خودروی آئولوس یی شوئن مکس به زودی در ایران

شرکت خودروسازی دانگ فنگ، در چند سال اخیر به یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در بازار جهانی تبدیل شده است. برند Aeolus (که در چین با نام Fengshen شناخته می‌شود) یک برند فرعی تحت مدیریت دانگ فنگ است. سدان یی شوئن اولین بار در سال 2020 معرفی شد و برند Aeolus چند مدل از آن را تا سال 2022 معرفی کرد. خودروی Dongfeng Fengshen Yixuan MAX یکی از این مدل هاست که به عنوان یک سدان مدرن، امکانات منحصر به فردی دارد. به نظر می‌رسد که خودروی آئولوس یی شوئن مکس به زودی توسط ایران خودرو به بازار ایران وارد می‌شود.

نمای جلوی آئولوس یی شوئن مکس 2022

آشنایی با شرکت دانگ فنگ و برند آئولوس

شرکت دانگ فنگ موتور (Dongfeng Motor Corporation Ltd.) یک شرکت خودروسازی دولتی چینی است که دفتر مرکزی آن در ووهان – هوبی قرار دارد. این شرکت که در سال 1969 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون سومین خودروساز از چهار خودروساز بزرگ دولت چین است. این خودروساز توانست در سال 2021 جمعا 3.28 میلیون خودرو را به فروش برساند.

این شرکت خودروهای تولیدی را با برندهای زیرمجموعه خود مانند Venucia، Fengdu، Voyah، Aeolus، Forthing به صورت همکاری با شرکت‌های خارجی مانند دانگ فنگ-نیسان، دانگ فنگ پژو، سیتروئن و دانگ فنگ-هوندا به بازار عرضه می‌کند. دانگ فنگ همچنین خودروهای برقی را تحت برندهای اختصاصی EV مانند Voyah تولید می‌کند.

برند آئولوس (Dongfeng Fengshen) یک برند خودروسازی چینی و متعلق به گروه دانگ فنگ موتور است. این برند در جولای 2009 با استفاده از نام Fengshen کار خود را آغاز کرد و بعدا به نام انگلیسی Aeolus تغییر نام داد. البته محصولات این برند در چین، همچنان با همان نام چینی Fengshen عرضه می‌شود.

قیمت خودروی آئولوس یی شوئن مکس

در مجموع 6 مدل از آئولوس یی شوئن مکس جدید با محدوده قیمت 93000 تا 125900 یوان عرضه شده است. به این ترتیب قیمت خودروی مذکور در بازار جهانی بین 13000 دلار آمریکا تا 19000 دلار آمریکا است.

روش خرید خودروی آئولوس یی شوئن مکس از بورس کالا

شرکت ایران خودرو به صورت رسمی، از برنامه این شرکت برای واردات 4000 دستگاه آئولوس یی شوئن مکس بنزینی و 500 دستگاه آئولوس یی شوئن مکس هیبریدی خبر داد. به همین سبب برای خرید خودروی آئولوس یی شوئن مکس از بورس کالا، ابتدا باید منتظر وارد شدن این خودرو و عرضه آن در بورس کالا باشیم.

برای خرید خودروی آئولوس یی شوئن مکس از بورس کالا باید پس از ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام، کد بورسی دریافت کنید و در یکی از کارگزاری‌های معتبر ثبت نام کنید. سپس از طریق سامانه آنلاین بورس کالا، کد آنلاین سامانه بورس کالا را دریافت کنید.

در مرحله بعد در یکی از بانک‌های منتخب حساب وکالتی باز کنید و شماره حساب وکالتی را در سامانه بورس کالا ثبت نمایید. سپس باید منتظر اعلام خبر عرضه خودروی آئولوس یی شوئن مکس در بورس کالا باشید و تا یک روز پیش از عرضه در بورس کالا، حساب وکالتی خود را به اندازه مبلغ پیش پرداخت تعیین شده، شارژ نمایید.

سپس در روز عرضه، در سامانه بورس کالا برای خرید خودرو درخواست دهید. کارگزاری از طرف شما خودروی موردنظر را خریداری می‌کند. سپس در زمان تعیین شده، هزینه کامل معامله را به حساب وکالتی خود واریز کنید. در نهایت، در سامانه آنلاین بورس کالا نمایندگی موردنظر برای دریافت خودرو را اعلام نمایید.

معرفی کلی خودروی آئولوس یی شوئن مکس

خودروی آئولوس یی شوئن مکس (Aeolus Yixuan MAX) یا آئولوس شوئن مکس (Aeolus Xuan Max) اولین بار در سال 2021 در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی شد. این خودرو با نام خودروی آئولوس یی شوئن مکس (Aeolus Yixuan MAX) یا آئولوس شوئن مکس (Aeolus Xuan Max) اولین بار در سال 2021 در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی شد. به طور رسمی در سال 2022 به بازار عرضه شد. این خودرو اولین مدل ساخته شده با معماری DSMA است و همچنین مدل اصلی و استراتژیک گروه دانگ فنگ در طی برنامه توسعه این گروه (موسوم به “برنامه پنج ساله چهاردهم”) به شمار می‌رود.

علاوه بر نسخه معمولی آئولوس یی شوئن مکس که یک خودروی شهری و خانوادگی به نظر می‌رسد و برای جذب مشتریان طبقه متوسط در نظر گرفته شده است، یک نسخه اصلاح شده و ارتقا یافته از این خودرو با نامDark night Edition Dongfeng Yixuan MAX نیز ارائه شده است که قیمت بالاتری دارد.

نمای کناری آئولوس یی شوئن مکس 2022

 

ظاهر و طراحی Aeolus Yixuan MAX

خودروسازی آئولوس با شعار «ببین و دیده شو» خودرو‌های جدید خود را به بازار عرضه می‌کند. خودروی Yixuan MAX متناسب با شعار برند آئولوس، طراحی خیره کننده‌‌ای را (به خصوص قسمت جلویی) به نمایش می‌گذارد. بسیاری از المان‌های طراحی بیرونی خودرو حالتی براق دارند. تور میانی (محل ورود هوا به رادیاتور) نیز به رنگ تیره طراحی شده است و دو طرف آن با مواد کرومی تزئین شده است که جلوه بصری زیبایی را به همراه دارد. در بخش جلو می‌توانیم دوربین جلو و رادار موج میلی‌متری (millimeter-wave radar) را ببینیم. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که این خودرو از انواع عملکردهای هوشمند پشتیبانی می‌کند.

در بخش‌های کناری شکل کلی این خودرو، انحنایی به سمت بیرون دارد. این خودرو از طراحی بدنه باریک و متناسب استفاده می‌کند و نسبت به مدل‌های قبلی اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. در قسمت عقب خودروی آئولوس یی شوئن مکس، چراغ‌ها به صورت یکپارچه و در یک خط دیده می‌شوند که جلوه بصری افقی را تا حدی افزایش می‌دهد و تشخیص آن‌ها را برای خودروهای عقبی آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، خودروی جدید آئولوس نوار تزئینی کرومی در قسمت سپر را به نمایش می‌گذارد که حالتی اسپرت به آن اضافه می‌کند.

فضای داخلی Yixuan MAX در مقایسه با ظاهر جذاب آن کمی ساده به نظر می‌رسد. در بخش داخلی خودروی آئولوس یی شوئن مکس، تمرکز کلی بر سادگی است و ناحیه کنترل مرکزی 9.8 درجه به سمت راننده متمایل است تا کار راننده را تسهیل کند. این خودروی جدید از یک فرمان چند کاره D شکل استفاده می‌کند.

خودروی آئولوس یی شوئن مکس از نظر تجهیزات داخلی دارای پنل ابزار با نمایشگر ال سی دی است که از تم‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. یک صفحه نمایش کنترلی با ابعاد بزرگ در این خودرو تعبیه شده که از سیستم WindLink 6.0 برخوردار است و از عملکردهای مختلفی پشتیبانی می‌کند. سیستم چندرسانه‌‌ای دارای فرمان صوتی هوشمند، کنترل هوشمند خودرو، کارائوکه داخل خودرو، Huawei HiCar و کنترل Smart View است.

نکته جالب‌تر این است که قسمت کنترل تهویه مطبوع، بالای صفحه نمایش پنهان شده است. استفاده از روش کنترل لمسی راحت است، اما برای عملکرد راحت‌تر باید مدتی با آن کار کنید. به طور کلی از نظر میزان فضا و راحتی، می‌توان گفت که این خودرو فضای کافی جهت ایجاد راحتی برای سرنشینان در هر دو بخش جلو و عقب دارد.

عملکرد ماساژ و تهویه صندلی، حالت منحصر به فرد سیستم باد نرم هوشمند 4 بعدی، صفحه نمایش بزرگ و سایر قابلیت‌های این خودرو، پاسخگوی نیازهای متنوع کاربران هستند. سانروف استاندارد تعبیه شده در خودروی آئولوس یی شوئن مکس زاویه دید سرنشینان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

 

داشبورد آئولوس یی شوئن مکس 2022

مشخصات فنی آئولوس یی شوئن مکس

یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی، نیروی محرکه خودروی آئولوس یی شوئن مکس را در نسخه پایه فراهم می‌کند. این موتور 1.5 لیتری، توان 140 کیلووات (معادل 188 اسب بخار در دور موتور 5200 دور بر دقیقه) و حداکثر گشتاور 300 نیوتن متر (در دور موتور 2000 تا 4000 دور بر دقیقه) را تولید می‌کند. انتقال نیرو از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک (WDCT) به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد. با توجه به این موتور می‌توان گفت که خودروی خودروی آئولوس یی شوئن مکس برای بزرگراه‌ها نیز مناسب است و مطمئنا به عنوان یک خودروی سریع، با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

موتور دیگری که در این خودرو استفاده شده، پیشرانه دو موتوره HD120 است. این پیشرانه یک موتور هیبریدی 1.5 لیتری با توان 120 کیلووات (معادل 160 اسب بخار در دور موتور 5200 دور بر دقیقه) و حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر (در دور موتور 1500 تا 4500 دور بر دقیقه) دارد. پیشرانه الکتریکی در مدل هیبریدی، موتور الکتریکی Yixuan EV با توان 170 اسب بخار (125 کیلووات) و برد 400 کیلومتر (249 مایل) است. این پیشرانه دو موتوره، گشتاور تولیدی را از طریق گیربکس E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مدل هیبریدی مجهز به سیستم MHD است که تنها در 6.95 ثانیه به شتاب صفر تا صد دست می‌یابد و با راندمان حرارتی فوق العاده بالای 41.07 درصد، به بازدهی عالی سوخت را ارائه می‌دهد. میزان مصرف سوخت خودروی آئولوس یی شوئن مکس با استانداردهای جهانی کاملا مطابقت دارد. موتور بنزینی، 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر و موتور هیبریدی، 4.3 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کنند.

خودروی خودروی آئولوس یی شوئن مکس به سیستم کمک رانندگی سطح 3 مجهز شده که 28 عملکرد کمکی را در خود جای داده است. این سیستم از 5 دوربین با کیفیت فوق‌العاده، رادارهای موج 5 میلی‌متری (0.2 اینچ) و 12 رادار اولتراسونیک برای اطمینان از ایمنی 360 درجه محیط اطراف استفاده می‌کند و فاصله‌های 200 متری را هنگام حرکت خودرو نظارت می‌کند. عملکرد‌های این سیستم در حالت‌های حرکت به جلو، عبور از تقاطع، تغییر لاین، رانندگی با سرعت بالا و پارک سریع کار می‌کنند.

سیستم هوشمند یادآوری ایمنی راننده DMS می‌تواند به طور دقیق بر خستگی، حواس پرتی، تماس تلفنی، سیگار کشیدن و سایر رفتارهایی که ممکن است بر ایمنی راننده تاثیر بگذارد، نظارت کند. این سیستم همیشه به شما یادآوری می‌کند که از ایمن بودن حالت رانندگی خود اطمینان حاصل کنید.

مشاوره خرید خودروی آئولوس یی شوئن مکس

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی آئولوس یی شوئن مکس در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.
×
منو