تست هیوندای توسان هیبریدی 2022

هیوندای توسان هیبریدی 2022 تست شد

جدیدترین هیوندای توسان شاسی بلند اسپرت در فرم هیبریدی هم سریعتر و هم مقرون به صرفه تر 

هیوندای توسان که برای سال 2022 بازطراحی شده است، با طراحی بیرونی، مجموعه ویژگی‌های غنی، از منجلاب کراس اوورهای معمولی جمع و جور بیرون آمده است. با این حال، موتور استاندارد آن، شتاب ملایمی را ارائه می دهد. خوشبختانه، این هیوندای با موتور هیبریدی جدید نه تنها مسافت پیموده‌شده بهتری از موتور بنزینی می‌دهد، بلکه آدرنالین را نیز افزایش می‌دهد.

هیوندای توسان هیبریدی 2022 تست شد

مصرف سوخت

میزان مصرف سوخت، امضای هر خودروی هیبریدی است، بنابراین از اینجا شروع می کنیم. برآورد EPA برای هیوندای توسان هیبریدی با سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد، 37 مایل بر گالن در شهر و 36 مایل بر گالن در بزرگراه، یا 38/38 مایل بر گالن برای مدل پایه آبی است. این یک جهش بزرگ نسبت به توسان معمولی با 2.5 لیتری 4 سیلندر و چهار چرخ متحرک است که تخمین زده می شود 24/29 مایل بر کیلوگرم است.

هیوندای توسان هیبریدی 2022 تست شد

در مقایسه با سایر شاسی بلندهای کامپکت هیبریدی، هیوندای توسان چندان چشمگیر نیست. تخمین های مصرف سوخت هوندا CR-V 40/35 بر گالن است، در حالی که برای تویوتا راو4 (41/38 مایل بر گالن) و فورد اسکیپ (43/37 مایل بر گالن) میباشد. توسان هیبریدی در تست مصرف سوخت در بزرگراه 75 مایل در ساعت موفقیت چندانی به دست نیاورد و تنها 28 مایل بود  – این ناامیدکننده است، با توجه به اینکه یک کیا سورنتو هیبریدی که از نسخه دیفرانسیل جلو از همان پیشرانه استفاده می کند، 42 مایل در ساعت را در همان تست مدیریت کرد.

تست شتاب

اگر بحث صرفه جویی در مصرف سوخت توجه شما را جلب نکند، شتاب سریع تر هیبریدی ممکن است این کار را بکند .موتور 1.6 لیتری توربو چهار جفت آن با موتور الکتریکی 59 اسب بخاری برای مجموع 226 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور، که 2.5 لیتری استاندارد را با 39 اسب بخار و 80 پوند فوت بهتر می کند. علیرغم وزن این خودرو که 146 پوند بیشتر از موتور پایه AWD هیوندای توسان است، این خودرو هیبریدی می تواند سرعت 60 مایل در ساعت را در  7.1 ثانیه پر کند. این توسان همچنین سرعت 60 مایل در ساعت راو4 هیبریدی، CR-V و Escape را شکست داد.

هیوندای توسان هیبریدی 2022 تست شد

برخلاف رقبای خود، هیوندای توسان هیبریدی از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به جای CVT استفاده می کند. این ممکن است مقداری از کارایی را قربانی کند، اما باعث می شود رانندگی دلپذیری را به وجود آورد. این خودروی هیبریدی همچنین از سایر معایب متداول در رانندگی با موتور گازی جلوگیری می کند. انتقال بین بنزین و نیروی محرکه الکتریکی یکپارچه است. با وجود ترکیب ترمزهای احیا کننده و اصطکاکی، هیچ چیز عجیبی در مدولاسیون پدال ترمز وجود ندارد. این توسان هیبریدی نیز مانند موتور پایه تا 2000 پوند یدک می کشد. با این حال، در این توسان، یک اشکال وجود دار؛ در هنگام دنده عقب، درست مانند پریوس، آلارم میدهد که می تواند کمی آزاردهنده باشد.

هیوندای توسان هیبریدی 2022 تست شد

در این خودرو، سواری به خوبی کنترل می‌شود و سیستم تعلیق می‌تواند همه ضربه‌ها را بجز تیزترین ضربه‌ها بپوشاند. ما 70 دسی بل نویز را در دریچه گاز کاملاً باز اندازه‌گیری کردیم، این خودرو عملکردی آرام برای یک کراس اوور جمع‌ و جور به ارمغان می آورد.

امکانات داخلی

مدل لیمیتد ما دارای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگتر 10.3 اینچی هیوندای توسان بود که می تواند برای نمایش دو عملکرد به طور همزمان تقسیم بندی شود.

همچنین ویژگی‌های انحصاری از جمله گرمکن صندلی‌های عقب، صندلی‌های جلو تهویه‌شونده، دوربین دید فراگیر، پارک هوشمند از راه دور و قابلیت استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان کلید را نیز دارا میباشد. کروز کنترل تطبیقی ​​در همه تریم‌ها استاندارد است، اما فقط لیمیتد از دستیار رانندگی پیشرفته‌تر هیوندای در بزرگراه برخوردار است. در کل، این لیست قوی از تجهیزات سطح بالا است.

هیوندای توسان هیبریدی 2022 تست شد

هیوندای توسان هیبریدی از 30,425 دلار شروع می شود و تا 38,725 دلار برای لیمیتد متغیر است. با توجه به اینکه این هیبریدی نقص اصلی هیوندای توسان جدید را برطرف می کند و در عین حال یک امتیاز صرفه جویی در مصرف سوخت نیز ارائه می دهد، به نظر می رسد ارزش هزینه اضافی را داشته باشد. جهت گرفتن قیمت روز خودروهای بازار به صورت کاملا رایگان با کارشناسان اتوخسروانی در ارتباط باشید.

نقاط مثبت و منفی هیوندای توسان 2020

  • بسیار سریعتر از نسخه غیر هیبریدی
  • اعداد EPA بهتر
  • صندلی عقب و محفظه بار جادارتر

  • کنترل‌های لمسی آزاردهنده
  • انتخاب دنده دکمه‌ای
  • مصرف سوخت در بزرگراه‌ بسیار ناامیدکننده

مقالات مرتبط

افزودن دیدگاه

×
منو