رونمایی از جتور داشنگ (فیدلیتی XB1)

بهمن موتور از برنامه خود برای رونمایی از دو خودروی چینی با عناوین فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی XB1 خبر داد. فیدلیتی XB1 در حقیقت همان جتور داشنگ (Jetour Dashing) است که سال 2022 توسط Jetour (زیر مجموعه چری) معرفی شد. این خودرو در دسته کراس اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد و از آپشن‌های خوبی برخوردار است. جتور داشنگ با دو موتور 1.5 لیتری توربو و 1.6 لیتری توربو عرضه می‌شود. بر اساس گفته شرکت سازنده، این خودرو به منظور افزودن ویژگی‌های جدید و متمایز به بازار جهانی خودرو ساخته شده که ترکیبی منحصر به فرد از طراحی، عملکرد و فناوری پیشرفته را ارائه می‌دهد. طراحی این خودروی کراس اوور برای ارائه عملکرد قوی و تجربه رانندگی استثنایی صورت گرفته و انتظار می‌رود توجه رانندگان و سرنشینان را به خود جلب کند. حالا قرار است بهمن موتور این خودرو را با نام فیدلیتی XB1 به بازار ایران عرضه کند.

قیمت و زمان عرضه فیدلیتی XB1 (جتور داشنگ) در ایران

هنوز اطلاعات دقیقی از زمان عرضه و قیمت فیدلیتی XB1 در ایران در دست نیست، اما گفته می‌شود که روند تولید انبوه این خودرو آغاز شده است. برای اطلاع از شرایط فروش و قیمت قیمت فیدلیتی XB1 (جتور داشنگ) بهمن موتور باید تا زمان معرفی رسمی و عرضه این خودروها صبر کنیم.

این خودرو اکنون در امارات متحده عربی عرضه می‌شود و قیمت آن در این کشور حدود 110 هزار درهم امارت است. با توجه به قیمت کنونی ارز (قیمت دلار = 50 هزار تومان)، این مبلغ چیزی حدود 1.5 میلیارد تومان می‌شود. البته هزینه‌های مرتبط با واردات می‌تواند قیمت این خودرو در بازار ایران را تا حد قابل توجهی تغییر بدهد.

نمای جلوی فیدلیتی XB1

معرفی شرکت جتور (Jetour)

جتور (Jetour) برندی است که در سال 2018 توسط شرکت چینی چری و زیر مجموعه خودروهای تجاری چری معرفی شد. کراس اوورها و شاسی بلندهای اقتصادی چری با این برند عرضه می‌شوند. طیف محصولات جتور، خودروهای بزرگ‌تر از سایز متوسط هستند و گزینه‌های 5، 6 یا 7 صندلی، موتورهای بنزینی، تمام الکتریکی، پلاگین هیبریدی و احتمالا هیدروژنی را شامل می‌شود.

برند Jetour در 22 ژانویه 2018 معرفی شد. در زمان معرفی این برند، اولین خودروی آن یعنی شاسی بلند کراس اوور Jetour X70 نیز معرفی شد که بر روی شاسی جدیدی به نام iPeL یا پلتفرم هوشمند شبکه الکترونیکی و سبک وزن سوار شده بود. بعدا در ماه آوریل در نمایشگاه خودرو پکن 2018، جتور خودروی مفهومی الکتریکی Jetour X را معرفی کرد که پیش نمایشی از SUV کراس اوور جتور X90 بود. در آوریل 2023، در نمایشگاه بین المللی خودرو مانیل 2023، برند Jetour عرضه محصولات خود به فیلیپین را نیز آغاز کرد. از محصولات برند جتور می‌توان به جتور آیس کریم (Ice Cream)، جتور X70، جتور X70S، جتور X70 کوپه، جتور X70 پلاس، جتور X90، جتور ایکس 90 پلاس، جتور X95 و جتور داشنگ اشاره کرد. اکنون شرکت ایرانی بهمن موتور، از معرفی خودروی جتور داشنگ با عنوان فیدلیتی XB1 در کنار خودروی جتور X70 پلاس با عنوان فیدلیتی پرستیژ خبر داده است.

نمای عقبی فیدلیتی XB1

مشخصات فنی فیدلیتی XB1 (جتور داشنگ)

جتور داشنگ در بازار جهانی هم با نسخه بنزینی معمولی و هم نسخه پلاگین هیبریدی PHEV عرضه می‌شود. نسخه بنزینی معمولی با دو گزینه موتور 1.5 لیتری توربو با گیربکس 6 سرعته دستی یا گیربکس 6 سرعته دوکلاچه و موتور 1.6 لیتری توربو همراه با گیربکس 7 سرعته CDT عرضه می‌شود. موتور 1.5 لیتری توربو دارای حداکثر قدرت 156 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر است. موتور 1.6 لیتری توربو حداکثر قدرت 197 اسب بخار و حداکثر گشتاور 290 نیوتن متر را تولید می‌کند.

نسخه پلاگین هیبریدی PHEV به موتور 1.5 لیتری توربو و گیربکس 3 دنده DHT با حداکثر قدرت 326 اسب بخار و حداکثر گشتاور 565 نیوتن متر مجهز می‌شود. این نسخه دارای برد الکتریکی 100 کیلومتر و مصرف سوخت 1 لیتر در 100 کیلومتر است. شرکت سازنده تلاش کرده تا حداکثر بهینه سازی مصرف سوخت و سازگاری با محیط زیست را در این خودرو پیاده سازی کند که در نسخه پلاگین هیبریدی، تا حدودی موفق بوده است.

موتور فیدلیتی XB1

طراحی و مشخصات ظاهری فیدلیتی XB1 بهمن موتور

فیدلیتی XB1 بهمن موتور در بخش بیرونی، از طراحی چشمگیری برخوردار است. این خودرو با طول 4590 میلی متر، عرض 1900 میلی متر، ارتفاع 1900 میلی متر و فاصله بین دو محور 2720 میلی‌متر تجربه سفر راحتی را ارائه می‌دهد. طراحی بیرونی فیدلیتی XB1 از نظر بسیاری از خریداران جذاب و شیک است و در جاده بسیار متمایز به نظر می‌رسد. این خودرو دارای جلو پنجره بزرگ در بخش جلو و چراغ‌های جلو با حالتی تیز است که ظاهری مدرن به آن می‌بخشد. طراحان چندین عنصر ظاهری را ادغام کرده‌اند که خودرو را از نظر بصری متمایز می‌کند، از جمله خطوط روی کاپوت و کناره‌های خودرو و منحنی‌های ظریف در بخش عقب. هر چند که کیفیت ساخت و امکانات این خودرو در رتبه خوبی قرار می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد که فیدلیتی پرستیژ کیفیت بالاتری را به ویژه در بخش داخلی ارائه می‌دهد.

در بخش داخلی، جتور داشنگ دارای صفحه نمایش مرکزی 15.6 اینچی مجهز به تراشه نسل سوم اسنپدراگون با عملکرد عالی است که تمام ویژگی‌های موردنیاز کاربران را در یک رابط کاربری زیبا و کاربرپسند ادغام می‌کند. این سیستم از AutoNavi، Tencent و Baidu Maps پشتیبانی می‌کند. فضای داخلی داشنگ دارای صفحه نمایش LCD هشت اینچی، نمایشگر هدآپ HUD، سیستم تشخیص صدا، پد شارژ بی‌سیم در کنسول مرکزی و عملکردهای کمکی رانندگی Level2+ با کروز کنترل است. صندلی‌های خودرو طراحی مدرن و راحتی دارند که سرنشینان در طول سفر تا حد امکان احساس خستگی نکنند.

با توجه به اینکه ایمنی سفر اولویت اصلی سازندگان فیدلیتی XB1 به شمار می‌رود، این خودرو برای اطمینان از ایمنی مسافران، سفری ایمن‌تر را با ترکیبی از ویژگی‌های ایمنی پیشرفته و خلاقانه تضمین می‌کند.

نمای داخلی فیدلیتی XB1

آپشن‌ها و قابلیت‌های فیدلیتی XB1 بهمن موتور

ویژگی‌های ایمنی خودروی جتور داشنگ بهمن موتور شامل دوربین 360، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ایربگ، دزدگیر، هشدار نقطه کور، سیستم تشخیص برخورد، کپسول آتش نشانی، ضربه گیر گازی، سیستم کمک صعود و فرود از تپه، ایموبلایزر، سنسور پارک جلو و عقب، ایربگ عابر پیاده، دوربین عقب و نمایشگر مانیتورینگ فشار تایر، سیستم کمک راننده هوشمند، ترمز اضطراری پیشرفته، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد جلو، عقب و بخش جانبی، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کنترل ضد چرخش و سیستم پارکینگ داینامیک هستند.

ویژگی‌های داخلی این خودرو مواردی مانند قفل مرکزی، صندلی‌های عقب تاشو با تقسیم 60:40، نمایش اطلاعات چندگانه، سقف شیشه‌‌ای پانوراما، کنترل آب و هوا دو منطقه‌ای، صندلی جلو اسپرت قابل تنظیم برقی، صفحه نمایش وسط 15.6 اینچی، فرمان چند منظوره نوع D، نورپردازی محیط، قابلیت اتصال به تلفن بلوتوث، شارژ بی سیم 40 واتی، سیستم صوتی با 8 بلندگو، سیستم فیلتر هوا و … را شامل می‌شود. از ویژگی‌های بیرونی این خودرو نیز می‌توان به هود آکوستیک، چراغ‌های جلوی خودکار، لوله اگزوز کروم، چراغ‌های روشنایی روز LED، چراغ مه شکن جلو و عقب (LED)، رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی، قفل برقی درب، دستگیره درب حسگر مخفی، آینه بیرونی (پاور و تاشو خودکار)، برف پاک کن جلو حساس به باران، دامپرهای آفرود و پاور ویندوز جلو و عقب اشاره کرد.

ویژگی‌های رفاهی این خودرو نیز شامل مواردی مانند سوکت 12 ولت (فقط جلو)، تهویه مطبوع AC اتوماتیک، آینه خودکار، ترمز دستی الکترونیکی، درگاه اتصال HDMI، ورود بدون کلید، رادیو، درگاه کارت SD، پورت USB و صندلی‌های تهویه‌دار (فقط جلو)، عملکرد رکورد رانندگی، حافظه حافظه، استارت موتور از راه دور، یادآوری فراموشی کلید یا تلفن همراه، کنترل صوتی هوشمند، جستجوی ماشین از راه دور و … می‌شود.

داشبورد فیدلیتی XB1

مشاوره خرید خودروی فیدلیتی XB1

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی فیدلیتی XB1 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا فرم زیر را تکمیل نمایید.
×
منو