قیمت اسپورتیج ۲۰۲۲

قیمت کیا اسپورتیج در امارات قابل‌ مقایسه با قیمت این خودرو در ایران نیست چون نرخ واردات و شرایط خرید در بورس و یا بازار آزاد جزو مواردی است که در بحث قیمت خودرو تأثیر گذار هستند؛ کیا اسپورتیج با قیمت پایه 96000 درهم با رقبای بسیار معروفی مانند هوندا CR-V رقابت می کند. این کراس اوور کره ای در 4 نسخه به فروش میرسد. میانگین قیمت کیا اسپورتیج در بازار امارات 93875 درهم می باشد. همچنین این مدل پر طرفدار در اروپا با قیمت پایه 25،265،000 دلار برای کلاس LX، و قیمت کلاس Nightfall از 29،265 هزار دلار شروع می شود، قیمت کلاس EX از 29،565 هزار دلار، در حالی که قیمت کلاس مجهزتر SX TURBO از 34925 هزار دلار شروع می شود. اما در ایران اسپورتیج 2022 با احتساب حق گمرکی و نرخ ارز 42 هزار تومانی احتمالا قیمت این مدل از 1 میلیارد 600 میلیون تومان شروع خواهد شد.

نمای جلویی کیا اسپورتیج 2022

معرفی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲

اسپورتیج ۲۰۲۲ یکی از خودروهای فوق‌العاده عالی و پرطرفدار می‌باشد که به دلیل داشتن امکانات خاص و قیمت مناسب، بسیار مورد توجه عاشقان به خودرو و رانندگی قرار گرفته است. اسپورتیج 2022 با داشتن طراحی داخلی و ظاهری خاص و مشخصات فنی فوق‌العاده عالی جایگاه ویژه‌ای را در بازار کسب کرده است و تمام کسانی که قصد خرید خودروهای خارجی با کیفیت و خاص را دارند اکثراً برند کیا را ترجیح می‌دهند.

اسپورتیج ۲۰۲۲ یکی از خودروهای پرطرفدار تولید شده در کره جنوبی است که به دلیل داشتن طراحی خاص و امکانات فوق‌العاده عالی تحولات اساسی را در بازار ایجاد کرده است و طرفداران بسیار زیادی را را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر زیبایی ظاهری، امکانات و آپشن های کاربردی در این مدل لحاظ شده است. داخل خودرو به گونه ای طراحی شده است که شرایط ایده آلی را برای مسافرت‌های طولانی ایجاد کند و همچنین امکانات فنی پیشرفته‌ای که در ساخت این خودرو استفاده شده است سلامت و ایمنی سرنشینان را به‌صورت 100% تضمین می کند و می توان گفت اسپورتیج 2022 گزینه فوق‌العاده‌ای برای تجربه رانندگی و داشتن خودروی لوکس و مدرن محسوب می شود.

نمای عقبی کیا اسپورتیج 2022

طراحی داخلی و ظاهری کیا اسپورتیج

طراحی بیرونی کیا اسپورتیج جسورانه و در عین حال شیک است. این مدل دارای طراحی مدرن با اشکال زاویه دار و قطعات براق برای ظاهری تهاجمی است که چشم هر بیننده ای را در جاده ای به خود جلب می کند. برای کسانی که به دنبال متمایز شدن از دیگر افراد هستند، شش رنگ جدید علاوه بر طرح های قدیمی موجود است. طراحی اسپورتیج جدید نتیجه تلاش مشترک مراکز تحقیقاتی کیا در کره، آلمان، چین و ایالات متحده است. این خودرو بر اساس همان پلتفرم N3 که شاسی بلندهای کیا K5 و هیوندای توسان را پایه گذاری می کند، ساخته شده است.

با شروع طراحی بیرونی، قسمت جلویی کاملاً باز طراحی شده است و تنها قسمت آشنا برای ما جلو پنجره مشبک مشکی است که توسط دی لایت جدید بومرنگ شکل در هر طرف احاطه شده است. علاوه بر این، قسمت جلویی دارای چراغ‌های LED جدید و خیره‌کننده است در حالی که چراغ‌های مه شکن در زیر آن‌ها در دو طرف قرار گرفته‌اند. سقف شیب دار به سمت ستون C به سمت شیشه یک چهارم عقب کشیده شده است. اسپورتیج 2022 برای اولین بار سقف مشکی متضاد با خط کمربند کرومی ارائه شده است. اسپورتیج موضع کراس اوور خود را حفظ کرده است اما به لطف اسپویلر عقب جدید به یک نسخه اسپورت تر تبدیل شده است که بیشتر به سمت یک چهره عملکرد محور متمایل شده است. انتهای عقب این کراس اوور مدرن دارای یک جفت چراغ عقب C شکل با دی لایت های  معکوس باز طراحی شده است.

در داخل کابین، نسل جدید اسپورتیج از رویکرد طراحی مینیمالیستی استفاده می‌کند که برجسته‌ترین آن نمایشگر بزرگی است که یک سیستم اطلاعات سرگرمی و دسته ابزار را در خود جای داده است. در دو طرف صفحه، دریچه های تهویه هوا با قاب های پشتی براق در اطراف آن قرار گرفته است. علاوه بر این، کنسول مرکزی با رنگ مشکی براق طراحی شده است. تم دو رنگ مشکی و بژ اسپورتیج  2022 را جذاب و ممتاز نمایش می دهد.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی مدل اسپورتیج 2022 میتوان به صفحه نمایش لمسی مرکزی، آمپر جلو دیجیتال، دسته دنده الکترونیکی دوار، نگه داشتن خودکار، ترمز دستی برقی، سنسور نور و باران، هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، خطی اشاره کرد. رادار، رانندگی خودکار. در بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، صندلی‌های جلوی گرم‌کن و خنک‌کننده، دریچه‌های هوای عقب، تهویه خودکار دو کاناله، سقف پانوراما، شارژر بی‌سیم و شیفتر پدال و… اشاره کرد.

داخل کیا اسپورتیج 2022

مشخصات فنی اسپورتیج ۲۰۲۲

حالت‌های رانندگی در کیا اسپورتیج به پنج حالت مختلف می‌باشد که در لیست زیر بیان‌شده است:

  • حالت رانندگی درایو
  • حالت رانندگی کامفورت
  • حالات رانندگی اکو
  • حالت رانندگی هوشمند

که هرکدام از موارد بیان‌شده، جهت رانندگی در شرایط خاص برنامه‌ریزی‌شده است.

لازم به ذکر است که سیستم تعلیق الکترونیکی خودرو نیز به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که در هر لحظه به‌ راحتی تطبیق عملکرد با کمک‌ فنرها و سامانه AW به‌ راحتی انجام می‌شود. نوع محور محرک در کیا اسپورتیج دو دیفرانسیل جلو بوده و حجم موتور برابر با 2359 سی‌سی می‌باشد.

لازم به ذکر است که نوع موتور استفاده‌ شده در ساخت این خودرو عالی Tetha II GDi بنزینی است و امکان دریافت حداکثر قدرت 181 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه در این خود را به‌ راحتی امکان‌ پذیر است و حداکثر گشتاور در اسپورتیج ۲۰۲۲ برابر با 237 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه می‌باشد. تعداد سیلندر به کار رفته در این مدل 4 عدد بوده و دارای 16 سوپاپ نیز می‌باشد و انتقال قدرت در این خودرو به‌صورت 6 سرعته اتوماتیک بوده و میزان مصرف سوخت ترکیبی 9.2 لیتر در صد کیلومتر را دارد. از دیگر امتیازات اسپورتیج 2022 وجود استاندارد آلایندگی یورو 6 در این مدل است و همچنین دارای سیستم فرمان برقی و سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون است. نوع رینگ استفاده‌ شده به‌ صورت آلومینیومی بوده و نوع شاسی به‌ صورت یکپارچه طراحی شده اند. همچنین سیستم ترمز جلو از نوع دیسکی خنک شونده بوده و نوع ترمز عقب به‌ صورت دیسکی است.

و اگر بخواهیم خودرو را از لحاظ ابعاد و اندازه بررسی کنیم در این حالت می‌توان گفت که اندازه طول خودرو برابر با طول 4480 میلی متر،  عرض 1850 میلی متر و ارتفاع 1640 میلی متری را دارا می باشد. لازم به ذکر است که فاصله بین محور جلو و عقب برابر با2670 میلی‌متر بوده و وزن اسپورتیج 2022 برابر با ۱۶۳۱کیلوگرم است. همچنین میزان حجم مخزن سوخت برابر با 62 لیتر بوده و کسانی که قصد مسافرت با این مدل را دارند بهتر است بدانند که میزان حجم صندوق‌ عقب برابر با 454 لیتر بوده و میزان قطر رینگ چرخ خودرو برابر با ۱۷ است و درنهایت چرخ جلو و عقب خودرو از نوع R17 225/60 می‌باشد.

موتور کیا اسپورتیج 2022

مشاوره خرید خودروی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲

جهت اطلاع از قیمت و اخبار واردات خودروی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ در سال جاری با شماره 48421-021 تماس حاصل فرماید؛ و یا در تلگرام اتوخسروانی عضو شوید.
×
منو