قیمت خودرو
از
تا

قیمت امیکو اسنا

امیکو اسنا 1401
امیکو اسنا مدل 1401 را با نام اصلی Huanghai DD1032K می‌شناسند که توسط شرکت امیکو در دو نسخه تک کابین و دو کابین ساخته می‌شوند؛ به تک کابین آن آراز و به دو کابین آن اسنا می‌گویند. ارائه دادن این خودروها به بازار توسط این شرکت تلاشی در جهت پر کردن جای خالی خودروهای تجاری 4*4 به حساب می‌آید.

قابل ذکر است که بدانید این شرکت تا قبل از خودرو امیکو اسنا مدل 1401 و مدل 1400 خود نیز تجربه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین را داشته و خودروهای پیکاپ امیکو اسنا اولین تجربه‌های آن در ارائه خودروهای نسبتا بزرگ نیست.
با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بیشتر درباره مشخصات ظاهری و فنی امیکو اسنا مدل 1401 بحث و گفتگو کنیم.
معرفی اسنا مدل 1401
همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم مجموعه خودروسازی ارس که با نام تجاری امیکو شهرت دارد، توانسته در طول سال‌های اخیر در کنار خودروهای خارجی فعال در کشور، یک خودرو پیکاپ جدید به اسم اسنا رو وارد بازار کند و از این طریق لقب بزرگ‌ترین تولید کننده خودروی پیکاپ داخلی را از آن خود کند و علاوه‌بر این اختلاف قیمت خودروهای آن با دیگر خودروهای آسیایی نیز باعث شده تا توجه طبیعت گردان و آفرود بازها به این خودروی زیبا و پرابهت جلب شود.

وارد شدن خودروهای پیکاپ اسنا مانند امیکو اسنا مدل 1401 به بازار باعث شد تا همگان به این موضوع پی ببرند که وجود خودروهای پیکاپ جذاب و خیره کننده نیز در بازارهای کشور نیاز است و تنها مسائل کاری و تجاری نیست که مشتریان را به خرید یک پیکاپ ترغیب و تشویق می‌کند؛ به همین دلیل بعد از سال‌ها تولید و عرضه خودروهای وانت ساده و بسیار ابتدایی، شرکت ارس بالاخره توانست یک خودرو پیکاپ فوق‌العاده تولید کرده و روانه بازار کند که می‌توان آن را یک شاهکار توسط خودروسازان داخلی دانست.
مشخصات ظاهری داخلی اسنا 1401
از مزیت‌های اصلی و مهم خودرو امیکو اسنا مدل 1401 نسبت به رقبای چینی‌اش می‌توان به کابین راحت آن اشاره کرد که حتی توانسته است این راحتی را برای سرنشینان عقب نیز به ارمغان بیاورد. اگر قصد عبور از رودخانه‌های عمیق را دارید، نیاز به هیچگونه نگرانی نیست؛ زیرا درب‌های این خودرو با عایق بندی بسیار قوی و مطلوبی که دارد جلوی ورود ذره‌ای آب را می‌گیرد و شما می‌توانید از این جهت بسیار به این خودرو دلگرم باشید.

نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم طول بسیار زیاد خودرو امیکو اسنا مدل 1401 است که هم می‌توان آن را به چشم مزیت بزرگ دید و هم می‌توان آن را به عنوان یک عیب کوچک دانست. مزیت آن مربوط به فضای بار و کابین بزرگ آن است؛ ولی عیب آن سختی رانندگی در فضاهای شهری و عبور و مرور کوچک و در مسیرهای آفرودی است که امکان دارد کمی شما را اذیت کند.

جا دارد که در این بخش به طراحی داشبور این خودرو اشاره کنیم که مانند دیگر خودروهای امروزی خیلی تزئیناتی نیست اما با ارگونومی خاصی که دارد برای آفرود سوارهایی که با دستکش رانندگی می‌کنند بسیار قابل قبول و مطلوب است.
مشخصات ظاهری خارجی اسنا 1401
خودرو امیکو اسنا را می‌توان در اصل یک کپی از خودرو فورد سری 4 نسل قبل محسوب کرد که چینی‌ها توانسته‌اند به خوبی آن را کپی کنند و یک چهره پر از جسارت و قدرت برای این خودرو ترسیم کنند که نتیجه آن هم بسیار خوب و کارآمد دیده می‌شود.

