قرعه‌کشی خودروهای وارداتی چه زمانی است؟

قرعه‌کشی خودروهای وارداتی چه زمانی است؟

ثبت‌نام برای خرید خودروهای خارجی از تاریخ شنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۱ در سامانه یکپارچه تخصیص خودروها شروع شده بود. احتمالا شما هم اخبار ثبت‌نام خودروهای وارداتی به گوشتان خورده و یا پیامک‌هایی از بانک‌های مختلف دریافت کرده باشید و حتما برخی از شما نیز برای ثبت‌نام خرید خودروهای وارداتی اقدام کرده‌اید. وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی اعلام کرده بود که افراد باید نزد بانک‌هایی که این وزارتخانه اعلام کرده اند، مبلغ ۵۰۰ میلیون حساب بانکی وکالتی بلوکه کنند.

طبق اعلام این وزارتخانه، تا کنون ۱۲۰ هزار متقاضی برای خرید خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند که با این حساب مبلغی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در بانک‌ها بلوکه شده است.

زمان ثبت‌نام خودروهای وارداتی تمدید خواهد شد؟

تاریخ ثبت‌نام خودروهای وارداتی از شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ اعلام شده است. امید قالیباف طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری‌های مختلف اعلام کرد ثبت‌نام برای خرید خودروهای وارداتی تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۳ اسفند تمدید شد. البته این مهلت در ابتدا برای ۱۱ اسفند ماه بود اما به دلیل استقبال عموم مردم ،۲ روز دیگر نیز به آن اضافه شد. قالیباف همچنین اعلام کرده بود گزینه ویرایش نیز در سایت فعال شده تا افراد بتوانند اطلاعات خود را ویرایش کنند. این ثبت‌نام بعد از آخرین باری که خودروهای وارداتی برای فروش به ایران وارد شده بودند بعد از ۵ سال مجددا صورت گرفت. شرط ثبت‌نام برای خرید خودروهای وارداتی مانند خرید خودروهای داخلی است. به علاوه افراد باید در یکی از بانک‌هایی که طرف قرارداد وزارت صمت بودند مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را بلوکه می‌کردند. وزارت صمت ۲۲ بانک و ۴ موسسه اعتباری را برای این کار معرفی کرده است.

طبق گفته‌های وزارت صمت، بانک‌ها و موسسات موظف خواهند بود تا به دارندگان حساب بانکی جهت خرید خودرو، سود کوتاه مدتی ارئه کنند.

گفتنی است مهلت ثبت نام برای خودروهای وارداتی دیگر تمدید نخواهد شد و پس از دو بار اعلام تمدید ثبت نام، سامانه یکپارچه ثبت‌نام خودرو، بسته شده است و دیگر تمدید نخواهد شد.

قرعه‌کشی خودروهای وارداتی چه زمانی است

قرعه‌کشی خودروهای وارداتی به چه صورت است؟

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت اعلام کرد: کسانی در قرعه‌کشی به عنوان برنده قطعی اعلام خواهند شد که شرایط عمومی ثبت‌نام را داشته باشند. یعنی دارای پلاک فعال انتظامی نباشند و یا متقاضی طی ۴۸ ماه گذشته ثبت‌نام و صدور فاکتور خودرو نزد خودروسازان نداشته باشد. وی ادامه داد که: متقاضیان خرید خودرو باید دارای گواهینامه رانندگی باشند و سایر شرایط نیز مطابق بخشنامه اعلامی لازم است.

طبق گفته‌های ضیغمی بعد از استعلام شرایط برنده شدگان، پیامکی حاوه برنده شدن آن‌ها ارسال خواهد شد که باید سایر اقدامات لازم جهت تحویل خودرو را انجام دهند.

ضیغمی همچنین اضافه کرد که: کسانی که قصد انصراف از خرید خودروهای وارداتی را دارند این امکان بعد از انجام قرعه‌کشی برای آن‌ها فراهم است. همچنین این افراد در صورت انصراف می‌توانند مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان خود را اکنون در نزد بانک بلوکه است برداشت کنند.

در رابطه با زمان قرعه‌کشی خودروهای وارداتی طی صحبت‌های انجام شده باید گفت به احتمال زیاد در هفته جاری در روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند انجام خواهد گرفت و برندگان نهایی اعلام خواهند شد. بعد از اعلام برندگان، پیامکی برای آن‌ها ارسال خواهد شد تا برای ادامه روند تحویل خودرو اقدام کنند.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو