قیمت اسکای ول ET5

قیمت خودرو برقی اسکای ول کرمان موتور

بر اساس خبرها، به احتمال زیاد این خودروی شاسی بلند برقی از طریق کرمان موتور، در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم ساخته شود. با این حال، نمی توان خیلی روی ایمنی و قطعات آن حساب باز کرد. زیرا برای کاهش قیمت خودروی اسکای ول در ایران، مطمئناً خودرو سازی کرمان، برخی قابلیت های ایمنی آن را کاهش داده است.

این خودروی تمام برقی، قرار است به زودی در ایران نیز مونتاژ و عرضه شود. حتی اعلام شده است که مونتاژ این خودرو برای فعالیت در بازار ایران آزمایش شده است. به نظر می رسد این خودروی تمام برقی بتواند در آب و هوای ایران، عملکرد خوبی داشته باشد. با این حال، آیا ویژگی های دیگر این خودرو در برابر قیمتی که دارد، منطقی است؟

همان طور که می دانید، نمی توان قیمت دقیق اسکای ول در بازار ایران را تخمین زد. اما به طور کلی، این خودرو در بازارهای جهانی، به عنوان یک محصول متوسط شناخته می شود که قیمتی بین 21 تا 41 هزار دلار دارد.

مهم ترین دلیلی که باعث تفاوت در قیمت این خودرو می شود، این است که اسکای ول در دو تریم متفاوت با حداکثر حرکت 404 و 520 کیلومتری تولید می شود. به همین دلیل هم خودرویی که توان حرکت بیشتری با یک بار شارژ کردن دارد، مطمئناً با قیمت بیشتری عرضه خواهد شد.

در حالی که قیمت این خودرو در کشور آلمان نزدیک به 41 هزار یورو است، می توان انتظار داشت که در کشور ما با قیمتی بیشتر از 2 میلیارد تومان به فروش برسد. با این حال، به خاطر مونتاژ کردن این خودرو و از بین بردن خیلی از قابلیت های ایمنی، آیا این هزینه 2 میلیارد تومانی برای خرید اسکای ول مناسب است؟ البته هنوز اطلاعات کاملی درباره قیمت دقیق این محصول مشخص نشده است و باید منتظر خبرهای آینده باشیم.

نمای جلویی اسکای ول ET5

معرفی خودروی برقی اسکای ول ET5

این خودروی برقی که از طرف کرمان موتور مونتاژ می شود، توانسته به خوبی آزمایش های مربوط به شرایط مختلف آب و هوایی را برای کشور ایران پشت سر بگذراند. به همین دلیل هم به احتمال زیاد، می تواند گزینه مناسبی برای استفاده در ایران باشد.

شرکت خودروی برقی نوین ماهان که از آن با نام نبکا نیز یاد می شود، مسئولیت ساخت این خودرو را بر عهده دارد. مهم ترین هدف این شرکت برای ساخت اسکای ول، این است که بتواند در صنعت خودروسازی بازار ایران، تحول جدیدی به وجود بیاورد. در نتیجه، مهم ترین و اصلی ترین ماموریت شرکت های نبکا و کرمان موتور، مونتاژ کردن خودروهای برقی و محبوبی مانند اسکای ول ET5 است.

نمای پشت اسکای ول ET5

مشخصات فنی اسکای ول

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، این خودرو با دو تریم تولید می شود و هنوز اطلاعات دقیقی درباره ساخت هر یک از آن ها در بازار ایران وجود ندارد. یکی از بهترین نمونه های این خودرو، نسخه 520 کیلومتری آن است. این بدان معنی است که اگر این خودروی برقی را تنها یک بار به طور کامل شارژ کنید، می توانید انتظار داشت که تا 520 کیلومتر را بپیماید. برای این که این خودرو به صورت کامل شارژ شود، باید تقریباً 35 دقیقه زمان بگذارید. این مساله نشان می دهد که اسکای ول، شارژ سریعی دارد که استفاده را خیلی راحت تر می کند.

از طرف دیگر، نسخه دیگر این خودرو دارای حرکت 404 کیلومتری است که با یک بار شارژ کردن، می تواند این مسافت را به راحتی بپیماید. این شاسی بلند که اندازه نسبتاً بزرگی دارد، ویژگی های فنی مناسبی ارائه می دهد که البته شاید نسبت به قیمتش، کمی دور از انتظار باشد. از آنجا که قرار است کرمان موتور این خودرو را تولید و مونتاژ کند، هنوز اطلاعات کاملی درباره مشخصات فنی دیگر آن مانند موتور و گیربکس ارائه نکرده است. به همین دلیل هم باید منتظر خبرهای جدید از تولید اسکای ول در ایران توسط کرمان موتور باشیم.

داشبورد اسکای ول ET5

طراحی و امکانات Skywell ET5

یکی از مهم ترین ویژگی های اسکای ول که باعث بزرگ شدن طراحی آن شده است، فاصله بین محورهای آن بوده که تقریباً 2.8 متر است. به همین دلیل هم می توانیم انتظار داشته باشیم که با یک خودروی شاسی بلند و نسبتاً بزرگ رو به رو می شویم. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4698، 1908 و 1696 میلی متر است. چراغ های بخش جلویی این شاسی بلند، حالت کشیده ای دارند و به اسکای ول، ظاهری نسبتاً خشن و جذاب داده اند. این در حالی است که چراغ های بخش پشتی آن، این قابلیت را ندارند. یک چراغ هم به صورت سرتاسری روی صندوق عقب این خودرو دیده می شود.

با وجود اینکه بخش زیادی از امکانات این خودروی در مدل ایرانیش قرار ندارد، باز هم قابلیت هایی در این خودرو وجود دارد که تا حدودی علاقه مندان به شاسی بلند های چینی را راضی می کند. برخی از مهم ترین آپشن هایی که به احتمال زیاد در اسکای ول دیده شوند، شامل مواردی مانند سنسور نقاط کور، تشخیص خواب آلودگی راننده و اتو پارک است. علاوه بر این موارد، آپشن های دیگری نیز در این ماشین در نظر گرفته خواهند شد که هنوز اطلاعات کاملی در این زمینه عرضه نشده است.

در بخش داخلی این خودرو، صندلی ها به گونه ای طراحی شده اند که هم راننده و هم سرنشینان کاملاً راحت باشند و سفر خوبی داشته باشند. یک نمایشگر نسبتاً بزرگ در وسط داشبورد دیده می شود که کاملاً لمسی است. بخش جلویی آن نیز از طراحی جالب قهوه ای رنگی استفاده شده است که احساس خوبی به سرنشینان می دهد.

مشاوره خرید خودروی اسکای ول

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی اسکای ول در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.
×
منو