خودروی ونوسیا استار مکث موتور

خودروی ونوسیا استار (Venucia Xing یا Venucia Star)، یک کراس اوور SUV Compact است که توسط برند Venucia زیر مجموعه دانگ فنگ و نیسان تولید می‌شود. این خودرو از طراحی جذاب و مشخصات فنی قابل قبولی برخوردار است و می‌تواند در رقابت با خودروهای چینی موجود در بازار ایران، حرفی برای گفتن داشته باشد. موتور 1.5 لیتری توربوشارژ این خودرو برای سفرهای درون شهری ایده آل است و در سفرهای بیرون شهر نیز می‌تواند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. یکی از نقاط قوت این خودرو، فضای داخلی لوکس و طراحی مدرن نمایشگرهای آن است. طبق برخی از اخبار، اولین محموله از این خودرو توسط شرکت مکث موتور به کشور وارد شده است و اکنون در گمرک قزوین، در مرحله ترخیص قرار دارد. به همین سبب به زودی می‌توان شاهد عرضه این خودرو به بازار ایران بود.

ونوسیا استار مکث موتور درایران

قیمت و زمان عرضه خودروی ونوسیا استار مکث موتور

زمان عرضه و قیمت خودروی ونوسیا استار مکث موتور، هنوز به طور دقیق مشخص نیست. اما بر اساس قیمت این خودرو در بازار جهانی، می توان به طور تقریبی قیمت آن را در بازار ایران تخمین زد کرد. این خودرو در بازار چین با قیمت حدود 20 هزار دلار عرضه می‌‎شود که تقریبا معادل 1 میلیارد تومان است. اما باید توجه داشت که هزینه‌های واردات و گمرک، می تواند قیمت این خودرو در بازار ایران را به حدود 2 میلیارد تومان برساند. با توجه به اینکه واردات این خودرو انجام شده، به زودی شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

معرفی کمپانی Venucia و خودروسازی مکث موتور

شرکت ونوسیا (Venucia) که ونوشا نیز تلفظ می‌شود، یک شرکت تولید کننده خودروهای سواری در چین است که در سال 2010 تاسیس شد. این شرکت یک برند مشترک بین شرکت‌های Dongfeng Motor Corporation و Nissan Motor Company به شمار می‌آید و هدف آن تولید خودروهای با قیمت مناسب و کیفیت بالا برای بازار چین و بازار جهانی است.

ونوسیا در حال حاضر بیش از ۵ مدل مختلف خودروی سواری با قیمت‌های متفاوت (از جمله خودروهای الکتریکی) تولید می‌کند. این شرکت به دنبال توسعه بیشتر تکنولوژی‌های خودروهای خود با هدف رشد در بازار جهانی است.

شرکت مکث موتور یک خودروساز ایرانی زیر مجموعه گروه ماموت است که در سال 1399 تاسیس شد. این شرکت در زمینه طراحی و تولید خودروهای سواری و کامیون‌های سنگین فعالیت می‌کند. محصولات شرکت ایرانی مکث موتور شامل خودروهایی مانند پیکاپ، وانت، مینی بوس، مینی ون و همچنین کامیون‌های سنگین با ظرفیت بار 5 تا 15 تن می‌شود. این شرکت در سال‌های اخیر با معرفی محصولات جدید و بهبود فنی محصولات خود، تلاش دارد به بازارهای خارجی هم وارد شود. طبق اخبار منتشر شده، این شرکت موفق شده است با ثبت نمایندگی در وزارت صمت، مجوز واردات خودروی ونوسیا استار مکث موتور را دریافت کند و اولین محموله از این خودرو را به بازار ایران وارد کند.

نمای جلوی ونوسیا استار 2023

مشخصات فنی و موتور ونوسیا استار

خودروی ونوسیا استار مکث موتور، از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی توربو شارژ با قدرت 190 اسب بخار (187 اسب بخار؛ 140 کیلووات) استفاده می‌کند که به همراه سیستم الکتریکی 48 ولتی برای شارژ اضافی به بازار عرضه می‌شود. توان تولیدی موتور این خودرو توسط یکی از دو گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دو کلاچه به محور جلو منتقل می‌شود. شرکت سازنده، حداکثر سرعت این خودرو را 190 کیلومتر در ساعت (118 مایل در ساعت) ذکر کرده است. سیستم تعلیق این خودرو در بخش جلو، سیستم تعلیق مک فرسون و در بخش عقب، سیستم تعلیق مولتی لینک است. طبق اخبار منتشر شده، نسخه بنزینی 1.5 لیتری توربو شارژ با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به بازار ایران عرضه می‌شود.

نمای کناری ونوسیا استار 2023

طراحی و فضای داخلی ونوسیا استار

بدنه و فضای داخلی خودروی ونوسیا استار با توجه به ظاهر شگفت‌ انگیز و عملکرد قوی آن، بسیار زیبا و طراحی شده است. بدنه این خودرو شامل خطوط مختلف و سطوح شیب دار است که احساس حرکت و سرعت را به نمایش می‌گذارد. این بدنه با استفاده از مواد خاص و فناوری پیشرفته، با انعطاف پذیری بالا و وزن مناسبی تولید شده است.

