خودروی ونوسیا D60 Plus مکث موتور

خودروی ونوسیا D60 Plus یک خودروی سدان سایز متوسط است که توسط برند خودرویی ونوسیا در چین تولید می‌شود. این خودرو در واقع نسخه بهبود یافته و به روز شده مدل D60 است که با طراحی و امکانات بهتر، جذابیت بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد. ونوسیا D60 Plus با موتور بنزینی 1.6 لیتری 4 سیلندر و گیربکس 6 دنده اتوماتیک CVT عرضه می‌شود و قدرتی معادل 122 اسب بخار دارد. این خودرو سیستم‌های ایمنی متنوعی مانند ABS، EBD، ESP، TCS و HSA را ارائه می‌دهد. از جمله ویژگی‌های رفاهی این خودرو، می‌توان به سیستم صوتی بلوتوث، کیسه‌های هوا، سیستم تهویه هوای دو ناحیه‌ای، دوربین دید عقب و صندلی‌های چرمی اشاره کرد. براساس اخبار منتشرشده، شرکت مکث موتور سه مدل از خودروهای برند ونوسیا را به بازار ایران وارد کرده است. اولین مرحله از واردات این خودروها انجام شده و اکنون در مرحله ترخیص از گمرک قرار دارند.

برند ونوسیا (Venucia) یا ونوشا یک برند خودروی چینی است که در سال 2010 به طور مشترک توسط شرکت‌های نیسان و دانگ فنگ موتور تأسیس شد. این برند با هدف تأمین خودروهای اقتصادی و با کیفیت برای جامعه چین شروع به کار کرد، اما امروزه محصولات این برند به بازارهای جهانی نیز عرضه می‌شوند. ونوسیا هم اکنون خودروهایی از قبیل اتومبیل‌های شهری و SUV را تولید و به فروش می‌رساند.

شرکت ایرانی مکث موتور، در سال 1399 به عنوان بال آسیایی گروه ماموت تاسیس شد. این شرکت به مونتاژ و واردات خودروهای چینی می‌پردازد. تیارا، کلوت اتوماتیک و کلوت دنده‌‌ای از جمله محصولات این شرکت هستند که به بازار عرضه شده‌اند. اکنون این شرکت با عرضه سه محصول برند ونوسیا به بازار ایران، دوباره به عرصه رقابت خودروهای شاسی بلند و سدان بازگشته است.

نمای جلوی ونوسیا D60 Plus 2023

قیمت و زمان عرضه خودروی D60 Plus

اگر چه خبرها از واردات اولین محموله خودروهای ونوسیا به ایران حکایت دارد، اما زمان عرضه این خودروها به بازار به صورت رسمی اعلام نشده است. همچنین قیمت خودروی ونوسیا D60 Plus مکث موتور هنوز مشخص نیست، اما بر اساس قیمت این خودرو در بازارهای جهانی، می‌توان قیمت حدودی آن را در بازار ایران تخمین زد.

قیمت نسخه بنزینی خودروی ونوسیا D60 Plus، بین 88000 تا 99000 هزار یوان (13000 تا 15000 دلار آمریکا) است که در بازار ایران چیزی بین 700 میلیون تومان تا 800 میلیون تومان خواهد بود. نسخه الکتریکی این خودرو یعنی D60 EV نیز در سه سطح با قیمت‌های 137800 تا 153800 یوان (19000 تا 21500 دلار آمریکا) عرضه می‌شود که در ایران معادل 950 میلیون تومان تا 1 میلیارد و 100 میلیون تومان خواهد بود. بدیهی است که هزینه‌های گمرک و سایر هزینه‌های مرتبط با واردات، بر افزایش قیمت نهایی این خودرو در بازار ایران تاثیر خواهد گذاشت.

نمای کناری ونوسیا D60 Plus 2023

مشخصات فنی و موتور خودروی ونوسیا D60 Plus

خودروی ونوسیا D60 Plus دارای یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی است که 122 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند و این نیرو را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. طبق گفته شرکت سازنده، حداقل مصرف سوخت نسخه بنزینی بین 6.18 تا 6.29 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

مدل Venucia D60 EV نسخه الکتریکی این خودرو به شمار می‌رود که در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 در کنار کراس اوور الکتریکی T60 EV معرفی شد و در سپتامبر 2019 به بازار عرضه شد. نسخه الکتریکی نیز دارای یک موتور مغناطیس دائم است که 163 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور همراه با دو پیکربندی باتری 47 و 50 کیلو وات ساعتی تولید می‌کند. موتورهای الکتریکی این خودرو به ترتیب دارای برد 420 و 450 کیلومتر هستند. با توجه به اینکه استفاده از خودروهای الکتریکی در ایران خیلی رونق پیدا نکرده است، احتمال عرضه نسخه الکتریکی به بازار ایران تقریبا نزدیک به صفر است.

شتاب صفر تا 100 خودرو، حدود 9 ثانیه و حداکثر سرعت آن 140 کیلومتر بر ساعت است. هر دو نسخه بنزینی و الکتریکی مجهز به سیستم تعلیق مک پرسون در محور جلو و سیستم محور پیچشی در بخش عقب، ترمزهای دیسکی در هر دو محور هستند.

ونوسیا D60 Plus 2023 & ev

 

طراحی و فضای داخلی D60 Plus

خودروی ونوسیا D60 Plus از نظر ظاهری با طراحی V-Galaxy عرضه می‌شود. طراحی بدون قاب اجازه می‌دهد تا چراغ‌های جلو، از هر دو طرف به جلو پنجره متصل شوند. جلو پنجره بزرگ یکی از ویژگی‌های مهم طراحی خودروهای جدید برند ونوسیا است. الگوی چراغ‌های روشنایی روز، سپر اسپرت، ورودی‌های هوا در بخش جانبی با زاویه تند و ورودی‌های هوای ذوزنقه‌‌ای در بخش مرکزی، ظاهر مدرنی به این خودرو می‌بخشند.

در بخش جانبی خودرو،‌ طراحی نسبتا ساده‌‌ای را شاهد هستیم، به استثناء خطی که در امتداد دستگیره‌های در و حاشیه‌های قوس چرخ‌ها قرار دارد. در بخش چرخ‌ها می‌توان رینگ‌های آلیاژی 16 یا 17 اینچی را نصب کرد. در مورد ابعاد بدنه این خودرو نیز باید گفت که طول آن 4761 میلی‌متر، عرض آن 1803 میلی‌متر، ارتفاع آن 1487 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز 2701 میلی‌متر است. در قسمت عقب خودرو، یک چراغ یکپارچه قرار دارد که برند Venucia روی آن دیده می‌شود.

نسخه D60 EV در بخش‌های جلو پنجره، سپر جلو، چراغ‌های مه شکن و سپر عقب باز طراحی شده است. در نسخه الکتریکی، طراحی جلو پنجره، متناسب با استاندارد وسایل نقلیه الکتریکی انجام گرفته است. طراحی چراغ مه شکن مدرن، مهم ترین به روزرسانی در باز طراحی این خودرو به شمار می‌آید. طراحی مجدد منجر به افزایش طول خودرو به 4764 میلی متر و ارتفاع جدید 1494 میلی متر شده است.

در داخل خودروی ونوسیا D60 Plus، کنسول مرکزی با نمایشگر لمسی و طراحی سنتی دیده می‌شود. فرمان خودرو نیز از نوع D شکل سه پره است. نمایشگر لمسی 8 اینچی این خودرو، علاوه بر امکان کنترل برخی از قابلیت ها، امکان پخش محتوای صوتی و تصویری را نیز دارد. خروجی‌های سیستم تهویه خودرو، در دو طرف و در بخش وسط بالای نمایشگر دیده می‌شوند. روی داشبورد نسبتا بزرگ این خودرو، دکمه مثلثی استارت موتور که به شکل حرف V طراحی شده است، جلب توجه می کند.

یکی از نقاط ضعف این خودرو در مقایسه با سایر رقبا، کلاستر آنالوگ (عقربه‌ای) آن است. در حالی که بسیاری از خودروهای مدرن بازار (حتی برخی از خودروهای اقتصادی) با کلاستر دیجیتال عرضه می‌شوند،‌ ونوسیا ترجیح داده است برای کاهش هزینه‌های تولید این خودرو، کلاستر سنتی را در آن تعبیه کند.

فضای داخلی این خودرو در رنگ‌های مشکی، آبی و سفید عرضه می‌شود و نسخه گران قیمت‌تر خودرو، صندلی‌های چرمی لوکس را نیز دارد. صندوق عقب خودرو فضای کافی و مناسبی دارد و شما ظرفیت کافی برای قرار دادن بار در اختیار خواهید داشت.

نمای عقبی ونوسیا D60 Plus 2023

آپشن‌ها و قابلیت‌های خودروی ونوسیا D60 Plus

قابلیت‌های خودروی ونوسیا D60 Plus به عنوان یک سدان سایز متوسط، قابل قبول است و می‌تواند پاسخگوی نیاز بسیاری از افراد باشد. قابلیت‌های ایمنی این خودرو در بخش ایمنی شامل ترمز ABS (ضدقفل) به همراه سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین دنده عقب، ایربگ و … اشاره کرد.

قابلیت‌های رفاهی و راحتی این خودرو نیز شامل سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، فرمان D شکل با کلیدهای کنترلی، نمایشگر لمسی، سیستم استارت بدون کلید، سیستم تهویه دیجیتالی دو ناحیه‌ای و … اشاره کرد.

از قابلیت‌های خودروی ونوسیا D60 پلاس در بخش داخلی و خارجی نیز می‌توان به چراغ‌های LED جلو، چراغ مه شکن، دنده اسپرت، رنگ های متنوع فضای داخلی، سانروف برقی، سیستم صوتی بلوتوث و … اشاره کرد.

نمای داخلی ونوسیا D60 Plus 2023

مشاوره خرید خودروی ونوسیا D60 Plus 2023 مکث موتور

جهت اطلاع از قیمت و اخبار واردات خودروی ونوسیا D60 Plus 2023 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا فرم زیر را تکمیل نمایید.
×
منو