سوزوکی بالنو به ایران می‌آید!

طبق برخی از اخبار، ایران خودرو برنامه واردات خودروی سوزوکی بالنو (Suzuki Baleno) را دارد. سوزوکی بالنو یک خودروی ساب کامپکت است که نسل اول آن در سال 1995 و سپس 4 نسل از آن تولید شد. خودروی سوزوکی بالنو 2023 بخشی از نسل پنجم آن است که در سال 2022 معرفی شد. این خودرو در 2 تریم GL و GLX عرضه می‌شود و از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری استفاده می‌کند. اکنون خبرهای غیر رسمی شنیده می‌شود که قرار است این خودرو توسط یکی از شرکت‌های داخلی (احتمالا ایران خودرو) به بازار ایران نیز قدم بگذارد.

نمای جلویی سوزوکی بالنو 2023

زمان عرضه و قیمت سوزوکی بالنو در ایران

هنوز اطلاعات دقیقی درباره واردکننده و زمان عرضه سوزوکی بالنو منتشر نشده است، اما گمانه زنی‌هایی درباره احتمال واردات این خودرو توسط ایران خودرو مطرح می‌شود.

با توجه به مشخص نبودنه زمان واردات و عرضه این خودرو، قیمت سوزوکی بالنو در ایران مشخص نیست. اما بر اساس قیمت این خودرو در بازار جهانی، می‌توان به طور تقریبی قیمت این خودرو در بازار ایران را تعیین کرد.

قیمت سوزوکی بالنو 2023 GL در امارات، حدود 48000 درهم امارات است که به طور تقریبی حدود 700 میلیون تومان خواهد بود. همچنین قیمت سوزوکی بالنو 2023 GLX حدود 63000 درهم امارات است که چیزی حدود 850 میلیون تومان است. البته باید توجه داشت که تعرفه گمرک و هزینه‌های مرتبط با واردات، قیمت این خودرو در بازار ایران را به بالای 1 میلیارد تومان خواهد رساند.

تریم‌های موجود برای سوزوکی بالنو 2023 شامل GL و GLX است. هر دو تریم دارای موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری مشابه هستند، اما اندازه چرخ‌های متفاوتی دارند که بسته به تریم، 15 یا 16 اینچ است. برخی از ویژگی‌های دیگر نیز ممکن است در این دو تریم متفاوت باشد.

 سوزوکی بالنو 2023

مشخصات فنی سوزوکی  Baleno

یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری با قدرت 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر، نیروی مورد نیاز برای حرکت سوزوکی بالنو 2023 را تامین می‌کند. این خودرو به گیربکس 5 سرعته دستی یا گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و محور محرک FWD مجهز می‌ باشد. هر دو گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و گیربکس 5 سرعته دستی برای بهترین تعادل عملکرد و بهره‌وری سوخت بهینه شده‌اند. یک الگوی تعویض مستقیم برای گیربکس اتوماتیک جهت دستیابی به عملکرد ساده و آسان تعیین شده است، در حالی که گیربکس دستی دارای تعویض دنده سبک، روان و دقیق با سیستم مکان‌یابی همگرا است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر این خودرو 11.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت است که برای استفاده از خودرو در شهر بسیار خوب و برای سفرهای خارج از شهر نیز قابل قبول به نظر می‌رسد. موتور این خودرو عملکردی خوب و کارآمد را ارائه می‌دهد که منجر به افزایش راندمان سوخت و آلایندگی کمتر می‌شود.

موتور سوزوکی بالنو 2023

طراحی و فضای داخلی

این خودرو طراحی خیره کننده‌ای دارد که نسبت به رقبا بسیار بهتر به نظر می‌رسد. سوزوکی بالنو به مجموعه‌ای از قابلیت‌ها مجهز شده است که زیبایی و عملکرد عالی را ترکیب می‌کنند تا رانندگی را برای شما لذت بخش کند.

بخش جلوی سوزوکی بالنو دارای جلو پنجره کوچک با پوشش کرومی، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ‌های روشنایی در روز و چراغ‌های مه شکن جلو است. چرخ‌های 15 یا 16 اینچی، دستگیره‌های درهای کرومی و آینه‌های جانبی هم رنگ بدنه با چراغ‌های راهنما در بخش‌های جانبی این خودرو تعبیه شده اند. قسمت عقب سوزوکی بالنو جدید دارای سیستم اگزوز، چراغ‌های عقب LED و اسپویلر سقفی است. کاپوت Baleno، ناحیه برف پاک کن جلو، سپر و سایر قسمت‌ها با هدف کاهش آسیب‌های سر و پا در صورت برخورد با عابر پیاده، ضربه‌ها را جذب می‌کنند.

ابعاد بیرونی این خودرو شامل 399.0 سانتی متر طول، 174.5 سانتی متر عرض، 150 سانتی متر ارتفاع، 252 سانتی متر فاصله بین دو محور و وزن 1405 کیلوگرم است. فضای صندق عقب 355 لیتری به شما اجازه می‌دهد تا وسایل مختلف را در خودرو قرار دهید و با تا کردن صندلی‌های عقب، می‌توانید فضای بیشتری را دراختیار داشته باشید.

در بخش داخلی سوزوکی Baleno یک تجربه ممتاز در انتظار شماست. ظاهر جذاب این خودرو، تکمیل‌کننده سبک زندگی مدرن خواهد بود. توجه به جزئیات، انتخاب مواد باکیفیت و طراحی مدرن، جذابیت فضای داخلی این خودرو را افزایش می‌دهد. این خودرو همچنین فضای کافی برای پاها و شانه‌ها دارد که به راننده و سرنشینان فضای مناسب برای یک سفر راحت می‌دهد و محفظه‌های متعدد برای قرار دادن وسایل مختلف، به کاربردی بودن آن می‌افزاید. به طور کلی می‌توان گفت که هنگام سفر با Baleno، تجربه لذت بخشی خواهید داشت.

صندلی‌های پارچه‌ای، فرمان چند منظوره، شیشه‌های برقی، تکیه‌گاه وسط در بخش، جا لیوانی جلو، صندلی‌های عقب، دکمه استارت/توقف و تهویه مطبوع با دریچه‌های AC از ویژگی‌های بخش داخل سوزوکی بالنو هستند که راحتی را برای شما فراهم می‌سازند. شش کیسه هوا شامل دو کیسه هوای جلو، کیسه هوای جانبی و کیسه هوای پرده‌ای به محافظت از راننده و سرنشین در صورت برخورد کمک می کنند.

بسته به مدل انتخابی صفحه نمایش لمسی خودرو 7 یا 9 اینچی خواهد بود. در بخش پشت فرمان، نمایشگر اطلاعات راننده 4.2 اینچی نصب شده است که اطلاعات مختلفی را به راننده نشان می‌دهد. امکان اتصال گوشی هوشمند به خودرو با استفاده ازApple CarPlay  و Android Auto و سیستم صوتی با 4 بلندگو از فناوری‌های مدرن سوزوکی بالنو 2023 هستند.

سوزوکی بالنو (Baleno) به نمایشگر هدآپ نوع ترکیبی مجهز شده است. این نمایشگر اطلاعاتی مانند سرعت، ناوبری و مصرف سوخت آنی را ارائه می‌دهد که شما را قادر می‌سازد تا با کاهش حرکات چشم، روی جاده متمرکز شوید.

قابلیت‌ها و آپشن‌های سوزوکی بالنو

خودروی سوزوکی بالنو از آپشن‌های خوبی در بخش‌های داخلی، خارجی، ایمنی و رفاهی برخوردار است که می‌تواند نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند.

ویژگی‌های ایمنی این خودرو شامل ترمز ABS‌ (سیستم ترمز ضد قفل) با EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز)، چراغ‌های ترمز تطبیقی، کیسه هوا جلو و جانبی، دزدگیر، پیچ چرخ ضد سرقت، قفل خودکار درب‌ها، سیستم BA (دستیار ترمز)، سیستم تشخیص برخورد، قفل دیفرانسیل، کپسول آتش نشانی، سیستم کمکی سربالایی، ایموبلایزر، ضربه‌گیر عابر پیاده، پیش کشنده کمربند ایمنی (فقط جلو)، چرخ زاپاس، مانیتورینگ فشار تایر، سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC) و… می‌شوند.

آپشن‌های داخلی این خودرو شامل چراغ صندوق عقب، قفل مرکزی، محل نصب لیوان، صندلی‌های پارچه‌ای، صندلی‌های عقب تاشو با تقسیم 60:40، نورپردازی داخلی، نمایش اطلاعات چندگانه، فرمان برقی، صفحه نمایش ال سی دی عقب، تنظیم صندلی دستی، فرمان برقی حساس به سرعت، تنظیم ارتفاع فرمان و تریم چوب است.

ویژگی‌های این محصول در بخش خارجی عبارتند از هود آکوستیک، پدال‌های آلیاژی، رینگ‌های آلومینیومی، توری رنگی بدنه، دستگیره درب کروم، لوله اگزوز کروم، آینه‌های برقی، باز و بسته شدن برقی درب صندوق عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب LED، چراغ‌های هالوژن جلو، چراغ‌های جلو HID، کنترل دستی چراغ‌ها، دمپرهای آفرود، درب صندوق عقب برقی و پاور ویندوز جلو و عقب.

ویژگی‌های رفاهی این خودرو نیز شامل سوکت 12 ولت (جلو)، دوربین 360 درجه، فرمان برقی، کنترل‌های صوتی روی فرمان، ورودی AUX، بلوتوث، سی دی پلیر، کنترل آب و هوا، سوئیچ کروز کنترل روی فرمان، پورت HDMI، ورود بدون کلید، پخش MP3، رادیو، کنترل‌های صوتی عقب، برف پاک کن شیشه جلو حساس به سرعت، نمایشگر دما، ورودی یو اس بی، هدفون بی‌سیم و … می‌شوند.

داشبورد سوزوکی بالنو 2023

مشاوره خرید خودروی سوزوکی بالنو 2023

جهت اطلاع از قیمت و اخبار واردات خودروی سوزوکی بالنو 2023 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا فرم زیر را تکمیل نمایید.
×
منو