مقایسه جِی ام سی S350 با تیگو 7

JMC S350 & Chery Tiggo 7

اگر شما هم قصد خرید خوردروی جدید و یا تعویض خودروی خود را دارید بهتر است کمی درباره انواع ماشین ها تحقیق کنید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

امروزه خودروهای چینی با قیمت مناسب و ظاهر فوق العاده خود توانسته اند جایگاه مناسبی را در میان خریداران ایرانی کسب کنند، و بیش از پیش محبوب شوند و جایگاه بالاتری نسبت به خودروهای ایرانی بدست آورند.

در این مطلب ما قصد داریم دو خودروی فوق العاده چینی که جدیداً بسیار بر سر زبان ها افتاده اند یعنی تیگو 7 و جی ام سی S350 را مورد مقایسه و بررسی قرار دهیم.

 

مشخصات فنی

زیر ظاهر زیبای تیگو 7 موتور 1.5 لیتری جای گرفته است که میتواند قدرتی معادل 147 اسب بخار تولید کند که این قدرت توسط یک گیربکس خودکار شش سرعته دوکلاچه به چرخ های جلویی انتقال میابد. نهایت گشتاور تولیدی این مدل 210 نیوتن بر متر است که از دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. بیشترین سرعت تولیدی تیگو هفت 190 کیلومتر بر ساعت است و می تواند در  عرض 10.9 ثانیه شتاب خود را از صفر به صد کیلومتر برساند. این خودرو در هر صد کیلومتر 6.5 لیتر بنزین مصرف میکند. 4 سیلندر و 16 سوپاپ و تنفس توروبو شارژ موتورو سبب شده است این خودرو عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد. اما در این بین، مشکلاتی مثل موتور 1.5 لیتری که به غیر مصرف سوخت مناسب‌، شرایط خاص و هزینه نگهداری بالاتر با وجود پیشرانه‌ توربو و گیربکس‌ دوکلاچه برای مصرف کنندگان به همراه می آورد.

در حالی که با سفر به زیر کاپوت خودروی تازه نفس یعنی JMC S350 متوجه ی حضور موتوری 2 لیتری خواهیم شد که این موتور توربو میتواند تا 220 اسب بخار و 325 نیوتون بر متر گشتاور تولید کند که در مقایسه با تیگو 7 بسیار عملکرد بهتری را به نمایش گذاشته است. گیربکس اتوماتیک شش سرعته به کمک دو دیفرانسیل قدرت موتور این خودرو را به چرخ ها انتقال میدهد. مخزن بنزین 70 لیتری سبب شده است این خودرو در مسافت های طولانی بدون مکث با شما همراه باشد و در هر صد کیلومتر 8.9 لیتر بنزین مصرف کند. S350 بیشترین سرعتی که میتواند به آن دست پیدا کند 185 کیلومتر در ساعت است، در مقابل تیگو 7 از شتاب صفر تا صد طولانی تری برخوردار است و در هر 13 ثانیه میتواند شتاب خود را از صفر به صد کیلومتر برساند.

مشخصات ابعاد

تیگو 7 با ظاهری اسپرت و جوان پسند طراحی و تولید شده است. در طراحی بخش جلویی این خودرو از جلو پنجره ای به شکل ذوزنقه استفاده شده است که با استفاده از چراغ های بومرنگی شکل هماهنگی خوبی را ایجاد کرده است همچنین با استفاده از زهی کرومی که از بین جلو پنجره به زیر چراغ ها کشیده است زیبایی و سادگی بخش جلویی این خودرو را چند برابر کرده است. در طراحی بخش عقبی از طراحی کیا اسپورتیج الهام گرفته شده است که این کپی سبب شده است بسیار از افراد نسبت به طراحی عقب این خودرو انتقاد داشته باشند. به طوری که شیشه‌ی عقب، نسبتا کوچک طراحی شده است و دید مناسبی را برای راننده ایجاد نمی کند، همچنین فضای خالی مزاحمی روی کاپوت عقب تعبیه شده است. سپر عقب تیگو 7، کاملا پلاستیکی است و با چراغ‌های باریک، طراحی سردرگمی را به بیننده القا می کند.

