بررسی نسخه جدید کرمان موتور، جک J4

بررسی نسخه جدید کرمان موتور، جک J4

 جک J4

جک J4 یکی از برندهای معروف و شناخته شده خودرو سازان چینی در کشور ایران است. این برند توسط شرکت کرمان موتور به بازار ایران عرضه شده است و به دنبال این است بر محبوبیت خود بی افزاید.

معرفی جک J4

خودروهای سدان همواره از محبوبیت بالایی در میان خریداران خودرو  برخوردار بوده اند. در بحبوحه دوران اقتصادی و به دلیل محدودیت های واردات خودرو به کشور ایران در دهه نود سدان های اقتصادی چینی به کشور وارد شدند و  خریداران که از خودروهای کسل کننده و کیفیت پایین تولید داخلی خسته شده بودند استقبال بی نظیر و بی سابقه ای از آن ها به عمل آوردند. برند جک نیز یکی از این برندهای شناخته شده و معروف محصولات چینی در کشور ایران است؛ البته بهتر است بگوییم که شناخته شده ترین برند چینی در ایران است که محصولات آن را شرکت کرمان موتور به کشور عرضه می کند. البته ناگفته نماند که J5, S5 اولین محصولات این برند بودند که به بازار عرضه شدند، اما اکنون کرمان موتور در تلاش است تا با معرفی مزایای J4 بر محبوبیت این خودرو بی افزاید.

تولید این مدل که از سال 1397 در ایران آغاز شد تا کنون ادامه دارد. این خودرو که توانسته است جایگزین سدان محبوب و اتوماتیک J5 شود با خودروهایی مانند پژو 207 صندوقدار، تندر 90 اتوماتیک، جیلی GC6 و تندر پلاس اتوماتیک به رقابت می پردازد. البته مزایای این خودرو آنقدر زیاد است که باعث شده است از رقبای خود پیشی بگیرد و در جایگاه مناسبی در بازار نسبت به رقیبان خود قرار بگیرد. اگر شما هم تمایل دارید که بیشتر با خودروی جک J4 چینی آشنا شوید در ادامه به بررسی دقیق تر و جزییات این خودرو خواهیم پرداخت.

بررسی نسخه جدید کرمان موتور، جک J4

طراحی جک J4

در قسمت ابتدایی ذکر کردیم که این خودرو به دلیل مزایای زیادی که دارد توانسته است جایگاه خود را در بازار خودرو بدست بیاورد و از رقیبان خود پیشی بگیرد. یکی از این مزیت ها طراحی منحصر به فرد و ظاهر زیبای آن است. جک یکی از زیباترین محصولات چینی در بازار ایران است که با داشتن ظاهر زیبا و جذاب توانسته است طرفداران زیادی را به خود جذب کند و به محبوبیت برسد. در طراحی بخش خارجی این خودرو چراغ های خوش استایل بادامی شکل، جلو پنجره کرومی عریض، سپر های اسپرت و شیک، خطوط برجسته کناری، ظاهری مدرن به خودرو بخشیده اند و باعث جذب بیننده می شوند. دومین مزیت آن نیز فضای داخلی و کابین خودرو است که با برخورداری از ارگونومی مناسب توانسته است با دستررسی مناسب به تمام ادوات و ابزارها آسایش و راحتی را برای سرنشینان جلو به ارمغان بیاورد.

در کل از نظر سواری این خودرو، سواری نرم و راحتی دارد. طراحی کابین و بخش داخلی جک J4 یک دیزاین مناسب دارد و تمامی اجزا با هماهنگی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. شاید متریالی که در بخش داخلی به کار رفته اند خشک و با کیفیت پایین باشند، اما فراموش نکنید این خودرو جزو خودروهای اقتصادی و نسبتا رده پایین تر از یک سری از محصولات است. اما در کل به دلیل سواری نرم و راحت، فضای راحت و مناسب برای سرنشینان، صندوق عقب جا دار خودرویی منسب و کاربردی برای سفر های خانوادگی به حساب می اید.

بررسی نسخه جدید کرمان موتور، جک J4

مشخصات فنی جک J4

جک J4 جزو خودروهای اقتصادی چینی در کشور ما به حساب می آید. در کل سدان های کامپکت اقتصادی جزو پر طرفدارترین خودروها در جهان محسوب می شوند زیرا با قیمت مناسب می توانند در دسترس عموم مردم قرار گیرند. J4 نیز یکی از این خودروها است که اگر چه ممکن است ظاهر آن زرق و برق بعضی از رقیبان مانند دنا پلاس را نداشته باشد اما با ظاهری ساده و بی آلایش اما جداب و زیبا و همچنین کیفیت فنی نسبتا خوب توانسته است نیاز های معمول و عادی قشرهای مختلف جامعه را برآورده کند و به محبوبیت برسد.

بنابراین از نظر فنی اگر به بررسی این خودرو بپردازیم پی خواهیم برد که محور محرک دیفرانسیل آن در جلو قرار دارد، پیشرانه آن 4 سیلندر، گیربکس آن CVT با حالت اسپرت و برف است و موتور آن دارای حجم 1.5 لیتر است. سرعت این خودرو 180 کیلومتر بر ساعت و شتاب آن 11 ثانیه گزارش شده است. مصرف ترکیبی آن نیز 6.2 لیتر در صد کیلومتر است. از نظر سرعت قدرت این خودرو 103 اسب بخار و گشتا.ر آن 146 نیوتن متر است. از نظر ابعاد و اندازه نیز گفتیم که این خودرو جزو خودروهای سدان جمع و جور به حساب می آید و نوع شاسی آن یکپارچه است. دارای طول 4435 میلی متر، عرض 1725 میلی متر و ارتفاع 1505 میلی متر است. حجم باک آن 45 لیتر است و وزن آن معادل 1110 کیلوگرم است. همچنین بررسی ها نشان می دهند که فاصله محوری آن 2560 میلی متر است و سایز تایرهای جلو و عقب آن نیز 185/65R15 بدست امده است.

بررسی نسخه جدید کرمان موتور، جک J4

امکانات رفاهی جک J4

از نظر امکانات و خدمات رفاهی نیز اگر مورد بررسی قرار گیرد متوجه خواهیم شد که با کاستی هایی مواجه است. مثلا کروز کنترل دارد اما کنترل کشش، کنترل پایداری، قابلیت ضد واژگونی، قابلیت کنترل ایستایی در سر بالایی و حالت رانندگی هیچ کدام را ندارد. یا یکی دیگر از معایب آن که بسیار پر اهمیت است داشتن ایربگ یا همان کیسه هوا است که در مجموع فقط 2 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو دارد و کیسه هوای جانبی و پرده ای و همچنین کیسه هوا برای سرنشینان عقب ندارد. روکش صندلی ها از جنس چرم نیستند دی لایت و چراغ چرخشی ندارد اما چراغ مه شکن جلو و عقب دارد. از نظر سیستم صوتی نیز نسبتا ضعیف عمل کرده است و دارای 6 عدد اسپیکر می باشد.

بررسی نسخه جدید کرمان موتور، جک J4

جمع بندی

جک J4 یک خودروی سدان جمع و جور چینی است که به دلیل مشکلات اقتصادی و واردات خودرو به کشور ما توانسته است جزو خودروهای اقتصادی و پرطرفدار به حساب بیاید. این خودرو از مزایا و معایبی برخوردار است. می توانید J4 دست دوم را به قیمت تقریبا 510.000.000 تا 512.000.000 تومان در بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم و کارکرده پیدا کنید.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو