قیمت دایون Y5

در ابتدای مونتاژ خودروی دایون Y5، این خودرو با قیمت 900 میلیون عرضه می شد، اما در حال حاضر مدل 1401 دایون Y5 در بازار آزاد قیمتی در حدود 1 میلیارد 400 میلیون تومان تا 1 میلیارد 620 میلیون تومان را داراست. با توجه به قیمت دایون Y5 شرکت ایلیا، رقیبان این خودرو شامل رنو کپچر، تیولی آرمور، FMC T5، JMC S350، تیگو 7 IE و غیره می باشند. البته این نکته لازم به توضیح است با توجه به آخرین قیمت اعلامی از طرف شرکت ایلیا، قیمت دایون Y5 در کارخانه 1 میلیارد 248 میلیون تومان است که همین موضوع باعث شده ما شاهد اختلاف قیمت دایون Y5 در کارخانه و بازار آزاد باشیم؛ و حالا در سطح شهر شاهد بیلبوردهای تبلیغاتی این کراس اوور 7 نفره هستیم که نشان دهنده نزدیک شدن به زمان عرضه مجدد این محصول به بازار می باشد.

بیلبورد دایون Y5

معرفی دایون Y5

دایون Y5 شرکت ایلیا یک خودروی SUV یا شاسی بلند می باشد که در مدل 1401 به بازار عرضه شده است. این خودرو برای منطقه آسیا و اقیانوسیه با نام های مختلفی مانند فودای لندفورت (Foday Landfort)، Dongfeng S16 و در کشور امارت با نام Sand Storm Alreen شناخته می شود.

این خودرو در سال 2015 در بازار چین عرضه شده و همانطور که می دانید، پس اعمال تحریم ها حضور خودروهای چینی در بازار گسترش پیدا کرده و از آنجایی که خودروهای شاسی بلند طرفداران زیادی در داخل کشور دارند، شاهد ورود این سگمنت ها به بازار کشور هستیم. دایون Y5 توسط شرکت خودروسازی ایلیا مونتاژ شده است که دومین محصول بعد از پیکاپ دایون V5 می باشد. البته لازم به توضیح است پیکاپ دایون V5 توسط ماموت خودرو مونتاژ و عرضه می شود اما اینبار شرکت ایلیا (نماینده رسمی دایون) با توجه به نیاز بازار اقدام به مونتاژ دایون Y5 کرده است. دایون V5 در واقع نسخه پیکاپ دایون Y5 می باشد و البته تفاوت هایی را از لحاظ فنی باهم دارند. به همین منظور ما در این مطلب قصد بررسی دایون Y5 شرکت ایلیا را داریم تا با این خودرو بیشتر آشنا شوید.

تلگرام اتوخسروانی

کمپانی دایون سابقه‌ای طولانی در تولید خودروهای مختلف دارد و کار خود را از سال 1987 میلادی آغاز کرده است. این کمپانی اغلب خودرهای سنگین و موتور سیکلت را تولید می کند و به همین دلیل جزو بزرگترین کمپانی های خودروسازی در کشور چین محسوب می شود. دایون Y5 را می توان خودروی آفرودی و با قابلیت استفاده در شهر در نظر گرفت و با توجه به مشخصات فنی‌ای که دارد به گزینه‌ای مناسب برای علاقمندان به آفرود تبدیل شده است.

نمای جلوی دایون Y5

نمای ظاهری و داخلی دایون Y5

به طور کلی نمای جلوی دایون Y5 خیلی ساده طراحی شده و قابل رقابت با خودروهای امروزی و لوکس نیست. البته با توجه به اینکه این خودرو در سال 2015 تولید شده، طبیعی است که چنین طراحی را در قسمت جلو داشته باشد. در نمای کناری دایون Y5 شرکت ایلیا، ما رینگ های 17 اینچی را می بینیم که البته لاستیک ها به صورت فابریک و استاندارد پهن می باشند و ظاهری مناسب را ایجاد کرده‌اند. علاوه بر این، در کناره های دایون Y5 خطوطی مشاهده می شود که تا چراغ عقب امتداد پیدا کرده اند. حالا نوبت به نمای عقب می رسد که در این بخش کمی طراحی بهتری را نسبت به نمای جلو شاهد هستیم. چراغ های عقب قابل قبول هستند و در پایین سپر دو عدد مه شکن قرار گرفته است. در مورد ابعاد Dayon Y5 باید بدانید که فاصله بین دو محور 2790 میلی متر، طول 4771 میلی متر، عرض 1870 میلی متر، ارتفاع 1828 میلی متر و وزن 1885 الی 1995 کیلوگرم می باشد.

نمای داخلی دایون Y5 شرکت ایلیا دارای تریم مشکی است که خیلی لوکس نیست و سعی شده طراحی معقول و به صرفه‌ای داشته باشد. در بالای داشبورد صفحه نمایش لمسی که اندازه‌ای 8 اینچی دارد به چشم می خورد. در داشبورد دایون Y5 از متریال پلاستیک خشک استفاده شده، اما رو دری ها از جنس چرم می باشند. نکته بعدی اینکه سانروف دایون Y5 ساده است و پانورامیک نیست. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم این خودرو 7 نفره است و برای همین سه ردیف صندلی در کابین این خودرو وجود دارد.

نمای عقبی دایون Y5

مشخصات فنی دایون Y5

در زیر کاپوت دایون Y5 شرکت ایلیا یک موتور 2 لیتری توربو شارژ چهار سیلندر مشاهده می شود که 202 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و 280 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه قدرت تولید می کند. این پیشرانه توسط کمپانی میتسوبیشی تولید شده که نکته قابل توجهی است. با توجه به این مشخصات، دایون Y5 شرکت ایلیا به خودرویی مناسب برای آفرود تبدیل شده که قدرت خوبی را دارد. علاوه بر این، در دایون Y5 شرکت ایلیا از گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده شده است. در نهایت لازم به توضیح است که این خودرو دارای دو دیفرانسیل سه حالته و قابلیت قفل دیفرانسیل عقب می باشد که در آفرودهای سنگین بسیار کارآمد است.

موتور دایون Y5

آپشن های دایون Y5

  • – کروز کنترل
    – سنسور عقب
    – ترمز ضد قفل یا ABS
    – سیستم توزیع نیرو ترمز
    – دی لایت
    – چراغ مه شکن جلو و عقب
    – روکش چرمی
    – فرمان هیدرولیکی
    – دکمه های کنترلی روی فرمان
    – صفحه نمایش 8 اینچی لمسی
    – نویگیشن
    – دوربین عقب
    – 2 عدد ایربگ (ایربگ راننده و سرنشین)
    – سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
    – صندلی راننده 6 حالته برقی
    – صندلی سرنشین 4 حالته دستی
    – آینه های بغل با قبلیت تاشو برقی و تنظیم برقی

نمای داخلی دایون Y5

مشاوره خرید خودروی دایون Y5

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی دایون Y5 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.
×
منو