نکته قابل ذکر این است که این خودرو به طور کامل تولید داخلی نیست و در اصل همان تولید Huanghai چینی محسوب می‌شود که امیکو توانسته با خرید پلتفرم آن تغییراتی را در خط تولید روی آن ایجاد کرده و با نام امیکو اسنا مدل 1401 وارد بازار کند. در حقیقت شاسی، کابین و تعلیق امیکو اسنا مدل 1401 برگرفته از فورد F150 مدل 2008 است. با این حال این خودرو هر چه که باشد، توانسته با چهره جذاب و خشنی که دارد به خوبی در دل تیونرها و آفرود سوارها جا باز کند و این روزها شاهد نسخه‌های اصلاح شده این خودرو بیش از نمونه استاندارد آن هستیم که در دل جاده با جذابیت بیشتری ظاهر می‌شود.

طول زیاد و 5.5 متری این خودرو باعث شده تا برای استفاده‌های سازمانی بسیار پرکاربرد محسوب شود.
مشخصات فنی اسنا مدل 1401
امیکو اسنا مدل 1401 بعد از خودروی کاپرا 2 و فوتون تونلند به عنوان سومین پیکاپ چینی مونتاژ شده در داخل به حساب می‌آید که از پیشرانه سری 4G69S4N کمپانی میتسوبیشی بهره می‌برد که در طول سال‌های 2003 تا سال 2008 توسط این شرکت استفاده می‌شود. در قسمت زیرین کاپون خودروی پیکاپ امیکو اسنا مدل 1401 یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر تحت عنوان تنفس طبیعی قرار گرفته است که می‌تواند در محدوده 6000 دور بر دقیقه، خروجی قدرت 143 اسب بخار و همچنین می‌تواند در محدوده 4400 دور بر دقیقه خروجی گشتاور 210 نیوتن متری را تولید کند.

این مقدار خروجی قدرت و نیرو به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و به همراه دنده کمکی دریافت شده و در صورت لزوم به تمامی چرخ‌های خودرو فرستاده می‌شود. استفاده از خودرو پیکاپ امیکو اسنا مدل 1401 در شرایط استاندارد با وزن حدودا 2 تن می‌تواند مصرف سوخت 10.7 لیتری در ازای کارکرد 100 کیلومتری خود داشته باشد.
آپشن های امیکو اسنا 1401
این خودرو در بحث امکانات و آپشن‌های رفاهی هم حرفی برای گفتن دارد که می‌توان ازجمله آن‌ها به مواردی مانند صندلی چرمی، گارد ایمنی اتاق، رکاب، دوربین دید عقب، فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، صفحه نمایش تاچ و لمسی سیستم سرگرمی، شیشه‌های برقی و در آخر به سیستم تهویه مطبوع کابین اشاره کرد.
مزایا و معایب امیکو مدل 1401
هر خودرویی چه تولید داخل باشد یا خارج از یک سری مزایا و تعدادی معایب برخوردار است که باید شرکت تولید کننده سعی کند در تولیدات بعدی خود معایب احتمالی را برطرف کرده و به تعداد مزایای آن بیافزاید. خودرو امیکو اسنا مدل 1401 نیز مانند بسیاری از خودروهای ایرانی و خارجی دارای مزایا و معایبی است. از مزایا این خودرو می‌توان به سیستم قفل دیفرانسیل اتوماتیک، دوگانه سوز بودن، فضای بسیار خوب در کابین و…. اشاره کرد و از معایب آن هم می‌توان مواردی مانند طراحی قدیمی کابین و داشبور را نام برد.
مشخصات ایمنی امیکو اسنا 1401
در زمینه امکانات ایمنی خودرو امیکو اسنا مدل 1401 می‌توان به مواردی مانند 2 کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS به همراه EBD و DRP اشاره کرد که شاید خیلی چشمگیر و پررنگ نباشد اما این در حالی است که خودروری فوتون ایران، خودرو دیزل یا خودرو کاپرا 2 از سیتم کنترل کشش و کنترل پایداری برخوردار هستند ولی شرکت امیکو تمایلی برای استفاده از این سیستم‌ها در خودروی خود نداشته است.

از مزیت‌های اصلی این خودرو می‌توان به ترمزهای 4 پیستونه و شاسی ضربه گیر 4 مرحله‌ای اشاره کرد که توانسته‌اند سطح امنیت خودرو را چند برابر کنند.
بازار دست دوم اسنا 1401
حال از ویژگی‌ها و انواع مشخصات و اطلاعات این خود مطلع شدید، زمان آن رسیده است که تصمیم درستی از بابت خرید خودرو امیکو اسنا مدل 1401 بگیرید؛ زیرا انتخاب و خرید خودرو قسمت مهمی از زندگی ما محسوب می‌شود که می‌خواهیم همیشه خودرویی بی‌عیب و نقص همراه با کارایی بالا و قیمت مناسب داشته باشیم. این خودرو در سایت‌های مختلف و به صورت دست دوم در قیمت‌ها مختلف یا به صورت توافقی ارائه می‌شود.

امیکو اسنا 1400
امروزه دغدغه بسیاری از افرادی که می‌خواهند خودرو خریداری کنند، داشتن کیفیت خوب، قدرت، شتاب و دیگر مزیت‌های ایده‌آل است که نسبت به پولی که می‌خواهند هزینه کنند به صرفه باشد؛ بنابراین بسیار اهمیت دارد که قبل از اقدام به خرید خودرو مورد نظرتان اطلاعات کافی درباره مشخصات ظاهری، فنی، امنیت و دیگر آپشن‌های آن داشته باشید تا بعد از خرید دچار پشیمانی نشوید.
امیکو اسنا مدل 1400 خودرویی با چهره نسخه دنده‌ای و به همراه باطنی کاملا متفاوت است که توسط ارس خودرو دیزل روانه بازار شد.

با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا قسمت‌های مختلف خودرو امیکو اسنا مدل 1400 و همچنین مشخصات فنی و ظاهری آن را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.
معرفی اسنا 1400
جذابیت پیکاپ امیکو اسنا در ایران و دیگر نقاط جهان به قدری بود که شرکت‌های بسیاری ازجمله ارس خودرو دیزل را وارد این عرصه کرد تا به تولید امیکو اسنا بپردازد. قابل ذکر است که بدانید این شرکت را با نام تجاری امیکو می‌شناسند که در چند سال اخیر مشغول به تولید پیکاپ با نام امیکو اسنا شد.

این خودرو در اصل محصولی چینی بوده که به وسیله شرکت Huanghai ساخته شده است و در کشور ما ایران به اسم امیکو اسنا به مشتریان عرضه می‌شود. این خودرو ترکیبی از فورد F-150 با پیشرانه آشنای 2.4 لیتری میتسوبیشی با کد 4K22D4T است که توانسته در مقایسه با رقبای خود مانند کاپرا 2، دانگ فنگ ریچ و کی ام سی T8 از لحاظ ابعاد و اندازه بسیاری قوی و برتر ظاهر شود. حال خودرو امیکو اسنا مدل 1400 اتوماتیک وارد بازار شده که توانسته طرفدارهای بسیار زیادی را به خود جذب کند و انقلابی در بخش پیکاپ‌ها ایجاد کند.
مشخصات ظاهری داخلی امیکو اسنا 1400
تفاوت اصلی امیکو اسنا مدل 1400 اتوماتیک با مدل قدیمی‌تر و دنده‌ای آن در داخل کابین آن است. داخل خودرو امیکو اسنا جدید از ترکیب رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و قرمز به وجود آمده است تا بتواند حس لوکس بودن و جذابیت بیشتری را در دید بیننده ایجاد کند. اگر بخواهیم به فرمان این خودرو اشاره کنیم باید بگوییم که آن هم سه شاخه بوده و در مدل 1400 به دکمه‌های کنترلی بیشتری مجهز شده است و علاوه‌بر این‌ها، لوگوی خودرو امیکو اسنا نیز با حروف بزرگ روی بخش میانی فرمان قرار گرفته است که بسیار در چشم بیننده خودنمایی می‌کند.
نمایشگر سیستم چند رسانه‌ای در مدل جدید با ابعاد و اندازه‌ای بزرگ‌تر ظاهر شده است. دریچه‌های خروجی سیستم تهویه هوا هم به همراه ظاهری جدید به قسمت بالای نمایشگر منتقل شده و در قسمت زیرین نمایشگر، سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته که از تنظیمات دیجیتالی حمایت می‌کند. مجموعه نشانگرهای خودرو نیز نسبت به مدل قدیمی‌تر دنده‌ای تغییر کرده‌اند؛ بنابراین می‌توان گفت که ظاهر داخلی امیکو اسنا اتوماتیک مدل 1400 بسیار متفاوت‌تر از مدل دنده‌ای آن طراحی و ساخته شده است.
مشخصات ظاهری خارجی امیکو اسنا 1400
برخلاف تغییرات زیادی که در بخش داخلی و کابین خودرو امیکو اسنا مدل 1400 شاهد آن‌ها هستید، در قسمت خارجی آن با مدل دنده‌ای و قدیمی‌تر امیکو اسنا چندان اختلافی وجود ندارد و شکل ظاهری خارجی آن‌ها بسیار شبیه به یکدیگر هستند. اگر شما در بازار جهانی آشنایی زیادی با محصولات پیکاپ داشته باشید، متوجه شباهت بخش جلو امیکو اسنا با محصولات فورد در دهه اول قرن 20 خواهید شد.

بخش جلویی این خودرو ظاهری بسیار خشن و جذاب، ساده و در عین حال کاربردی دارد و مشتری می‌تواند به راحتی بین این خودرو آفرودی و دیگر کراس اوورهای شهری در بازار اختلاف قائل شود.

