بررسی هیوندای توسان پلاگین هیبریدی 2022، کاربردی و مقرون به مصرفه

بررسی هیوندای توسان پلاگین هیبریدی 2022، کاربردی و مقرون به مصرفه

توسان: رفت و آمد بر روی الکترون ها، سفر جاده ای با گاز این مدل می تواند در انجام همه اینها خوب عمل کند.

هیوندای توسان 2022 یکی از محبوب‌ترین خودروهای Roadshow است، به خصوص در فرم هیبریدی. اما هیوندای، فقط یک نسخه برقی از توسان را ارائه نمی دهد – یک نسخه پلاگین هیبریدی جدید نیز وجود دارد.

توسان PHEV با پر کردن شکاف بین یک خودروی گازسوز و یک خودروی برقی، به رانندگان اجازه می‌دهد تا با نیروی برق رفت و آمد کنند، اما همچنان این آزادی را دارند که برای ماجراجویی‌های طولانی‌تر به جاده بروند، و این باعث می‌شود که این پیشرانه را انتخاب کنیم.

مهم نیست که زیر کاپوت چه چیزی است، توسان در جاده، خودروی مطمئنی است. اگر ماشینی می‌خواهید که پر از زاویه باشد، توسان عالی است. چین درب، چروک گلگیر، چین کاپوت و… در این SUV بیشتر از یک کتاب هندسه، الگوهای هندسی وجود دارد. من ظاهرش را دوست دارم، اما قطعا برای کسانی که سادگی را دوست دارند، مناسب نیست.

بررسی هیوندای توسان پلاگین هیبریدی 2022، کاربردی و مقرون به مصرفه

به گفته  EPA، پیشرانه هیبریدی پلاگین توسان از یک باتری 13.8 کیلووات ساعتی استفاده می کند که شارژ کافی برای 33 مایل مسافت رانندگی تمام الکتریکی را دارد. در شارژر خانگی Level 2 ChargePoint من 1 ساعت و 50 دقیقه طول کشید تا از سطح باتری 14 درصد به شارژ کامل برسم و برای من 4.32 دلار هزینه داشت. البته، نرخ برق شما ممکن است متفاوت باشد. من در کالیفرنیا زندگی می‌کنم و توسان را شبانه شارژ می‌کنم، اما بسته به فشار روی شبکه محلی شما، ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد.

توسان  ویژگی های جالبی دارد که به شما کمک می کند برد خودرو را به حداکثر برسانید. یک نمودار Eco به من نشان می‌دهد که چقدر در ذخیره ی الکترون‌ها خوب یا بد هستم، و یک صفحه ی اطلاعات ،انرژی کل، برد گاز و برد الکتریکی خودرو را به من نشان می‌دهد.

من واقعاً دوست دارم که نقشه ی صفح نمایش بتواند دایره ای را در اطراف من نشان دهد که بدانم چقدر می توانم در محدوده EV را طی کنم. مطمئناً، اگر یک خط مستقیم بکشید، ایستگاه شارژ بعدی ممکن است 15 مایل دورتر باشد، اما رسیدن به آنجا در جاده‌های واقعی معمولاً بیشتر طول می‌کشد و به یاد داشته باشید که شما یک موتور گازی نیز دارید که پشتیبان شما می باشد.

بررسی هیوندای توسان پلاگین هیبریدی 2022، کاربردی و مقرون به مصرفه

با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندری  توربوشارژ و موتور الکتریکی 90 اسب بخاری در محور عقب، PHEV  قدرتمندترین توسان در خط تولید است که 261 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور دارد.

که قدرتش از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل و به آرامی تعویض می شود؛ و به طور یکپارچه کار خود را در بخش فنی انجام می دهد. دکمه انتخابگر دنده کمی ضعیف است، اما در طراحی کنسول مرکزی به خوبی نمایش داده شده است.

هنگامی که باتری تمام شد، به عنوان یک خودرو ی هیبریدی معمولی کار خواهد کرد، به این معنا که قدرتش به اندازه کافی قوی نخواهد بود. با این حال، این خودرو برای بزرگراه ها و موارد مشابه مناسب است.

موتور این خودرو می‌تواند باتری را شارژ کند و در عین حال نیروی محرکه‌ نیز ارائه میدهد، اما اگر می خواهید از تمام قدرتش استفاده کنید، باید هر شب آن را به برق وصل کنید.

 

بررسی هیوندای توسان پلاگین هیبریدی 2022، کاربردی و مقرون به مصرفه

خبر خوب  این است که سیستم چهار چرخ متحرک مکانیکی است، به این معنی که با تمام شدن باتری، قدرت چرخ‌های عقب را از دست نخواهید داد. سایر PHEV ها، مانند تویوتا راو4 پرایم، از موتور الکترونیکی در عقب استفاده می کنند که نمی تواند چرخ های عقب را بدون نیروی الکتریکی بچرخاند. توسان یک راه مکانیکی برای تامین قدرت دارد، بنابراین هر چهار چرخ همیشه قدرتمند هستند.

فرمان توسان سبک است که برای این کلاس خودرو متوسط ​​است. با این حال، هیوندای بردار گشتاور را در سیستم چهارچرخ محرک خود تعبیه کرده است که به طور خودکار ترمزها را فقط با یک لمس به کار می اندازد.
سپس در هنگام خروج از پیچ مقداری گشتاور را به چرخ های عقب انتقال می دهد، که به خوبی کنترل G-Vectoring مزدا در CX-5 نیست، اما همراه با گشتاور اضافی ارائه شده توسط موتور الکتریکی، قدرت قابل توجهی به توسان می دهد.

‏EPA  به توسان 80 PHEV با باتری کامل و mpg35 هنگام کار در حالت هیبریدی می دهد. در طول هفته ای که با ماشین کار کردم، حتی با پای راست سنگینم، هیچ مشکلی در برآوردن این معیارها نداشتم.

توسان استاندارد با یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی با سیستم اطلاعات سرگرمی Hyundai BlueLink ارائه می شود، اما بهترین صفحه نمایش اش 10.3 اینچی بزرگ است که در تریم لیمیتد است.

توسان دارای Apple CarPlay و Android Auto است و به صفحه نمایش بزرگتر متصل می شوند و نمایشگر کوچکتر از بلوتوث  پشتیبانی می کند. به طور کلی من ایراد زیادی در مورد سیستم اطلاعات سرگرمی نمی بینم ، به جز عدم وجود دکمه فیزیکی صدا.

همچنین پنل های دکمه‌های کوچک و لمسی را زیر صفحه نمایش را خیلی نمی پسندم. زیرا ممکن است سریع واکنش نشان دهند، اما انگشت شما باید هر بار دقیق ضربه بزند.

بررسی هیوندای توسان پلاگین هیبریدی 2022، کاربردی و مقرون به مصرفه

من عاشق این هستم که هیوندای تقریباً همه کمک‌های رانندگی پیشرفته را در توسان پلاگین شامل ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور، کمک به حفظ خطوط، هشدار ترافیک عقب و هشدار سرنشینان صندلی عقب را شامل می‌شود.

تست تریم Limited من یک درجه بالاتر می رود و Drive Assist که ترکیبی از کروز کنترل تطبیقی با مرکز بین خطوط است را به خوبی ترکیب میکند.

تریم لیمیتد هیوندای همچنین دارای نمایشگر نقطه کور است که وقتی چراغ راهنما درگیر است، یک نمایشگر ویدیوی نمای جانبی را درست در صفحه نمایش جلو داشبورد قرار می دهد. همه چیز طبق تبلیغات کار می‌کند و مسافران از «دستیار رانندگی در بزرگراه» خوششان می‌آید، زیرا واقعاً مقداری از استرس ترافیک توقف و حرکت را از بین می‌برد.

بیرون توسان ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ولی فضای داخلی بسیار معقولی دارد. چراغ راهنما و برف پاک کن خوبی دارد و تریم Limited من دارای یک دسته  دیجیتال 10.3 اینچی است. تریم لیمیتد همچنین دارای سیستم استریوی Bose با هشت بلندگو ارتقا یافته است که فرکانس‌های خاص بلندگو در را میلرزاند. صداهای پایین تر نیز باعث ایجاد نویز می شوند.

در مورد فضای بار، به دلیل باتری بزرگ مقداری از فضا را از دست خواهید داد. 31.9 فوت مکعب فضای پشت ردیف دوم وجود دارد که برای شاسی بلندهای کامپکت بسیار کم است. با این حال اگر صندلی ها را تا کنید ، 71.8 متر مکعب فضا خواهید داشت که در واقع این مقدار ، بیشتر از فضای بار بسیاری از رقبای توسان است.

بررسی هیوندای توسان پلاگین هیبریدی 2022، کاربردی و مقرون به مصرفه

در مورد رقبا، اگر در حال خرید هستید، تویوتا راو4 پرایم را وقتی نگاه می‌کنم، نه تنها قدرت بیشتری دارد بلکه 42 مایل برد تمام الکتریکی دارد، اما با گیربکس ضعیف و سیستم AWD که همیشه کار نمی‌کند، می تواند مانع از روند رانندگی آسوده شود. میتسوبیشی اوتلندر PHEV جدید در اواخر امسال عرضه می شود که می تواند جالب باشد.

توسان PHEV فقط در تریم های SEL و Limited موجود است؛ و جهش قابل توجهی در قیمت بین این دو وجود دارد. تریم پایین از 35975 دلار شروع می شود که شامل 1225 دلار برای مقصد می شود، در حالی که لیمیتد 7800 دلار بیشتر است.

مهم نیست به کدام سمت بروید، توسان PHEV تطبیق پذیری با برق پلاگین را در یک بسته راحت و شیک به شما تحویل میدهد. اگر یک SUV جمع و جور می خواهید که موتور گازی و هم الکتریکی داشته باشید، توسان PHEV، باید در بالای لیست خود قرار دهید.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

بررسی هیوندای توسان پلاگین هیبریدی 2022، کاربردی و مقرون به مصرفه

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو