همه آنچه درباره هیوندای اکسنت باید بدانید! بررسی کامل هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت، خودرو سدان جمع و جور  این کمپانی است که این  به‌ تازگی از مدل سال 2018 آن رو نمایی شده است. در این مطلب به بررسی کامل این خودور، می‌پردازیم.

برند هیوندای کره جنوبی، نه ‌تنها در بازار جهانی خودرو شناخته شده است، در کشور ما هم دارای محبوبیت و اصالت بالایی است. هیوندا غول‌های این بازار را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد. در حال حاضر بخش قابل توجهی از بازار محدود و تا حدی انحصاری در ایران را در دست گرفته است و مخاطبان زیادی را جذب محصولات خود کرده‌ است. هرچند که تمامی محصولات این کمپانی محبوب در بازار داخلی ما یافت نمی‌ شوند، اما تقریبا در هر کلاس بدنه، از خودروهای سواری و کوچک گرفته تا شاسی بلند ها، در ایران قابل خرید هستند. این اتفاق، تقریبا در دیگر شرکت‌ های خارجی موجود در ایران دیده نمی‌شود.

جالب است بدانید، ریشه های کیا موتور، به عنوان نخستین خودروساز بزرگ کشور کره جنوبی، در سال ۱۹۴۴ جوانه زد، اما امروزه زیر مجموعه‌ی هیوندای محسوب می‌شود و ۴۵ درصد از سهام کیا، به هیوندای تعلق دارد. هیوندای در رتبه ی ۳۹ ام جهان در رده بندی “ارزشمندترین برندهای دنیا” قرار دارد. شاید عجیب باشد اما نام‌های تجاری بزرگی، مثل پورشه و نیسان از نظر ارزش تجاری پایین‌تر از هیوندای قرار دارند.

خودروی سدان اکسنت، یکی از قدیمی‌ترین های سبد محصولات هیوندای به حساب می آید که از سال ۱۹۹۴ در حال تولید است.

بررسی کامل هیوندای اکسنت

اکسنت 2018:

هیوندای در سال 2018 در بازاری که کراس آور ها در آن حکومت می کنند با قدرت گام برداشت. شاید نسخه های قدیمی تر اکسنت به ساده و کسل بودن متهم باشند، اما این کمپانی در ساخت و تولید سری جدید اکسنت 2018 تمام نیروی خود را به کار بسته است تا انگشت اتهام را از سمت خود برگرداند. می توان گفت تا حد زیادی نیز در این راه  موفق بوده است. به جرعت می توان گفت جدا از این که یک فرد مسن ۸۰ ساله پشت فرمان این ماشین بشیند، یا یک جوان ۱۸ ساله که به تازگی گواهینامه گرفته است، ارتباط برقرار کردن با اکسنت بسیار راحت و رانندگی با آن لذت بخش خواهد بود. نتیجه ی تلاش های مستمر هیوندای در همه ی جهات و زوایای این مدل قابل مشاهده است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

طراحی

با وجود این که بیش از ۸ سال از طراحی اکسنت می‌گذرد، همچنان چهره‌ ی مدرن و قابل قبولی ارائه می شود. اصلاحات اخیر این کمپانی نیز در ظاهر هم بسیار اثر مثبت گذاشته است. این خودروی سدان چهار درب با افزایش ۱۵ میلی متری طول، ۳۰ میلی متری پهنا، ۱۰ میلی متری ارتفاع و همچنین بالا بردن فاصله ی محوری فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. اما فضای صندوق عقب همچنان 387 لیتری باقی مانده است. امکانات داخلی شامل نمایشگر لمسی 7 اینچی، کروز کنترل، فرمان چرمی، گرم کن صندلی، دکمه های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سانروف برقی و … امکاناتی هستند که باعث می شوند با در نظر گرفتن قیمت، اکسنت در مقایسه با دیگر خودرو در این رده، مقرون به صرفه به نظر بیاید.

ایمنی

می توان گفت در این مورد اکسنت یک سر و گردن از رقیبان خود بالا تر است. شامل دوربین عقب، سیستم برخورد از جلو، درب صندوق که بعد از ۳ ثانیه کنار آن ایستادن باز می شود، سیستم هوشمند Blue link که توسط یک اپلیکیشن روی موبایل امکان روشن و خاموش کردن ماشین و کنترل کردن تهویه ی هوا، گرم کن صندلی ها و باز و بسته کردن در ها را به مخاطب می دهد.

فنی

اکسنت دارای پیشرانه های 4 سیلندری با حجم 1.6 لیتراستفاده کرده است. قدرتی حدود 130 اسب بخار و 161 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. جعبه دنده ی 6 و 4 سرعته خودکار در اکسنت 2018 تعبیه شده است. مصرف بنزین این مدل در مصرف شهری ۸.۴ لیتر و در مصرف جاده ای ۶.۱ لیتر است که میانگین ۷.۲ لیتر میانگین مصرف سوخت آن امار خیلی چشمگیری به حساب نمی آید. دیگر نکات فنی نیز در جدول زیر قابل مشاهده است.

 

4 تعداد سیلندر
1600 حجم موتور (سی‌سی)
122 حداکثر قدرت (اسب بخار)
155 حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر)
11 زمان صفر تا صد (به ثانیه)
190 نهایت سرعت (کیلومتر بر ساعت)
4 سرعته خودکار جعبه دنده
43 حجم باک بنزین
1060 وزن (کیلوگرم)

 

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو