كدام كشورها بيشتر از همه خودروي هيبريدي ميفروشند

ماشین هیبریدی

در دنیای امروز، خودرو بخشی جدایی ناپذیر زندگی انسان‌ها شده است. حمل و نقل با خودرو سریعتر و راحتتر از قبل صورت میگیرد و این اختراع بشر را میتوان یکی از بزرگترین و مهمترین اختراعات تاریخ دانست. اما استفاده از خودرو مشکلاتی را نیز بوجود آورده است. شهرهای بزرگ بدلیل حجم بسیار زیاد خودروها دچار آلودگی های شدید شده اند و از طرفی حذف خودرو نیز اقدام عاقلانه ای به نظر نمی رسد. راه حل این مشکل استفاده از خودروی هیبریدی است. خودروی هیبریدی تحولی در صنعت خودروسازی جهانی پدید آورده است و به دلیل مزایای قابل توجه اش مورد حمایت بسیاری از مردم جهان و سازمان های مختلف قرار دارد. در مقاله امروز قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که كدام كشورها بيشتر از همه خودروي هيبريدي ميفروشند و شرکت های پیشتاز در این زمینه را نیز معرفی خواهیم کرد.

ماشین هیبریدی

تکنولوژی خودروی هیبریدی

خودروی هیبریدی از پیشرانه های برقی و بنزینی و یک باتری برای حرکت استفاده میکند. هدف از قرار دادن باتری های برقی در خودروی هیبریدی کاهش مصرف سوخت بنزین و گازوییل و استفاده حداکثری از منابع انرژی پاک است. با نگاهی به عملکرد این خودرو در سالهای اخیر میتوان گفت در رسیدن به هدف خود نیز موفق بوده است به همین علت است که از خودروی هیبریدی نام خودروی سبز نیز یاد می شود. در خودروی هیبریدی ابتدا انرژی تولید شده از سوخت بنزین در باتری ذخیره می شود سپس این انرژی با انرژی برقی ترکیب می شود و به محورها انتقال می یابد. بنابراین استفاده از خودروی هیبریدی هرگز به این معنا نیست که دیگر نیازی به بنزین یا گازوییل ندارید بلکه به این معناست که مصرف بنزین شما بسیار کاهش می یابد!

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”خودروی هیبریدی چیست؟” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/hybrid-car%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column][/vc_row]

 

تاریخچه خودروی هیبریدی

کشور ژاپن نخستین کشوری بود که در سال 1997 یک خودروی هیبریدی کامل و بی نقص را با نام تویوتا پریوس (Toyota Prius) روانه بازار کرد. این خودرو در 3 سال اول تنها در ژاپن فروخته شد و پس از آن به بازار اروپا و آمریکا نیز راه پیدا کرد. تولید خودروی هیبریدی موفقیت بزرگی برای شرکت تویوتا به ارمغان آورد و پس از شش سال 1.8 میلیون تویوتا پریوس به فروش رسید. پس از آن در سال 2004 کشور آمریکا و سایر کشورهای اروپایی نیز نمونه های اولیه از خودروی هیبریدی را معرفی کردند و به این ترتیب این صنعت روز به روز پیشرفت کرد. درحال حاضر تجارت این خودروها در اکثر نقاط جهان بسیار پررونق است و کمپانی های بزرگ و صاحب نام صنعت خودروسازی درحال تولید و گسترش این نوع از خودروها هستند.

ماشین هیبریدی

 

بزرگترین کشورهای تولید کننده خودروی هیبریدی

همانطور که گفته شد شرکت های بسیاری در نقاط مختلف دنیا خودروهای هیبریدی متنوعی تولید میکنند در برخی از این کشورها چندین شرکت معتبر در حال ساخت خودروی هیبریدی هستند. در ادامه مهمترین کشورهای تولید کننده خودروی هیبریدی در سطح جهان را بررسی میکنیم.

