خودروی چانگان هانتر (Kaicene F70)

خودروی چانگان Kaicene F70 یا چانگان هانتر (Changan Hunter) یک پیکاپ دو دیفرانسیل است که به طور مشترک توسط Changan Automobile و Groupe PSA تحت برند فرعی Kaicene از سال 2019 تا امروز تولید می‌شود. ویدئوی منتشر شده از حضور این خودرو با پلاک گذر موقت در خیابان‌های ایران، خبر از ورود آن به کشور می‌دهد. به نظر می‌رسد یکی از خودروسازان خصوصی قصد مونتاژ این خودرو را دارد و اکنون در حال تست و بررسی است. این خودرو در کشورهای مختلف با نام‌های پژو لندترک (Peugeot Landtrek)، چانگان F70 و Kaicene F70 به تولید رسیده و عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. به همین دلیل نسخه‌های مختلفی از این خودرو را می‌توان در بازار جهانی یافت، اما نسخه‌‌ای که برای عرضه در ایران انتخاب شده، مدل مجهز به موتور 2.4 لیتری میتسوبیشی شنیانگ است.

برند Kaicene یک برند فرعی جدید و زیر مجموعه Changan Auto است که در چین با نام Kaicheng شناخته می‌شود. برند Kaicheng Auto وسایل نقلیه تجاری سبک، MPV و پیکاپ تولید می‌کند و در حال حاضر، پیکاپ F30 سری Shenqi از این برند در بازار چین دیده می‌شود. پیکاپ Kaicene F70 یک خودروی مدرن از این برند است که با همکاری گروه پژو سیتروئن (PSA) در فرانسه تولید می‌شود و نسبت به پیکاپ Shenqi F30 در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد.

قیمت و زمان عرضه چانگان هانتر در ایران

قیمت این خودرو در بازارهای جهانی، بسته به امکانات و موتور بین 15 هزار تا 29 هزار دلار است. همچنین در بازار خاورمیانه این خودرو با قیمت 70 هزار تا 90 هزار درهم امارات قیمت گذاری می‌شود. این قیمت در بازار ایران با دلار 45 هزار تومان معادل 750 میلیون تومان تا 1 میلیارد و 200 میلیون تومان است. البته برای مشخص شدن قیمت نهایی چانگان هانتر در بازار ایران، باید تا زمان عرضه رسمی آن صبر کنیم.

نمای جلو چانگان هانتر f70 2023

مشخصات فنی چانگان هانتر در ایران

اگر مشخصات این خودرو در بازارهای جهانی را بررسی کنید، با تنوع وسیعی از موتورها و گیربکس‌ها رو به رو خواهید شد. چانگان این خودرو را در مدل‌های مختلف بنزینی و دیزلی با ظرفیت موتورهای 1.9 لیتر، 2.4 لیتری و 2.5 لیتری به بازار عرضه کرده و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک گوناگونی را نیز در آن به کار گرفته است. اما طبق برخی اخبار، شرکت خصوصی ایرانی قصد دارد نسخه دارای موتور 2.4 لیتری میتسوبیشی برای عرضه به بازار ایران مونتاژ کند و به این ترتیب، ما از بررسی نسخه‌های دیگر صرف‌ نظر می‌کنیم.

پیشرانه Shenyang Mitsubishi 4K22D4T توان مورد نیاز خودروی چانگان هانتر را تامین می‌کند که یک موتور 2.4 لیتری با توان 218 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر است. نیروی تولید شده توسط این موتور با استفاده از یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.

سیستم تعلیق مناسب، نقش مهمی را در هر پیکاپ ایفا می‌کند و چانگان این نکته را به خوبی می‌داند. سیستم تعلیق این خودرو در سطوح ناهموار به خوبی عمل می‌کند و کوچک‌ترین نوسانات وارد شده به کابین را نیز به خوبی جذب می‌کند.

نمای بالای چانگان هانتر f70 2023

طراحی و فضای داخلی خودروی چانگان هانتر

چانگان هانتر خودرویی مدرن با ظاهر جذاب است. این خودرو ابعادی به طول 5330 میلی متر و عرض 1930 میلی متر دارد و پیکاپ بزرگی به شمار می‌آید. نمای جلویی خیره کننده با جلو پنجره بزرگ، جذابیت این خودرو را به رخ می‌کشد. چراغ‌های جلو هالوژن یکپارچه LED DRL و مه شکن‌ها عالی به نظر می‌رسند. کاپوت و محافظ سپر با روکش نقره‌ای،‌ ظاهری قدرتمند به هانتر می‌بخشد.

از طرف دیگر، رینگ‌های بزرگ 18 اینچی و لاستیک‌های 265/60 مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته‌اند. این چرخ‌ها به خوبی در قوس مربعی شکل تعبیه شده در بدنه خودرو قرار می‌گیرند و ماهیت قدرتمند خودرو را برجسته می‌کنند.

قسمت بار این خودرو ظرفیت مناسبی دارد و می‌تواند تا 1 تن بار را به سادگی حمل کند. ابعاد جعبه بار شامل 1600 میلی متر طول، 1590 میلی متر عرض و 510 میلی متر ارتفاع است که در مقایسه با ابعاد 1555* 1540* 480 میلی متری تویوتا هایلوکس بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

در بخش عقب، چراغ‌های عقب با طراحی خوب و عمودی روی هم قرار گرفته‌اند، نام CHANGAN در سرتاسر درب صندوق عقب دیده می‌شود. دستگیره درب صندوق عقب و سپر عقب نیز بخش‌های نقره‌‌ای رنگی دارند. به طور کلی چانگان هانتر امتیاز بالایی را در بخش ظاهر کسب می‌کند و از نظر ظاهری در برابر رقبا حرفی برای گفتن دارد.

وقتی وارد کابین این خودرو شوید، با فضایی مدرن رو به رو خواهید شد. دورانی که فضای داخلی پیکاپ‌ها بسیار سخت و آزار دهنده بود، گذشته است. چانگان علاوه بر داشتن فضای کافی، راحتی زیادی را هم برای سرنشینان فراهم می‌کند. به عنوان مثال، صندلی‌های قابل تنظیم برقی برای راننده و سرنشین جلو بسیار مورد توجه هستند. به این ترتیب برای تنظیم صندلی‌ها مجبور نیستید با اهرم‌ هایی که به سختی قابل دسترسی هستند، دست و پنجه نرم کنید، بلکه هم راننده و هم سرنشین جلو از کنترل الکتریکی پشتی صندلی برخوردار می‌شوند که در سفرهای طولانی بسیار مفید است. صندلی‌های عقب نیز راحت هستند و بالشتک مناسب و فضای کافی برای سر و پای سرنشینان وجود دارد. خودروی چانگان هانتر با چرم میکروفیبر صندلی‌ها و پشت سری‌های راحت عرضه می‌شود.

از قابلیت‌های داخلی خودروی چانگان هانتر می‌توان به ورود بدون کلید و دکمه استارت اشاره کرد. 6 بلندگو، رادار و دوربین دنده عقب نیز از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند.

از دیگر قابلیت‌های این خودرو در بخش داخلی، می‌توان به سیستم تهویه مطبوع خودکار با دریچه‌های AV در بخش عقب اشاره کرد که راحتی را برای همه سرنشینان به طور یکسان فراهم می‌سازد. کنسول وسط کمی به سمت راننده متمایل شده تا در حال حرکت مجبور نباشد برای مشاهده و کنترل و صفحه لمسی 10 اینچی، خیلی به طرف صندلی شاگرد خم شود. نحوه قرارگیری دکمه‌های فیزیکی روی داشبورد و کنسول مرکزی بسیار مورد توجه دارندگان این خودرو قرار گرفته است.

فضای داخلی چانگان هانتر، محل‌های مختلفی برای قراردادن وسایل در اختیار شما قرار می‌دهد، علاوه بر فضای موجود روی هر چهار درب خودرو، فضایی در بخش وسط کابین نیز تعبیه شده که جا لیوانی راننده را در خود جای می‌دهد.

نمای داخلی چانگان هانتر f70 2023

آپشن‌های خودروی چانگان هانتر

آپشن‌ها و ویژگی‌های خودروی چانگان هانتر بسیار متنوع و جذاب هستند و می‌توان آن‌ها را به چهار بخش قابلیت‌های ایمنی، قابلیت‌های داخلی، ویژگی‌های خارجی و امکانات رفاهی دسته بندی کرد.

ویژگی‌های ایمنی این خودرو شامل سیستم ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ایربگ، پیچ چرخ ضد سرقت، قفل خودکار درب، سیستم تشخیص برخورد، کپسول آتش نشانی، ضربه گیر گازی، ایموبلایزر، گلگیر جلو، ایربگ عابر پیاده، دوربین عقب و سیستم مانیتورینگ فشار تایر می‌شود.

ویژگی‌های داخلی چانگان هانتر نیز جا لیوانی، صندلی‌های پارچه‌ای، سیستم نمایش اطلاعات چند گانه، فرمان نوع D برقی با قابلیت تنظیم شیب و دکمه‌های کنترلی، صفحه نمایش ال سی دی عقب و تریم چوب و … هستند.

ویژگی‌های بیرونی این خودرو شامل هود آکوستیک، چرخ‌های آلومینیومی، توری رنگی بدنه، دستگیره درب کروم، لوله‌های اگزوز کروم، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های مه شکن LED، چراغ‌های جلو و عقب LED، شیشه پنجره دستی جلو و عقب، دامپرهای آفرود، درب عقب برقی و چرخ آلیاژی هستند.

از ویژگی‌های راحتی این خودرو نیز می‌توان به بلوتوث، رابط HDMI، امکان پخش MP3، رادیو، کنترل‌های صوتی عقب، سیستم آب و هوا با کنترل خودکار، برف پاک کن شیشه جلو حساس به سرعت، اتصال USB، هدفون بی سیم و .. اشاره کرد.

نمای کناری چانگان هانتر f70 2023

مشاوره خرید خودروی چانگان هانتر F70

جهت اطلاع از قیمت و اخبار واردات خودروی چانگان هانتر F70 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا فرم زیر را تکمیل نمایید.
×
منو