رنو کاجار با پلاک ملی دیده شد!

تصویری از خودروی کاجار (Kadjar) کمپانی رنو در حال انتشار است که نشان می‌دهد این خودرو با پلاک ملی ثبت شده و اجازه تردد پیدا کرده است. رنو کاجار یک کراس اوور کامپکت (SUV C-Segment) و محصول شرکت فرانسوی رنو است که این کمپانی برای اولین بار در نمایشگاه سال 2015 از آن رونمایی کرد. فروش این خودرو در آوریل سال 2015 ابتدا در اروپا و سپس در سال 2016 در چین آغاز شد. خودروی Renault Austral که تولید آن در سال 2022 آغاز شد، به عنوان جایگزین Kadjar معرفی شد که از پیشرانه‌های هیبریدی E-Tech یا PHEV بنزینی بهره می‌برد.

اگر چه بسیاری در ایران اعتقاد دارند که نام Kadjar از خاندان ایرانی قاجار گرفته شده،‌ اما شرکت رنو دلیل دیگری را هم برای این نامگذاری عنوان می‌کند. بر اساس اعلام شرکت رنو، نام این خودرو از دو بخش Kad (اشاره به چهارچرخ بودن خودرو) و Jar (اشاره به سریع بودن خودرو) تشکیل شده و به معنای خودروی چهارچرخ سریع است.

رنو توضیح مفصل‌تری درباره نام Kadjar در بخش وبلاگ سایت شرکت منتشر کرد. با این حال، رابطه این خودرو با خودروی قشقایی، به ارتباط آن با قاجارها نیز اشاره دارد. از زمان ناصرالدین شاه، شاهان قاجار نام خود را به خط لاتین، با روش فرانسوی نوشتند؛ یعنی نام قاجار به صورت Kadjar نوشته می‌شد. طبق اطلاعات دو منبع ایرانی، مظفرالدین شاه قاجار پادشاه ایران (1853-1907) در سال 1900 در سفر خود به اروپا، دو خودروی رنو را خریداری کرد و به ایران آورد که این خودروها، اولین خودروهای ایران بودند.

نمای جلویی رنو کاجار 2023

قیمت و شرایط عرضه رنو کاجار

اگرچه این خودرو در ایران با پلاک ملی در خیابان دیده شده، اما هنوز هیچ خبر رسمی مبنی بر عرضه این خودرو در بازار ایران به گوش نمی‌رسد. اما ممکن است بپرسید که در این صورت، این خودرو چگونه به ایران وارد شده و در خیابان با پلاک ملی تردد می‌کند؟ بسیاری احتمال می‌دهند که روند وارد شدن این خودرو به کشور به صورت سفارتی طی شده و سپس با پلاک ملی ثبت شده است.

توجه به اینکه خبری از عرضه این خودرو در بازار ایران در دست نیست، به طور دقیق نمی‌توان قیمت رنو کاجار را در بازار داخلی تخمین زد فقط می توان یک بازه قیمتی بین 1 میلیارد 600 میلیون تومان تا 3 میلیاردی را حدس زد. اما در بازارهای جهانی، رنو کاجار دارای محدوده قیمت 19815 تا 30735 پوند است. همچنین قیمت رنو کاجار کارکرده از 8995 پوند شروع می‌شود. دلیل تنوع قیمتی زیاد این خودرو، وجود چندین مدل پیش و پس از فیس لیفت در سال 2018 است.

رنو کاجار در مقایسه با جایگزین‌های خود در بازار، قیمتی رقابتی دارد. این خودرو با اختلاف قیمت چند پوندی از نیسان قشقایی، در بازار بسیار محبوب است. هیوندای توسان و پژو 3008 در تریم پایه چند هزار پوند بیشتر قیمت دارند، اما این خودرو ظاهری زیباتر و فناوری چشمگیرتر را در نسخه پایه ارائه می‌دهد.

نمای عقبی رنو کاجار 2023

مشخصات فنی خودروی رنو کاجار

خودروی رنو کاجار با موتور 1.2 لیتری TCe چهار سیلندر بنزینی با قدرت 130 اسب بخار عرضه شد. نسخه قدرتمندتر 165 اسب بخاری در سال 2017 وارد بازار شد. شرکت رنو با به‌روزرسانی این خودرو در سال 2018 یک موتور 1.2 لیتری توربوشارژ جدید TCe را به عنوان جایگزین موتور قدیمی معرفی کرد.

خودروی کاجار پیش از فیس لیفت با موتور دیزلی 1.5 لیتری 110PS dCi با توان 115 اسب بخار و موتور دیزلی 1.6 لیتری dCi 130PS  با توان 150 اسب بخار ارائه شد. موتور 1.7 لیتری در سال 2018 به بازار عرضه و جایگزین موتور 1.6 لیتری قدیمی شد. همه موتورهای این خودرو پس از فیس لیفت نسبت به موتورهای قدیمی برتری دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مصرف سوخت پایینی را ارائه دهند.

موتور رنو کاجار 2023

طراحی خودروی رنو کاجار

خودروی رنو کاجار مانند نیسان قشقایی، از پلتفرم ماژول مشترک رنو-نیسان استفاده می‌کند که امکان چرخ‌های محرک جلو و همچنین چهار چرخ محرک را فراهم می‌کند. با توجه به اینکه خودرو مدل‌های مختلفی دارد،‌ طول آن بین 4449 تا 4489 میلی‌متر و همچنین عرض آن بین 2058 تا 2084 میلی‌متر متغیر است. ارتفاع این خودرو در همه مدل‌ها 1613 میلی‌متر و فاصله بین دو محور نیز 2646 میلی‌متر است.

بدنه انحنادار به این خودروی شاسی بلند حالتی شیک می‌دهد. در پشت خودرو، تم طراحی مدرن با چند چراغ متمایز و خوش فرم تکمیل می‌شود. این خودرو با رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی خوب به نظر می‌رسد، اما رینگ‌های 19 اینچی واقعا خودرو را متمایز می‌کنند.

این خودرو در سال 2018 فیس لیفت شد و تولید انبوه خودروی بازسازی شده از سال بعد شروع شد. نسخه به روز شده با چهار موتور جدید، تغییر در طراحی بیرونی و داخلی، سیستم اطلاعات سرگرمی به روز و برخی تغییرات کوچک در کنترل خودرو معرفی شد.

صندوق عقب رنو کاجار ظرفیت 472 لیتر دارد که 40 لیتر بیشتر از نیسان قشقایی است. صندلی‌های عقب رنو کاجار با نسبت 60/40 تقسیم می‌شوند که پس از تا شدن، ظرفیت قسمت بار را به 1478 لیتر افزایش می‌دهد. مدل‌های با قیمت بالاتر، دارای یک اهرم در داخل صندوق عقب برای تا کردن صندلی‌های عقب هستند.

فضای داخل کابین خودرو بزرگ و جادار است و فضای کافی و راحت برای دو بزرگسال یا سه کودک در بخش پشتی وجود دارد. هرچند که یک بزرگسال هم خیلی از نشستن روی صندلی وسط احساس ناراحتی نمی کند. همانطور که از یک SUV خانوادگی انتظار می‌رود، فضای زیادی در بخش جلو وجود دارد.

پس از فیس لیفت خودرو در سال 2018، کیفیت مواد داخل خودرو بهبود یافت و رنو برخی از پلاستیک‌های ارزان قیمت را با مواد با کیفیت‌تر جایگزین کرد. فقط مدل‌های سطح بالای رنو کاجار دارای صندلی‌های چرم کامل هستند، اگرچه مدل‌های میان‌رده ترکیبی از چرم مصنوعی و پارچه دارند.

مدل‌های قدیمی این خودرو دارای صفحه نمایش لمسی هفت اینچی در کنسول مرکزی با سیستم چندرسانه‌ای R-Link 2 رنو هستند. از ویژگی‌های آن می‌توان به ناوبری ماهواره‌ای، DAB و بلوتوث اشاره کرد. در مدل‌های بعد از فیس لیفت سال 2018، همه نسخه‌ها دارای صفحه نمایش لمسی هفت اینچی با R-Link 2 هستند و قابلیت‌های Apple CarPlay و Android Auto نیز ارائه شده‌اند.

در فیس لیفت سال 2018 محل نصب سیستم سرگرمی خودرو همسطح با داشبورد قرار گرفت که بسیار زیباتر از قبل به نظر می‌رسد. اگرچه برخی از کاربران ممکن است کلیدهای فیزیکی کنترل صدا را از دست بدهند، اما دکمه‌های فیزیکی روی فرمان همچنان باقی می‌مانند.

نمای کناری رنو کاجار 2023

آپشن‌ها و قابلیت‌های خودرو رنو کاجار

این خودرو با آخرین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی R Link 2 رنو (کنترل صوتی، ناوبری، بلوتوث و رادیو) عرضه می‌شود و از قابلیت‌هایی مثل استارت دکمه‌ای، ترمز کمکی اضطراری، چراغ‌های مه شکن LED، هشدار خروج از خط، تشخیص علائم ترافیکی با هشدار محدودیت سرعت، سنسورهای 360 درجه، دوربین دنده عقب و سیستم پارک اتوماتیک ارائه می‌شود.

رنو کاجار امتیاز ایمنی 5 ستاره را از Euro NCAP دریافت کرد که به معنای ایمنی بسیار بالاست. تمامی نسخه‌ها دارای چند کیسه هوا و کیسه هوای دو نقطه ایزوفیکس برای صندلی‌های پشتی هستند. کروز کنترل استاندارد با عملکرد محدود کننده سرعت نیز ارائه شده، اما کنترل تطبیقی در این خودرو دیده نمی‌شود. اکثر نسخه‌ها دارای سنسور پارک جلو و عقب هستند، اما شایان ذکر است که قبل از فیس لیفت، دوربین دنده عقب فقط در مدل Signature S Nav وجود داشت. امروزه دوربین در همه به جز مدل Play ارائه می‌شود.

نمای داخلی رنو کاجار 2023

مشاوره خرید خودروی رنو کاجار 2023

جهت اطلاع از قیمت و اخبار واردات خودروی رنو کاجار 2023 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید.
×
منو