خودروی جدید کرمان موتور KX7 شاسی بلند دو دیفرانسیل

گروه خودروسازی کرمان موتور، تولید انبوه خودروی شاسی بلند دو دیفرانسیل جدید با نام کرمان موتور KX7 را برای سال 1402 در برنامه خود دارد. نمونه اولیه این خودرو به تولید رسیده و در حال طی کردن مراحل نهایی تست و آزمایش است. خودروی کرمان موتور KX7 یک شاسی بلند 7 نفره با امکانات مدرن به شمار می‌آید که با امکانات بیشتر و ابعاد بزرگتر نسبت به خودروهای دیگر به بازار عرضه می‌شود. این کراس اوور بزرگ، با موتور قدرتمند 2.0 لیتری توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود و به سبب این موتور قدرتمند و امکانات قابل توجه، احتمالا به یکی از گران قیمت‌ترین خودروهای مونتاژی بازار تبدیل شود. از جمله رقبای آن می توان به دیگنیتی بهمن موتور اشاره کرد.

کرمان موتور KX7

قیمت حدودی و شرایط خرید خودروی کرمان موتور KX7

بر اساس اخبار منتشر شده، اولین مدل خودروی KX7 کرمان موتور در منطقه اقتصادی ارگ جدید بم به تولید رسیده و پس از طی کردن مراحل تست و آزمایش، برای عرضه به بازار آماده می‌شود. زمان عرضه این خودرو به طور دقیق مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد نیمه اول سال 1402 برای تولید انبوه این خودرو در نظر گرفته شده است. بنابراین، شرایط خرید این محصول به طور دقیق نیز مشخص نیست و احتمالا باید تا اوایل سال 1402 برای اطلاع از شرایط خرید خودروی کرمان موتور KX7 صبر کنیم.

قیمت خودروی کرمان موتور KX7 با توجه به امکانات بسیار عالی آن، بالا خواهد بود. با توجه به اینکه نمونه اصلی این خودرو در بازار چین با قیمت حدود 30 هزار دلار عرضه می‌شود، احتمالا این خودرو با قیمت حدودی 1 میلیارد و 600 میلیون تومان گران قیمت‌ترین خودروی چینی مونتاژ شده در ایران باشد.

نمای جلو کرمان موتور KX7

معرفی گروه کرمان موتور

کرمان خودرو (با برند KMC) یک شرکت خودروسازی مشهور ایرانی است که در سال 1369 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر بم استان کرمان قرار دارد. این شرکت تا سال 1375 مدیران پارس نام داشت. این خودروساز در سال 1375 تولید خود را با مدیریت دوو موتور آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر به صورت مستقل فعالیت می‌کند و خودروهایی را تحت لیسانس برندهای مختلف برای بازارهای ایران و برخی از کشورها تولید می‌کند. حدود 6000 نفر برای این شرکت کار می‌کنند که سالانه بیش از 350000 خودرو تولید می‌کند.

این شرکت همچنین مالک شرکت مدیران خودرو است که در سال 1380 تاسیس شد. سرمایه گذاری مشترک دیگری با چری خودرو و سولیتاک در 10 آگوست 2007 به توافق رسید که خط تولید آن در بابل مستقر است. این شرکت اقدام به مونتاژ انواع مختلفی از خودروهای چینی و عرضه آن‌ها به بازار ایران می‌کند. اکنون نیز شاهد معرفی خودروی خودروی کرمان موتور KX7 از این شرکت هستیم که یکی از بهترین خودروهای این شرکت تا به امروز است.

مشخصات فنی خودروی کرمان موتور KX7

قابلیت‌های فنی و پیشرانه خودروی کرمان موتور KX7، در بین محصولات مونتاژی چینی کم نظیر است. این خودرو به یک موتور مدرن 2.0 لیتری توربوشارژر TGDi مجهز شده که امکان تولید گشتاور 350 نیوتن بر متر و توان 230 اسب بخار را دارد. نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به هر دو محور خودرو ارسال می‌شود. با این ترکیب موتور و گیربکس، می‌توان انتظار عملکردی عالی را از این خودرو هم در داخل شهر و هم در فضای بیرون از شهر داشت.