به طور کلی در قسمت کناری و عقب امیکو اسنا مدل 1400 نیز خبری از ظرافت و نرمی نیست و همچنان ظاهر قوی و پر ابهت خود را حفظ کرده است؛ تمام تلاش و هدف طراحان این خودرو نیز در تحقق شدن همین امر است که بتواند ابهت را در نگاه اول به بیننده منتقل کند. البته این نکته قابل ذکر است که بدانید طول خودرو امیکو اسنا در حدود 5.5 متر بوده و به همین خاطر به کار بردن سبک طراحی جعبه‌ای می‌تواند باعث تسلط بیشتر راننده بر ابعاد خودرو شود که این امر در مورد این خودرو صدق می‌کند.
مشخصات فنی امیکو اسنا 1400
دومین قسمت بزرگ تغییرات امیکو اسنا مدل 1400 اتوماتیک بعد از کابین آن مربوط به مشخصات فنی آن است. در حال حاضر پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با کد 4K22D4T مشترک با کلوت مکث موتور است که در زیر کاپوت امیکو اسنا مدل 1400 اتوماتیک قرار گرفته است و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک شرکت پانچ هم وظیفه انتقال دادن قدرت به دو دیفرانسیل خودرو امیکو اسنا را برعهده دارد.

پیشرانه این مدل خودرو در حال حاضر می‌تواند حداکثر 218 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید کند که نسبت به پیشرانه نسخه دنده‌ای آن، تغییر بسیار بزرگی را در زمینه گشتاور و همچنین قدرت خروجی از خود نشان می‌دهد.
آپشن های اسنا 1400
از امکانات و آپشن‌های خودرو امیکو اسنا مدل 1400 اتوماتیک می‌توان به مواردی مانند داشتن 2 کیسه هوا، روکش چرمی برای صندلی‌ها، دارای سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، تهویه مطبوع با تنظیم برقی، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر تاچ و لمسی به همراه پشتیبانی از مسیریاب ماهواره‌ای، داشتن دوربین عقب و سنسور پارک عقب، دارای کروز کنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک برای محور عقب و قابلیت تنظیم الکتریکی انتقال دادن قدرت به دو دیفرانسیل یا تک دیفرانسیل اشاره کرد.
مزایا و معایب امیکو اسنا 1400
همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، قبل از اقدام به خرید خودروی مورد نظر باید آن را از تمام جهات مورد بررسی قرار دهید و مزایا و معایب آن را بسنجید تا ببینید خودروی انتخابی شما ارزش خریدن دارد یا خیر.

ازجمله مزایای این خودرو می‌توان به مواردی مانند ابعاد مناسب برای استفاده کاربردی، داشتن قفل دیفرانسیل اتوماتیک، گشتاور بالا و همچنین کابین به روز اشاره کرد که این‌ها باعث شده‌اند تا طرفداران آن بتوانند با خیالی راحت این خودرو را خریداری کنند.

این خودرو علاوه‌بر مزایایی که ذکر شد، اندک معایبی نیز دارد؛ اما این معایب چیزی از ارزش‌ها و زیبایی و قوی بودن این خودرو کم نمی‌کند. این معایب عبارت‌اند از طراحی خارجی نسبتا قدیمی و همچنین قیمت بالا نسبت به رقبا.
مشخصات ایمنی اسنا 1400
این خودرو باتوجه به امکانات و آپشن‌هایی که دارد، به خوبی ثابت کرده است که می‌تواند ایمنی مورد نیاز سرنشینان خود را فراهم کند؛ زیرا آپشن‌های مختلفی مانند 2 کیسه هوا، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، تهویه مطبوع با تنظیم برقی، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگرتاچ با حمایت از مسیریاب ماهواره‌ای، دوربین عقب، سنسور پارک عقب خودرو، کروز کنترل، دکمه‌های کنترلی بیشتر روی فرمان خودرو، قفل دیفرانسیل اتوماتیک برای محور عقب و توانایی تنظیم الکتریکی انتقال قدرت و نیرو به دو دیفرانسیل یا تک دیفرانسیل دارد. همه‌ی این آپشن‌ها و امکانات در کنار هم زمانی که به خوبی و در سلامت کامل کار کنند، می‌توانند امنیت کافی را برای شما در داخل خودرو تامین کنند و در زمان اتفاق‌های ناگهانی کمترین پیشامدها را شاهد خواهید بود.
بازار دست دوم اسنا 1400
حال که از تمامی اطلاعات و امکانات این خودرو آگاه شدید، می‌توانید تصمیمی درست درباره خرید این ماشین بگیرید. شما می‌توانید این خودرو را در قیمت‌های مختلف یا به صورت توافقی از سایت‌های مختلف خریداری کنید.

×
منو