قیمت G9 بهمن موتور

پیکاپ G9 یکی از اعضای خانواده بزرگ خودرو های آفرود میباشد که به تازگی توسط شریک تجاری شرکت بهمن موتور که پیشتر هم سابقه همکاری موفقی داشته اند، طراحی و قرار است در اوایل سال 1402 وارد بازار ایران شود. اگر شهرت غول خودرو های ایرانی را به این ماشین بدهیم خیلی اغراق نکرده ایم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی نقاط قوت و ضعف و مشخصات کامل پیکاپ G9 بهمن موتور بپردازیم.

بررسی مشخصات جدیدترین خودروی آفرودی بهمن موتور پیکاپ G9

معرفی پیکاپ جی 9

عظمت پیکاپ G9 را وقتی میتوانید درک کنید که کنار آن بایستید و ببینید چقدر از نظر ارتفاع و طول و عرض بزرگ و عظیم الجسه میباشد. کمپانی خودرو سازی ZX قبل تر با بهمن موتور برای تولید لند مارک همکاری خوبی داشته و تصمیم گرفتند پیکاپ G9 را با الهام گرفتن از پیکاپ فورد F150 چینی طراحی و تولید کنند که قرار است در سال 1402 به بازار خودرو عرضه شود.

بررسی مشخصات جدیدترین خودروی آفرودی بهمن موتور پیکاپ G9

این خودرو از نسل جدید وانت بار ها به حساب می آید که ظاهر و قدرت اتوموبیل های قدرتمند آفرود را به خود گرفته و علاوه بر کابین 5 سرنشینه داخلی دارای یک قسمت بار نسبتا متوسط برای انواع بار های مسافرتی برای گردش های کوهستانی و دشت های ناهموار میباشد. این پیکاپ چینی غول پیکر که در سال 1401 به صورت رسمی توسط بهمن دیزل رونمایی شد ظاهری به شدت شبیه به خودرو های آفرود آمریکایی داشته و ابهتی مثال زدنی را در ابعاد و ظاهر خود دارد.

قیمت گذاری این خودرو در ایران با توجه به شرایط ناپایدار و نوسانات نرخ ارز که روزانه تغییر میکند از الان کاری دشوار و غیر منطقی به حساب می آید اما با وجود بحث ها و اعلام های اولیه ای که از سوی بهمن موتور انجام شده است بازه ی قیمتی 1 میلیارد و 200 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان قیمت تخمینی مورد انتظار ما خواهد بود.

قطعا اگر با همین حدود قیمت عرضه شود گرانترین وانت صفر کیلومتر بازار ایران را به خود اختصاص خواهد داد که با توجه به مشخصات و اطلاعاتی که در ادامه بررسی میکنیم خیلی دور از انتظار نیست.

مشخصات فنی پیکاپ جی9

اولین بخشی که در مشخصات فنی پیکاپ G9 باید مورد بررسی و معرفی قرار گیرد موتور توربو شارژ 2 لیتری این خودرو است که 190 اسب بخار قدرت تولید میکند و 360 نیوتن متر نیز حداکثر گشتاور تولیدی این اتوموبیل میباشد.

قابلیت خوبی که در خصوص به صرفه بودن در این محصول مشترک قرار داده شده است، کاهش اصطکاک بین قطعات میباشد که در نهایت موجب کاهش حداکثری مصرف سوخت و دوام بالای قطعات فنی خواهد شد. بر روی این خودرو سیستم پاشش مستقیم سوخت یا اصطلاحا GDI قرار گرفته شده است که همین موضوع باعث پایین تر آمدن مصرف سوخت از حالت عادی خواهد شد.

بررسی مشخصات جدیدترین خودروی آفرودی بهمن موتور پیکاپ G9

جعبه دنده ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده است، اتومات 8 سرعته میباشد که میتواند حداکثر سرعت 170 کیلومتر برساعت را برای راننده به همراه بیاورد. دیفرانسیل برای این اتوموبیل عقب طراحی شده است اما به درخواست خریدار این امکان برای تولید کننده موجود است که سامانه چهار چرخ متحرک سفارش داده شود.

حرکت در سربالایی های تند و تیز و سراشیبی ها با توجه به وجود سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش و همچنین سیستم تعلیق هوشمند به خوبی کنترل شده و هیچ اختلالی در حرکت و فعالیت موتور ایجاد نمیشود.

اکسل های این خودرو پیکاپ G9 بخاطر قرار گیری در جاده های ناهموار به شدت قدرتمند طراحی شده و فنر بندی دو جناغی تولید شده از آلیاژ آلومینیوم منیزیم در این اتوموبیل تعبیه شده است.

