سانگ یانگ کوراندو 2023

سانگ یانگ کوراندو 2023 یک خودروی SUV خانوادگی با ظرفیت 5 نفر است که در مقابل رقبایی مانند نیسان قشقایی، اشکودا کاروک و سئات آتکا، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سانگ یانگ با ارائه قیمت رقابتی که فقط کیا اسپورتیج می‌تواند با آن برابری کند، سعی کرده این محصول خود را از سایر رقبا متمایز کند. سانگ یانگ کوراندو 2023 در 4 تریم EX، ELX، Ventura و Ultimate عرضه شده و شما می‌توانید پیشرانه بنزینی، دیزلی یا برقی و همچنین گیربکس اتوماتیک یا دستی را انتخاب کنید.

شرکت سانگ یانگ موتور (SsangYong Motor) یک شرکت تولیدکننده خودرو در کره جنوبی است. این شرکت در حقیقت در سال 1954 تأسیس شد، اما نام سانگ یانگ در سال 1988، پس از آن‌ که توسط گروه سانگ یانگ chaebol خریداری شد، برای آن انتخاب شد. سانگ یانگ موتور بعدها توسط دوو موتورز، سایک موتور و گروه ماهیندرا خریداری شد و در نهایت در سال 2022، گروه KG این شرکت را خرید. تمرکز اصلی سانگ یانگ موتورز بر تولید خودروهای SUV اسپرت و شاسی بلندهای کراس اوور است و به سمت تولید خودروهای الکتریکی نیز حرکت می‌کند.

نمای جلو سانگ یانگ کوراندو 2023

قیمت و زمان عرضه سانگ یانگ کوراندو 2023

به نظر می‌رسد که این خودرو یکی از گزینه‌های احتمالی برای عرضه به بازار ایران باشد. قیمت این خودرو و شرایط عرضه آن در بازار ایران به طور دقیق مشخص نیست. سانگ یانگ کوراندو 2023 در بازار جهانی بسته به امکانات قیمت‌های مختلفی دارد که در محدوده 30 هزار یورو تا 35 هزار یورو قرار می‌گیرد. به این ترتیب قیمت این خودرو در بازار ایران چیزی حدود 3 میلیارد تومان خواهد بود. نسخه برقی این خودرو نیز حدود 40 هزار یورو قیمت دارد که به نظر می‌رسد با توجه به عدم رواج خودروهای برقی در بازار ایران، برنامه‌ای برای عرضه آن به بازار ایران وجود نداشته باشد.

نمای کنار سانگ یانگ کوراندو 2023

مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو 2023

سانگ یانگ موتور برای خریدارانی که علاقه‌ای به خودروهای دیزلی ندارند، یک پیشرانه بنزینی جدید برای کوراندو ارائه خواهد کرد. این پیشرانه، یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ است که 163 اسب بخار قدرت دارد. این نسخه فقط با گیربکس دستی در دسترس است، مگر اینکه تریم Ultimate را انتخاب کنید که در آن گیربکس شش سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود.

همچنین کوراندو یک موتور 1.6 لیتری توربودیزل با قدرت 136 اسب بخار را هم ارائه می‌کند. کوراندو دیزلی با شتاب صفر تا صد حدود 12 ثانیه، به طور قابل توجهی کندتر از رقیبان خود است. صدای این موتور در سرعت‌های بالا می‌تواند برای برخی از کاربران آزاردهنده باشد.

کوراندو سیستم تعلیق کاملا مدرنی دارد که به فرمان‌پذیری آن در پیچ‌ها کمک می‌کند. لغزش بدنه به خوبی کنترل می‌شود و راننده می‌تواند ماشین را به طور کامل در اختیار داشته باشد. فرمان این خودرو کاملا دقیق است، اما نیاز به چرخش زیادی در فضای شهری دارد که سبب می‌شود در جاده‌های پر پیچ و خم کمی خسته کننده باشد، اما در بزرگراه‌ها چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

یک نسخه از این خودرو تحت عنوان سانگ یانگ کوراندو e-motion نیز به بازار عرضه شده است که از پیشرانه برقی استفاده می‌کند. این نسخه به باتری 61.5 کیلووات ساعتی مجهز شده و موتور آن با مصرف انرژی 193 وات ساعت بر کیلومتر، برد 290 کیلومتری را ارائه می‌دهد. توان این موتور 140 کیلووات است و گشتاوری معادل 360 نیوتن متر را تولید می‌کند که امکان دستیابی به حداکثر سرعت 156 کیلومتر بر ساعت را برای این خودرو فراهم می‌سازد.

موتور سانگ یانگ کوراندو 2023

طراحی و مشخصات ظاهری سانگ یانگ کوراندو 2023

سانگ یانگ کوراندو 2023 یک شاسی‌بلند سایز متوسط به شمار می‌رود که با 4450 میلی‌متر طول، 1870 میلی‌متر عرض، 1629 میلی‌متر ارتفاع و فاصله بین دو محور 2675 میلی‌متر، در بازار به عنوان رقیبی در برابر خودروهایی مانند تویوتا راو 4، مزدا CX-5، کیا اسپورتیج اوت‌سون و هیوندای توبی‌سو عمل می‌کند. با این حال باید گفت که کوراندو در دسته کوچک‌ترین SUV‌های رده سایز متوسط قرار دارد. در واقع سانگ یانگ کوراندو 2023 بسیار شبیه به نسل جدید نیسان قشقایی و میتسوبیشی اکلیپس کراس است، دو مدلی که در دسته بزرگ‌ترین خودروهای شاسی‌بلند کامپکت طبقه‌بندی می‌شوند.

در بخش جلوی سانگ یانگ کوراندو 2023، فضای زیادی برای سرنشینان وجود دارد و صندلی‌ها و فرمان قابلیت انجام تنظیمات مختلفی را دارند. ردیف دوم نیز بسیار جادار است و فضای کافی برای پاها، سر و شانه‌ها برای یک فرد با قد تقریبا 183 سانتی متری وجود دارد.

صندوق عقب این خودرو در حالت عادی 407 لیتر فضا دارد که از مزدا CX-5 و نیسان قشقایی کوچک‌تر و تنها دو لیتر از میتسوبیشی اکلیپس کراس بیشتر است. با تاکردن صندلی‌های عقب، حجم فضای بار خودرو به 1104 لیتر افزایش می‌یابد.

شرایط رانندگی با سانگ یانگ کوراندو برای برخی از کاربران کمی پیچیده است. فرمان به طور قابل توجهی به سمت چپ منحرف شده و فقط قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد. پشتی صندلی قابل تنظیم برای راننده، برای تریم‌های سطح بالا در نظر گرفته شده است. نیسان قشقایی،Seat Ateca  و Skoda Karoq همگی محیط راحت‌تری را برای راننده ارائه می‌دهند.

تریم‌های Ventura و Ultimate از این خودرو، دارای یک نمایشگر قابل تنظیم 10.3 اینچی در پشت فرمان هستند. شما می‌توانید از این نمایشگر برای نمایش اطلاعاتی مانند دستورالعمل‌های ناوبری، لیست آهنگ‌ها و همچنین اطلاعات معمول رانندگی استفاده کنید.

جایگاه مسافران و راننده در کوراندو در ارتفاع مناسبی قرار دارد، بنابراین دید رو به جلوی خوبی خواهید داشت. اما اگر از روی شانه خود به عقب نگاه کنید، دید شما توسط نقاط کور بزرگ در دو طرف مسدود شده است. بنابراین بهتر است برای دستیابی به سنسورهای پارک عقب و دوربین دنده عقب، تریم‌های Ventura و Ultimate  را انتخاب کنید.

کیفیت ساخت فضای داخلی خودرو به طور کلی خوب است، اما در کلاس خود بهترین نیست. صندلی‌های چرمی در تریم Ultimate به ایجاد فضایی باکلاس در خودرو کمک می‌کنند و قسمت‌های برجسته با سطوح نرم و لطیف تکمیل شده‌اند. قسمت مرکزی داشبورد یک پانل پلاستیکی مشکی با طرح‌های کرومی رنگ دارد.

نمای داخل سانگ یانگ کوراندو 2023

آپشن‌های سانگ یانگ کوراندو 2023

قابلیت‌های کنترلی سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو در ارتفاع بالایی نصب شده‌اند تا برای استفاده از آن‌ها مجبور نباشید چشمان خود را خیلی از جاده دور کنید. یک درگاه USB برای شارژ تلفن همراه شما در زیر دکمه‌های کنترل سیستم تهویه هوا وجود دارد. تریم ELX سانگ یانگ کوراندو 2023 (سطح ابتدایی) به شما یک صفحه نمایش LCD چهار اینچی ارائه می‌دهد که از طریق آن اتصال رادیویی DAB و بلوتوث کنترل می‌شود. اما تریم‌های Ventura و Pioneer دارای یک صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی هستند. این نمایشگر 8.0 اینچی گرافیک نرم‌افزاری و سرعت پاسخگویی خوبی دارد و به‌صورت استاندارد برنامه‌های گوشی هوشمند Apple CarPlay و Android Auto را ارائه می‌کند. یک صفحه نمایش 9.0 اینچی با ناوبری ماهواره ای برای مدل‌های Ultimate با مشخصات بالاتر در نظر گرفته شده است.

سایر آپشن‌های این خودرو در تریم‌های مختلف ایموبلایزر موتور، کروز کنترل، بلوتوث، چراغ‌های مه شکن و LED عقب، خروجی برق 12 ولت، فرمان قابل تنظیم، پاور ویندوز با عملکرد تک لمسی، آینه‌های برقی خودکار تاشو، اسپویلر عقب، برف پاک کن با حسگر باران، سیستم صوتی با 6 بلندگو و … را شامل می‌شوند.

از قابلیت‌های ایمنی این خودرو می‌توان به سیستم ترمز ABS با EBD، کیسه هوای جلوی سرنشین، زانو، سر و بخش جانبی برای ردیف جلو، کیسه هوای سر برای ردیف عقب، سیستم کنترل کشش، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد جلو، دوربین دنده عقب، سیستم تشخیص خستگی راننده، ترمز اضطراری خودکار و … اشاره کرد.

داشبورد سانگ یانگ کوراندو 2023

مشاوره خرید خودروی سانگ یانگ کوراندو 2023

جهت اطلاع از قیمت و اخبار واردات خودروی سانگ یانگ کوراندو 2023 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید.
×
منو