امضا توافقنامه جیلی و رنو برای تصاحب بازار خودروی کره جنوبی

جیلی و رنو توافقنامه ای را برای تصاحب بازار خودروی کره جنوبی امضا کردند

غول خودروسازی چینی، شرکتهای Volvo/Polestar و جیلی، قراردادی را با گروه فرانسوی رنو برای راه‌ اندازی یک همکاری جدید به منظور صادرات خودروهای الکتریکی هیبریدی کم‌ مصرف به کره جنوبی و همچنین فروش و صادرات به سایر بازارهای آسیایی امضا کرده اند.

 

همکاری رنو و جیلی نتیجه تلاش‌های هر دو شرکت در راستای تولید خودروهای برقی و کم آلاینده و همچنین افزایش نفوذ آنها در بازارهای HEV و PHEV آسیا است. این همکاری همچنین نشان‌ دهنده گام بعدی در برنامه Renaulution است که برای ارتقاء این برند میباشد.

جیلی و رنو توافقنامه ای را برای تصاحب بازار خودروی کره جنوبی امضا کردند

به نظر می رسد که جیلی مشتری دیگری برای «پلتفرم خودروی modular» خود در رنو پیدا کرده است. خودروهای جدید رنو در بازار آسیایی بر اساس «معماری فشرده modular» یا پلت فرم CMA توسط ولوو ساخته می‌شوند و از پیشرانه‌ های توسعه‌ یافته جیلی/ولوو استفاده می‌کنند که می‌تواند شبیه خودروی مفهومی رنو مگان-e باشد.

 

لوکا دی میو (مدیرعامل گروه رنو) می‌گوید: «ما خوشحالیم که چنین همکاری نوآورانه‌ای را با گروه جیلی که سابقه‌ ای چشمگیر در صنعت خودرو دارد، آغاز کرده ایم. از طریق این پروژه، هلدینگ جیلی و گروه رنو راه را برای پیگیری 20 سال سفر موفق RSM و مشارکت در صنعت کره جنوبی هموار می کنند.

جیلی و رنو توافقنامه ای را برای تصاحب بازار خودروی کره جنوبی امضا کردند

بخشی از طرح

جیلی طرح و برنامه خود را برای ساخت پلتفرم هایی که بقیه خودروهای خود از روی آن می سازند پنهان نکرده است. این شرکت Zeekr گران‌ قیمت خود را برای ارتقای این پلتفرم توسعه داد و قبلاً مشتریانی در Foxconn و شرکت روباتاکسی Waymo تحت حمایت آلفابت و همچنین برند دو چرخ لیفان با JV تعویض باتری «Maple Leaf» خود در چین پیدا کرده است. اکنون که گروه رنو و برندهای خودروی آن – رنو، Dacia، LADA و Alpine – نیز می‌توانند به عنوان مشتریان حساب شوند، به نظر می‌رسد که طرح جیلی ممکن است برنامه خوبی باشد.

خودروهای جدید در کارخانه رنو-سامسونگ در بوسان کره جنوبی تولید خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود تولید آن از سال 2024 آغاز شود.

جیلی و رنو توافقنامه ای را برای تصاحب بازار خودروی کره جنوبی امضا کردند

برداشت Electrek

زمانی که جیلی ولوو را در سال 2010 از فورد خرید، این کمپانی تا حد زیادی در دنیای غرب ناشناخته بود و  مشخص نبود که آیا نظارت جیلی برای ولوو خوب است یا خیر. در دهه گذشته، ولوو به قدرت رسید و جیلی بارها و بارها خود را ثابت کرده است که می‌تواند شرکای هوشمند را شناسایی کند و از استعدادهای آنها برای حداکثر تأثیر استفاده کند.

مدیران رنو نسبت به شراکت جدید آسیایی خود بسیار خوشبین هستند. لوکا دی میو، مدیرعامل گروه رنو می‌گوید: «ما خوشحالیم که چنین همکاری نوآورانه‌ای را با گروه جیلی که سابقه‌ای چشمگیر در صنعت خودرو دارد، آغاز می‌کنیم. از طریق این پروژه، هلدینگ جیلی و گروه رنو راه را برای پیگیری 20 سال سفر موفق RSM و مشارکت در صنعت کره جنوبی هموار می کنند.

جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو