مقایسه برلیانس H320 و ام وی ام 315

مقایسه برلیانس H320 و ام وی ام 315

دوتا از خودروهای چینی هاچ بک بازار که در یه کلاس و یه رنج قیمتی قرار میگیرن ام وی ام 315 و برلیانس H320 هستند. که در این مطلب به بررسی این دو مدل پرداختیم.

برلیانس  H320 از پرفروش‌ترین خودروهای بازاره و بازار خوبی رو برای خودش دست و پا کرده. در طرف دیگر، ام وی ام 315 هست که چند سالی میشه در بازار حضور دارد، یک بار فیس لیفت شده است و تا به حال در تیپ های مختلف به بازار عرضه شده و با خودروهایی مثل پژو 207، پژو 206 تیپ 5 و رنو ساندرو رقابت میکنند.

طراحی ظاهری

برلیانس یکی از شرکای تجاری سابق BMW است که در ایران هم خودروهای تولیدی برلیانس، مخصوصا سری H320 تا به الان موفق بودن. استایل کلی اتاق برلیانس h320 به ب ام و سری 1 کد E87 شباهت دارد که که طراحی خوب و اسپرتی روی اون پیاده شده.

برلیانس  H320 با طراحی پف کرده هر 4 گلگیر، خطوط تیز به کار رفته در کاپوت و نمای جانبی و سبک طراحی چراغ های جلو و عقب هارمونی خوبی ایجاد کرده و هماهنگی خوبی داره. ظاهر ام وی ام 315 کاملا اسپرت و جوون پسندن و با اینکه نوآوری خاصی در طراحی اون به کار نرفته، ولی در این رنج قیمتی ظاهر نسبتا خوبی داره.

در مقایسه ظاهر برلیانس H320 و ام وی ام 315 با هم میشه گفت که برلیانس، ساده، شکیل تر و عامیانه پسندانه تره اما ام وی ام با استایل اسپرت تری ظاهر شده.

مقایسه برلیانس H320 و ام وی ام 315

طراحی داخلی

در کابین برلیانس H320، همه‌چیز به ساده ترین شکل طراحی‌شده و کیفیت متریال به‌ کاررفته تعریف آنچنانی نداره اما در ظاهر مشکلی از لحاظ هماهنگی در اونها دیده نمیشه و میشه گفت کیفیت ساختش از رقباش، سطح بالاتری داره. برلیانس H320 از نظر آپشن تقریبا ساده است و در طراحیش، بیشتر به کیفیت اهمیت داده شده تا موارد ظاهر بینانه.

به داخل کابین ام وی ام 315 که وارد میشیم، باز هم طراحی اسپرتی رو میبینیم. زوایا و انحناهای به کار رفته، ظاهری جذاب رو به کابین ماشین داده و از نظر آپشن هم مثل برلیانس H320 ساده طراحی شده. سطح کیفیت مواد و متریال در ام وی ام 315 متوسطه و از نظر آکوستیک کابین، حتی ضعف هایی هم دیده میشه.

کمبود دید برای راننده در ام وی ام 315 از نقاط ضعفشه که در این مورد برلیانس H320 برتری داره و سطح ارگونومی و راحتی راننده و سرنشین برای برلیانس h320 مناسب تره.

مقایسه برلیانس H320 و ام وی ام 315

پیشرانه

ام وی‌ام 315 جدید با موتور 1.5 لیتری باقدرت 107 اسب بخار و یه جعبه ‌دنده 5 سرعته دستی به بازار عرضه‌ شده. این خودرو مشکل جدی در بخش گیربکس داره و هماهنگی بین موتور و گیربکس ایجاد نشده. به همین دلیل در این بخش به‌خصوص بعد از مجهز شدن برلیانس H320 به موتور 1.6 لیتری با قدرت 114 اسب بخار، میشه گفت حرف زیادی برای گفتن در مقابل برلیانس نداره. ضمن این‌که برلیانس به یه گیربکس 4 سرعته اتوماتیک هم مجهز شده که عملکرد خوبی داره.

تجربه رانندگی

برلیانس H320 از نظر سواری به عنوان یک هاچبک شهری سواری خوبی رو ارائه میده و با توجه به سایز و آلیاژ خوب رینگ، تقسیم وزن صحیح ، آرایش ساده اما مناسب سیستم تعلیق برلیانس H320، در کنار یک فنربندی نسبتاً نرم باعث میشه تا سواری راحت و آسونی رو تجربه کنین و زمانی که میخواهید پیچ ها رو با سرعت بیشتری طی کنین یا مانورهای پر سرعت و سریع انجام بدین هم بتونین روی برلیانس حساب کنین که البته فرمان برقی دقیق این خودرو هم در این مورد بی تاثیر نیست.

مقایسه برلیانس H320 و ام وی ام 315 مقایسه برلیانس H320 و ام وی ام 315

ام وی ام 315 هم مثل خیلی ازخودروهای هم رده ی خودش، از هندلینگ خوب، فنربندی با خشکی متوسط و تقسیم وزن نا مناسب بهره میبره که باعث شده تا یه رانندگی کامل و لذت بخش رو به راننده و سرنشینان نده و در یه جاده پر پیچ و خم، برلیانس H320 با سرعت بیشتر و در زمان کمتری مسیر رو به پایان میرسونه.

در نهایت شما به ما بگین به نظرتون با توجه به قیمت و مواردی که در این ویدیو گفته شده کدوم یکی ارزش خرید بیشتری داره؟

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

[aparat id=’sKG4e’]

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو