قیمت خودرو
از
تا

قیمت بی ام و ایکس 1 (BMW X1)

خرید بی ام و ایکس 1 (BMW X1)

در این صفحه آگهی های بی ام و ایکس 1 درج شده است و شما می‌توانید از قیمت و شرایط خرید نقدی و اقساطی، صفر و کارکرده انواع BMW X1 با کارکردها و رنگ ها مختلف آگاه شوید.

در صورتی که خودروی مطلوب شما در بین آگهی‌ها نبود، از طریق فرم قرار گرفته در صفحه “تماس با ما” درخواست خود را ثبت نمائید تا کارشناسان اتوخسروانی در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و یا از طریق شماره 48421-021 با ما تماس بگیرید.

بی ام و X1 2014

این ماشین در سه تیپ مختلف وارد بازار ایران شد که در بخش بررسی مشخصات فنی به اختلاف آنها اشاره می کنیم. هرچند x۱ در بازارهای جهانی خودرو پرطرفداری بود اما در ایران آن طور که باید مورد استقبال قرار نگرفت و نسبت به ماشین های دیگر کمپانی بی ام و فروش کمتری را تجربه کرد. یکی از مهمترین دلایل این فروش نه چندان بالا، ابعاد کوچک خودرو است که بیشتر شبیه به خودروهای هاچ بک و استیشن شده است و از ماشین های کراس آور کمی فاصله دارد. با توجه به پلتفرم مشترک با بی ام و سری ۳ تا حدود زیادی از لحاظ کیفیت رانندگی و سواری نیز شبیه به این خودرو است و باید از این نظر امتیاز بالایی به این کراس آور کوچک آلمانی داد.

مشخصات بی ام و X1 2014

نسل اول بی ام و x۱ در سال ۲۰۰۹ میلادی رونمایی شد. البته یک سال قبل یعنی در سال ۲۰۰۸ نیز در نمایشگاه پاریس از یک کانسپت کراس‌اور رونمایی شده بود که بعداً X1 بر اساس آن عرضه شد. نسل اول این خودرو با کد E84 شناخته می شود و به منظور جلب توجه بیشتر مشتریان، با وجود ابعاد نه چندان بزرگ، از سیستم چهار چرخ متحرک بی ام و استفاده می کند. بی ام و در کل توانست ۸۴۰ هزار دستگاه بی ام و X1 به فروش برساند. شش سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۵ نسل دوم ایکس ۱ معرفی شد که برخلاف نسل اولیه بر اساس پلتفرم بی ام و سری ۳ ساخته نشده بود. کمپانی برای نسل دوم این خودرو از پلتفرم بی ام و سری ۲ اکتیو تورر استفاده کرد. نسل دوم این خودرو با کد F48 شناخته می شود و نسبت به نسل اول پیشرفت قابل توجهی از لحاظ طراحی داشته است. بی ام و تا به حال بیشتر از یک میلیون و سیصد هزار عدد بی ام و x۱ نسل دو فروخته است و هنوز هم نسل سوم این ماشین را به بازار عرضه نکرده است.

طراحی ظاهری بی ام و ایکس 1 2014

ماشین های بی ام و از لحاظ طراحی، با هدف انتقال حس اسپرت بودن و سرعت طراحی می شوند و این موضوع در مورد بی ام و x۱ هم صادق است. با وجود اینکه ماشین ابعاد بلاتکلیفی دارد و ظاهری بین یک ماشین هاچ بک و شاسی بلند را پیدا کرده اما هنوز حس سرعت و اسپرت بودن در آن دیده می شود. البته عده زیادی نسل اول بی ام و x۱ را چندان جذاب و دوست داشتنی نمی‌دانند زیرا به عقیده ی آنها از لحاظ ظاهری فاصله زیادی با ماشین های دیگر بی ام و دارد. اگر x۱ را با دیگر مدل های تولید شده بی ام و در سال ۲۰۰۹ مقایسه کنیم احتمالاً نسبت به بسیاری از آنها ضعیف تر است اما باز هم با یک ماشین آلمانی سر و کار داریم و همین موضوع جذابیت فوق العاده ای به X1 می دهد.

در نمای روبرو قطعاً مثل تمام بی ام و های دنیا جلو پنجره خاص و دوقلوی بی ام و را مشاهده می‌کنیم. این طراحی خاص همیشه یادآور این است که با یک ماشین بی ام و سر و کار داریم و به امضا و اصالت طراحی در ماشین های بی ام و تبدیل شده. چراغ های جلو هم مثل مدل های دیگر ازدو لنز دایره‌ای شکل بزرگ تشکیل شده که این طراحی چراغ ها نیز در آن سال‌ها به یک امضا برای کمپانی بی ام و تبدیل شده بودند و در X1 هم مورد استفاده قرار گرفته اند. ابعاد این ماشی مابین هاچبک و کراس آور است و کوچکترین عضو خانواده کراس اورها و شاسی بلندهای بی ام و محسوب می شود. ابعاد کوچک خودرو از زاویه کناری بیشتر جلب توجه میکند. در قسمت عقب خودرو شاهد چراغ هایی هستیم که تا حدود زیادی شبیه به چراغ‌های بی ام و سری ۳ هم سن و سال خودش ساخته و طراحی شده اند. در مجموع از آنجایی که پلتفرم این خودرو با بی ام و سری ۳ یکسان است شباهت های ظاهری زیادی بین این دو خودرو مشاهده می شود. به طور خلاصه می توان گفت هر چند بی ام و x۱ 2014 از لحاظ طراحی نسبت به بیشتر مدلهای بی ام و ضعیف‌تر ظاهر شده اما یکی از جذاب ترین کراس های بازار است.

طراحی داخلی BMW X1 2014

طراحی نسبتا قدیمی و شبیه به بی ام و سری ۳ در داخل ماشین بیشتر خودش را نشان می‌دهد و با یک کابین نه چندان پرهیجان روبرو هستیم. هرچند این طراحی خیلی جذاب نیست اما کیفیت ساخت و قطعات به کار رفته شده در داخل خودرو نشانگر یک ماشین فوق العاده ی آلمانی است. یک نمایشگر نه چندان بزرگ باقابلیت پنهان شوندگی در قسمت بالای داشبورد تعبیه شده و دکمه های کنترلی پایین این نمایشگر قرار گرفته اند. فرمان و عقربه های نمایشگر سرعت به اسپرت ترین شکل ممکن طراحی شده اند و صندلی‌های خودرو نیز بسیار اسپرت هستند. همین موضوع سبب می شود کابین این خودرو کمی خشک باشد.سرنشینان عقب آنطور که باید فضای باز و جا داری در اختیار ندارند و این موضوع ایراد دیگر کابین این خودرو به حساب می آید. به طور خلاصه باید گفت تنها مزیت و برتری طراحی داخلی و کابین بی ام و x۱ ۲۰۱۴ کیفیت بالای آن است.

مشخصات فنی بی ام و x1 2014

کمپانی بی ام و این مدل را با چندین موتور بنزینی و دیزل عرضه کرده است. سه مدل متفاوت از این ماشین به بازار ایران راه پیدا کرده اند. ضعیف ترین مدل موجود در ایران از یک موتور ۲ لیتری ۱۵۰ اسب بخاری استفاده می کند و قوی ترین نمونه از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با توان ۲۴۲ اسب نیرو بهره می برد. در ادامه به بررسی این سه مدل اشاره می‌کنیم.

درمدلهای 18i یک موتور ۲ لیتری قرار گرفته که می تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند که در کنار جعبه دنده 6 سرعته در عرض ۱۰.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

در مدل های 20i یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ استفاده شده که 181 اسب اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و در کنار جعبه دنده ۸ سرعته باعث ایجاد صفر تا صد ۷.۴ ثانیه می شود.
و اما در قوی ترین مدل موجود در ایران یعنی 28i شاهد یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که با وجود جعبه دنده ۸ سرعته می‌تواند در ۶.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و یکی از سریع ترین کراس های بازار باشد.

آپشن و امکانات بی ام و ایکس 1 2014

بی ام و علاوه بر موتور، آپشن های رفاهی ماشین را نیز در سطوح مختلفی عرضه کرده است. این تصمیم برای جذب مخاطبان بیشتر به سمت خرید این کراس آور جذاب بوده است. خوشبختانه مدل های موجود در ایران جزء پر آپشن ترین و کامل ترین نمونه های موجود هستند. در ادامه به امکانات و آپشن های این ماشین اشاره می کنیم:

کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل کشش و پایداری، سنسور پارک جلو و عقب خودرو، سنسور باران برای روشن شدن اتوماتیک برف پاک کن، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، توزیع نیرو ترمز و کنترل ترمز در سر پیچ، ترمز کمکی، چراغهای زنون چرخشی، سنسور نور برای روشن شدن اتوماتیک چراغ، نور بالای اتوماتیک، چراغ های روز، فرمان برقی حساس به سرعت با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر، ۶ عدد ایربگ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی های 8 جالته برقی دارای حافظه، گرمکن صندلی های جلو، سقف پانوراما، مموری صندلی و آینه ها، سانروف

بازار خرید و فروش بی ام و x1 2014

معمولا خودروهای بی ام و در بازار ایران قیمت هایی بیشتر از ارزش واقعی خودشان دارند. همین قیمت بالا موجب می شود این خودرو در برابر ماشین های کراس آور بسیار پر رونق و محبوبی قرار بگیرد و همین رقبا سبب شده اند بی ام و x۱ آن طور که باید مورد توجه قرار نگیرد. در حال حاضر کراس آور های جذابی مثل لکسوس nx به عنوان رقبای بی ام و x۱ شناخته می شوند. به همین دلیل از لحاظ بازار خرید و فروش کارکرده چندان شرایط مناسبی ندارد و خریدارهای آن افراد معدود با سلیقه های خاص به حساب می آیند.

بی ام و X1 2015

بی ام و قبل از این ماشین های شاسی بلند دیگری از جمله ایکس ۳ و ایکس ۵ را وارد بازار کرده بود اما نیاز داشت در دسته کراس آور های کوچک نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. X1 هنوز هم کوچکترین عضو خانواده شاسی بلندهای بی ام و به حساب می آید. با وجود اینکه در سال ۲۰۱۵ نسل دوم ب ام و x1 معرفی شد اما بی ام و x۱ ۲۰۱۵ موجود در ایران همچنان از نسل اول هستند. مهمترین و اصلی ترین ویژگی این ماشین، کمپانی سازنده و طراحی ظاهری آن است که هر لحظه یادآور کیفیت فوق العاده هستند. بی ام و x1 با سه قدرت موتور متفاوت وارد بازار ایران شده است. در مدل پایه شاهد یک موتور ۱۵۰ اسب بخاری هستیم که در نمونه های قوی تر به ۱۸۱ و ۲۴۲ اسب بخار افزایش می یابد.

مشخصات BMW ایکس 1 2015

نسل اول x۱ در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و چهارمین محصول بی ام و در دسته سری ایکس شناخته می شود. در واقع کمپانی بی ام و برای محصولات کراس آور و شاسی بلند خودش پیشوند ایکس را در نظر گرفته است. X5 در سال ۱۹۹۹، ‏x۳ در سال ۲۰۰۲، x۶ در سال ۲۰۰۸ سه محصول اول این خانواده بودند و x۱ چهارمین محصول در این دسته به حساب می آید. همانطور که اشاره کردیم نسل دوم بی ام و x۱ در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد اما در سال ۲۰۱۶ وارد بازار ایران شد و مدل های ۲۰۱۵ موجود در ایران اکثراً از نسل اول هستند هرچند تعداد معدودی نسل دوم ۲۰۱۵ نیز موجود است. ‏

طراحی ظاهری بی ام و ایکس 1 2015

همانطور که اشاره کردیم نسل دوم بی ام و x۱ در سال ۲۰۱۵ معرفی شد اما همان سال وارد بازار ایران نشد و تعداد معدودی از مدل های موجود در بازار از نسل جدید هستند به همین دلیل باید هر دو مدل را از لحاظ ظاهری بررسی نماییم. هر چند مدل های قدیمی از لحاظ طراحی بسیار ضعیف بودند اما نسل دوم پیشرفت قابل توجهی داشت و به یک کراس خشن و در عین حال جذاب تبدیل شد. در نمای روبرو مثل تمام خودروهای تولید بی ام و شاهد جلو پنجره و چراغ های مخصوص هستیم که از هر فاصله ای کمپانی سازنده را به رخ می کشند. در قسمت عقب خودرو نیز از چراغ های شبیه به بی ام و نسل ۳ و ایکس ۳ استفاده شده است و جذابیت قابل توجهی به ماشین بخشیده. ابعاد خودرو نیز به مقدار قابل توجهی نسبت به نسل های قدیمی تر افزایش داشته و همین موضوع تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت ماشین گذاشته.

طراحی داخلی بی ام و x1 2015

در بخش طراحی داخلی هم شاهد پیشرفت قابل توجهی نسبت به مدل های قبلی هستیم که تا حدود زیادی x۱ را به ماشین های به روز تبدیل کرده است. سرنشینان در بی ام و x۱ نسل جدید فضای بسیار بیشتری در اختیار دارند زیرا ابعاد خودرو به مقدار قابل توجهی افزایش داشته است. از لحاظ کیفیت تولید و قطعات نیز همان رویه قبلی یعنی تولید ماشین با بهترین کیفیت ممکن ادامه دارد. از لحاظ اسپرت بودن کمی نسبت به مدل های قبلی متفاوت ظاهر شده و بیشتر سعی شده حس رفاه و راحتی برای سرنشینان ایجاد شود. به طور خلاصه باید گفت اگر مدلهای قدیمی را در نظر بگیریم یک طراحی اسپرت و با کیفیت و اگر مدل های جدید را در نظر بگیریم یک طراحی جذاب راحت و با کیفیت را به سرنشینان ارائه می دهد.

مشخصات فنی بی ام و ایکس 1 2015

همان طور که گفتیم نمونه های بی او و x1 2015 در بازار ایران به دو مدل قدیمی و جدید تقسیم می شود. هر چند در مدل های قدیمی شاهد سه موتور مختلف بودیم اما نسل دوم ایکس یک فقط با یک موتور وارد بازار ایران شده است. در ادامه به بررسی هر سه مدل قدیمی و مدل جدید این ماشین از لحاظ فنی می‌پردازیم.

درمدلهای 18i یک موتور ۲ لیتری قرار گرفته که می تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند که در کنار جعبه دنده 6 سرعته در عرض ۱۰.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

در مدل های 20i یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ استفاده شده که 181 اسب اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و در کنار جعبه دنده ۸ سرعته باعث ایجاد صفر تا صد ۷.۴ ثانیه می شود.
و اما در قوی ترین مدل موجود در ایران یعنی 28i شاهد یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که با وجود جعبه دنده ۸ سرعته می‌تواند در ۶.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و یکی از سریع ترین کراس های بازار باشد.
در مدل های جدید یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۳۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته که در کنار جعبه دنده ۸ سرعته می تواند شتاب صفر تا صد کمتر است ۷ ثانیه را برای سرنشینان به ارمغان آورد.

آپشن و امکانات BMW X1 2015

بی ام و علاوه بر موتور، آپشن های رفاهی ماشین را نیز در سطوح مختلفی عرضه کرده است. این تصمیم برای جذب مخاطبان بیشتر به سمت خرید این کراس آور جذاب بوده است. خوشبختانه مدل های موجود در ایران جزء پر آپشن ترین و کامل ترین نمونه های موجود هستند. در ادامه به امکانات و آپشن های این ماشین اشاره می کنیم:

کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل کشش و پایداری، سنسور پارک جلو و عقب خودرو، سنسور باران برای روشن شدن اتوماتیک برف پاک کن، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، توزیع نیرو ترمز و کنترل ترمز در سر پیچ، ترمز کمکی، چراغهای زنون چرخشی، سنسور نور برای روشن شدن اتوماتیک چراغ، نور بالای اتوماتیک، چراغ های روز، فرمان برقی حساس به سرعت با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر، ۶ عدد ایربگ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی های 8 جالته برقی دارای حافظه، گرمکن صندلی های جلو، سقف پانوراما، مموری صندلی و آینه ها، سانروف

بازار خرید و فروش بی ام و ایکس 1 2015

خودرو های کمپانی بی ام و معمولاً در بازار ایران قیمتی بیشتر از ارزش واقعی خودشان دارند. بی ام و x۱ ۲۰۱۵ در حال حاضر حدود 2 میلیارد قیمت دارد. همین قیمت قابل توجه موجب شده رقبای بسیار سرسختی در برابر این خودرو قد علم کنند و کار آن را به شدت سخت کنند. با این حساب باید گفت از لحاظ بازار خرید و فروش چندان شرایط مطلوب و مناسبی ندارد و رقبایی همچون لکسوس nx و تویوتا chr اوضاع بسیار بهتری دارند.

بی ام و X1 2016

اما در بین محصولات شاسی بلند این کمپانی حضور یک کراس آور جمع و جور با ابعاد کوچک و مناسب برای شهرهای شلوغ و پرجمعیت نیز به شدت احساس می شد. به همین منظور کمپانی بی ام و مدل x۱ را معرفی کرد تا کوچک‌ترین عضو خانواده کراس آور های آن باشد. برای تولید بی ام و x۱ از پلتفرم پرفروش ترین ماشین خودش یعنی بی ام و سری ۳ استفاده کرد تا هم هزینه کمتری داشته باشد و هم از عملکرد آن اطمینان خاطر داشته باشد.

مشخصات کامل بی ام و ایکس1 2016

اما در سال ۲۰۱۵ و با معرفی نسل دوم پلتفرم بی ام و سری ۲ اکتیو تورر را جایگزین پلتفرم قبلی کرد. هرچند از سال ۲۰۰۹ نسل اول بی ام و x۱ روی خط تولید قرار گرفت اما تا سه سال صادرات آن بسیار کم بود و بیشتر به کشورهای اروپایی محدود می شد. به همین دلیل مدل های بی ام و X1 موجود در بازار ایران همگی از نمونه های ۲۰۱۲ به بعد هستند. ام و x۱ ۲۰۱۶ در ایران نسل دوم این خودرو به حساب می آید که از لحاظ طراحی به شدت نسبت به نسل اول پیشرفت داشته است.
نسل اول بی ام و x۱ در سال ۲۰۰۹ میلادی عرضه شد و تا سال ۲۰۱۵ روی خط تولید قرار داشت و در این ۶ سال ۸۴۰ هزار دستگاه به فروش رفت که عدد چندان بزرگی برای کمپانی شناخته شده ای مانند بی ام و محسوب نمی‌شود. با معرفی نسل دوم آمار و ارقام فروش به شدت تغییر کرد و سالانه بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه بی ام و x۱ در سراسر دنیا فروش می‌رود که هرچند هنوز هم نسبت به خیلی از مدل های بی ام و عدد پایین تری است اما پیشرفت قابل توجهی برای این مدل محسوب می شود.

طراحی ظاهری BMW X1 2016

در طراحی نسل جدید X1 اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب می کند ابعاد بزرگ تر آن نسبت به مدل های قدیمی است که X1 ۲۰۱۶ را به یک خودروی جذاب تبدیل کرده است. جلو پنجره خاص و همیشگی ماشین های بی ام و در نمای روبرو به شدت جلب توجه می کند. چراغهای جلو و عقب خودرو تا حد زیادی شبیه به بی ام و سری ۳ طراحی و ساخته شده اند و اسپرت بودن خودرو را به رخ میکشند. در قسمت های مختلف ماشین از خطوط حجم دهنده استفاده شده که قدرت بالا و اسپرت بودن ماشین را بیشتر نمایان می کند. به طور خلاصه باید گفت همه چیز در طراحی بی ام و x۱ ۲۰۱۶ به بهترین و جذاب ترین شکل ممکن ساخته شده و کیفیت بسیار بالایی هم دارد.

طراحی داخلی بی ام و x۱ 2016

شروع واردات رسمی و شرکتی نسل جدید X1 از سال 2016 شروع شد. طراحی نسل جدید نسبت به مدل های قبلی پیشرفت قابل توجهی داشت و به یک کراس آور جذاب و به روز تبدیل شده است. به محض ورود به خودرو مثل مدل های دیگر بی ام و نمایشگر بیرون زده از داشبورد اولین چیزی است که توجه شما را به سمت خودش جلب می کند. طراحی داخلی مدل های جدید حس اسپرت بودن کمتری دارد و سعی شده بیشتر به سمت یک ماشین خانوادگی و راحت حرکت کند. البته هنوز هم در بخش های مختلف ماشین المان های اسپرت دیده می شود ولی کمتر از مدل‌های قبلی است. کیفیت قطعات به کار رفته شده در داخل خودرو بسیار مناسب است و تمام سرنشینان فضای جادار و خوبی برای نشستن حتی در مسیرهای طولانی دارند. به طور خلاصه باید گفت در حال حاضر X1 یکی از بهترین کلاس های بازار از لحاظ طراحی ظاهری و طراحی کابین محسوب می شود.

مشخصات فنی BMW X1 2016

کمپانی بی ام و تلاش کرده مدل های بسیار متفاوتی از این ماشین را عرضه کند تا مخاطبان بیشتری را به سمت این ماشین جلب نماید. ضعیف ترین مدل در نظر گرفته شده برای نسل دوم بی ام و X1 حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد و در نمونه های پرقدرت این عدد به ۲۳۰ می رسد. مدل های هیبرید و دیزل نیز برای این ماشین در نظر گرفته شده که در مجمع ۶ مدل متفاوت را شامل می شود. از بین تمام این موارد شرکت وارد کننده تصمیم گرفته فقط نمونه های 25i را وارد بازار ایران کند. در ادامه به بررسی ویژگی های فنی و موتوری این مدل می پردازیم:
یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ برای این ماشین در نظر گرفته شده که می تواند ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که با وجود وزن 1600 کیلویی اعداد مناسبی به نظر می رسند. این موتور در کنار جعبه دنده 8 سرعته و سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک بی ام و می تواند شتاب صفر تا صد 6.5 ثانیه ای را ایجاد کند. حداکثر سرعت این ماشین 235 کیلومتر بر ساعت و مصرف آن 6.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

آپشن و امکانات بی ام و ایکس 1 2016

بی ام و علاوه بر موتور، آپشن های رفاهی ماشین را نیز در سطوح مختلفی عرضه کرده است. این تصمیم برای جذب مخاطبان بیشتر به سمت خرید این کراس آور جذاب بوده است. خوشبختانه مدل های موجود در ایران جزء پر آپشن ترین و کامل ترین نمونه های موجود هستند. در ادامه به امکانات و آپشن های این ماشین اشاره می کنیم:

کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، پارک اتوماتیک خودرو، سه حالت رانندگی شامل اقتصادی اسپرت و کامفورت، سنسور ۳۶۰ درجه، سنسور باران برای روشن شدن اتوماتیک برف پاک کن ها، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف جلو، رادار تابلو خوان، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و ترمز کمکی، ترمز اضطراری، ترمز پارک برقی و کنترل ترمز در سر پیچ، سنسور نو برای روشن شدن اتوماتیک چراغ ها، سیستم نور بالای اتوماتیک، چراغ های LED چرخشی در سر پیچ ها، سیستم شستشوی چراغ های جلو، فرمان برقی حساس به سرعت دارای قابلیت تنظیم در چهار جهت، پدال تعویض دنده پشت فرمان، سیستم صوتی پیشرفته هارمن کاردن با ۱۲ اسپیکر، نمایشگر هدآپ، دوربین ۳۶۰ درجه، ۸ عدد ایربگ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های 8 جالته برقی دارای حافظه، گرمکن صندلی های جلو، سقف پانوراما، سانروف

بازار خرید و فروش BMW X1 2016

بی ام و x۱ 2016 در بازار ایران بسیار قیمت بالایی دارد و همین قیمت بسیار بالا موجب شده در برابر رقبای بسیار قدرتمندی قرار بگیرد. در حال حاضر رقبای اصلی این ماشین مواردی مثل لکسوس nx هستند که در بازار بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. همین رقبای قدرتمندو محبوب باعث می‌شوند بی ام و x1 بازار چندان پر رونق و پر طرفداری نداشته باشد و خریدار های این ماشین به افراد خاص با سلایق متفاوت محدود می شوند. از طرفی تعداد این ماشین در بازار بسیار کم است و همین تعداد کم باعث شده بازار خرید و فروش تحت تاثیر قرار گیرد.

بی ام و X1 2017

بی ام و x۱ از این قاعده مستثنا نبوده و کاملاً از طراحی معروف و محبوب جلوپنجره های دو تکه و چراغ‌هایی با LED های دو قسمتی استفاده می کند. ابعاد نه چندان بزرگ این ماشین موجب شده حد فاصلی بین ماشین های هاچ بک و کراس آور داشته باشد. هر چند کمپانی بی ام و با هدف خاصی این ابعاد را انتخاب کرده تا برای شهرهای شلوغ و پرجمعیت بهتر باشد اما همین ابعاد، به عقیده بعضی افراد نقطه ضعف این خودرو محسوب می‌شود و آن را تا حدود زیادی از ماشین های کراس آور فاصله داده است.

مشخصات BMW x1 2017

نسل اول بی ام و x۱ از پلتفرم مشترک با بی ام و سری ۳ استفاده می کرد اما این کمپانی برای نسل دوم پلتفرم دیگری را در نظر گرفته و از ساختاری شبیه به بی ام و سری ۲ اکتیوتورر استفاده می کند. هر دو نسل این خودرو در بازار ایران نسبت به مدل های دیگر بی ام و فروش کمتری را کسب کردند و تعداد واردات آنها نیز بسیار محدود بود.

نسل اول این ماشین در سال ۲۰۰۹ میلادی عرضه شد اما تا سال ۲۰۱۱ فروش آن به بازار اروپا محدود بود و صادرات آن بسیار کم اتفاق می افتاد. در بازار ایران نیز بعد از سال ۲۰۱۲ شاهد حضور این کراس آور هستیم. در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ همچنان نسل اولین ماشین در ایران عرضه شد اما از ابتدای سال ۲۰۱۶ نسل دوم به ایران راه پیدا کرد. هرچند نسل اول در سه مدل متفاوت وارد ایران شد اما شرکت وارد کننده برای نسل دوم فقط یک موتور را در نظر گرفت. مدل های بعد از ۲۰۱۶ از پلتفرم مشترک با بی ام و سری ۲ اکتیو تورر استفاده می کنند که پلتفرم بزرگتر و قوی تری نسبت به نسل اول محسوب می شود. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ ، ۸۴۰ هزار دستگاه بی ام و X1 در سراسر دنیا به فروش رفت اما با شروع تولید نسل دوم فروش این مدل بیشتر از دو برابر افزایش یافت که نشان از پیشرفت قابل توجه این نسل دارد.

طراحی ظاهری ایکس1 2017

مثل تمام ماشین های کمپانی بی ام و، این ماشین هم به مقدار قابل توجهی اسپرت و خشن طراحی شده تا یادآور قدرت بالای این ماشین باشد. در نمای روبرو اولین چیزی که توجه افراد را به سمت خودش جلب میکند جلو پنجره و چراغ های خاص کمپانی بی ام و هستند. ابعاد آن نیز افزایش داشته و به ماشین‌های کراس‌اور متوسط شهری نزدیک شده است. طراحی قسمتهای مختلف خودرو به نحوی است که حس اسپرت بودن و قدرت بالا را القا کند و از هدف اصلی کمپانی بی ام و یعنی تولید یک ماشین جذاب و سریع دور نشود. در قسمت عقب خودرو چراغ هایی شبیه به بی ام و سری ۳ و X3 استفاده شده و جذابیت قابل توجهی به ماشین بخشیده است.

طراحی داخلی بی ام و 2017 x1

در قسمت طراحی داخلی و کابین خودرو نیز جزئیات یادآور یک ماشین اسپرت و پر قدرت هستند که در طراحی تمام مدل های بی ام و تا حدود زیادی مثل هم ساخته شده. یکی از ایراداتی که در طراحی کابین ماشین های بی ام و گرفته می‌شود همین شباهت در آنهاست. تمام قسمت های خودرو با کیفیت بسیار بالایی ساخته شده‌اند و قطعات به کار رفته شده از جنس مرغوب هستند. فضای مناسب و کافی برای سرنشینان جلو و عقب در نظر گرفته شده و با وجود ویژگی ها و آپشن های رفاهی متنوع، تمام سرنشینان راحتی قابل توجهی در این ماشین خواهند داشت. بخش کنسول ماشین تا حدودی به سمت راننده زاویه دارد و این موضوع سبب تسلط بیشتر راننده روی دکمه های ماشین شده است.

مشخصات فنی BMW X1 2017

کمپانی بی ام و تلاش کرده مدل های بسیار متفاوتی از این ماشین را عرضه کند تا مخاطبان بیشتری را به سمت این ماشین جلب نماید. ضعیف ترین مدل در نظر گرفته شده برای نسل دوم بی ام و X1 حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد و در نمونه های پرقدرت این عدد به ۲۳۰ می رسد. مدل های هیبرید و دیزل نیز برای این ماشین در نظر گرفته شده که در مجمع ۶ مدل متفاوت را شامل می شود. از بین تمام این موارد شرکت وارد کننده تصمیم گرفته فقط نمونه های 25i را وارد بازار ایران کند. در ادامه به بررسی ویژگی های فنی و موتوری این مدل می پردازیم:

یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ برای این ماشین در نظر گرفته شده که می تواند ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که با وجود وزن 1600 کیلویی اعداد مناسبی به نظر می رسند. این موتور در کنار جعبه دنده 8 سرعته و سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک بی ام و می تواند شتاب صفر تا صد 6.5 ثانیه ای را ایجاد کند. حداکثر سرعت این ماشین 235 کیلومتر بر ساعت و مصرف آن 6.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

آپشن و امکانات بی ام و x1 2017

بی ام و علاوه بر موتور، آپشن های رفاهی ماشین را نیز در سطوح مختلفی عرضه کرده است. این تصمیم برای جذب مخاطبان بیشتر به سمت خرید این کراس آور جذاب بوده است. خوشبختانه مدل های موجود در ایران جزء پر آپشن ترین و کامل ترین نمونه های موجود هستند. در ادامه به امکانات و آپشن های این ماشین اشاره می کنیم:

کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، پارک اتوماتیک خودرو، سه حالت رانندگی شامل اقتصادی اسپرت و کامفورت، سنسور ۳۶۰ درجه، سنسور باران برای روشن شدن اتوماتیک برف پاک کن ها، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف جلو، رادار تابلو خوان، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و ترمز کمکی، ترمز اضطراری، ترمز پارک برقی و کنترل ترمز در سر پیچ، سنسور نو برای روشن شدن اتوماتیک چراغ ها، سیستم نور بالای اتوماتیک، چراغ های LED چرخشی در سر پیچ ها، سیستم شستشوی چراغ های جلو، فرمان برقی حساس به سرعت دارای قابلیت تنظیم در چهار جهت، پدال تعویض دنده پشت فرمان، سیستم صوتی پیشرفته هارمن کاردن با ۱۲ اسپیکر، نمایشگر هدآپ، دوربین ۳۶۰ درجه، ۸ عدد ایربگ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های 8 جالته برقی دارای حافظه، گرمکن صندلی های جلو، سقف پانوراما، سانروف

بازار خرید و فروش BMW X1 2017

بی ام و x۱ قیمت بالایی نسبت به ارزش واقعی آن دارد و همین قیمت بالا موجب شده رقبای بسیار سرسخت و سطح بالایی در برابر آن قرار بگیرند. گران بودن ماشین سبب شده بی ام و x۱ آن طور که باید مورد استقبال قرار نگیرد و بازار خرید و فروش پر رونقی نداشته باشد. از طرفی این ماشین در بازار ایران بسیار محدود است و طرفدار های خاصی دارد که همین موضوع باعث کاهش محبوبیت این ماشین می شود.

بی ام و X1 2018

طراحی ظاهری x۱ تا حدود زیادی بر اساس x۵ ساخته شد و از یک پلتفرم مشترک با بی ام و سری ۳ استفاده می کرد. استفاده از پلتفرم بی ام و سری ۳ موجب شد هزینه تولید این خودرو به شدت کاهش یابد و در نتیجه قیمت آن بسیار مناسب تر از مدل های دیگر بی ام و باشد. ابعاد کوچک این ماشین موجب شد گزینه بسیار خوبی برای شهرهای شلوغ و پرجمعیت باشد اما در عوض به عقیده بعضی افراد این ماشین بیش از آنکه یک کراس اور باشدف شبیه به یک ماشین هاچ بک ساخته شده است.

مشخصات X1 2018

در سال ۲۰۱۵ با معرفی نسل دوم این خودرو طراحی آن بیشتر شبیه به ماشین های کراس آور شد و تا حدود زیادی این انتقاد را از خودش دور کرد. در حال حاضر خانواده کراس‌اور ها و شاسی بلندهای بی ام و، 7 عضو دارد و همچنان x۱ کوچکترین عضو آن به حساب می آید. بی ام و x۱ ۲۰۱۸ موجود در بازار ایران آخرین نسل از این خودرو در ایران محسوب می شود و تعداد آن به شدت کم است. زیرا از اوایل سال ۲۰۱۸ طرح محدودیت های وارداتی اعمال شد و ماشین های این سال پشت درب‌های بسته گمرک ماندند.

X1 در سال ۲۰۰۹ وارد بازارهای جهانی شد. هر چند پیش از این در نمایشگاه خودرو پاریس از این ماشین رونمایی شده بود و دنبال کنندگان صنعت خودرو با طراحی آن آشنایی داشتند. نسل اول همچنان به مدت ۶ سال تا سال 2015 روی خط تولید قرار داشت و در این مدت آن طور که انتظار می رفت مورد استقبال قرار نگرفت. به همین دلیل کمپانی بی ام و تصمیم گرفت برای نسل دوم این خودرو پلتفرم متفاوتی در نظر بگیرد و کمی ابعاد آن را افزایش دهد. طراحی جدید و ابعاد بزرگتر کار خودش را کرد و نسل دوم X1 بیشتر از دو برابر نسبت به نسل اول پرفروش بود و سالانه به طور میانگین ۲۵۰ هزار عدد از این خودرو تولید می‌شود. بی ام و x۱ ۲۰۱۸ در بازار ایران قیمت بسیار بالایی دارد زیرا جدیدترین مدل X1 در ایران است.

طراحی ظاهری بی ام و x1 2018

به محض مشاهده نسل جدید بی ام و x۱ حس سرعت و قدرت را در این ماشین احساس می کنید. بخش های مختلف خودرو به نحوی طراحی و ساخته شده اند که نشانگر توانایی های بالا و قدرت این خودرو باشد. در نمای روبرو جلو پنجره دو تکه هر لحظه نمایانگر اصالت طراحی در این خودرو است که از قدیم به‌ عنوان یک امضا برای ماشین های بی ام و استفاده می شده است. چراغ های روز خودرو با LED های دو تکه طراحی شده اند که باز هم به عنوان یک امضا برای محصولات بی ام و به حساب می آیند. در نمای جانبی اولین موردی که توجه افراد را جلب می‌کند ابعاد بزرگتر این خودرو نسبت به مدل های قبلی است. در قسمت عقب خودرو چراغ های هالوژنی با گرافیک خاص به کار رفته که تا حدود زیادی شبیه به بی ام و سری ۳ و X3 است.

طراحی داخلی بی ام و x1 2018

در بخش طراحی داخلی نیز پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل های قبلی صورت گرفته است. طراحی کابین خودروهای بی ام و تا حدود زیادی شبیه به یکدیگر است. نمایشگر مرکزی خودرو به صورت بیرون زده از داشبورد طراحی شده و قسمت مرکزی کنسول کمی به سمت راننده زاویه دارد تا تسلط بیشتری روی آن داشته باشد. طراحی داخلی و کابین خودرو بسیار با کیفیت ساخته شده و به بهترین حالت ممکن احساس حضور در یک ماشین سطح بالا را القا می کند. ساختار خودرو به نحوی است که حس قدرت و اسپرت بودن برای سرنشینان ایجاد کند. فضای سرنشینان جادار و مناسب است و با وجود ویژگی‌ها و آپشنهای متفاوت، احساس رفاه و راحتی قابل توجهی برای سرنشینان ایجاد می کند و از این لحاظ یکی از بهترین کراس آور های بازار محسوب می شود.

مشخصات فنی بی ام و x1 2018

کمپانی بی ام و تلاش کرده مدل های بسیار متفاوتی از این ماشین را عرضه کند تا مخاطبان بیشتری را به سمت این ماشین جلب نماید. ضعیف ترین مدل در نظر گرفته شده برای نسل دوم بی ام و X1 حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد و در نمونه های پرقدرت این عدد به ۲۳۰ می رسد. مدل های هیبرید و دیزل نیز برای این ماشین در نظر گرفته شده که در مجمع ۶ مدل متفاوت را شامل می شود. از بین تمام این موارد شرکت وارد کننده تصمیم گرفته فقط نمونه های 25i را وارد بازار ایران کند. در ادامه به بررسی ویژگی های فنی و موتوری این مدل می پردازیم:
یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ برای این ماشین در نظر گرفته شده که می تواند ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که با وجود وزن 1600 کیلویی اعداد مناسبی به نظر می رسند. این موتور در کنار جعبه دنده 8 سرعته و سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک بی ام و می تواند شتاب صفر تا صد 6.5 ثانیه ای را ایجاد کند. حداکثر سرعت این ماشین 235 کیلومتر بر ساعت و مصرف آن 6.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

آپشن و امکانات ایکس 1 2018

بی ام و علاوه بر موتور، آپشن های رفاهی ماشین را نیز در سطوح مختلفی عرضه کرده است. این تصمیم برای جذب مخاطبان بیشتر به سمت خرید این کراس آور جذاب بوده است. خوشبختانه مدل های موجود در ایران جزء پر آپشن ترین و کامل ترین نمونه های موجود هستند. در ادامه به امکانات و آپشن های این ماشین اشاره می کنیم:

کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، پارک اتوماتیک خودرو، سه حالت رانندگی شامل اقتصادی اسپرت و کامفورت، سنسور ۳۶۰ درجه، سنسور باران برای روشن شدن اتوماتیک برف پاک کن ها، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف جلو، رادار تابلو خوان، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و ترمز کمکی، ترمز اضطراری، ترمز پارک برقی و کنترل ترمز در سر پیچ، سنسور نو برای روشن شدن اتوماتیک چراغ ها، سیستم نور بالای اتوماتیک، چراغ های LED چرخشی در سر پیچ ها، سیستم شستشوی چراغ های جلو، فرمان برقی حساس به سرعت دارای قابلیت تنظیم در چهار جهت، پدال تعویض دنده پشت فرمان، سیستم صوتی پیشرفته هارمن کاردن با ۱۲ اسپیکر، نمایشگر هدآپ، دوربین ۳۶۰ درجه، ۸ عدد ایربگ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های 8 جالته برقی دارای حافظه، گرمکن صندلی های جلو، سقف پانوراما، سانروف

بازار خرید و فروش BMW X1 2018

تمام مدل های بی ام و x۱ در بازار ایران قیمت بالا و قابل توجهی دارند اما از بین تمام آنها مدل های ۲۰۱۸ به دلیل ممنوعیت‌های وارداتی بسیار گرانقیمت هستند. در حال حاضر مدل های صفر کیلومتر این ماشین بیشتر از ۳ میلیارد تومان قیمت دارند و همین قیمت سبب شده رقبای سرسخت و قابل توجهی در برابر آن قرار گیرند. حتی بعضی ماشین های سطح بالای کمپانی بی ام و مثل X3 و X4 نیز به عنوان رقبای X1 در نظر گرفته می‌شود که کار این ماشین را بسیار دشوار کرده. با توجه به تمام این موارد از لحاظ بازار خرید و فروش بی ام و x۱ شرایط نامناسبی دارد و چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

×
منو