قیمت کادیلا (فیس لیفت تندر 90)

بر اساس اطلاعات و عکس‌های منتشر شده، شرکت ایرانی سایپا قصد دارد تولید خودروی تندر 90 (نسخه اختصاصی رنو لوگان) را از سر بگیرد. این پروژه سایپا P90 یا کادیلا نام دارد و به عنوان فیس لیفت تندر 90 شامل نوسازی بدنه، موتور و فضای داخلی می‌شود. خودروی کادیلا سایپا شکل کلی نسل قبل را در بدنه خود دارد، اما چندین تغییر ظاهری و فنی را نیز در آن شاهد هستیم. سایپا برای بازگرداندن این خودرو به خط مونتاژ اقدامات زیادی انجام داد و همه چیز نشان می‌دهد که این بار قرار است با همکاری یک شرکت روسی، به صورت جدی‌‌تری روی این پروژه کار شود.

از آنجا که این خودرو همچنان در مرحله طراحی و تولید اولیه قرار دارد، هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت کادیلا خودروی جدید سایپا منتشر نشده است. شرایط خرید این خودرو نیز هنوز مشخص نیست و احتمالا باید تا عرضه رسمی این خودرو صبر کنیم. با توجه به اینکه بسیاری از خودروهای داخلی مانند شاهین و خودروهای وارداتی اخیرا در بورس کالا عرضه شده‌اند، پیش بینی می‌شود که خودروی کادیلا سایپا نیز در بورس کالا عرضه شود.

نمای جلوی سایپا کادیلا

شرایط خرید کادیلا در بازار آزاد و بورس کالا

پیش بینی می‌شود که خودروی کادیلا سایپا در بورس کالا با قیمت مناسب‌‌تری نسبت به بازار آزاد عرضه شود. در صورتی که قصد خرید خودروی کادیلا سایپا از بورس کالا را داشته باشید، ابتدا لازم است با مراجعه به سامانه سجام، ثبت نام و احراز هویت انجام دهید. سپس در سامانه آنلاین بورس کالا، یکی از کارگزاری‌های معتبر را انتخاب کنید و اقدام به دریافت کد آنلاین بورس کالا نمایید.

در مرحله بعد باید به یکی از بانک‌های منتخب مراجعه کرده و حساب وکالتی باز کنید. این حساب برای پرداخت بهای خودرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سپس در همان سامانه آنلاین بورس کالا، شماره حساب وکالتی خود را به کارگزاری معرفی کنید.

در این مرحله باید صبر کنید تا خبر عرضه خودروی کادیلا سایپا در بورس کالا منتشر شود. تا حداکثر یک روز پیش از روز عرضه، باید حساب وکالتی خود را به اندازه مبلغ پیش پرداخت مورد نظر شارژ کنید. در روز عرضه به سامانه آنلاین بورس کالا مراجعه کنید و درخواست خود را مبنی بر خرید خودروی کادیلا سایپا ثبت کنید.

کارگزاری از طرف شما خودروی مورد نظر را خریداری می‌کند. در مرحله بعد، باید برای کامل شدن روند خرید، نسبت به تکمیل وجه خودرو در حساب وکالتی خود اقدام کنید. در مرحله آخر، با مراجعه به همان سامانه، نمایندگی مورد نظر جهت دریافت خودرو را انتخاب کنید.

سایپا کادیلا

رونمایی سایپا از کادیلا به زودی

در ژوئن 2004 بود که رنو لوگان برای اولین بار معرفی شد. این خودرو یک سدان محبوب بود که فرانسوی‌ها آن را برای آغاز دوباره فعالیت برند داچیا در اروپا عرضه کردند. شرکت سایپا از سال 2007 این خودرو را با نام تندر 90 در ایران تولید می‌کرد، اما تحریم‌های اقتصادی در سال 2018 باعث شد تولید این مدل، در سال 2019 به پایان برسد. با این حال سایپا ایده تولید این خودرو را رها نکرد و در سال 2020 تصمیم گرفت به طور مستقل این مدل را به‌ روزرسانی کند.

بر اساس برخی از خبرها این خودرو ممکن است در آینده در روسیه و ونزوئلا نیز عرضه شود. علاوه بر این، اخباری مبنی بر علاقه ترکیه به تولید مشترک خودروهای روسی و ایرانی منتشر شد. در گذشته شایعه‌‌‌ای منتشر شد، مبنی بر اینکه ایران و روسیه قرار است مدل‌های جدیدی از خودروها را با همکاری هم تولید کنند. اکنون این اطلاعات شکل رسمی‌‌تری به خود گرفته است. ایران و روسیه در تولید گران‌‌ترین قطعات مانند موتور، گیربکس‌ و لوازم الکترونیکی داخلی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

بازگشت تندر 90 ایرانی به واسطه توافق سایپا با شرکت روسی AvtoVAZ یا به عبارتی لادا (که همین خودرو را با نام لادا لارگوس تولید می‌کرد) امکان پذیر شد. شرکت روسی AvtoVAZ تا اواسط سال گذشته در اختیار رنو بود.

مشخصات فنی و ایمنی P90

از نظر مشخصات فنی، خودروی کادیلا سایپا با موتور جدیدتری نسبت به نسل قبل عرضه خواهد شد. این خودرو قبلا دارای موتور اصلی رنو K4M فرانسوی با ظرفیت 1.6 لیتر، 16 سوپاپ و 105 اسب بخاری توان بود که در کنار موتور توربوی M15TC با ظرفیت 1.5 لیتر و توان 112 اسب بخار عرضه می‌شد. اکنون این خودرو با موتورهای لادا مانند موتور 1.6 لیتری 90 اسب بخاری مدل VAZ-11182، موتور 1.6 لیتری 106 اسب بخاری مدل VAZ-21129 و موتور 1.8 لیتری 122 اسب بخاری مدل VAZ-21179 عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد تمام این مدل‌ها قرار است به گیربکس بومی سازی شده 5 سرعته دستی رنو JHQ (که قبلا روی خودروهای شاهین و آریا نصب شده بود) مجهز شوند.

موتور سایپا کادیلا P90

طراحی ظاهری کادیلا P90

خودروی P90 پس از بازگشت دوباره، تغییرات زیادی را تجربه خواهد کرد. این تغییرات ظاهر بخش جلو، عقب، فضای داخلی، موتور و حتی نام این مدل را شامل می‌شود. نسل قبلی این خودرو که با نام L90 به بازار عرضه می‌شد، اکنون با عنوان سایپا P90 عرضه می‌شود.

این خودرو به لطف دریچه رادیاتور بزرگ شش ضلعی، چراغ‌های LED با فرمت جدید و سپر اسپرت، مدرن‌‌تر به نظر می‌رسد. علاوه بر این، قسمت عقب نیز دارای چراغ‌های جدید به شکل “L” است که به سمت داخل کشیده شده‌اند. چراغ روشنایی روز (Day light) نیز به قسمت جلوی این خودرو اضافه شده تا این خودرو سازگاری بیشتری با سلایق خریداران پیدا کند.

سایپا رینگ‌های آلومینیومی اسپرت را برای این خودرو در نظر گرفته تا با ظاهر اسپرت خودرو هماهنگ شود. صندوق عقب P90 نیز فضای کافی و فراوان دارد. ارتفاع سقف هم به اندازه کافی بلند است، به طوری که حتی افراد قد بلند نیز در خودروی کادیلا احساس راحتی می‌کنند.

 

تلگرام اتوخسروانی

طراحی داخلی و آپشن‌های کادیلا

فضای داخلی، فرمان و پنل جلویی خودروی کادیلا سایپا نسبت به نسل قبل، مدرن‌‌تر شده است. در بخش کنسول مرکزی، نمایشگر لمسی را شاهد هستیم که از سیستم مسیریابی برخوردار است. سنسور هشدار دهنده موانع عقب و دوربین دنده عقب هم دو قابلیت کاربردی در خودروهای مدرن به شمار می‌روند که در این خودرو نیز تعبیه شده‌اند. آینه‌های تاشو برقی و سیستم تهویه خودکار این خودرو راحتی بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند.

سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، دو کیسه هوا، سنسور نور و باران، سیستم نظارت بر فشار باد تایر (TPMS)، تریم داخلی دو رنگ، چراغ مه شکن، شیشه‌های برقی جلو و عقب، راه اندازی موتور بدون کلید و … نیز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به عنوان دیگر قابلیت‌های خودروی کادیلا سایپا معرفی شدند.

نمای عقب سایپا کادیلا

مشاوره خرید خودروی کادیلا (فیس لیفت تندر 90)

جهت اطلاع از قیمت و اخبار خودروی کادیلا P90 در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.
×
منو