خودروی چینی تازه وارد JMC S350  در مقابل تیگو 7 قرار دارد این خودرو که براساس طراحی فورد اورست ساخته شده است با جلو پنجره ای باریک و دریچه ورودی هوای بزرگ و خطوط حجمی و برجسته در بدنه ی خود چهره ای جنگجو و تهاجمی را برای شما به ارمغان آورده است. استفاده از چراغ های کشیده ی باریک به همراه کاپوتی جمع و جور سبب شده است این خودرو در بخش جلویی کمی به تیگو 7 شباهت داشته باشد اما طراحان JMC S350  تمام تلاش خود را کرده اند که در طراحی این خودرو از دیگر برند ها کپی نکنند و میتوان گفت موفق نیز بوده اند. در بخش عقبی این خودرو شما با چراغ هایی به شکل بیضی رو به رو میشوید که سبب شده است جمع شدگی بخش عقب بیشتر به چشم بیاید. همچنین طراحی عقب این کراس‌اوور نیز با حضور اسپویلر بالای شیشه عقب، فرم متعادل چراغ‌ها و حالت سپر عقب، هماهنگ دیده می‌شود. طراحان، سایر قسمت‌های بدنه را متعادل و تقریبا چشم‌نواز طراحی و تولید کرده اند و می توان گفت S350 در قالب یک شاسی‌بلند متوسط شهری در معرض چشم بینندگان خوشایند ظاهر شده است.

امکانات رفاهی

با ورود به فضایی داخلی تیگو 7 شما با فضایی نسبتا شیک رو به رو میشوید، قطعات استفاده شده در تیگو 7 در عین اینکه از کیفیت خوبی برخوردار هستند به شکل مناسبی در کنار هم چیده شده اند. استفاده از نمایشگری که بین دو دریچه ی هوا قرار گرفته است و غربیلک فرمان سه پره ی مدرنی که دکمه های کنترلی برروی آن تعبیه شده است  و حالت قوس داشبورد درکل سبب شده است فضای داخلی این خودرو مدرن ظاهر شود. اما در بخش داخلی این خودرو نقاط منفی به چشم می آید که بیان آن ها خالی از لطف نیست، برای مثال استفاده از پلاستیک های کم کیفیت در برخی نقاط بخش داخلی تیگو 7 و صفحه ی آمپری که ناخوانا به نظر میرسد، سبب شده است که بخش داخلی این خودرو مورد انتقاد قرار گیرد. طراحان JMC S350 تلاش کرده‌اند تا علاوه بر طرحی متمایز، المان‌های سنتی و مدرن را به طرزی همه‌پسند با یکدیگر تلفیق کرده و بازه گسترده‌ای از مشتریان را نسبت به داشبورد، فرمان‌ و سایر قسمت‌های فضای داخلی راضی نگه دارند.

فضای داخلی JMC S30 این خودروی تازه نفس چینی، علاوه بر طراحی متمایز، با استفاده از المان مدرن و کمی سنتی و در عین حال با اصالت به نظر می رسد. درون این خودرو از اشکال و خطوط منحصر به فرد و حتی اغراق آمیز استفاده شده است از جمله این اشکال میتوان به شکل هشت ضلعی پنل صوتی و نمایشی اشاره کرده که یک صفحه ی نمایشگر را درون خود جای داده است. همچنین طراحی کنسول میانی داشبرد، پنل پشت آمپر، تودری‌ها از جذابیت مناسبی برخوردار است و به راحتی می‌تواند رضایت مشتریان را جلب کند. علاوه بر این موارد، استفاده از روکش‌های چرمی و متریال با کیفیت در قسمت بازویی درها و دیگر قسمت‌ها باعث شده است کابین زیباتر دیده شود. یکی از مزایای شاسی‌بلندهایی مثل JMC S350 وجود فضای جادار درون کابین است؛ همچنین به دلیل وجود صندلی‌های ردیف سوم، خانواده‌های پرجمعیت با راحت‌تر از این شاسی‌بلند چینی استفاده خواهند کرد. در نهایت نمای داخلی این خودرو در مقابل تیگو 7 کمی بهتر به نظر میرسد.

مشاوره خرید JMC S350

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ای ثبت نام جِی ام سی S350 با شماره 48421-021 تماس حاصل فرمایید؛ و یا فرم زیر را تکمیل نمایید.

مزایای خرید از اتوخسروانی

×
منو