شرایط خرید و قیمت لئو MX8

شرکت دانگ فنگ (Dongfeng) یکی از خودروساز‌های بزرگ چینی است که محصولات آن در بازار ایران به خوبی شناخته شده‌اند. خودرویی که امروز در ایران با نام لئو MX8 می‌شناسیم، به عنوان محصولی مشترک از دانگ فنگ و نیسان به بازار جهانی عرضه می‌شود.

شرکت ایستا موتور ارس زیر مجموعه گروه کارآفرینان مایوان است که در منطقه آزاد ارس شروع به فعالیت کرده و قصد دارد با مونتاژ خودروهای خارجی، جایگاهی در بازار خودروی ایران پیدا کند. خودروی MX8 اولین محصول این شرکت به شمار می‌آید که با برند LEO به بازار داخل عرضه می‌شود.

طبق گزارش رسانه‌های چینی، در 8 اکتبر سال 2022 نیسان دانگ فنگ پالازو به طور رسمی در چین معرفی شد. این خودرو در شش تیپ با قیمت 180000 تا 192000 یوان در بازار چین موجود است. دانگ فنگ پالاسو در بازار‌های جهانی بین 26000 تا 28000 دلار قیمت دارد و یک SUV دو ردیفه با فضای داخلی جادار و صندوق عقب بزرگ به شمار می‌آید. به این ترتیب پیش بینی می‌شود در بازار ایران نیز با قیمت حدود 2 تا 2.5 میلیارد تومان به بازار عرضه شود.

طبق اعلام شرکت ایستا موتور ارس، این خودرو در بهار سال 1402 به بازار عرضه می‌شود و تولید 2000 دستگاه از این خودرو در سال برنامه‌ریزی شده که به صورت پلکانی بر این میزان افزوده خواهد شد. هنوز شرایط خرید این خودرو به طور کامل مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد با توجه به روند جدید عرضه خودروها در بورس کالا، این خودرو نیز در بورس کالا عرضه شود.

نمای کناری جلو لئو MX8

معرفی خودروی لئو MX8 ایستا موتور ارس

شرکت ایستا موتور ارس، خودروی SUV جدید خود را جهت عرضه به بازار کشور معرفی کرد. این خودرو که در ایران لئو MX8 نام گرفته، در چین با نام دانگ فنگ پالازو (Dongfeng Palaso) و در بازار جهانی با نام نیسان ترا (Nissan Terra) به بازار عرضه می‌شود. خودروی لئو MX8 ایستا موتور ارس پلتفرم مشترکی با پیکاپ محبوب ژاپنی یعنی نیسان ناوارا دارد و از نظر ظاهری نیز شبیه به آن است. موتور قدرتمند، گیربکس مدرن، طراحی زیبا و ایمنی بالا از مهم ترین ویژگی‌هایی هستند که مشتریان را تشویق به خرید این خودرو می‌کند. دانگ فنگ پالاسو به یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ 225 اسب بخاری مجهز است که با گیربکس 6 سرعته دستی در نسخه پایه و یا با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. گفته می‌شود نسخه‌ای که با نام لئو MX8 به بازار ایران عرضه خواهد شد، به گیربکس اتوماتیک مجهز خواهد شد.

نمای کناری پشت لئو MX8

مشخصات فنی خودروی لئو MX8

مشخصات فنی خودروی جدید ایستا موتور ارس، برای افرادی که به دنبال خرید یک خودروی شاسی بلند قدرتمند هستند، بسیار شگفت انگیز و جذاب است. در این خودرو از یک موتور قدرتمند 2.0 لیتری توربوشارژ TGDI (با کد 4K31TD) برخوردار است که امکان تولید توان 225 اسب بخار و حداکثر گشتاور 360 نیوتون متر را دارد. گشتاور تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF به چرخ‌های هر دو محور منتقل می‌شود. سرعت این خودرو در بیشترین حالت به 170 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در بررسی اولیه، پیش بینی می‌شود که این موتور قدرتمند در هر شرایطی عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

هر دو محور جلو و عقب از ترمز‌های دیسکی برخوردارند و سیستم تعلیق خودرو نیز شامل دو بخش تعلیق جناغی دوبل آزاد با میل تعادل در بخش جلو و سیستم تعلیق پنج مفصلی در بخش عقب خودرو است.

جلوی لئو MX8

طراحی خودروی لئو MX8

خودروی لئو MX8 دارای طول 4882 میلی متر، عرض 1850 میلی متر، ارتفاع 1835 میلی متر و فاصله بین دو محور 2850 میلی متر است که به این ترتیب، ابعاد بزرگی نسبت به خودروهای SUV موجود در بازار ایران دارد. این خودرو متناسب با شرایط بین 1950 تا 2500 کیلوگرم وزن دارد.

صفحه مشبک جلوی رادیاتور در این خودرو ابعاد بزرگی دارد و از بالا تا پایین کشیده شده که بخش زیادی از فضای جلو را پوشش داده است. در دو طرف، چراغ‌های جلو قرار گرفته‌اند که حالتی نسبتا سنتی دارند. در زیر چراغ‌های جلو، دو فرو رفتگی دیده می‌شود که بر جذابیت طراحی خودرو می‌افزاید. پشت خودرو نیز خیلی شلوغ نیست و طراحی ساده‌ای دارد. نوارهای کرومی هم در بخش جلو، هم بخش جانبی و هم در بخش عقب خودرو دیده می‌شوند که جلوه ای زیبا را به خودرو می‌بخشند.

فضای داخلی این خودرو، در کمال سادگی بسیار زیبا طراحی شده است. در بخش کنسول مرکزی یک نمایشگر لمسی 10 اینچی برای سیستم سرگرمی خودرو قرار دارد که کلیدهای کنترلی نیز بر روی آن تعبیه شده‌اند. خروجی سیستم تهویه خودرو علاوه بر طرفین، در بخش کنسول مرکزی و بالای نمایشگر نیز دیده می‌شوند. کیلومتر شمار خودرو سنتی و عقربه‌‎ای است، اما یک نمایشر 3.5 اینچی برای نمایش برخی از قابلیت‌ها (مانند باز بودن درب‌های خودرو) در بخش وسط آن قرار دارد.

پشت لئو MX8

آپشن‌های خودروی لئو MX8

قابلیت‌های خودروی لئو MX8 نسبت به قیمت این خودرو مناسب هستند و تا راحتی سرنشینان را تا حد زیادی فراهم می‌کنند. سیستم فرمان برقی با تنظیم هوشمند، تنظیم برقی صندلی‌های سرنشین جلو و راننده، سانروف برقی، سیستم تهویه خودکار با دریچه مخصوص سرنشینان عقب، آینه‌های برقی تاشو، سیستم ورود بدون کلید (KeyLess)، استارت دکمه‌ای و … برخی از این قابلیت‌ها هستند.

فرمان D شکل با کلیدهای کنترلی تعبیه شده بر روی آن، تجربه رانندگی راحت را برای شما به ارمغان می‌آورند. امکان تنظیم حالت رانندگی در حالت‌های اقتصادی (ECO)، اسپرت (Sport)، برفی (Snow)، نرمال (Normal)، جاده شنی (Sand)، حالت هوشمند (Smart)، خودرو را برای دستیابی به بهترین عملکرد در هر کدام از این شرایط تنظیم می‌کند.

تلگرام اتوخسروانی

سیستم سرگرمی خودرو از یک نمایشگر لمسی 10 اینچی برخوردار است که با 4 اسپیکر و پشتیبانی از قابلیت‌های اندروید اتو و اپل کار پلی تکمیل می‌شود و 3 پورت شارژر USB هم در کنار آن‌ها قرار می‌گیرد.

قابلیت‌های ایمنی این خودرو نیز به طور کامل ایمنی سرنشینان در حین سفر را تضمین می‌کند. 9 ایربگ تعبیه شده در این خودرو مجموعه‌ای کامل و متشکل از ایربگ راننده و سرنشین جلو، ایربگ پرده‌ای، ایربگ جانبی و ایربگ زانوی راننده، در زمان بروز حوادث سرنشینان را به طور کامل پوشش می‌دهند.

سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سیستم کمکی در سربالایی، سیستم ضد لغزش دیفرانسیل، سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDWS)، سیستم حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل در سرازیری (HDC)، سیستم نمایش فشار باد لاستیک (TPMS)، سیستم ترمز ضد قفل ABS با EBD، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور (BSD)، چراغ‌های هالوژنی جلو با امکان تنظیم زاویه، کروز کنترل و … از قابلیت‌های دیگر این خودرو هستند.

داخل لئو MX8

مشاوره خرید خودروی لئو MX8

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی لئو MX8 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.
×
منو