نکات امنیتی پیکاپ G9

نکته مهم امنیتی پیکاپ G9 به ترمز ها متمرکز میشود که برای هر چهار چرخ از ترمز های دیسکی تقویت شده استفاده کرده اند و سیستم های ABS ضد لغزش و همچنین EBD که سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز است بصورت قطعی روی آنها نصب خواهد شد. به این موارد باید سیستم کنترل پایداری و ترمز کمکی را نیز اضافه کرد. سیستم هشدار برخورد از جلو هم از سیستم های امنیتی تازه وارد به بازار ایران است که خودرو های لوکس خارجی بیشتر از آن بهره مند بودند که امروز بهمن موتور هم در تولید مشترک خود با چین از این سیستم قوی و هوشمند استفاده کرده است.

نکته جالب دیگری در مورد امنیت این خودرو چینی، زمان تصادف و برخورد میباشد که سیستم های هوشمندی بلافاصله پس از برخورد درب ها را باز کرده و سیستم سوخت رسانی را کاملا قطع میکند تا از بروز آتش سوزی و انفجار اتوموبیل جلوگیری شود. همچنین باز شدن درب های خودرو، امکان خروج سریع سرنشینان را در حین خطر فراهم خواهد کرد.

بررسی مشخصات جدیدترین خودروی آفرودی بهمن موتور پیکاپ G9

ایربگ همیشه در هر خودرویی جزو بخش های امنیتی به حساب می آید و هیچ کس از آن بعنوان آپشن و امکانات رفاهی خاصی یاد نمیکند. در خصوص کیسه های هوای تعبیه شده در این خودرو اطلاعاتی از سمت تولید کننده و شرکت بهمن موتور اعلام نشده اما با وجود سطح امنیتی بالایی که دارد و هدفی که برای آن تولید شده یعنی آفرود بودن خودرو قطعا باید کیسه هوای ایمنی به تعداد کافی و پوشش حد اکثری داشته باشد.

اما اخباری که منتشر شده 4 ایر بگ را گزارش کرده که شامل ایربگ های راننده و سرنشین کناری و همچنین ایربگ های جانبی کنار پنجره ها میباشد.

طراحی بدنه پیکاپ G9

در طراحی بدنه پیکاپ G9 به دلیل آفرود بودن، از متریال فولاد و پلیمری مستحکم و مقاوم استفاده شده است که هم باعث کاهش وزن خودرو شده و همچنین استحکام و مقاومت بدنه را در شرایط چپ شدن و تصادفات شدید حین سفر های آفرودی افزایش داده است.

ظاهر بدنه این اتوموبیل آفرود، به شدت با جزئیات و دقیق طراحی شده است که میتوان ساعت ها به ظرافت طراحی آن خیره شد و لذت برد. جدای از ابعاد بزرگ و غول پیکرش ریز بینی زیادی برای طراحی جزئیات آن به کار برده شده است.

بررسی مشخصات جدیدترین خودروی آفرودی بهمن موتور پیکاپ G9

ابعاد پیکاپ G9 غول پیکر برابر با 5692 میلی متر طول، 2045 میلی متر عرض و 1920 میلی متر ارتفاع میباشد که با هر خودرویی مقایسه کنید برتری کامل را بدست خواهد آورد و تنها خودرو های آمریکایی بزرگتر هستند که ابعاد بیشتری از این اتوموبیل دارند به همین دلیل هم لقب بزرگترین پیکاپ چین را به خود اختصاص داده است.

طراحی داخلی کابین پیکاپ جی9

در طراحی داخلی پیکاپ G9 اولین حسی که به سرنشین دست خواهد داد شباهت خاص با خودرو های سنگین آمریکایی است که از تکنولوژی و امکانات روز استفاده شده. داشبوردی پهن و بزرگ که یک نمایشگر ویژه و لمسی را در خود جای داده است.

بررسی مشخصات جدیدترین خودروی آفرودی بهمن موتور پیکاپ G9

غربیلک فرمان بصورت دی کات طراحی شده و پنل پشت فرمان هم بصورت دیجیتال تعبیه شده که حس خوبی به راننده در حین استفاده خواهد داد. امکانات و آپشن هایی که بر روی فرمان قرار گرفته شده است راحتی و سهولت رانندگی را افزایش داده اند. و همین امر باعث شده است، راننده کمتر دچار حواس پرتی شود.

نتیجه گیری

با همه این اوصاف و تعاریفی که از این خودرو گفته شد، خیلی از منتقدان و کارشناسان بر این عقیده هستند که این خودرو تا زمانی که وارد بازار نشده و بطور عملی مورد استفاده رانندگان حرفه ای و خیابانی قرار نگیرد، نمیتوان نظر قاطعانه ای در خصوص عملکرد و امنیت آن داد.

اما اگر مثبت اندیش باشیم و این حجم از امکانات رفاهی را به همراه قدرت و ایمنی بالا در نظر داشته باشیم قطعا ارزشی که این خودرو برای خرید به کاربران ارائه میدهد به شدت بالاست.

مشاوره خرید پیکاپ G9 بهمن موتور

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی پیکاپ آفرودی G9 در سال 1401 با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا فرم زیر را تکمیل نمایید.
×
منو