هشتمین شعبه اتوخسروانی در خیابان جمهوری افتتاح شد

همانطور که میدانید مجموعه نام آشنای اتوخسروانی در یکسال اخیر اقدام به توسعه برند خود با هدف ایجاد شبکه سراسری خرید و فروش خودرویی در کشور کرده است در همین جهت هشتمین شعبه اتوخسروانی در خیابان جمهوری افتتاح شد، در تاریخ 10 آذرماه سال 1402 طی مراسمی با حضور فعالان عرصه خودرویی و بسیاری از نمایشگاه داران خودرویی هشتمین شعبه مجموعه اتوخسروانی فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

در این مراسم ضمن تعاملات سازنده بین حاضرین و مدعوین سخنرانی آقای علی خسروانی صاحب برند اتوخسروانی نظرها را به خود جلب کرد به طوریکه بسیاری از خبرگزاری ها به پوشش خبری این بخش از افتتاحیه پرداختند. علی خسروانی در صحبت های خود به انتخابات هیئت مدیره صنف نمایشگاه داران اشاره کرد و در ادامه به پرسش های خبرنگاران در مورد واردات خودروهای خارجی و کارکرده پاسخ داد، در این گزارش  گزیده ای از صحبت های علی خسروانی را ثبت کرده ایم:

  • انتخابات هیئت مدیره اتحادیه بسیار مهم است. یکی از اهداف ما این است که اعضای اتحادیه و فروشندگان رسمی‌ در تصمیم‌گیری ها باید دخیل شوند و این یک قانون است که اجرا نمی‌شود.
  • عدم حضور فعالین رسمی این صنف باعث شده که تبعات تصمیم‌گیری‌های اشتباه، دامنگیر فعالین   صنف شود. اینکه برای تشکل‌های این چنینی ارزشی قائل نشوند درست نیست.
  •  از اول انقلاب هر نقش منفی بوده به فروشندگان خودرو داده اند. ما باید اتحادیه‌های رسمی را به رسمیت بشناسیم و در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات کارشناسی این افراد استفاده کنیم.
  • در خصوص تسهیل صدور مجوز‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد. حرف ما این نیست که مجوز صادر نشود اما اهلیت و مهارت چه می‌شود؟
  • یکی از موضوعات بسیار مهم دیگر تبلیغات در حوزه فروش خودرو است. ما باید طبق قانون عمل کنیم، قانون می‌گوید برای تبلیغ فروش خودرو باید مالک بوده و یا مجوز فروش داشته باشد.
  • مشکل عدم مالکیت و یا نداشتن مجوز باعث می‌شود در صورت بروز تخلف امکان هیچگونه پیگیری نداشته باشد. اتفاقات این حوزه را همه دیده‌ایم. باید این بخش به درستی ساماندهی شود.
  • باید بر اساس پلاک صاحب خودرو کد تایید ارسال شود و یا برای کسی که جواز فروش خودرو دارد این کد ارسال شود.
  • صنف فروشندگان اتومبیل دچار مشکلات مالیاتی است. مساله مالیات بر ارزش افزوده مشکلات زیادی را برای فروشندگان مجاز خودرو به وجود آورده که باید به آن رسیدگی شود. مانند مدل جهانی آن که در حال اجرا است. هنگام خرید خودرو از کارخانه، ارزش افزوده کامل پر‌اخت شده، چگونه هنگام فروش مجدد باید از خریدار ارزش افزوده گرفته شود؟
  • ارزش افزوده را باید مصرف کننده نهایی بدهد، اگر واقعا قصد اخذ ارزش افزوده دارید، مصرف کننده نهایی در زمان تعویض پلاک است که می‌توان آن زمان، ارزش افزوده را دریافت کرد.

نشانی شعبه جمهوری اتوخسروانی:

تهران خیابان جمهوری، سه راه یاسری، پلاک 12/35

شماره تماس شعبه جمهوری اتوخسروانی:

02166572635

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو