قیمت و شرایط خرید خودروی تانا ایران خودرو

قیمت نسخه فول آپشن خودروی Cowin ShowJet (تانا) در چین حدود 90 هزار یوان معادل 13 هزار دلار است. قیمت دقیق خودروی تانا ایران خودرو  مشخص نیست، اما با توجه به قیمت نسخه دیگر این خودرو در بازار چین، می‌توان به صورت حدودی قیمت آن را در ایران تخمین زد. احتمالا قیمت نهایی نسخه مونتاژی این خودرو در ایران کمتر از 800 میلیون تومان باشد. در صورت استفاده از نسخه‌های ارزان قیمت تر (مثلا با موتور تنفس طبیعی) امکان کاهش قیمت خودرو و رقابتی‌تر شدن بازار کراس اور‌ها نیز وجود دارد.

با توجه به اینکه خودروهای جدید در بورس کالا عرضه می‌شوند، پیش بینی می‌شود خودروی تانا ایران خودرو نیز در بورس کالا عرضه شود. ایران خودرو همچنان در مرحله طراحی و تولید اولیه قرار دارد و اطلاعات زیادی درباره شرایط خرید و قیمت نهایی آن در دسترس نیست.

نمای جلو و عقب تانا ایران خودرو

معرفی خودروی تانا ایران خودرو

شرکت خودروسازی Cowin Auto به عنوان یک شرکت زیرمجموعه از خودروساز مشهور چینی Chery Automobile در سال 2014 با هدف توسعه خودروهای اقتصادی در چین تاسیس شد. بازار هدف شرکت Cowin عمدتا خریداران جوان از کشورهای آسیایی را شامل می‌شود و قصد دارد با عرضه خودروهای ارزان قیمت، این بازار را در کشور‌های آسیایی در اختیار بگیرد. اکنون شاهد عرضه یکی از محصولات این شرکت یعنی Cowin ShowJet به بازار ایران با همکاری ایران خودرو هستیم.

طبق اعلام مدیر عامل ایران خودرو، خودروی کراس اور تانا قرار است به عنوان محصول جدید ایران خودرو به بازار عرضه شود. خودروی Cowin Showjet یک کراس اوور SUV ساب کامپکت است که توسط شرکت خودروسازی چینی Cowin Auto (زیرمجموعه شرکت چری) تولید می‌شود و قرار است با همکاری کمپانی Cowin (یا Kaiyi) در ایران مونتاژ و به بازار عرضه شود. این مدل از پلتفرم Chery Tiggo 5x که قبلا معرفی شده بود، استفاده می‌کند. زمان عرضه این خودرو به بازار، نیمه اول سال 1402 عنوان شده و به طور دقیق زمان عرضه آن مشخص نیست. نسخه‌های اولیه خودروی تانا ایران خودرو جهت تست و بررسی وارد کشور شده و پیش بینی می‌شود مونتاژ آن در کارخانه تهران ایران خودرو صورت گیرد.

نمای جلوی تانا ایران خودرو

مشخصات فنی خودروی تانا ایران خودرو

موتوری که در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته، پیش‌تر در محصولات چری به کار رفته است. موتور خودروی تانا ایران خودرو، یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ با توان 147 تا 156 اسب بخار و گشتاور 210 تا 230 نیوتن متر بوده که برای این خودروی کراس اوور کافی به نظر می‌رسد. میزان مصرف سوخت موتور نمونه چینی این خودرو 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر ذکر شده و گفته شده که این موتور قادر است سرعت خودرو را در کمتر از ۱۱ ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند. یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک CVT وظیفه انتقال توان تولیدی موتور به چرخ‌های جلوی خودرو را بر عهده دارد که مشابه آن در میان محصولات موجود در بازار بسیار کم دیده می‌شود.

سیستم فنر بندی و تعلیق خودروی تانا ایران خودرو از دو بخش تشکیل می‌شود. در بخش جلو سیستم تعلیق مک فرسون و در بخش عقب، سیستم تعلیق Twist Beam استفاده می‌شود و می‌توان گفت سرنشینان سفر راحتی را به ویژه در جاده‌های درون شهری سپری خواهند کرد.

مدل‌های این خودرو که در چین عرضه می‌شوند، از رینگ فولادی و آلیاژ آلومینیوم برخوردارند. ترمز جلوی این خودرو سیستم Ventilated disc (دیسکی با تهویه داخلی) و ترمز عقب، سیستم ترمز دیسکی معمولی دارد.

تلگرام اتوخسروانی

طراحی خودروی تانا ایران خودرو

ابعاد خودروی تانا ایران خودرو نزدیک به سایر کراس اور‌های بازار است. این خودرو دارای طول 4400 میلی‌متر، عرض 1831 میلی‌متر، ارتفاع 1653 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2632 میلی‌متر است و وزن آن به 1370 کیلوگرم می‌رسد.

طراحان این خودرو سعی کردند بدون استفاده از تجهیزات گران قیمت و تجهیزات نورپردازی برای بدنه، ظاهری اسپرت به این خودرو بدهند. جلوی خودرو از دو بخش اصلی تشکیل شده که شامل چراغ‌های جلو (در بالا) و ورودی هوای رادیاتور (در پایین) است. چراغ‌های جلو برجسته و کشیده هستند و تا فضای جانلی خودرو کشید شده‌اند. پوشش مشبکی فضای بین دو چراغ جلوی خودرو را می‌پوشاند. ورودی هوای رادیاتور ابعاد بزرگی دارد که در دو طرف آن فرو رفتگی‌هایی را می‌بینیم.

در فضای جانبی خودرو، در‌ها با داشتن چند انحنا در بخش‌های میانی، طراحی این خودرو را اسپرت‌تر نشان می‌دهند. در بخش عقب شاهد استفاده از اسپویلر برجسته هستیم که آنتن باله کوسه‌ای با فاصله کمی از آن روی سقف نصب شده است. چراغ‌های عقب خودرو حالت یکپارچه و سراسری دارند و در بخش بالای فضای عقب خودرو قرار گرفته اند. پایین تر از چراغ‌های عقب، محل نصب پلاک خودرو در یک فضای برجسته مستطیلی شکل دیده می‌شود که دو چراغ دیگر نیز در دو طرف آن نصب شده‌اند.

فضای داخلی از طراحی مدرنی برخوردار است، اما بیشتر بخش‌های داشبورد از پلاستیک سخت و ارزان قیمت ساخته شده است که در کاهش قیمت نهایی خودرو تاثیر دارد. در بخش کنسول مرکزی یک صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی برای کنترل سیستم سرگرمی خودرو قرار دارد. خروجی‌های سیستم تهویه به صورت عمودی در دو طرف داشبورد قرار گرفته اند و دو خروجی سیستم تهویه نیز زیر مانیتور در بخش کنسول مرکزی قرار دارند. در بخش زیرین صفحه نمایش لمسی، کلیدهای پیانویی دیده می‌شوند. فرمان D شکل، دکمه‌ها، دنده و … حالت اسپرت دارند و رنگ کلی فضای داخلی خودرو، ترکیبی از مشکی و نقره‌‌ای است. پوشش پارچه‌‌ای صندلی‌ها از مواد ارزان قیمت ساخته شده است و با توجه به قیمت خودرو، نباید انتظار زیادی از آن داشت.

نمای عقب تانا ایران خودرو

آپشن‌های خودروی تانا ایران خودرو

آپشن‌های خودروی تانا ایران خودرو در حد یک خودروی کراس اور کامپکت اقتصادی، مناسب به نظر می‌رسد. از آپشن‌های کنترل و ایمنی این خودرو می‌توان به ترمز ABS با EBD، سیستم پایداری الکترونیکی (ESC)، 6 کیسه هوا، دوربین 360 درجه، کروز کنترل و … اشاره کرد.

دیگر آپشن‌های این خودرو شامل استارت دکمه‌ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک (ترمز دستی) برقی، نمایشگر سرعت دیجیتالی با پنل رنگی 7 اینچی، صندلی راننده برقی، استارت با ریموت، کرمگن صندلی‌های جلو، بلوتوث، شارژر بی‌سیم موبایل، اتو هلد (Auto Hold)، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سنسور باران و … می‌ باشد.

مشاوره خرید خودروی تانا ایران خودرو

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی تانا ایران خودرو در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.
×
منو