معرفی و قیمت فیات تیپو

سدان جادار و نسبتا اقتصادی فیات تیپو، به زودی شاهد ورود این برند ایتالیایی به بازار خودروهای داخلی خواهیم بود، جایی که با رقابت سختی با خودروهایی مانند تویوتا کرولا و هیوندا سوناتا مواجه است. این خودرو در سراسر اروپا، آفریقا و خاورمیانه در دسترس است و احتمالا به زودی در داخل کشور نیز خرید و فروش می شود. کمپانی فیات، خودرو تیپو را در سه کلاس استیشن، هاچبک، و سدان به بازار های جهانی معرفی کرده است؛ مدل سدان مجموعه ی تیپو را کامل می‌کند. فیات می گوید مدل سدان فضایی استثنایی، مشخصات بالا، کیفیت قوی و کارایی فوق العاده را ارائه می دهد. و حالا شرکت پارسیان موتور قصد دارد این مدل را وارد بازار کند. و گفته شده است اولین محموله از فیات های وارداتی در راه ایران هستند. از نظر محدوده مدل، این سدان در سه تریم Pop، Easy و Lounge و محدوده موتور در مجموع چهار نوع پیشرانه مختلف یعنی؛ دو موتور توربو دیزل Multijet II و دو موتور بنزینی، با گیربکس دستی یا اتوماتیک عرضه میشود. فیات تیپو بسته به کلاس بدنه، موتور و تریم با قیمت های مختلفی عرضه می شود. در امارات این خودرو از 43000 تا 48000 درهم به فروش می رسد ولی در ایران با قیمت دلار 40 هزار تومان و هزینه های جانبی و گمرکی انتظار میرود با قیمتی حدود 900 میلیون تومان عرضه شود.

نمای جلوی فیات تیپو

خرید فیات تیپو در بورس کالا

همان طور که قبلا گفته ایم یکی از شروط واردات خودرو به ایران عرضه آن در بورس کالا می باشد. که در حال حاظر با مشکلات زیادی رو به رو شده است و برای متقاضیان شرایط نه چندان ایده آلی را به وجود آورده است. گفته شده است بیش از 22000 دستگاه خودروی وارداتی در بورس کالا معامله شود و هر کد ملی مجاز به خرید فقط یک دستگاه خودرو است؛ البته به شرطی که فرد شامل محدودیت سابقه خرید از سال ۱۳۹۸ را نداشته باشد. رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس اعلام کرده است: “قیمت پایه زمانی که عرضه خودروها توسط عرضه‌کننده اعلام شود، مشخص و منتشر خواهد شد.” همچنین اضافه کرد: “قیمت، براساس قیمت پایه‌ای که عرضه‌کننده اعلام می‌کند در مکانیزم حراج تعیین می‌شود و خودروها در قالب رقابت به فروش می‌روند.” اما کارشناسان نظرات دیگری را بیان کرده اند و عقیده دارند عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا نه تنها به متناسب نشدن قیمت خودرو کمک نمی کند، بلکه تاثیری روی تقاضای خریدار واقعی هم ندارد و در آخر بازار آزاد تعیین کننده قیمت خودرو است؛ و این مسئله یعنی نه تنها قیمت خودروهای وارداتی کاهش نمی یابد بلکه از 3 جهت (شرکت وارد کننده،بورس و بازار) باعث افزایش قیمت مدلای مختلف می شود. خودروی فیات تیپو نیز به گفته سخنگوی وزارت صمت به زودی در بورس کالا عرضه میشود ولی در حال حاظر قیمت قطعی و تاریخی جهت عرضه مشخص نشده است.

طراحی فیات تیپو

این خودرو دارای ظاهری جسورانه و کلاسیک است و می توان گفت برای همه ی سلیقه ها چه پیر و چه جوان مناسب و کاربردی است. طراحی تیپو کمی خشن به نظر می رسد، به خصوص قسمت جلویی که از جلو پنجره جدید البته به سبک فیات و چراغ های یکپارچه جلو و یک دریچه ی هوا با ظاهری تهاجمی استفاده می کند. همچنین چراغ‌های مه شکن در بریدگی‌ها که کمی، رخ فراری را تداعی می کند.

در کناره های تیپو، دو خط شیبدار تعبیه شده است که در مجموع بدنه ی حجیمی را ایجاد کرده اند، یکی شیب دار به سمت چراغ های عقب و دیگری به سمت سپر پایین. همچنین یک لبه در درب صندوق عقب تعبیه شده است و یک نوار کرومی برای تکمیل دستگیره های کرومی درب، که کمی درخشش را به این مدل می بخشد.

تلگرام اتوخسروانی

از دیگر نقاط مثبت تیپو فضای داخلی بسیار چشمگیر و همچنین سطح آپشن های به کار رفته در این مدل است. فضای داخلی برای ارائه یک فضای کامل از، تکنولوژی و در عین حال راحتی طراحی و ایجاد شده است تا هر سفری با این خودرو، به تجربه ای عالی تبدیل شود. به همین دلیل است که موقعیت رانندگی و کنترل‌های تیپو با حداکثر کارایی تولید شده است مانند صندلی ها که به خوبی طراحی شده اند و توجه ویژه ای به مواد و متریال داخلی آنها شده است. به جای یک نوع پارچه، صندلی ها از بافت های مختلف و با رنگ های مختلف نیز دوخته شده اند. راحتی صندلی راننده خوب است و صندلی های عقب خودرو نیز به شکل مفیدی عرضه شده اند. جدای از این، فضای سرنشینان صندلی عقب نیز نسبت به اکثر رقبا بسیار جادار تر و مناسب تر طراحی شده است. فرمان این سدان با بسیاری از خودروهای دیگر این برند یکسان است. در حقیقت بسیاری از قطعات داخل اتاق این خودرو با خانواده فیات یکی است. همچنین این خودرو دارای داشبوردی کشیده با قسمت های نقره ای، سیستم سرگرمی UConnect پنج اینچی، چهار شیشه برقی، آینه های جانبی برقی، آینه حساس به نور، فرمان سه حالته، کروزکنترل، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، تودوزی چرم، سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور نور و به نویگیشن مجهز است. البته تریم های مختلف این سدان اسپرت، از امکانات و آپشن های مختلفی بهرمند است.

مشخصات فنی و امکانات خودرو فیات تیپو

مشخصات خودرو تیپو در نسخه 1.6 لیتری آن با دیگر نسخه های آن کمی متفاوت است. سازنده های خودرو گفته اند که، خودرو فیات تیپو قدرت موتور قوی را دارا میباشد یعنی حداکثر قدرت آن معادل 120 اسب بخار و می تواند 152 نیوتون بر متر گشتاور تولید کند؛ حجم موتور تیپو معادل 1598 سی سی است. و دارای جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته است. فیات تیپو در 11 ثانیه می تواند به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، و حداکثر دور موتور آن تا 5500 دور در دقیقه است. در رابطه با میزان مصرف سوخت آن گفته شده که میانگین آن معادل 4.3 لیتر در 100 کیلومتر است، که اگر با سرعت ثابت بخواهیم محاسبه کنیم، به میزان 3.8 لیتر در 100 کیلومتر می رسیم.  مدیران ساخت در رابطه با تعلیق جلویی و عقبی آن گفته اند تعلیق جلویی خودرو تیپو به صورت مک فرسون و تعلیق عقبی آن به صورت پیوسته متغییر است.

نمای پشت فیات تیپو

مشاوره خرید خودروی فیات تیپو 2023

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی فیات تیپو در سال 1401 با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.
×
منو