این خودروی جدید بر اساس آخرین پلتفرم VSA-L Venucia ساخته شده و یک مدل کاملا مدرن است. خودروی ونوسیا استار جدید از سبک طراحی خودروی مفهومی V که قبلا معرفی شده بود، استفاده می‌کند. به عنوان مثال، طراحی جلو پنجره استار، همان طراحی V-Galaxy با چراغ‌های جلو در دو طرف آن است.

طول، عرض و ارتفاع خودرو به ترتیب 4691، 1905 و 1694 میلی متر و فاصله بین دو محور 2756 میلی متر است. علاوه بر این، خودروی جدید دارای چراغ‌های جلو LED، سانروف پانورامیک، مشبک ورودی هوای متغیر، رینگ‌های 19 اینچی دو رنگ و … است.

فضای داخلی ونوسیا استار با استفاده از مواد با کیفیت و طراحی منحصر به فرد، به سبکی مدرن و لوکس طراحی شده است. صندلی‌های آن به شکل مناسبی طراحی شده‌اند تا راننده و مسافران احساس راحتی کنند و در عین حال زیبایی خاصی به داخل خودرو ببخشند. همچنین، فضای داخلی این خودرو شامل انواع امکانات رفاهی و سرگرمی است که سفر شما را لذت بخش و راحت می‌کند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به نمایشگرهای بزرگ داخل خودرو (نمایشگر کنسول مرکزی و کلاستر) اشاره کرد. به طور کلی بدنه و فضای داخلی ونوسیا استار با توجه به طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا، فناوری پیشرفته و امکانات رفاهی، یکی از بهترین خودروهای لوکس در بازار است.

ونوسیا استار مجهز به فرمان چند کاره سه پره D شکل، صفحه نمایش ال سی دی مرکزی 15.6 اینچی با طراحی عمودی و کلاستر 12.3 اینچی ال سی دی با جلوه بصری بسیار شیک است. روکش درب و صندلی‌های خودروی جدید همگی مجهز به المان‌های مشبک الماسی شکل هستند تا ظاهر فضای داخلی بهبود یابد.

تمام عناصر داخلی با دقت خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و مکمل یکدیگر هستند. با توجه به نیازهای واقعی رانندگان و مسافران، اکثر قطعات فیزیکی به دکمه‌های مجازی با کنترل هوشمند تبدیل شده اند که این مورد نیز بر حس لوکس و مدرن بودن فضای داخلی خودرو می‌افزاید.

نمای عقبی ونوسیا استار 2023

قابلیت‌ها و آپشن‌های Venucia Star

خودروی ونوسیا استار به عنوان یک خودروی جدید، دارای آپشن‌های متعددی برای ایمنی و کنترل خودرو است. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (Electronic Stability Control) که با تشخیص خطاهای در فرمانگردانی، باعث حفظ استحکام خودرو و کاهش ریسک از دست دادن کنترل خودرو توسط راننده می‌شود. سیستم ترمز جلو و عقب با تکنولوژی ضد قفل ABS (Anti-lock Braking System) در برخورد با موانع و جلوگیری از ایجاد حرکات گردشی خودرو در زمان ترمز کمک می‌کند. سیستم توزیع نیروی ترمز (Electronic Brakeforce Distribution)  نیروی ترمز را به شکل متناسب بین ترمز جلو و عقب توزیع می‌کند و باعث بهبود کنترل خودرو و جلوگیری از لغزش و گردش می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های ایمنی این خودرو می‌توان به هشدار عدم اتصال کمربند ایمنی راننده و مسافران، دوربین عقب و سنسورهای پارک جلو و عقب برای افزایش امنیت و کمک به راننده در پارک خودرو در مناطق تنگ و شلوغ اشاره کرد.

خودروی ونوسیا استار دارای آپشن‌های رفاهی و راحتی مختلفی در طول سفر است. برخی از این آپشن‌ها عبارتند از سیستم سرگرمی 15.6 اینچی با امکان پخش رادیو، اتصال به بلوتوث، پورت USB و AUX برای پخش موسیقی و محتواهای صوتی و تصویری، صندلی‌های قابل تنظیم، گرمکن صندلی جلو، صندلی‌های عقب تاشو و قابل تنظیم با امکان تقسیم ۶۰:۴۰ برای افزایش ظرفیت فضای بار، آینه‌های جانبی با قابلیت برقی و تاشو، چراغ‌های LED، کلاستر دیجیتال، مانیتور بزرگ عمودی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم‌های کمکی، دوربین 360 درجه، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، رادار حرکت بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم تهویه سه ناحیه ای، امکان تنظیم سیستم صوتی از عقب، شش کیسه هوا، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما به همراه قسمت بازشو، پرده برقی و… .

نمای داخلی ونوسیا استار 2023

مشاوره خرید خودروی ونوسیا استار 2023 مکث موتور

جهت اطلاع از قیمت و اخبار واردات خودروی ونوسیا استار 2023 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا فرم زیر را تکمیل نمایید.
×
منو