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”خودروی پلاگین هیبرید چیست؟” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%d9%be%d9%84%d8%a7%da%af%db%8c%d9%86-%d9%87%db%8c%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column][/vc_row]

 

1- ژاپن

ژاپن بعنوان اولین کشور تولید کننده خودروی هیبریدی و همچنین یکی از بزرگترین کشورهای صنعتی جهان با شایستگی رتبه اول را در زمینه تولید خودروی هیبریدی در اختیار دارد. در این کشور کمپانی های تویوتا، هندا و نیسان بزرگترین شرکت های تولید کننده این نوع خودروها هستند. با توجه به سابقه ای که از این شرکت ها سراغ داریم اصلا بعید نیست که در آینده هر کدام  به تنهایی رتبه اول را در اختیار داشته باشند. بعد از تجربه موفق خودروی پریوس شرکت تویوتا نسل دوم و سوم پریوس را نیز به بازار عرضه کرد که با استقبال قابل توجهی نیز همراه شد. در حال حاضر در کشور ما نیز نمونه های خودروی هیبریدی پریوس وجود دارد. خودروی تویوتا کمری هیبرید نیز از دیگر نمونه های خودروی هیبریدی تویوتا محسوب می شود.

ماشین هیبریدی

2-آمریکا

بدون شک کشور آمریکا یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده خودرو در جهان است. تکنولوژی ساخت خودرو در این کشور بسیار پیشرفته است و تعداد زیادی از غول ها صنعت خودروی جهان در این کشور قرار دارند. در صنعت ساخت خودروی هایبریدی نیز آمریکا بسیار پیشرفته است. کمپانی تسلا که بزرگترین تولید کننده خودروی برقی در جهان است نیز در آمریکا قرار دارد. جنرال موتورز بزرگترین کمپانی خودروسازی جهان به حساب می آید و با تصمیم گیری این کمپانی در زمینه تولید خودروی هیبرید به تنهایی میتواند رتبه برای کشور ایجاد نماید.

شرکت های دیگری نیز در این کشور خودروی هیبریدی تولید میکنند. شرکت فورد که به تولید خودروهای لوکس و قدرتمند شهرت دارد، نیز در سالهای اخیر اقدام به تولید خودروی هیبریدی کرده است. به این ترتیب صنعت تولید خودروی هیبریدی در آمریکا هرروز در حال پیشرفت و گسترش است و همین نکته کار را برای دیگر شرکت ها سخت می کند.

از موفق ترین نمونه ها در آمریکا میتوان به فورد فیوژن هیبرید، شورولت ولت و فورد فیوژن انرژی اشاره کرد.

ماشین هیبریدی

 3- اتحادیه اروپا

کشورهای اروپایی نیز در صنعت خودرو بسیار پیشرفته هستند و دلیلی ندارد که در صنعت هیبرید از بقیه عقب بمانند. در قاره سبز شرکت هایی مانند BMW ،  Volvo ، فیات، بنز و فولکس واگن تجربه های بسیار موفقی در زمینه ساخت خودروی هایبرید داشته و بخش مهمی از بازار این خودروها را در اختیار دارند. با درنظر گرفتن طراحی های فوق العاده شرکت های بنز و BMW احتمالا در آینده شاهد نسل بسیار زیبا و پیشرفته تری از انواع خودروهای الکتریکی خواهیم بود.

ماشین هیبریدی

4- چین و کره جنوبی

در سالهای اخیر پیشرفت صنعت خودروسازی در این کشورها بسیار خیره کننده بوده است. چشم بادامی ها با ساخت خودروهای زیبا و پیشرفته، آنالیز صحیح رقبا و برنامه ریزی دقیق توانسته اند بخش بزرگی از بازار دنیا را در زمینه های مختلف در دست بگیرند. در زمینه ساخت خودروی هیبریدی نیز در کشور چین کمپانی BYD توانسته است رشد قابل توجهی کسب کند. کره جنوبی نیز با ساخت و معرفی خودروهایی نظیر کیا اپتیما هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید یکی از کشورهای پیشرفته در صنعت خودروی هیبریدی در جهان محسوب می شود. درحال حاضر این خودروها بدلیل مصرف کم و زیبایی منحصر به فرد خود شهرت جهانی دارند و جزء خودروهای هیبریدی پرفروش محسوب می شوند.

 

همچنین پیشنهاد میکنیم از صفحه ی زیر بازدید فرمایید :

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”هیوندای سوناتا هیبرید” style=”3d” color=”peacoc” size=”lg” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fautokhosravani.com/hyundai-model/%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a7%d9%82%d8%b3%d8%a7%d8%b7%db%8c-%d9%88-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%88%d9%86%d8%a7%d8%aa%d8%a7-%d9%87%db%8c%d8%a8%d8%b1%2F|||”][vc_separator border_width=”3″][/vc_column][/vc_row]

 

هیوندای سوناتا هایبرید

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو