کاور بدنه ماشین ، کاربردی یا لوکس؟؟ مزایا و معایب کاور کردن خودرو

کاور بدنه خودرو

امروزه زیبایی بدنه موضوع مهمی در بین علاقمندان به خودرو محسوب میشود با ورود خودروهای لوکس به بازار اهمیت حفظ زیبایی بدنه دوچندان شد. عواملی مانند نور خورشید، فضله پرندگان، آلودگی های محیط و گرد و غبار موجب کدر شدن سطح ماشین و ایجاد خط و خش بر روی آن می شود. در ابتدا از پولیش برای براق شدن بدنه استفاده میشد اما با پیشرفت علوم نانو ، از کاور خودرو برای محافظت بدنه از آسیب های شیمیایی و ضربه احتمالی استفاده شد. درحال حاضر کاور بدنه خودرو بسیار محبوب تر از دیگر گزینه هاست.

کاور بدنه خودرو با ایجاد یک لایه جدید بر روی بدنه، موجب زیبایی و براقیت سطح بدنه خودرو می شود. البته این کاور تنها برای بدنه خودرو کاربرد ندارد. جالب است بدانید برخی انواع کاور ها دارای خاصیت نانو و آبگریز هستند و استفاده از این کاور بر روی شیشه خودرو باعث می شود که شیشه خودرو کثیف نشود و دیگر نیازی به برف پاک کن نداشته باشید.

انواع کاور بدنه خودرو

کاور بدنه خودرو از نظر وجود یا عدم وجود رنگدانه ها به دو دسته کاور های رنگی و کاورهای بی رنگ تقسیم بندی می شوند. کاورهای بی رنگ تغییری در رنگ بدنه خودرو ایجاد نمیکنند بلکه فقط برای محافظت از بدنه نصب می شوند. بطور کلی کاورهای بی رنگ استحکام بیشتری از کاورهای رنگی دارند. کاورهای رنگی نسبت که کاورهای بی رنگ مقاومت کمتری دارند اما در عوض زیبایی را به خودروی شما هدیه میکنند. با استفاده از کاورهای رنگ میتوانید تنها در عرض چندساعت رنگ دلخواه خود را به خودرو ببخشید. کاورهای رنگی خود به دسته های زیر تقسیم می شوند.


جهت استعلام قیمت و آگاهی بیشتر درباره کاور بدنه فرم زیر را پر کنید. کارشناسان ما در در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

کاور سرامیک بدنه

  • مشخصات فردی

خدمات کاور سرامیک تخصصی خودرو در اتوشناس زیرمجموعه اتوخسروانی انجام می‌‎شود.


همچنین پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید :

مزایا و معایب نانو سرامیک کردن خودرو

روش های پاک کردن خط و خش و لکه ی رنگ از روی بدنه خودرو

دودی کردن شیشه اتومبیل

تشخیص کارکرد واقعی ماشین

راهنمای خرید روغن موتور

آموزش تعویض لنت

نکات افزایش طول عمر خودرو


کاور مات

کاورهای مات (matt ) در بین علاقمندان به تیونینگ محبوبیت زیادی دارد. در این نوع کاور از رنگدانه های مات استفاده میشود بنابراین خودروی شما جلوه خاصی خواهد داشت. در کاور نوع مات بدنه خودروی شما آسیب نمیبیند و در ضمن هیچگونه ماده شیمیایی برای کاور کردن استفاده نمی شود.

کاور کاستوم

کاور کاستوم (castum ) کمی گرانتر از بقیه کاورها هستند اما خودروی شما در نهایت یک خودروی خاص خواهد بود. کاور کاستوم تریم های طلایی و هفت رنگ دارد که بنا به سلیقه خود میتوانید از آنها استفاده کرده و یک خودروی لوکس برای خود بسازید.

مزایای کاور بدنه خودرو

مهمترین مزیت کاور بدنه خودرو نصب سریع و قیمت مناسب آن است. کاور بدنه خودرو بدنه سطح خودروی شما را از هرگونه آسیب های شیمیایی و ضربه های فیزیکی ایمن میکند. باران های اسیدی و اشعه فرابنفش خورشید بتدریج رنگ خودروی شما را کدر میکنند و ممکن است لکه های سفید روی بدنه ایجاد شود.

در این موارد استفاده از کاور بدنه خودرو باعث میشود که در مدت کوتاهی یک خودروی متفاوت و بسیار شیک داشته باشید و هر زمان که نیاز داشتید بدون نگرانی آن را جدا کنید. هزینه کاور کردن خودرو نیز نسبت به رنگ کردن ماشین بسیار ارزانتر است. کاور خودرو ظاهر حودروی شما را بسیار چشم گیر و منحصر به قرد میکند ضمن اینکه یک لایه محافظ نیز برای رنگ فابریک بدنه ایجاد کرده اید.

معایب کاور بدنه خودرو

به علت اینکه برای نصب این کاورها از چسب استفاده میکنند، درصورتی که چندین سال این پوشش بر روی بدنه باقی بماند ممکن است چسب آن سختتر شود. در نتیجه هنگام جدا کردن کاور رنگ فابریک بدنه نیز آسیب میبیند. در مواردی نیز ممکن است اثر چسب کاور روی بدنه خودرو قابل مشاهده باشد.

کاور بدنه خودرو ضخامت کمی دارد پس نباید انتظار داشته باشید که در مقابل ضربه هایی مانند ضربه های سنگ از بدنه محافظت کند. همچنین درصورتی که کاور کیفیت مناسبی نداشته باشد بعد از کارواش در لبه های کاور لکه های سفیدی مشاهده می کنید که جلوه زیبایی ندارد.

قیمت کاور بدنه ماشین

برچسب های مورد استفاده در این کار وارداتی است و به همین دلیل در سالهای اخیر قیمت ثابتی نداشته است. اما بطور کلی می توان گفت که هزینه استفاده از این کاور ها در حدود یک چهارم تا یک پنجم هزینه نقاشی کامل خودرو است. توجه کنید که اگر خودروی شما نقاشی شود قیمت آن افت بسیاری خواهد کرد درصورتی که با استفاده از کاور خودرو با قیمتی بسیار کمتر میتوانید رنگ دلخواه خود را به خودرو ببخشید و هر زمان که نیاز داشتید آن را براحتی جدا کنید و هیچ خسارتی نیز پرداخت نخواهید کرد.

فروش اینترنتی کاور بدنه

در سایت های مختلف داخلی و خارجی فروش آنلاین کاور بدنه با مارک های مختلف وجود دارد. اما موضوع مهم نصب این کاورهای بدنه بر روی ماشین است. که کاری تخصصی بوده و مهارت های لازم می طلبد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود اگر تصمیم دارید ماشینتان را کاور بدنه کنید به مراکز تخصصی که در این زمینه فعالیت دارند مراجعه کنید تا با کیفیت بالا بتوانند کار مورد نظر شما را برایتان انجام دهد.

کاور ضد خش ماشین

تقریبا میشود گفت مهمترین و اصلی ترین کاربرد کاور بدنه ماشین این است که از خط و خش های سطحی بر روی رنگ اصلی ماشین جلوگیری کند. حتی مدلهای بی رنگ کاور بدنه ماشین که به کاور ضد خش ماشین یا بادی فنس ماشین معروف هستند هم وجود دارد که دیگر جنبه جذابیت ظاهری ندارد و فقط با یک لایه شیشه ای و بی رنگ از ماشین شما محافظت می کند تا آسیب نبیند.

کاور سقف ماشین

سقف ماشین یکی از بخش‌هایی است که بیش از هر قسمت دیگری در معرض آفتاب قرار می گیرد و امکان خرابی و پوسیدگی رنگ در سقف از همه جای ماشین بیشتر است. از طرفی ماشین های  روز دارای سقف های پانارومیک هستند که از بیرون به شکل شیشه براق مشکی دیده می شود. به همین دلیل عده زیادی بخش سقف ماشینشان را با برچسب سقف خودرو یا همان کاور سقف ماشین به رنگ مشکی متالیک و براق در می آورند که هم ظاهر جذابی به ماشین میدهد هم در برابر آفتاب سوختگی از ماشین محافظت ویژه‌ای می کند.

نکات مهم برای نصب کاور بدنه خودرو

  • قبل از شروع نصب بهتر است لوازمی که مانع چسبیدن صحیح کاور می شوند را از خودرو جدا کنید. لوازمی مانند آیینه خودرو ، دستگیره ، سپر و… ممکن است برای چسباندن برچسب مزاحمت ایجاد کنند و باعث قرار گرفتن هوا در زیر آن شوند.

کاور بدنه خودرو

  • بهتر است با یک دستمال نمدار سطح خودرو تمیز شود. اینکار علاوه بر اینکه باعث چسبیدن بهتر کاور می شود، الکیتریسیته ساکن سطح بدنه را نیز از بین می برد.
  • دستورالعمل نصب کاور ها را بخوانید. ممکن است برخی روکش ها روش نصب متفاوتی با بقیه داشته باشند. مثلا جهت چسباندن بالا به پایین برای بعضی از آنها مناسبتر است. پس قبل از شروع کار مطمئن شوید که روش درستی را انتخاب کرده اید.
  • ظرافت را رعایت کنید چون لازمه زیبایی است. کاورها عرض کمی دارند پس سعی کنید برچسب را در انتهای بدنه یا روی لبه خودرو قرار دهید تا دیده نشوند.
  • اگر زیر کاور هوا قرار گرفت نگران نشوید. با انگشت میتوانید آن را به خارج هدایت کنید و برجستگی های ایجاد شده را از بین ببرید.

راهنمای اطلاع از قیمت خودرو:

قیمت النترا

قیمت گرنجور

قیمت اسپورتیج

قیمت سوناتا هیبرید

قیمت مزدا 3 جدید صندوقدار


 

مقالات مرتبط

  • هادی سیرغانی 06 . 05 . 2021

    سلام کارتون بسیار عالی وظریف انجام میشه
    قیمت کاور 207 سفید صفره میخام کاور بدون رنگ استفاده بشه که ضد خش و نمیدونم بقیه چیزها رو محافظت کنه
    قیمت چنده داداش چقدر زمان میبره تا خودرو کاور بشه و سوال مهم که بعدا بنگاهیها موقع فروش نمیزنن رو مال که آقا این کاور شده حتما جریانی داره از این حرفها
    در ضمن ماشین خشکه هنوز از نمایندگی نیاوردمش

    پاسخ دهید !
  • حمید رضا خلیلی 13 . 04 . 2021

    سلام ماشین مد نظر من لندرور قدیمی هست میخام یه کاور رنگی آبی روشن روش بزنم

    پاسخ دهید !
  • fazmetr 09 . 11 . 2020

    سلام برای موتور هم انجام می دید ؟
    ویگو سفید /

    پاسخ دهید !
  • وحید 26 . 08 . 2020

    سلام خسته نباشید
    ممنون از اطلاعات مفیدتون
    میخواستم بپرسم کاور کامل پژو پارس چند در میاد ؟؟؟

    پاسخ دهید !
  • محسن 13 . 08 . 2020

    تشکر از مطلب قشنگتون.

    پاسخ دهید !
    • محمد باقری پور 16 . 08 . 2020

      ممنون از شما که وقت گذاشتید و مطالعه کردید

      پاسخ دهید !

افزودن دیدگاه

×
منو