قیمت جتور T-1

طبق اخبار منتشر شده، خودروی جتور T1 قرار است توسط بهمن موتور به بازار ایران وارد خواهد شد. با عرضه مدل نهایی جتور T-X به بازار با نام جتور T1، پیش بینی می‌شود که این خودرو متناسب با قابلیت‌ها و پیشرانه، قیمتی بین 150000 تا 300000 یوان معادل 23000 تا 48000 دلار آمریکا داشته باشد. با توجه به اینکه این خودرو در سه ماهه سوم سال 2023 به بازار عرضه می‌شود و قیمت نهایی آن در بازار چین و همچنین زمان عرضه آن به بازار ایران مشخص نیست، نمی‌توان قیمت این خودرو در ایران را به طور دقیق مشخص کرد. اما با فرض ارائه این خودرو با همین قیمت‌های تخمینی و ثبات بازار ارز، پیش بینی می‌شود در ایران بیش از 1.5 میلیارد تومان قیمت داشته باشد.

نمای جلو چری جتور T-1

معرفی خودروی جتور T1

بهمن موتور یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه بهمن است که دفتر مرکزی آن در تهران واقع شده و در زمینه مونتاژ خودروهای خارجی فعالیت می‌کند. انواع مختلفی از خودروهای سواری، وانت (پیکاپ)، SUV، کامیون و کامیونت و موتور سیکلت توسط گروه بهمن مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود. چری جتور T-1 نیز به زودی به لیست خودروهای این خودرو سازی اضافه خواهد شد.

شرکت خودروسازی چری (Chery Automobile Co) که با نام اختصاری Chery شناخته می‌شود، یک شرکت خودروسازی دولتی چینی است که دفتر مرکزی آن در ووهو، آنهویی، چین قرار دارد. این شرکت که در سال 1997 تاسیس شد و در حال حاضر نهمین شرکت بزرگ تولید کننده خودرو در چین است که توانست در سال 2021 حدود 959 هزار خودرو را به فروش برساند.

محصولات اصلی شرکت چری خودروهای سواری، مینی ون‌ها و خودروهای شاسی بلند هستند. این شرکت خودروهای سواری را با برند Chery و Jetour و خودروهای تجاری را با برند Karry می‌فروشد. برند جتور (Jetour) یک برند فرعی از گروه چری (Chery) است که در سال 2018 تاسیس شد و اکنون بیش از 150000 خودرو در سال به فروش می‌رساند. این شرکت چینی که در بازارهای خارج از چین نیز نمایندگی دارد و هر سال یک یا دو مدل جدید در بخش‌های SUV، پیکاپ و MPV عرضه خواهد کرد. خودروی Jetour T-X یا همان Jetour T1 اولین خودرو از نسل این خودروهای جدید برند جتور خواهد بود و قصد فعالیت جدی برند جتور در عرضه خودروهای آفرود قدرتمند را به نمایش می‌گذارد.

برند جنتور در یک رویداد خاص که در فوژو چین برگزار شد، مدل اولیه خودروی جتور T-X را معرفی کرد. این خودرو در دسته خودروهای آفرود قرار می‌گیرد و قرار است توسط بهمن موتور با نام خودروی جتور T1 به بازار ایران وارد شود. خودروی جتور T1 از نظر طراحی، در برخی عناصر به آفرودهای محبوبی مانند فورد برونکو (قسمت جلو) و لندروور دیفندر (قسمت عقب) شباهت دارد. این خودرو قرار است با موتورهای 1.6 لیتری توربو، 2.0 لیتری توربو و موتورهای هیبریدی به بازار عرضه شود. همچنین دو نسخه 5 صندلی (با طول 4.8 متر) و 7 صندلی (با طول 4.95 متر) از این خودرو معرفی شده است و باید ببینیم کدام نسخه برای عرضه به بازار ایران انتخاب می‌شود. شرکت سازنده زمان عرضه این خودرو به بازار را 3 ماهه سوم سال 2023 اعلام کرد و زمان عرضه به بازار ایران هنوز مشخص نیست.

نمای کناری چری جتور T-1

مشخصات فنی خودروی جتور T1

در معرفی اولیه این خودرو، به دو موتور 1.6 لیتری توربو و 2.0 لیتری توربو اشاره شد. برخی از کارشناسان پیش بینی می‌کنند که همان موتور‌های مورد استفاده در چری تیگو 8 پرو و تیگو 8 پلاس در جتور T1 به کار گرفته شوند. همچنین خبرهایی از عرضه این خودرو با موتور هیبریدی نیز به گوش می‌رسد.

احتمالا نسخه‌های نهایی این خودرو با موتورهای 1.6 لیتری، 2.0 لیتری و 3.0 لیتری توربو شارژ (با پیکربندی سیلندر نامشخص) و همچنین پیشرانه‌های هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه شوند. اما با توجه به زمان عرضه این خودرو، هنوز اطلاعات دقیقی از موتورهای این خودرو در دست نیست. اگر چه توان این موتور‌ها هنوز مشخص نیست، اما گفته شده که موتور 2.0 لیتری توربو شارژ بنزینی با توان 254 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متر، با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. نسخه نهایی این خودرو قرار است تا اواخر سال جاری وارد بازار خودروی چین شود.

نمای پشت چری جتور T-1

طراحی و امکانات خودروی جتور T1

شرکت جتور با تاکید بر دو اصل کارایی و قیمت مناسب، بسیاری از غیرممکن‌های عرصه خودرو را با عرضه خودروهای قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه، محقق کرده است. خودروی جتور T1 با داشتن امکانات فوق العاده و قیمت مناسب، بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خریدارانی خواهد بود که به دنبال خودروهای جدید و قدرتمند هستند. برخی از مشتریان اصلی این خودروها، کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند. در معرفی اولیه، خیلی به مشخصات فنی این خودرو پرداخته نشده است، اما با توجه به اینکه یک مدل از نسخه مفهومی جتور T-1 (جتور T-X) به نمایش گذاشته شد، درباره طراحی آن اطلاعات بیشتری وجود دارد.

نمای جلویی خودروی جتور T1 با سقف بلند و برجسته و خطوط صاف، چهره‌‌ای جذاب را از یک خودروی آفرود به نمایش می‌گذارد. گلگیرهای این خودرو مشابه با خودروهای کلاسیک، کمی به سمت بیرون متمایل شده‌اند. این عناصر طراحی قدیمی با عناصر مدرن طراحی مانند نوارهای نور LED تعبیه شده در خودرو به تعادل رسیده اند. چراغ‌های جلوی خودروی شاسی‌بلند جتور T1 شکلی متفاوت با سایر رقبا دارد. طراحی این چراغ‌ها به شکل علامت + انجام شده است و نام برندJetour نیز در پنل جلویی خودرو با چراغ‌های LED روشن شده است.

ظاهر جلوی خودروی جدید حالتی خشن و سخت دارد. در بخش‌های مختلف این خودرو کاپوت برآمده جلوی خودرو، گلگیرهای بیرون زده از دو طرف و خطوط صاف را می‌بینید که همگی از سبک‌های بسیار کلاسیک هستند. چراغ‌های جلو به شکل فانوس‌هایی ساخته شده‌اند که با فرهنگ سنتی چینی ترکیب شده‌اند. علاوه بر این، قسمت جلویی خودروی جدید مجهز به گلگیر بزرگی است که با خطوط عمودی در دو طرف، سرسخت بودن خودرو را برجسته می‌کند. در قسمت سقف، چرخ‌ها و جلوی خودرو، شاهد استفاده از بخش‌های طلایی رنگ هستیم که جذابیت این خودرو را افزایش می‌دهند.

این خودرو در زیر چراغ‌های جلو دارای یک سپر عریض است که از دو طرف به سمت گلگیرها امتداد یافته و چهار چراغ اضافی روی آن‌ها نصب شده است. اما در بخش‌های جانبی، کناره‌های خودرو طراحی ساده‌‌ای دارند که این طراحی، با خطوط صاف تکمیل می‌شود. دستگیره‌های درها، حالتی مخفی دارند و درون بدنه قرار گرفته‌اند. بخش پشتی خودرو نیز حالتی صاف و عمودی دارد و انحنایی در بخش پشتی مشاهده نمی‌شود. به نظر می‌رسد طراحی بخش پشتی این خودرو مشابه با خودروی لندروور دیفندر طراحی شده است. علاوه بر این، خودروی جدید جتور از طراحی لاستیک زاپاس خارجی استفاده می‌کند که در یک پوشش مربعی شکل در بخش عقب خودرو نصب می‌شود. لاستیک‌ها و رینگ‌ها با طراحی خشن، مکمل استایل بدنه هستند.

خودروی جتور T-X که همان مدل مفهومی خودروی جتور T-1 است، با جزئیات بسیار کم معرفی شد و احتمالا برند جتور قصد دارد تغییراتی را در فضای بیرونی و درونی این خودرو ایجاد کند. به همین دلیل از امکانات و قابلیت‌های داخلی خودروی جتور T1 نیز اطلاعات دقیقی منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد با توجه به رده کاربری و قیمت، این خودرو از قابلیت‌های مدرنی برخوردار باشد.

داخل چری جتور T-1

مشاوره خرید خودروی چری جتور T-1

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی جتور T1 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.
×
منو