معرفی خودروی ونوسیا V-Online

خودروی ونوسیا V-Online یک کراس اوور کامپکت فست‌بک است که توسط شرکت‌های دانگ فنگ و نیسان با برند Venucia تولید می‌شود. این خودرو در چین با نام Da-V عرضه شد و گاهی اوقات به عنوان Big V یا Grand V هم شناخته می‌شود. این خودرو با طراحی مدرن و موتور 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود و از قابلیت‌ها و مشخصات قابل قبولی نیز برخوردار است. طبق اخبار منتشر شده، شرکت ایرانی مکث موتور قصد دارد سه مدل از خودروهای برند ونوسیا یعنی خودروهای D60 plus، Star و V-Online را به بازار عرضه کند. اولین محموله از این خودروها به کشور وارد شده‌اند و پس از طی مراحل قانونی، به بازار عرضه خواهند شد.

قیمت و زمان عرضه ونوسیا V-Online مکث موتور

بر اساس اخبار منتشر شده، اولین محموله از خودروی ونوسیا وی آنلاین، با دریافت مجوز از وزارت صمت توسط شرکت مکث موتور به کشور وارد شده و در مرحله ترخیص از گمرک قرار دارد. اما هنوز اخبار دقیقی مبنی بر زمان عرضه رسمی این خودرو، منتشر نشده است. به همین دلیل نمی‌توان درباره قیمت نهایی این خودرو در بازار ایران اظهار نظر کرد.

اما با توجه به قیمت این خودرو در بازار‌های جهانی، می‌توان قیمت این خودرو را به صورت تقریبی حدس زد. قیمت ونوسیا وی آنلاین در بازار چین بین 99800 یوان تا 130800 یوان است و در بازار جهانی معادل 14000 تا 19000 دلار خواهد بود. با توجه به قیمت جهانی این خودرو و قیمت ارز (50 هزار تومان)، ونوسیا وی آنلاین قیمتی حدود 700 میلیون تومان تا 950 میلیون تومان خواهد داشت. هر چند که با در نظر گرفتن هزینه‌های مرتبط با واردات و گمرک، قیمت نهایی ونوسیا وی آنلاین در بازار ایران به حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان خواهد رسید.

نمای جلوی ونوسیا وی آنلاین 2023

معرفی برند ونوسیا

خودروی ونوسیا V-Online برای اولین بار در سال 2021 با برند Venucia تولید شد و شرکت ایرانی مکث موتور قصد دارد آن را به عنوان یک خودروی شاسی بلند مدرن به بازار ایران نیز عرضه کند. برند Venucia (ونوسیا یا ونوشا) یک برند خودروی چینی است که زیر مجموعه شرکت‌های دانگ فنگ و نیسان به شمار می‌آید. این شرکت حاصل یک سرمایه گذاری مشترک بین نیسان و گروه موتور دانگ فنگ است و در ماه سپتامبر سال 2010 تاسیس شد. برند ونوسیا به عنوان یک برند اقتصادی با تمرکز بر خریداران جوان در بازار چین شناخته می‌شود. Venucia طیف وسیعی از خودروها از جمله سدان، SUV و وسایل نقلیه الکتریکی را ارائه می‌دهد.

مکث موتور یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه ماموت است که از سال 1399 در زمینه تولید خودروهای کراس اوور و سدان فعالیت می‌کند. محصولات این شرکت مانند تیارا، کلوت اتوماتیک و کلوت دنده ای، در بازار ایران خودروهای شناخته شده‌‌ای به شمار می‌آیند. مکث موتور این بار قصد دارد با عرضه همزمان سه خودرو از برند ونوسیا، به طور جدی تری به عرصه خودروهای سدان و شاسی بلند وارد شود.

نمای کناری ونوسیا وی آنلاین 2023

مشخصات فنی و موتور خودروی V-Online

خودروی ونوسیا V-Online با پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 1.5 لیتری توربو عرضه می‌شود. این موتور که با شناسه A415TD شناخته می‌شود، به همراه یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه عرضه می‌شود که قدرت تولیدی موتور را به محور جلو منتقل می‌سازد. پیشرانه این خودرو امکان تولید توان 187 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متر را برای خودرو فراهم می‌سازد. شتاب 0 تا 100 این خودرو، 8.8 ثانیه است و می‌تواند با حداکثر سرعت 200 کیلومتر برساعت حرکت کند. شرکت سازنده میزان مصرف سوخت این خودرو را 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان کرده است که کمی نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار، بیشتر است. ترمزهای این خودرو در بخش جلو از نوع دیسکی دو جداره هواخنک و در بخش عقب از نوع دیسکی هواخنک هستند.

