هر آنچه درباره بی ام و ( BMW ) سری 7 باید بدانید!

بی ام و سری 7

ملاقات با بی ام و سری 7

BMW همیشه به این معروف بوده است که مخاطبانش را با دنیایی از نوآوری، ابداعات فوق العاده و تکنولوژی های نوینی که تا به حال وجود نداشته اند شگفت زده میکند. در ادامه از ویژگی هایی یادآوری خواهیم کرد که ممکن است شما آن ها را هالیوودی تلقی کنید. اما این ویژگی ها در حقیقت امکانات در دسترس BMW series7 هستند.

بی ام و سری 7اولین ویژگی قدرت رفت و آمد بدون راننده است. سری 7 قادر به پارک کردن در فضاهای کم و محدود و یا پارک کردن در پارکینگ را بدون حضور شما داخل خودرو دارد. و همه این امکانات مدیون صفحه ی نمایش کوچکی است که بر وی سویچ ها طراحی شده است. توسط این سویچ ماشین را از فاصله به جهات مختلف راهنمایی دهید. دقیقا مثل یک ماشین کنترلی بزرگ و البته لاکچری. وجود سنسور های متعدد اطراف خودرو خیال هارا از ایمنی این سیستم ورود و خروج بدون راننده داخل خودرو جمع میکند. و این به کمک سیستم نظارتی بی ترمز و شتاب قابل اعتماد است که این عمل را با نهایت دقت هدایت میکند.

همچنین بعد از عملیات پارک کردن،‌ خودرو اتوماتیک وار خاموش خواهد شد. و این چیزی است که از یک خودروی لاکچری در دنیای امروز انتظار می رود.

ویژگی منحصر به فرد بعدی صفحه نمایشی جلویی است که عملکرد  بدون تماس مستقیم را معرفی می کند. به این ترتیب که حرکات دست از قبل تعیف شده ای برای سیستم وجود دارد که توسط آن ها عملیاتی مثل پاسخ به تماس های ورودی تلفن همراه، رد تماس یا کم و زیاد کردن صدای موسیقی را قابل انجام است. نکته ی مثبت این است که این حالات پیش فرض نسبت به مدل های قدیمی تر بیش تر شده است.

 

بی ام و سری 7علاوه بر این که دیگر نیازی به دکمه ها نیست در عین حال می توانید از قابلیت های لمسی صفحه نمایش هم استفاده کنید. میتوانید برای نقشه یابی بهتر روی نقشه ی GPS زوم کنید.

حتی میتوانید با BMW سری 7 ارتباط کلامی هم برقرار کرد. یک هوش هوش مصنوعی قادر است مکالمات روزمره را تشخیص دهد. و به آن ها پاسخ دهد. میتوانید از ماشین خود بخواهید شما را به نزدیک ترین پمپ بنزین برساند و این اتفاق خواهد افتاد.

یکی دیگر از ویژگی های کاملا نوین این سری، صفحه ی نمایش نیمه شفافی است که روی شیشه ی جلویی قرار میگیرد .گرافیک بسیار زیبایی دارد و اطلاعات مفیدی را درمورد شایط به شما میدهد.

قابلیت شارژ بدون سیم تلفن همراه هم از ویژگی های مثبت آن به شمار می آید.

سری 7 در ذهن مخاطبانش کاملا راحت و آرامش بخش تلقی میشود. بعد از یک روز پر کار اگر هنوز کارهای باقی مانده دارید می توانید از میز تاشوی تعبیه شده بین صندلی های عقب استفتده کنید. واین سری دارای یک تبلت هستند که علاوه بر کارهایی که از یک تبلت معمولی انتظار میرود، مانند یک ریموت کنترل برای شما محسوب میشود. میتوانید با کمک این تبلت صندلی های خودرو را به ماساژور های کاملا حرفه ای تبدیل کنید.

یا میتوانید وضعیت صندلی ها را به دلخواه تغییر دهید.

صفحه نمایش بی ام و سری 7

یا میتوانید به کمک این تبلت پیام های خود را چک کنید یا 24 فیچر سرگرم کننده ی دیگر را تجربه کنید.  برای مثال با وجود ۱۵۰۰۰ چراغ LED روی سان روف فضای داخلی کلاسیک را به وجود می آورد. این LED ها قابل تنظیم در ۸ رنگ هستند.

سان روف بی ام و سری 7

همچنین برای یک ورود و خروج راحت تر چراغ های خوشامد گویی با طراحی ظریف و زیبایی طراحی شده اند که به طرز ماهرانه ای فضای اطراف را روشنایی میبخشد.

نسل جدید چراغ های جلو هم از نکاتی است که باید به آن اشاره کرد. چراغ لیزری سری 7 دید وسیع تری را نسبت به LED های معمولی به شما ارزانی میکند. در چراغ های معمولی جاده ها تا 300 متر قابل رویت است اما این اندازه دید تا 600 متر در سری 7 است.  نکته ی حائز اهمیت این است که چراغ های چرخشی سری 7 و تغییر زاویه تابش نور در ترافیک ها باعث میشود که در جاده ها چشم رانندگان لاین کناری اذیت نشود. هرجایی که در چراغ های یک ماشین خطوط آبی نظر شما را به خود جلب کرد بدانید که  BMW سری 7 پیش روی شماست.

بی ام و سری 7

پنجره های مشبک و قلوه ای شکل جلوی خودو نه تنها ظاهری زیبا به آن میبخشد بلکه باعث کاهش مصرف سوخت و تولید کمتر گاز co2  میشود. هم چنین با توجه به دمای موتور این پره ها به صورت اتوماتیک وار باز و بسته می شود.

بی ام و سری 7

شاید  BMW اولین کمپانی بود که ساختار فیبرو کربنی را به محصولات خودرویی اضافه کرد. و امروز به جرات میتان گفت قسمت های اعظمی از خودرو های سری 7 فیبرو کربنی است. و این استراتژی موجب کاهش ۱۳۰ کیلوگرمی وزن خودرو نسبت به مدل های قدیمی تر شود و در عین حال یک بدنه ی مستحکم را به ارمغان می آورد.

سری 7 با سیستم ها و امکانات راهنمایی کننده ی زیادی عجین شده است. برای مثال سیستمی در این خودرو وجود دارد که مانع خروج خودرو از لاین خیابان حتی در سرعت بالای ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می شود. و یا سیستم های روشن خاموش کردن خودکار موتور در ترافیک در افزایش کارایی و عمر موتور به کمک می آیند.

وجود دوربین هایی عقب و جلویی خودرو اطلاعات مناسبی در باره ی پستی و بلندی های جاده به خودرو داده و خودرو در سرعت های کم تر قادر است به این اطلاعات عکس العمل خوبی شان دهد.

در آخر شاید نیازی نباشد به طور مجزا به امکانات دیگری مثل اینترنت همراه یا اطلاعلات دقیق ترافیکی و سرویس امنیتی قوی آن اشاره کرد. این ویژگی ها در بسیاری از مدل های BMW  مشترک است.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو