پیکاپ تاگا محموله جدید وارداتی در اسفند 1401 به بندر شهید رجایی رسید

قیمت و شرایط خرید پیکاپ تاگا

بر اساس تصاویر منتشر شده، نخستین سری از این خودروها متشکل از چند پیکاپ تاگا به بندر شهید رجایی رسیده است. به این ترتیب، شرکت خودروسازی پادرا موتور پس از حدود 8 ماه از معرفی این خودرو، نمونه‌های اولیه آن را جهت انجام تست‌های اولیه به کشور وارد کرده و به زودی آن را آماده عرضه به بازار می‌کند.

درباره قیمت پیکاپ تاگا نیز به طور دقیق نمی‌توان پیش بینی کرد، اما با توجه به اینکه این خودرو در چین با قیمت 100 تا 150 هزار یوان عرضه می‌شود، قیمت تقریبی آن در ایران چیزی حدود یک میلیارد تومان خواهد بود.

با توجه به اینکه پادرا موتور هنوز در مرحله تست اولیه و تولید خودروی پیکاپ تاگا قرار دارد، هنوز قیمت و تاریخ عرضه آن را به طور دقیق مشخص نکرده است. اما احتمالا باید منتظر عرضه این خودرو در سه ماهه دوم سال 1402 باشیم.

پیکاپ تاگا محموله جدید وارداتی در اسفند 1401 به بندر شهید رجایی رسید

معرفی پیکاپ تاگا

پیکاپ تاگا محصول شرکت کینگ لینگ است که احتمالا در کشور ما خیلی شناخته شده نباشد. شرکت کینگ لینگ موتورز یا Qingling Motors Co Ltd یک شرکت خودروسازی فعال در زمینه تولید خودروهای سواری، پیکاپ و وسایل نقلیه تجاری است که از ماه می سال ‌1985 در چونگ کینگ چین فعالیت می‌کند. 50.1 درصد سهام این شرکت در اختیار Qingling Motors (Group) است و شرکت ژاپنی ایسوزو با در اختیار داشتن 20 درصد از سهام این شرکت، در تولید محصولات آن مشارکت دارد. خودروهای ایسوزو در بازار ایران محصولاتی شناخته شده هستند که با همکاری شرکت ایسوزو در چین ساخته می‌شوند.

پیکاپ تاگا (Taga) یک خودروی پیکاپ که در سال 2017 معرفی شد. تاگا اولین پیکاپ تراک برند Qingling است که با همکاری ایسوزو و کینگ لینگ موتورز ساخته و به بازار چین عرضه شده است. تولید این خودرو مبتنی بر فناوری خودروی D-Max ایسوزو است که در ایران وجود دارد. مدل جدیدتر این خودرو به نام Qingling Taga H در ژانویه 2021 به بازار چین عرضه شد. مدل کینگ لینگ تاگا H در مقایسه با تاگا معمولی به عنوان یک مدل لوکس‌تر معرفی شد. شرکت خودروسازی پادرا موتور در تیرماه سال 1401، برای اولین بار از برنامه خود برای عرضه این خودرو به بازار خبر داد. اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت نمونه‌های اولیه این خودرو را به بازار وارد کرده و به زودی شاهد عرضه رسمی آن در بازار ایران خواهیم بود.

نمای جلوی پیکاپ تاگا

مشخصات فنی پیکاپ تاگا

شرکت پادرا موتور در معرفی اولیه خود در تیرماه 1401، دو مدل از پیکاپ تاگا را با موتور‌های بنزینی و دیزلی معرفی کرد. احتمالا هر دو مدل از این خودرو به بازار ایران وارد شوند. موتور‌های این خودرو شامل یک موتور بنزینی 1.8 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر 16 سوپاپه است که 228 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه دیگر نیز یک موتور دیزلی 3.0 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپه با 140 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است.

طبق اطلاعات شرکت سازنده، رسیدن سرعت خودرو از 0 به 100 کیلومتر در ساعت حدود 12 ثانیه طول می‌کشد و سرعت آن می‌تواند تا حداکثر 170 کیلومتر در ساعت افزایش یابد که این دو مشخصه برای یک خودروی پیکاپ منطقی به نظر می‌رسند.

مدل بنزینی با گیربکس شش سرعته دستی عرضه می‌شود، در حالی که نسخه دیزلی با گیربکس پنج سرعته کار می‌کند. یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز در نسخه‌های عرضه شده در چین به چشم می‌خورد که معلوم نیست به ایران وارد می‌شود یا خیر. در هر دو مدل، توان تولیدی موتور به هر دو محور خودرو منتقل می‌شود که در خودروهای مشابه در بازار نیز دیده می‌شود.

تلگرام اتوخسروانی

طراحی پیکاپ تاگا

پیکاپ تاگا یک خودروی 5 سرنشین با کابین دو ردیفه (2+3) است. جالب اینجاست که مدل Qingling در چین در دو مدل با طول بدنه متفاوت عرضه می‌شود. بدنه مدل اول 5328 میلی‌متر طول دارد که بسیار مشابه با خودروی D-Max ایسوزو است و فضای بار آن نیز طول 1485 میلی‌متر دارد. در نسخه دیگر، طول خودرو به 5660 میلی متر و طول فضای بار خودرو تا 1800 میلی‌متر گسترش می‌یابد که به نظر می‌رسد همین نسخه به بازار ایران عرضه شود.

وزن این خودرو در حالت عادی به 2050 کیلوگرم می‌رسد و ابعادی در حدود 5660 میلی متر طول، 1885 میلی متر عرض، 1825 میلی متر ارتفاع و فاصله بین دو محور 3406 میلی متر دارد. یکی از مهم ترین نکات درباره خودروهای پیکاپ، فضای بار آن‌هاست. فضای باری تاگا 1800 میلی متر طول، 1540 میلی متر عرض و 480 میلی متر عمق دارد و در ارتفاع 850 میلی متری از سطح زمین قرار می‌گیرد. مخزن سوخت این خودرو گنجایش 76 لیتر سوخت را دارد که برای یک خودرو با این مشخصات کافی به نظر می‌رسد.

Taga Daka H با طول 5660 میلی متر تقریبا 40 سانتی متر از ایسوزو D-Max بلندتر است. طراحی قسمت جلوی مدل تاگا معمولی، در تاگا H تغییر کرده و با طراحی مشابه میتسوبیشی L200 جایگزین شده است. چراغ‌های جلو حالتی باریک دارند و در بخش بالایی قسمت جلوی خودرو قرار گرفته‌اند. در فضای بین دو چراغ، ورودی هوای رادیاتور با ابعاد بزرگ و شکل برجسته دیده می‌شود. در فضای پشتی خودرو نیز سپر از طراحی سنتی فاصله گرفته و فرو رفتگی‌هایی در بخش‌های مختلف دارد.

از نظر طراحی، این خودرو مبتنی بر فناوری خودروی D-Max ایسوزو است و شباهت‌های زیادی به آن دارد. اما در فضای داخلی، Qingling در این خودرو گام‌های بزرگی برداشته است. کابین قدیمی D-Max  در این مدل به طور کامل تغییر کرده و با یک فضای داخلی مدرن جایگزین شده است که نقطه قوت آن را صفحه نمایش 10.0 اینچی سرگرمی دیجیتالی شامل می‌شود. پانل ابزار قدیمی هم با یک پنل تمام دیجیتال جایگزین شده است و Taga H را به یک خودروی کاملا به روز تبدیل می‌کند.

فضای داخلی این خودرو در مقایسه با تاگا معمولی کاملا بازسازی شده و با روکش چرمی برای صندلی‌ها و فرمان D شکل، طراحی جذابی دارد. تجهیزات نسبتا مدرنی در خودرو به کار رفته است که سطح بالایی از راحتی را برای سرنشینان و به خصوص راننده به ارمغان می‌آورد.

نمای عقب پیکاپ تاگا

آپشن‌های پیکاپ تاگا

پیکاپ تاگا دارای یک صفحه نمایش رنگی 10 اینچی است که از ناوبری، بلوتوث، Wi-Fi، اتصال تلفن همراه، دوربین دنده عقب، کنترل صوتی و … پشتیبانی می‌کند. سیستم هایApple CarPlay  و Baidu CarLife همراه با سیستم ناوبری، صندلی‌های قابل تنظیم برقی، دوربین‌های 360 درجه و سیستم‌های هشدار خروج از خطوط و نقاط کور برخی از آپشن‌های این خودرو هستند.

سیستم پایداری الکتریکی، سیستم ترمز ABS با EBD، سیستم نمایش میزان باد لاستیک‌ها، سنسور نور، سیستم تهویه خودکار، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، کلیدهای کنترلی روی فرمان و … دیگر قابلیت‌های پیکاپ تاگا هستند. در صورت عرضه مدل فول آپشن این خودرو، از نظر آپشن‌ها می‌توان آن را رقیبی بسیار جدی برای دیگر پیکاپ‌های بازار به شمار آورد.

نمای داخل پیکاپ تاگا

مشاوره خرید خودروی پیکاپ تاگا

جهت اطلاع از قیمت و اخبار واردات خودروی پیکاپ تاگا در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.
×
منو