مقایسه جِی ام سی S350 با هایما S7

JMC S350 & HAIMA S7

اگر شما هم قصد خرید خوردروی جدید و یا تعویض خودروی خود را دارید بهتر است کمی درباره انواع ماشین ها تحقیق کنید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

کراس اوورهای چینی امروزه در جاده های کشور ما بسیار زیاد دیده میشوند و این سبب شده است که شرکت های خودروسازی بیشتر از پیش به فکر مونتاژ و واردات کراس اوور های چینی باشند. در این میان دو خودروی فوق العاده ی چینی که امروزه به سبب ظاهر زیبا و امکانات بی مانند در دل خریداران جا باز کرده اند هایما S7 و JMC S350 هستند که در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه این دو خودرو بپردازیم. در ابتدا لازم است بدانید که هر دو این خودرو ها از شرکت های بی نظیر چینی تولید و مونتاژ شده اند.

 

مشخصات فنی

در بخش فنی هایما S7 یک موتور 2 لیتری دارد که این موتور در کنار 4 سیلندر و 16 سوپاپ توانسته است عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذارد و قدرتی معادل 148 اسب بخار تولید کند. هایما اس 7 قادر است گشتاوری معادل 180 نیوتون بر متر در 4500 دور تولید کند که این میزان قدرت برای این خودروی غول پیکر که گیربکسی 5 سرعته اتوماتیک دارد کافی نیست و شتاب قابل قبولی را برای خودرو رقم نخواهد زد. این خودرو در 13 ثانیه میتواند شتاب خود را از صفر به صد کیلومتر برساند و بیشترین سرعتی که میتواند به آن دست یابد 165 کیلومتر بر ساعت است.

در مقابل این خودرو JMC S350 عملکردی مناسب تری را از خود به نمایش گذاشته است، JMC S350  خودرویی پرقدرت که از دو دیفرانسیل سه حالته بهرمند شده است. در بررسی JMC S350 متوجه شدیم که این خودرو در مقابل هایما S7 بسیار بهتر عملکرده است و با سفر به زیر کاپوت خودروی تازه نفس، یعنی JMC S350 متوجه ی حضور موتوری 2 لیتری خواهیم شد که این موتور توربو میتواند تا 220 اسب بخار و 325 نیوتون بر متر گشتاور تولید کند که در مقایسه با هایما S7 بسیار عملکرد بهتری را به نمایش گذاشته است. گیربکس اتوماتیک شش سرعته به کمک دو دیفرانسیل، قدرت موتور این خودرو را به چرخ ها انتقال میدهد. مخزن بنزین 70 لیتری سبب شده است این خودرو در مسافت های طولانی بدون مکث با شما همراه باشد و در هر صد کیلومتر 8.9 لیتر بنزین مصرف میکند که میتوان گفت در این بخش همانند هایما S7 عمل کرده است. JMC S350 بر خلاف هایما S7 بیشترین سرعتی که میتواند به آن دست پیدا کند 185 کیلومتر است، در مقابل JMC S350 همانند هایما S7 میتواند در 13 ثانیه شتاب خود را از صفر به صد کیلومتر برساند.

مشخصات ابعاد

هایما اس 7 غول زیبا و خوش چهره ی چینی است که در مقایسه با دیگر خودروهای چینی که در بازار ایران وجود دارند بزرگتر و حجیم تر دیده میشود. در واقع این خودرو طولی به اندازه ی 4498 متر و عرضی معادل 1830 متر و ارتفاعی برابر با 1730 میلیمتر دارد. این ابعاد در کنار رینگ های 17 اینچی و ارتفاع نسبتاً زیاد با زمین سبب شده است این خودرو از فاصله ی دور بسیار غول پیکر به نظر برسد. از طرف دیگر این حجم و این فاصله سبب شده است که این خودرو بتواند از پستی و بلندی های جاده به راحتی عبور کند. بخش جلویی هایما S7 ظاهری ساده و به اصطلاح سر سنگین دارد که سبب شده است، این خودرو در بخش جلویی دارای چهره ای پر ابهت و با قدرت داشته باشد. گلگیر های حجیم که در بخش کناری خودرو تا امتداد در ها کشیده شده است، ظاهر این خودرو را تنومند کرده است. بخش عقبی این خودرو ترکیبی از بی ام و X1 و میتسوبیشی ASX است، علی رغم اینکه بخش عقبی به زیبایی طراحی شده است اما کپی است، دریچه های خروج اگزوز نیز بر میزان کپی بودن این خودرو می افزاید که این موضوع از نظر بسیاری از کارشناسان و خریداران نقطه ای منفی این مدل است.

درمقابل این خودرو شما JMC S350 را مشاهده میکنید که ظاهری تازه و زیبا را برای شما به ارمغان آورده است. در نگاه اول این خودرو تا حدی به وراکروز آی ایکس 55 شبیه است و دریجه های هواکش بزرگی که در بخش جلویی این خودرو تعبیه شده است و قاب هایی که رنگ مشکی دارند باعث شده است ظاهری دلنشین را داشته باشد در بخش عقبی این تازه وارد چینی با استفاده از اسپویلری که در بالای شیشه عقب تعبیه شده است و حالت متعادل چراغ ها و سپر جذابیت خود را بیشتر به نمایش میگذارد. این خودرو که بر اساس فورد اورست طراحی شده است دارای چراغ های کشیده ای است که سبب شده است بخش جلویی این خودرو جمع و جور به نظر برسد. نکته ی مثبت JMC S350 این است که طراحان این خودرو تلاش کرده اند که در طراحی این خودرو از دیگر برند ها کمک نگیرند و خودرویی طراحی کنند که ظاهری زیبا و درعین حال مدرن و و شیک باشد. با مشاهده JMC S350 در کنار هایما S7 به راحتی متوجه این نو آوری در طراحی خواهید شد.
وزنی به اندازه ی 1971 کیلوگرم و طول 4798 میلی متر و عرضی معادل 1895 میلی متر JMC S350 سبب شده است این خودرو، ظاهری غول پیکر در عین حال متناسب داشته باشد.

امکانات رفاهی

با ورود به داخل کابین هایما S7 با طراحی نسبتا شیک و عامه پسندی مواجه می شوید. که با استفاده از خطوط قدرتی، حس استحکام و امنیت را به سرنشینان می دهد که می توان گفت با طراحی ظاهری این مدل هم خوانی و تطبیق دارد. وقتی پشت فرمان هایما اس 7 قرار می گیرید با فرمان داشبوردی بزرگ با غربیلکی مملو از کلید های کنترلی و نشانگرهای پشت آمپر ساده رو به رو می شوید که تعدد نسبتا بالای دکمه‌ها در این ناحیه می‌تواند کمی گیج کننده به نظر برسد و در حین رانندگی شخص راننده را دچار حواس پرتی نماید. محفظه صندوق عقب، با حجمی معادل 400 لیتر فضای کافی را در اختیارتان قرار میدهد. البته با توجه به ابعاد بزرگ بدنه انتظارمان از بابت جای پای سرنشینان عقب کمی بیشتر بود. به طور کلی طراحی داخلی هایما S7 از شرایط نسبتاً مطلوبی برخوردار است اگرچه از کیفیت رقبای کره‌ای و ژاپنی برخوردار نیست اکا توانسته است نیاز عمومی اقشار متوسط جامعه را برآورده کند.

جالب است بدانید JMC S350 برخلاف ظاهر تهاجمی و قدرتمند اش، کابین جادار و قابل قبولی را ارائه می دهد. این محصول، خصوصا در فضای بالای سر، عالی عمل کرده است و حتی برای سرنشینان با قد بلند نیز، ایده‌آل به نظر میرسد. درون کابین S350 شاهد نوعی طراحی تقریبا مدرن و سنتی هستیم که سعی داشته تا حدی مطابق با سلیقه مشتریان امروزی جلوه کند. در بخش میانی داشبورد، یک صفحه نمایشگر 8 اینچی قرار دارد که دریچه‌های تهویه عمودی در دو طرف آن تعبیه شده است. همچنین دکمه‌های پرکاربردی روی کنسول میانی به‌راحتی در دسترس راننده و سرنشینان قرار دارند. پنل پشت فرمان هم طراحی قابل قبولی دارد؛ هر چند که خیلی اسپرت نیست. فرم صندلی‌ها و مواد به‌ کاررفته در پوشش آن‌ها، تا حد امکان مطابق با ارگونومی بدن طراحی شده است و می توان گفت توانسته است رضایت بخش عمل کند. فضای داخلی این خودرو جهت حضور  ۵ تا 7 نفر طراحی شده است. ظرفیت صندوق بار جی ام سی، ۴۱۵ لیتر در نظر گرفته شده است که برای یک خودروی شاسی بلند متوسط، ایده‌آل به نظر می‌رسد. صندلی‌های عقب هم قابل جمع شدن به سمت جلو هستند تا فضای بیشتری در اختیار ما بدهند و همچنین دسترسی سرنشینان به صندوق ساده‌تر شود.

مشاوره خرید JMC S350

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ای ثبت نام جِی ام سی S350 با شماره 48421-021 تماس حاصل فرمایید؛ و یا فرم زیر را تکمیل نمایید.

مزایای خرید از اتوخسروانی

×
منو