نمای عقب کرمان موتور KX7

طراحی خودروی کرمان موتور KX7

ابعاد خودروی کرمان موتور KX7 نسبتا بزرگ است. طول این خودرو 4930 میلی‌متر، عرض آن 1935 میلی متر، ارتفاع آن 1765 میلی متر و فاصله بین دو محور آن 2810 میلی‌متر است. این خودرو به رینگ‌های سایز 20 اینچ و تایرهایی با ابعاد 50/245 مجهز می‌شود. خودروی کرمان موتور KX7 وزنی حدود 2070 کیلوگرم دارد که برای یک خودرو در این رده، منطقی به نظر می‌رسد.

فضای بیرونی این خودرو، طراحی جذابی دارد. در قسمت جلوی خودرو، ورودی هوای رادیاتور با ابعاد بزرگ دیده می‌شود که دو خط افقی هم رنگ با بدنه خودرو در این قسمت، فضای چراغ‌های جلوی خودرو را به هم وصل می‌کند. چراغ‌های LED روشنایی روز نیز در دو فرورفتگی زیر چراغ‌های جلو نصب شده‌اند. در فضای جانبی، ارتفاع شیشه‌های خودرو با حرکت از سمت جلو به سمت عقب خودرو به تدریج کاهش می‌یابد. فضای عقب خودرو نیز شامل چراغ‌های عقب با طراحی باریک و سراسری و سپری کرومی می‌شود که طراحی نسبتا ساده‌‌ای دارند.

فضای داخلی خودرو نسبتا بزرگ و جادار است و سرنشینان سفری راحت و دلنشین را تجربه خواهند کرد. شرکت کرمان موتور در بخش داخلی این خودرو، آپشن‌هایی مانند تریم داخلی چرم و نورپردازی کابین را برای افزایش زیبایی خودرو ارائه داده است. طراحی فضای داخلی زیبا و چشم نواز است.

نمایشگر لمسی برای کنترل سیستم سرگرمی و کنترل برخی از قابلیت‌های خودرو، در کنسول مرکزی نصب شده است. فرمان D شکل و دنده اسپرت، ظاهر زیبایی به فضای داخل کابین این خودرو افزوده‌اند. کلیدهای کنترلی مختلف در اطراف دنده خودرو و همچنین روی فرمان خودرو نصب شده‌اند تا به سادگی قابل دسترس باشند. در جلوی دنده خودرو نیز پنل کنترلی برخی از قابلیت‌های خودرو دیده می‌شود. یکی دیگر از قابلیت‌های مهم این خودرو، پریز برق 220 ولت 50 هرتز با توان 150 وات (مشابه برق شهری) است که در بخش جلوی ردیف دوم خودرو در کنار خروجی شارژ USB دیده می‌شود.

آپشن‌های خودروی کرمان موتور KX7

امکانات داخلی و آپشن‌های خودروی KX7 تا حدودی در سطح خودروهای مدرن و گران قیمت بازار است. امکانات رفاهی خودروی کرمان موتور KX7 در کابین این خودرو صندلی برقی جلو، سیستم تهویه خودکار سه کاناله، شارژر وایرلس تلفن همراه، سقف پانوراما،‌ سیستم سردکن و گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی با 9 اسپیکر، استارت دکمه‌ای، نمایشگر پشت فرمان دیجیتال، هدآپ و … را شامل می‌شود.

در بخش امکانات ایمنی این خودرو، کرمان موتور سلامت و ایمنی سرنشینان به طور کامل در نظر گرفته و امکانات قابل توجهی را در خودرو تعبیه کرده است. 6 ایربگ 10 نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم جلوگیری از واژگونی، رادار خطی، سیستم رانندگی بین خطوط، سیستم خودران سطح 2.5، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار، سیستم DOW و RCTA، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه و … امکانات ایمنی این خودرو هستند.

نور بالای خودکار، فرمان کمکی برقی، برف پاک کن شیشه عقب، کروز کنترل، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی و اتوهلد، خروجی برق 220 ولت، چراغ‌های LED، درب صندوق عقب برقی، امکان تنظیم حالت رانندگی، تنظیم سیستم انتقال قدرت به چرخ‌ها و … از دیگر آپشن‌های این خودرو هستند.

نمای داخل کرمان موتور KX7

مشاوره خرید خودروی کرمان موتور KX7

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی کرمان موتور KX7 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.
×
منو