احتمال عرضه خودروی سئات آتکا به بازار ایران توسط خودروسازان راین

خودروی سئات آتکا (Seat Ateca) برای اولین بار در سال 2016 به عنوان اولین خودروی شاسی بلند برند Seat وارد بازار شد و تا به امروز با ظاهری شیک، فضای داخلی مدرن و تجربه رانندگی منحصر به‌ فرد تولید می‌شود. چندی پیش ویدئویی از تردد این خودرو در خیابان‌های ایران دیده شد. طبق برخی از اخبار، شرکت خودروسازان راین (RVMCO) قصد راه اندازی خط مونتاژ سئات آتکا و عرضه این خودرو به بازار ایران را دارد.

قیمت و زمان عرضه سئات آتکا

خودروی Seat Ateca از سال 2016 تاکنون به پیشرفت و تکامل خود ادامه داده است و اکنون جدیدترین فناوری‌های صنعت خودروسازی را ارائه می‌دهد. در سایت رسمی سئات، 4 مدل از خودروی سئات آتکا یعنی سئات آتکا SE، SE Technology، FR و FR Sport دیده می‌شود. مدل پایه SE و بالاترین مدل، FR Sport است و با توجه به تنوع امکانات، قیمت‌های متفاوتی دارند.

قیمت مدل (SE)، 27330 پوند انگلیس است که با توجه به قیمت فعلی ارز (51 هزار تومان)، معادل 1 میلیارد و 700 میلیون تومان می‌شود. قیمت مدل SE Technology برابر 28175 پوند معادل 1 میلیارد و 770 میلیون تومان، قیمت سئات آتکا مدل FR برابر 31125 پوند انگلیس معادل 1 میلیارد و 960 میلیون تومان و در نهایت، قیمت بالاترین مدل یعنی سئات آتکا مدل FR Sport برابر 33590 پوند انگلیس معادل 2 میلیارد و 110 میلیون تومان است.

هر چند باید توجه داشت که هزینه‌های مرتبط با واردات، قیمت این خودرو را در بازار ایران تغییر خواهد داد. به این ترتیب برای مشخص شدن قیمت سئات آتکا در بازار ایران به طور دقیق، باید تا عرضه رسمی آن صبر کنیم.

سئات آتکا 2023 در ایران

معرفی شرکت سئات

شرکت سئات اس‌ای (SEAT S.A.) یک شرکت خودروسازی اسپانیایی است که وسایل نقلیه خود را با برندهای SEAT و Cupra به فروش می‌رساند. این شرکت در 9 مه 1950 با مشارکت موسسه ملی صنعتی اسپانیا (INI)، چند بانک خصوصی و فیات تأسیس و خیلی سریع به بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در اسپانیا تبدیل شد. در سال 1986، پس از 36 سال از ثبت عمومی این شرکت به عنوان یک خودروساز مستقل، دولت اسپانیا SEAT را به گروه فولکس واگن فروخت که این شرکت تاکنون متعلق به این گروه باقی مانده است. دفتر مرکزی SEAT در مجتمع صنعتی این شرکت در Martorell نزدیک بارسلونا واقع شده است. در سال 2020، تولید سالانه این شرکت بیش از 468000 دستگاه بود و تنها در یک سال بیش از 427000 دستگاه فروخته و به بیش از 75 کشور در سراسر جهان صادر شد.

شرکت خودروسازان راین (RVMCO: Rayen) به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنایع خودروسازی کرمان در سال 1382 تاسیس شد و تاکنون خودروهایی مانند هیوندای النترا (آوانته)، هیوندای ورنا، گریت وال ولکس سی 30، راین وی 5 و راین آر 3 را مونتاژ و به بازار عرضه کرده است. این شرکت قرار است سئات آتکا را مونتاژ و به بازار ایران عرضه کند.

سئات آتکا 2023 نمای جلویی

مشخصات فنی سئات آتکا

شرکت Seat تنوع خوبی از موتورها را در Ateca ارائه می‌دهد. ضعیف‌ترین موتور استفاده شده برای این خودرو یک موتور 1.0 لیتری توربو شارژ است که با جعبه دنده شش سرعته دستی ارائه می‌شود. شتاب 0 تا 100 این موتور 11.1 ثانیه است. نسخه قدرتمندتر، یک موتور 1.5 لیتری بنزینی 148 اسب بخاری است که شتاب 0 تا 100 آن به 8.8 ثانیه کاهش می‌یابد. با این پیشرانه 1.5 لیتری، امکان انتخاب گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک DSG نیز وجود دارد.

قوی‌ترین موتور Seat Ateca یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ بنزینی است که 187 اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا 100 را در زمان 6.9 ثانیه طی می‌کند. این موتور همچنین دارای گیربکس اتوماتیک DSG و سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد است، در حالی که سایر آتکاهای بنزینی همه دیفرانسیل جلو هستند. گزینه مطرح شده برای تولید در شرکت خودروسازان راین برای عرضه به بازار ایران، همین نسخه 2.0 لیتری توربوشارژ دارای گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه است.

سئات یک نسخه دیزلی را هم برای این خودرو ارائه می‌دهد. نسخه دیزلی 2.0 لیتری 113 اسب بخاری، همراه با گیربکس دستی شش سرعته ارائه می‌شود. با این موتور می‌توانید در 8.5 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسید.

سئات آتکا 2023 نمای کناری

طراحی و فضای داخلی سئات آتکا

سئات آتکا هم در بخش بیرونی و هم در بخش داخلی از کیفیت ساخت و طراحی خوبی برخوردار است. با وجود اینکه کنترل‌های فیزیکی روی داشبورد و زیر صفحه‌نمایش وجود دارد، نمایشگر لمسی خودرو منویی برای کنترل‌های تهویه مطبوع دارد. دکمه‌های روی فرمان D شکل این خودرو نیز عملکردهای متفاوتی را ارائه می‌دهند. مدل‌های پایه دارای صفحه نمایش لمسی 8.25 اینچی هستند، اما مدل‌های بالاتر به نمایشگر لمسی 9.2 اینچی مجهز می‌شوند. در بخش کلاستر خودرو به جای جلو آمپر سنتی، شاهد استفاده از یک صفحه نمایش 10.25 اینچی هستیم که اطلاعات مختلفی را به راننده نشان می‌دهد.

وزن این خودرو 2090 کیلوگرم و ابعاد آن شامل 4381 میلی متر طول، 1841 میلی متر عرض، 1611 میلی متر ارتفاع و همچنین فاصله بین دو محور 2630 میلی متر است. جلو پنجره خودرو ابعاد متوسطی دارد که در دو طرف آن چراغ‌های جلو با طراحی مدرن مثلثی شکل تعبیه شده‌اند. المان‌های نقره‌ای رنگ هم در بخش جلو و هم عقب خودرو دیده می‌شوند.

سئات آتکا 2023 نمای پشتی

قابلیت‌ها و آپشن‌های سئات آتکا

همانطور که اشاره شد، شرکت سئات 4 مدل از این خودرو را عرضه می‌کند که در آپشن‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. مثلا مدل SE با رینگ 17 اینچی، مدل‌های SE Technology و FR با رینگ 18 اینچی و مدل FR Sport با رینگ 19 اینچی عرضه می‌شوند.

آپشن‌ها و ویژگی‌های سئات آتکا در بخش داخلی، خارجی، ایمنی و رفاهی بسیار متنوع هستند و این خودرو از نظر امکانات، نسبت به بسیاری از رقبا در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. البته این موارد قابلیت‌هایی هستند که در هر 4 مدل سئات آتکا تعبیه شده‌اند و ممکن است مدل‌های ارزان قیمت‌تر، برخی از این قابلیت‌ها را نداشته باشند. مانند صندلی برقی راننده که فقط در مدل‌های FR و FR Sport نصب می‌شود. قابلیت‌های ایمنی این خودرو شامل ترمز تطبیقی ABS با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ایربگ، سیستم ضد سرقت (دزدگیر)، دستیار ترمز (BA)، سیستم تشخیص برخورد، سیستم کنترل پایداری داینامیک، کپسول آتش نشانی، ضربه گیر گازی، سیستم کمک در تپه، ایموبلایزر، فیکس ISO صندلی کودک، سیستم کمک پارک، سنسور پارک جلو و عقب، ایربگ عابر پیاده، دوربین عقب، لاستیک‌های Runflat، مانیتورینگ فشار تایر، سیستم کنترل کشش، مدیریت سیلندر متغیر (VCM) و … می‌شوند.

آپشن‌های سئات آتکا در بخش داخلی شامل صندلی‌های آلکانترا، چراغ صندوق عقب، استراحتگاه بازو، قفل مرکزی، جا لیوانی، صندلی‌های عقب تاشو با تقسیم 60:40، دسته صندلی جلو، سیستم گرم کننده و خنک کننده صندلی، صندلی‌های چرمی، فرمان چرمی، چراغ نقشه خوانی، نمایش اطلاعات چندگانه، سقف شیشه‌ای پانوراما، فرمان برقی، دریچه‌هایAC عقب، جا لیوانی عقب، صفحه نمایش LCD عقب، تنظیم صندلی اتوماتیک، فرمان حساس به سرعت، امکان تنظیم شیب فرمان و … هستند.

از ویژگی‌های بیرونی سئات آتکا می‌توان به هود آکوستیک، پدال‌های آلیاژی، چرخ‌های آلومینیومی، چراغ‌های جلوی خودکار با کنترل اتوماتیک محدوده، دستگیره درب کروم، لوله اگزوز کروم، چراغ‌های جانبی، چراغ روشنایی روز LED، رفلکتور درب، آینه‌های درب برقی، چراغ‌های جلو HID، چراغ‌های جلو و عقب LED، دامپرهای آفرود، درب صندوق عقب برقی، پاور ویندوز جلو و عقب، برف پاک کن عقب و اسپویلر سقف اشاره کرد. ویژگی‌های رفاهی این خودرو نیز مواردی مانند سوکت 12 ولت در بخش جلو، نورپردازی محیط داخلی، کنترل‌های صوتی روی فرمان،AC اتوماتیک، ورودی AUX، اتصال بلوتوث، کروز کنترل، سوئیچ کروز کنترل روی فرمان، ترمز دستی الکترونیکی، HDD، رابط HDMI، سیستم صوتی DAB، ورود بدون کلید، پخش MP3، استارت دکمه ای، رادیو، برف پاک کن با حسگر باران، ورودی کارت SD، صفحه لمسی، پورت USB، کنترل صوتی، هدفون بی سیم،‌ شارژر بی سیم و … را شامل می‌شوند.

سئات آتکا 2023 نمای داشبورد

مشاوره خرید خودروی سئات آتکا 2023

جهت اطلاع از قیمت و اخبار واردات خودروی سئات آتکا 2023 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا فرم زیر را تکمیل نمایید.
×
منو