قیمت خودروی هایما 7X ایران خودرو

خودروی Haima 7X در نوامبر 2019 در Auto Guangzhou به عنوان جایگزینی برای Haima F7 و برای کمک به افزایش فروش شرکت معرفی شد. در آگوست 2020 عرضه این محصول به بازار آغاز شد و دارای محدوده قیمتی 130000 تا 150000 یوان در چین است.

خودروی Haima 7X ایران خودرو در بازار جهانی با قیمت حدود 20000 تا 23500 دلار به فروش می‌رسد. با این اوصاف اگر نرخ دلار را در بازار ایران حدود 43 هزار تومان در نظر بگیریم، به صورت تقریبی باید انتظار قیمت بیش از 1 میلیارد تومان را از این خودرو داشته باشیم.

طبق خبرها، اولین مدل‌ از این خودرو تولید شده و احتمالاً برای گذراندن آزمایش های نهایی آماده می شود ولی هنوز تاریخ عرضه رسمی آن به بازار، شرایط خرید و قیمت نهایی به طور دقیق مشخص نشده است.

اولین مدل تولید شده هایما 7X

معرفی HAIMA 7X

شرکت خودروسازی FAW HAIMA با نام اختصاری HAIMA یک شرکت خودروسازی چینی مستقر در هایکو – هاینان چین و یکی از شرکت‌های زیر مجموعه FAW است که در زمینه تولید خودروهای سواری برای سایر شرکت فعالیت می‌کند. نام این شرکت ترکیبی از دو نام Hainan Mazda است که به همکاری این دو شرکت برای تولید خودرو‌های این برند اشاره دارد. هایما در سال 1992 به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین دو شرکت هاینان و مزدا برای تولید مدل‌های مزدا برای فروش در چین تاسیس شد. در سال 2006، گروه FAW  یک بخش از سهام این شرکت را به دست آورد، اگرچه بسیاری از مدل‌های هایما هنوز از فناوری مزدا استفاده می‌کنند.

از سال 2012، هایما ظرفیت تولید سالانه تقریبا 400000 دستگاه را داشت. در مجموع 157242 خودروی سواری هایما در سال 2013 در چین فروخته شد که آن را به بیست و هشتمین برند پرفروش خودرو در این کشور در آن سال (و دوازدهمین برند پرفروش چینی) تبدیل کرد. شرکت ایران خودرو یکی از محصولات مدرن این شرکت یعنی خودروی هایما 7X را برای عرضه در بازار ایران معرفی کرد.

نمای رو به رو هایما 7X

خودروی هایما 7X ایران خودرو یک خودروی MPV (مینی ون) با ظرفیت 7 نفر است که از سال 2020 توسط خودروساز چینی از سال 2020 تولید می‌شود. ایران خودرو این مینی ون مدرن را در اردیبهشت 1401 در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد. خودروی هایما 7X ایران خودرو یک خودروی هفت نفره است که با چیدمان صندلی 2-2-3 (معروف به چیدمان کاپیتان) با دو صندلی در ردیف دوم عرضه می‌شود. از مهم ترین ویژگی‌های خودروی هایما 7X ایران خودرو می‌توان به موتور توربو شارژ قدرتمند، طراحی زیبا و امکانات مدرن اشاره کرد. این خودروی MPV برای افرادی که قصد خرید یک خودروی خانوادگی برای مسافرت‌های بیرون و درون شهری را دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

تلگرام اتوخسروانی

مشخصات فنی هایما 7X

هایما 7X تنوع زیادی در بخش مشخصات فنی و موتور ندارد و در بازار چین با دو موتور 1.5 لیتری و 1.6 لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود. مدل 1.5 لیتری این خودرو با توان 165 اسب بخار و 240 نیوتن متر گشتاور تولید می‌شود؛ همچنین نسخه 1.6 لیتری توان 195 اسب بخار و گشتاور 293 نیوتن متر دارد. میانگین مصرف سوخت این خودرو در هر دو مدل چیزی بین 10 تا 11 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این خودروها در هر دو مدل 1.5 و 1.6 لیتری، از یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته برخوردارند که توان تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. به نظر می‌رسد، نسخه‌ای که ایران خودرو برای عرضه در ایران انتخاب کرده، نسخه دارای موتور 1.6 لیتری توربوشارژ است. در خبرها آمده که این مدل از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک برخوردار است.

مای پشت هایما 7X

طراحی و امکانات ون جدید ایران خودرو

خودروی هایما 7X ایران خودرو جلوه‌هایی از طراحی مدرن‌ترین خودروهای جهان را به نمایش می‌گذارد. به گفته شرکت هایما، مدل 7X توسط شرکت ایتالیایی Pininfarina طراحی شده است و طرحی با تم قایق با الهام از قایق‌های تفریحی لوکس ایتالیایی دارد. طراحی اولیه Haima 7X بر اساس کانسپت Haima VF00 2018 است که در نمایشگاه Auto China در پکن در آوریل 2018 نشان داده شد. خودروی هایما 7X ایران خودرو که در ایران دیده می‌شود، در سال 2020 رونمایی شد و یکی از محصولات نسبتا جدید هایما است.

نمای اصلی Haima 7X ایران خودرو جذاب و چشم نواز به نظر می‌رسد. چراغ‌های اصلی بزرگ، کشیده و  نزدیک به چرخ‌ها هستند. کمی پایین تر چراغ روشنایی روز تعبیه شده و در کناره‌های سپر، چراغ‌های LED با طراحی عمودی نصب شده که حس یک خودروی مدرن را القا می‌کند. شبکه رادیاتور جلوی هایما7X  نسبت به کل بدنه بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. نمای کلی این قسمت با خطوطی که در امتداد چراغ‌های جلو و سپر دارد، الهام گرفته از خودروهای لکسوس به نظر می‌رسد. قسمت بزرگی از بخش جلویی و سپر از پلاستیک و مواد مشکی ساخته شده است.

بخش جانبی خودروی هایما 7X ایران خودرو نیز طراحی مدرنی دارد. شکل بدنه با خطوط روی درهای جلو، دستگیره‌ها و چراغ‌های جلو چیزی بیش از یک مدل کلاس اقتصادی چینی است.

نمای کناری هایما 7X

در نمای عقب، چراغ‌های اصلی بسیار بزرگ این خودرو سلیقه شرکت چینی را نمایش می‌دهند. این سبک برای بازار چین جذاب است؛ اما شاید در کلاس جهانی یک نکته منفی در نظر گرفته شود. سایر اجزای بدنه از جمله اسپویلر انتهای سقف، سپر همرنگ بدنه و محل نصب پلاک خودرو از طراحی قابل قبولی برخوردارند. همچنین قسمت زیادی از درب صندوق عقب و فضای نزدیک چراغ‌های عقب دارای رنگ مشکی و جنس پلاستیکی و احتمالا ارزان قیمت است.

ابعاد Haima 7X شامل طول 4815 میلی‌متر، عرض 1874 میلی‌متر، ارتفاع 1720 میلی‌‌‌‌‌‌‌‌‌متر و فاصله بین دو محور 2860 میلی‌متر بوده و حدود 1700 کیلوگرم وزن دارد. رینگ‌های این خودرو 19 اینچی و لاستیک‌های آن 225 میلی‌متری هستند.

تفکر سنتی درباره زشت و عقب مانده بودن خودروهای چینی در بخش طراحی، در فضای داخلی هایما 7X صادق نیست. البته در این مدل داشبورد و کنسول وسط به وضوح از مدل‌های معروف خارجی به ویژه مرسدس بنز الهام گرفته شده است. استفاده از صفحه نمایش بزرگ برای سیستم سرگرمی و پنل پشت فرمان قابل تحسین است. فضای داخلی خودرو کاملا جادار و راحت است و هیچ یک از سرنشینان احساس تنگی و کمبود فضا نخواهند کرد.

داشبورد هایما 7X

تصاویر منتشر شده از Haima 7X روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها و بخش بزرگی از داشبورد را نشان می‌دهد. این نوع پوشش به ندرت برای مدل‌های چینی ارائه می‌شوند. قسمت پایینی داشبورد از پلاستیک همرنگ با صندلی‌ها ساخته شده است. فرمان، خروجی سیستم تهویه، اهرم دنده و کنسول وسط طراحی چشم نوازی در هماهنگی با سایر اجزا دارند. هایما 7X همچنین از ترمز دستی و استارت دکمه‌ای استفاده می‌کند تا فضای داشبورد را ساده و کاربرپسند کند.

در ردیف دوم این خودروی MPV، دو صندلی با چینش کاپیتان قرار دارند. همچنین ردیف سوم یک صندلی یکپارچه دارد که می‌تواند 3 نفر را در خود جای دهد. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه موجود در هایما 7X می‌توان به سانروف پانوراما، صفحه نمایش لمسی 12.5 اینچی و سیستم‌های ایمنی متنوع اشاره کرد.

داخل هایما 7X

هایما تلاش کرده مدل 7X را به خودروهای کلاس لوکس نزدیک کند. این محصول فاقد برخی ویژگی‌های خاص مانند ماساژور و تنظیمات برقی برای صندلی عقب است. نسخه‌های فول هایما 7X در بازار چین مجهز به تهویه مطبوع اتوماتیک با خروجی برای ردیف عقب، 6 اسپیکر، کروز کنترل با قابلیت کاهش و افزایش سرعت، کمربند سرنشینان جلو و عقب سه نقطه‌ای، ورود و استارت بدون کلید، سنسور جلو و عقب، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، دوربین 360 درجه، مه شکن جلو و عقب، نمایشگر فشار هوای لاستیک‌ها، فناوری کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی، ظرفیت باک سوخت 55 لیتر، چراغ‌های LED، روشنایی داخلی و شش کیسه هوا است.

مشاوره خرید خودروی هایما 7X

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی هایما 7X در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.
×
منو