طراحی داخلی و نمای ظاهری ونوسیا V-Online

خودروی V-Online از نظر ظاهری، با جدیدترین سبک طراحی خودروهای خانوادگی عرضه می‌شود. جلوپنجره بزرگ خودرو، بیشتر قسمت جلویی را اشغال می‌کند و شکل شبکه نیز مثلثی است. در بخش جلوی این خودرو، نماد بزرگ V تعبیه شده است که هم به نام این خودرو یعنی V-Online اشاره دارد و هم طراحی سبک V-Galaxy رایج در بین خودروهای جدید ونوسیا را به تصویر می‌کشد. چراغ‌های روشنایی در روز در دو طرف جلوپنجره قرار می‌گیرند. چراغ‌های خودرو حالتی کشیده و باریک دارند که این نوع طراحی نیز در بین خودروهای مدرن بازار رایج است.

طراحی بخش کناری خودرو بسیار ساده است و منحنی‌های روی درها و بدنه خودرو، تکنیک‌های توانمند طراحی آن را بیشتر برجسته می‌کند. این خودروی جدید همچنین به رینگ‌های مشکی چند پره مجهز می‌شود تا حس اسپرت بودن را افزایش دهد. از نظر اندازه، طول این خودرو 4562 میلی متر، عرض آن 1917 میلی متر، ارتفاع آن 1617 میلی متر و فاصله بین دو محور آن نیز 2700 میلی متر است. وزن این خودرو بین 1457 تا 1497 کیلوگرم متغیر است. صندوق عقب این خودرو، 600 لیتر فضا در اختیار شما قرار می‌دهد که برای یک خودروی SUV در این رده مناسب به نظر می‌رسد.

سبک طراحی بخش عقب با لبه‌ها و گوشه‌های تیز، بازتابی از طراحی بخش جلویی است. این خودرو از چراغ‌های عقب یکپارچه و کشیده، با اسپویلر توخالی در بالا و عناصر V شکل استفاده می‌کند که بسیار چشم‌نواز هستند. برند Venucia در بالای چراغ‌های کشیده این خودرو دیده می‌شود.

در قسمت داخلی نیز طراحی خودرو مطابق با روند طراحی بخش بیرونی است. بخش داخلی از طراحی ساده و دو صفحه نمایش متصل به هم بهره می‌برد. یک ردیف دکمه فیزیکی در زیر خروجی هوای کولر وجود دارد. از آنجایی که دکمه‌ها با روکش کروم تزئین شده‌اند و به صورت یکپارچه با خروجی هوای کولر گازی قرار گرفته‌اند، ظاهر کلی را نسبتا جذاب می‌کنند.

سیستم اتصال هوشمند V-Link در این خودرو نیز تعبیه می‌شود. سیستم هوشمند خودرو، از طریق صفحه نمایش مرکزی، دکمه‌ها و دستیارهای صوتی با کاربران در تعامل است. عملکردهای سیستم هوشمند خودرو عبارتند از ناوبری آنلاین، تعامل صوتی، اینترنت و … .

نمای عقبی ونوسیا وی آنلاین 2023

قابلیت‌ها و آپشن ها خودروی V-Online مکث موتور

برند ونوسیا حداکثر تلاش خود را به کار گرفته تا این خودرو را در عین دارا بودن قیمت مناسب، با ویژگی‌های مدرن به بازار عرضه کند. قابلیت‌ها و آپشن‌های ونوسیا وی آنلاین در بخش‌های داخلی، خارجی و ایمنی بسیار متنوع هستند و نظر طیف وسیعی از مشتریان را به خود جلب می‌کنند.

در بخش ایمنی این خودرو به قابلیت هایی مانند سیستم پارک خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سیستم حرکت بین خطوط، سیستم نظارت بر نقاط کور، ترمز اضطراری قبل از برخورد، دوربین 360 درجه، 6 ایربگ و هشدار باز شدن درب مجهز است.

از قابلیت‌های بخش داخلی و رفاهی این خودرو می‌توان به جلوآمپر دیجیتال، فرمان D شکل با کلیدهای کنترلی، درب صندوق عقب برقی، استارت دکمه‌‌ای با طراحی V شکل، دنده اسپرت، چراغ ترمز V شکل، استراحتگاه دست صندلی راننده و شاگرد، سنسور نور و باران، گرمکن صندلی جلو، نور بالای خودکار و … اشاره کرد.

نمای داخلی ونوسیا وی آنلاین 2023

مشاوره خرید خودروی ونوسیا V-Online 2023 مکث موتور

جهت اطلاع از قیمت و اخبار واردات خودروی ونوسیا V-Online 2023 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا فرم زیر را تکمیل نمایید.
×
منو