قیمت خودرو
از
تا

قیمت ریگان کوپا

ریگان کوپا 1397 – 98 – 99
تعداد زیادی از ماشین های ساخت چین با ظاهر شبیه به ماشین های ژاپنی و اروپایی ساخته می‌شوند. انجام این کار دلایل زیادی دارد که یکی از آنها کاهش هزینه های طراحی و تولید است. اما موارد دیگری مثل همکاری مستقیم کمپانی های خودروسازی چینی با برندهای معروف دنیا نیز بی تاثیر نیست. ریگان کوپا از جمله خودروهایی است که بلافاصله شما را به یاد ماشین های کمپانی های مختلفی مثل پورشه، آئودی و فولکس واگن می اندازد. این شباهت برای عده‌ای جذاب و برای بعضی دیگر نقطه ضعف به حساب می‌آید و کاملا سلیقه ای است. اما باید گفت فارغ از این موارد ریگان کوپا یکی از ماشین های جذاب و زیبای بازار ایران به حساب می آید.

ریگان کوپا در واقع خودرو زوتی t۶۰۰ است که توسط شرکت ریگان خودرو وارد بازار ایران شده و به همین دلیل  نام ریگان کوپا برای آن انتخاب شده است. این خودرو از سال ۹۷ وارد بازار ایران شده و در این سال‌ها یک بار فیس‌ لیفت را تجربه کرده است. ریگان کوپا در سه مدل با سطح آپشن های متفاوت عرضه شده است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.
مشخصات کوپا 97 تا 99
شرکت وارد کننده یعنی ریگان خودرو و همچنین شرکت خدمات و پشتیبانی یعنی شهر خودرو، گزینه های چندان شناخته شده ای در بازار ایران نیستند و برای اولین بار اقدام به مونتاژ خودرو کرده اند. همین موضوع تا حدود زیادی نگرانی برای خریداران ایجاد کرده و از طرفی تعداد کم این ماشین در خیابان ها نیز نگرانی دیگر صاحبان آن برای بازار خرید و فروش به حساب می آید. با وجود کیفیت مناسب و طراحی جذاب، ریگان خودرو اعلام کرده به احتمال زیاد مونتاژ این خودرو را متوقف خواهد کرد.
طراحی ظاهری ریگان کوپا
از لحاظ طراحی ریگان کوپا شباهت های زیادی به محصولات کمپانی های خودروسازی اروپایی دارد. در طراحی نمای روبروی خودرو تا حدودی شباهت به محصولات آئودی و فولکس واگن دیده می شود و در قسمت عقب به شدت شباهت این خودرو با محصولات پورشه جلب توجه می کند. استفاده از خطوط کرومی موازی کشیده در قسمت جلو پنجره تا حدودی شباهت به ماشین های فولکس واگن را تداعی می کند. در مورد طراحی عقب خودرو استفاده از چراغ های شبیه به پورشه کافی نبوده و حتی فونت نوشتار نام خودرو از ماشین های پورشه کپی برداری شده است.

در نمای کناری استفاده از سقف نسبتاً شیبدار و خطوط بدنه خودرو به منظور ایجاد حس اسپرت بودن طراحی شده‌اند و کاملاً این حس را به مخاطب القا می کند. به طور کلی می‌توان گفت از لحاظ ظاهری ریگان‌ کوپا یکی از ماشین های جذاب بازار محسوب می شود و امتیاز خوبی از این لحاظ کسب می کند. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب و مهم طراحی ظاهری این خودرو استفاده از رنگ های خاص و زیبا مثل طلایی و بادمجانی است که در بازار ایران به شدت کمیاب هستند.
طراحی داخلی ریگان کوپا
کپی برداری های کمپانی زوتی در داخل خودرو نیز مشاهده می شود و شباهت های زیادی به محصولات اروپایی در این خودرو وجود دارد. در نگاه اول، کابین این ماشین شبیه به ماشین های نسبتاً قدیمی آئودی ساخته شده است که البته طراحی بسیار جذاب و پخته ای دارند. به همین دلیل می‌توان طراحی کابین ریگان کوپا را نیز مناسب دانست و آن را با ماشین های سطح بالای بازار مقایسه کرد. استفاده از چرم در قسمت های مختلف خودرو و طراحی دو رنگ در داخل کابین جذابیت ظاهری آن را بسیار بالا برده است.  یک نمایشگر افقی و زاویه دار به سمت راننده و دریچه های هوای کاملاً ساده و کلاسیک، حس سادگی و جذاب بودن زیادی به داشبورد خودرو بخشیده. استفاده از ویژگی هایی مثل نمایشگر کیلومتر تمام دیجیتال و شارژر وایرلس موبایل، حس حضور در یک ماشین مدرن و امروزی را بیشتر می‌کند.
مشخصات فنی ریگان کوپا
امروزه در بین ماشینهای چینی مونتاژ شده در ایران موتور ۱۵۰۰ سی سی توربو شارژ به یک استاندارد تبدیل شده است و تقریباً تمام ماشین های چینی بازار ایران از همین مدل موتور استفاده می کنند. ریگان کوپا مثل تمام مدل های دیگر از این قاعده پیروی کرده و از یک موتور ۱۵۰۰ سی سی چهار سیلندر توربو شارژ استفاده میکند. این پیشرانه می‌تواند ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور برای این کراس‌اور دوست داشتنی و جذاب ایجاد کند.

این موتور در کنار یک جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعت نیرو را به چرخ های جلو انتقال میدهد و موجب می شود شتاب صفر تا صد کمتر از ۱۰ ثانیه را ثبت کند. شتاب اعلام شده از طرف کمپانی برای این خودرو ۹.۲ ثانیه است و مصرف آن در حالت ترکیبی ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد که در استفاده های سنگین و پر شتاب تا بیشتر از ۱۳ لیتر نیز بالا می رود. هر سه مدل ریگان کوپا در تیپ های مختلف از موتور یکسان استفاده می کنند و از نظر فنی تفاوتی با یکدیگر ندارند.
آپشن و امکانات ریگان کوپا
ریگان کوپا از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی در 3 تیپ مختلف عرضه شده است. نمونه های پایه با نام اکسکلوسیو عرضه می شوند و ارزانترین مدل ریگان کوپا محسوب می شود، نمونه های دارای سطح آپشن متوسط با نام رویال و مدل های فول آپشن با نام فلگشیپ وارد بازار شده اند. در نمونه های فول آپشن یا همان فلگشیپ با یکی از فول ترین و پر آپشن ترین ماشین های چینی وارد شده به بازار ایران روبرو هستیم که لیست بلند بالایی از امکانات را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در ادامه بررسی آپشن ها و امکانات مدل های مختلف ریگان کوپا می‌پردازیم:
اکسکلوسیو
کروز کنترل، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری، فرمان برقی دو حالته حساس به سرعت، صندلی‌ها و فرمان چرمی، سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتو هلد، ۴ عدد شامل راننده سرنشین جلو و جانبی جلو، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم صوتی دارای ۶ اسپیکر و مانیتور ۹ اینچی لمسی با قابلیت نمایش نقشه و دوربین عقب، چراغ های روز، چراغ های مه شکن جلو و عقب، نورپردازی داخل کابین، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه دارای دریچه های تهویه عقب، خروجی برق ۱۲ ولت و شارژر وایرلس تلفن همراه، گرمکن آینه های جانبی، سانروف
رویال
در مدل‌های رویال علاوه بر موارد ذکر شده در اکسکلوسیو، آپشن‌های زیر نیز وجود دارد:

سقف پانوراما، آیینه های جانبی تاشونده برقی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم گودی کمر، سنسور نور برای روشن شدن اتوماتیک چراغ ها، سیستم صوتی پیشرفته تر دارای ۸ اسپیکر، ۶ عدد ایربگ که علاوه بر موارد موجود در مدل پایه شامل ایربگهای پرده ای نیز می باشد
فلگشیپ
مدل های فول آپشن یا همان فلگشیپ علاوه بر موارد گفته شده در رویال آپشن های زیر هم وجود دارد:

سنسور نمایشگر فشار باد تایرها، رادار نقطه کور، رادار تغییر خطوط و لاین، دوربین جانبی و دوربین ۳۶۰ درجه، صفحه کیلومتر دیجیتال، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو به صورت اتوماتیک، گرمکن صندلی های جلو، صندوق برقی دارای جک و صندوق پران هوشمند
مزایا ریگان کوپا
امکانات و آپشن های رفاهی سطح بالا و طراحی زیبا و لوکس، جزء مهمترین و اصلی ترین آپشن های این خودرو محسوب می‌شوند که باعث شده خریداران زیادی به سمت خرید آن جلب شود. از نظر کیفیت تولید نیز ریگان کوپا جزء گزینه های خوب بازار به حساب می آید. شتاب و سرعت مناسب و عملکرد فنی نیز مزیت های دیگر این خودرو هستند. استفاده از رنگ های زیبا و جذاب نیز یکی دیگر از ویژگی های بسیار با ارزش و دوست داشتنی ریگان کوپا است. سواری نرم و کابین با کیفیت هم از ویژگی های دیگری است که عموم صاحبان ریگان کوپا بسیار از آن رضایت دارند.
معایب ریگان کوپا
واردات ضعیف و تعداد کم این خودرو در بازار جزء مهم‌ترین و اصلی‌ترین ایرادات آن به حساب می آیند. همچنین ریگان‌ کوپا از لحاظ خدمات پس از فروش شرایط چندان مناسبی در برابر رقبا ندارد و اکثر ماشینهای چینی و هم قیمت شرایط بهتری دارند. از معایب دیگر این خودرو می توان به صدای نسبتا زیاد موتور اشاره کرد که گاهی آزار دهنده است. کمبود قطعات و لوازم جانبی در بازار و همچنین بازار نه چندان مناسب خرید و فروش نسخه های دست دوم نیز جزء مهم ترین و اصلی‌ ترین ایرادات آن محسوب می‌شوند. توقف مونتاژ نیز ایراد دیگری است که بعضی از صاحبان را نگران کرده و در آینده ممکن است روی فروش خودرو تاثیرگذار باشد.
بازار خرید و فروش ریگان کوپا
از لحاظ بازار خرید و فروش ریگان کوپا در بین دیگر ماشین های چینی به شدت ضعیف ظاهر شده و یکی از بزرگترین ایرادات این خودرو، همین بازار خرید و فروش نه چندان مناسب است. دلایل زیادی در کنار هم موجب شده ریگان کوپا چندان  بازار پر رونقی نداشته باشد که یکی از مهمترین موارد شرکت های مونتاژ و خدمات آن است که چندان شناخته شده نیستند. موارد دیگری مثل واردات محدود و تعداد کم این خودرو در خیابان ها نیز بی تاثیر نیست. ریگان‌ کوپا در حال حاضر با دو طراحی ظاهری در بازار ایران حضور دارد و هر دو مدل نیز از لحاظ بازار خرید و فروش شرایط تقریبا یکسانی دارند. با این حساب اگر بازار خرید و فروش خودرو برای شما اهمیت دارد ریگان‌ کوپا گزینه مناسبی برای شما محسوب نمی‌شود چراکه هنگام فروش قطعاً مشکل خواهید داشت.
هزینه های نگهداری ریگان کوپا
کوپا از جمله ماشین هایی است که قطعات آن در بازار کمیاب هستند و اگر قسمتهای مختلف آن دچار مشکل شود مدت زمان زیادی ماشین شما درگیر این مشکل خواهد ماند و هزینه تعمیر آن نیز نسبتاً بالاست. مجموعه شهر خودرو که وظیفه گارانتی و خدمات پس از فروش ریگان کوپا را به عهده دارد نیز چندان خوب عمل نکرده و همین موضوع موجب شده کمبود قطعات این ماشین در بازار بیشتر شود. از نظر هزینه های نگهداری ماهیانه و جاری مثل تعویض قطعات مصرفی، تقریبا تمام ماشین های چینی موجود در بازار اوضاع برابری دارند و کوپا چندان از مدل‌های دیگر گران تر نیست.
رقبای اصلی ریگان کوپا
تعداد ماشین های چینی مونتاژ شده در ایران در حال حاضر بسیار زیاد است که اکثر آنها مدل های شاسی بلند متوسط شهری هستند. با این حساب رقبای هم کلاس و هم قیمت ریگان کوپا به شدت در بازار زیاد هستند و همین موضوع، کار این ماشین را سخت تر کرده است. از جمله این ماشین ها می توان به تیگو ۷،  ام وی ام ایکس ۵۵، دیگنیتی، فیدلیتی و … اشاره کرد که همگی ماشین های پرطرفدار و محبوبی در بازار هستند. در نهایت باید گفت اگر مواردی مثل بازار خرید و فروش و وفور قطعات یدکی برای شما اهمیت دارد ریگان کوپا چندان گزینه مناسبی نیست اما اگر دوست دارید سوار یک ماشین پر شتاب با ظاهر شبیه به پورشه شوید، قطعاً ریگان کوپا بهترین انتخاب در ایران خواهد بود.

×
منو