ N-Line برای آن عرضه می شود.همچنین توسان اولین خودروی کراس آور کمپانی هیوندای است که به این برند تعلق خواهد گرفت.

برند ان لاین همچون Mpower برای بی ام و و AMG برای بنز محسوب می‌شود. یعنی هیوندای هایی که به نسبت نسخه معمولی تغییراتی در آنها انجام شده و دارای توان بیشتر و کیفیت بالاتری در قطعات هستند می توانند این برچسب را به خود اختصاص دهند.

البته مدتی پیش  اخباری مبنی بر تولید نسخه N-Line هیوندای ولاستر نیز انتشار داده شد اما کمپانی هیوندای صحت آن را تایید نکرده است و فعلاً پس از هیوندای i30 N-Line هیوندای توسان N-Line دومین خودروی این برند است.

از جمله رقبای این خودرو می‌توان به فولکس واگن تیگوان R-Line و فرد ST-Line و رنو کاجار GT-Line اشاره نمود که همگی کراس آور هایی با قدرت موتور بالا محسوب می شود.

تغییرات توسان 2019 NLine

محدوده قیمتی این خودرو حدود ۳۰ هزار دلار خواهد بود که  مقدار کمی به نسبت نسخه معمولی توسان گرانتر است. از لحاظ طراحی ظاهری تغییرات جزئی در این خودرو به نسبت نسخه معمولی هیوندای توسان مشاهده می شود که ظاهر خودرو را خشن تر و جذاب تر کرده اند. از جمله این تغییرات می توان به چراغ های روز موسوم به دندان کوسه بر روی سپر خودرو قرار گرفته‌اند اشاره نمود. همچنین جلو پنجره آبشاری شکل نسخه های جدید خودروهای هیوندای که به صورت مشکی براق طراحی و ساخته شده اند اشاره نمود که بسیار ظاهر خودرو را اسپرت تر کرده است.

همچنین کیفیت رنگ خودرو قرار است بالاتر از مدل معمولی هیوندای توسان باشد. به علاوه استفاده از بعضی المان های سیاه رنگ مانند اسپویلر عقب، چرخ های ۱۹ اینچی و آیینه های مشکی خودرو اشاره نمود که ظاهر خودرو را نسبت به نسخه معمولی هیوندای توسان جذاب تر نموده اند.

در داخل خودرو شاهد استفاده از خطوط و دوخت های قرمز رنگ هستیم که به منظور نمایش داغ بودن خودرو به کار برده شده است. داخل خودرو با استفاده از چرم مصنوعی مزین شده است که با دوخت های رنگی و جذاب به هم متصل شده اند.

امکانات توسان 2019

از جمله امکانات داخل این خودرو می‌توان به گرمکن صندلی ها، ورود بدون کلید، کنترل خزش، همچنین سنسور ها و دوربین های جلو و عقب اشاره نمود.

در باقی موارد طراحی داخلی نسل  این مدل توسان با نسل جدید توسان که به تازگی معرفی شده است تفاوت چندانی ندارد و از یک نمایشگر بیرون زده از داشبورد و طراحی داشبورد ساده بهره می برد که در خودروهای شاسی بلند جدید هیوندای تقریبا این مدل طراحی به یک امضا تبدیل شده و عموما خودروهای  شاسی بلند جدید این کمپانی طراحی مشابه به این دارند.

کیفیت مواد استفاده شده در داخل خودرو بسیار  به نسبت قیمت خودرو بالا و جذاب هستند و مانیتور ۸ اینچی تاچ آن امکان اتصال به تلفن همراه را دارد اما باید گفت که با توجه به دور بودن نسبی این نمایشگر از صندلی شاید لمس آن کمی دشوار باشد.

جای صندلی های عقب و فضای موجود برای سرنشینان عقب در خودرو چندان باب میل نیست و کمی کوچک به نظر می رسد به خصوص برای یک خودروی خانوادگی و کراس آور. می‌توان گفت که فردی با قد بلند چندان راحت و بی دردسر نخواهد بود.

موتور توسان 2019

به سراغ بخش جذاب این خودرو می‌رویم که موتور خودرو محسوب می شود. این خودرو با دو نسخه متفاوت عرضه می شود.هر دو نسخه مجهز به ۲ موتور می باشند. در نسخه ی ارزان تر یک موتور ۱۳۶ اسب بخاری ۱۶۰۰ سی سی دیزل و یک موتور الکتریکی ۴۸ ولت که به سیستم ترمزهای خودرو متصل اند بهره می برد. موتور الکتریکی فقط قرار است نقش پرشتاب کردن را برای این خودرو ایجاد نماید. استفاده از این موتور الکتریکی موجب می شود که خودرو در زمان حرکت کردن و مانور دادن بسیار به نسبت مدل معمولی تند و تیز تر عمل کند.

یک مدل دو لیتری بنزینی یا 1.6 لیتری توربو بنزینی نیز از این خودرو قرار است معرفی شود که آن هم از همین موتور برقی ۴۸ ولت بهره می برد. این مدل از یک موتور ۱۷۵ اسب بخاری بهره می برد که در کنار موتور الکتریکی بدون شک خریداران را بسیار راضی خواهد نمود.  سیستم اصلی  انتقال قدرت خودرو به چرخ های جلو است اما کانال چهار چرخ شدن نیست برای خودرو موجود است. مصرف سوخت این خودرو ۶ ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک خودروی کراس اوور خوب و اقتصادی محسوب می شود. این خودرو می تواند در عرض 8.5 ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

توسان N-Line ، بسیار اسپرت تر

سیستم تعلیق این ماشین تغییر کرده و به سمت یک ماشین اسپرت تغییر جهت داده است و به نسبت نسخه معمولی بسیار اسپرت تر خواهد بود که در کنار شتاب بالاتر به نسبت نسخه اصلی کاملا احساس یک خودروی سریع را خواهید داشت.

هر دو مدل این خودرو امکان سفارش به صورت ۶ سرعته دستی و یا ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه را دارند که در هر دو نسخه تعویض دنده ها بسیار سریع و با شتاب انجام می شود. سیستم گیربکس این خودرو احساس فوق‌العاده‌ای به راننده منتقل می کند.

این خودرو از  آخر همین ماه میلادی امکان حضور در بازار را خواهد داشت. ارزان ترین نسخه آن ۲۶ هزار یورو و گران ترین نسخه 29 هزار یورو خواهند بود. مدل اتوماتیک  این خودرو  ۱۴۰۰ دلار از مدل دستی آن گران تر خواهد بود.

این خودرو به لطف تمامی این سیستم ها می تواند در عرض 8.5 ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو